Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Dinin ana direği namazdır...
Desiman
Mesajlar: 6
Kayıt: 16 Nis 2016, 01:11

Re: Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Mesaj gönderen Desiman »

Ben bir Dersim alevisiyim ve ilk önce bunu belirtmek istiyorum:
Iki ayrı ALEVİ vardır.
Biri Kürtlerin eski dinlerinden olan Rea Haq ve Yarsan elevîleri yani ışık/ateş e tapanlar ve öbür yandan Ali hanesinden gelenler.
Konumuz Ali hanesinden gelenler. Has aleviler ,"Dede" Ocakları mensuplarıdîr, çünkü onlar ehl-i beyt torunlarıdır. alevilikte, islamın özünde olduğu gibi alevi doğmadan alevi yoluna talip olunabildiği için Ehl-i beyt soyundan olmayan aleviler çoğunlukta ve onlara da Ehl-i beyt yolunda oldukları için Alevi diyiliyor. Fakat tabi ki yolunu şaşırmış veya zerre kadar dini ile ilgilenmeyen, her meshepte olduğu gibi yolu bilmeyen veya bilipte kibirli ve fesatlik üreten günahkar müşriklerde var tabi ki .
Aleviler günde üç defa allaha ibadet ederler. Sabah ,öğle, akşam. Önce temizlenirler. Sonra Yere kapanırlar, eğilirler, ayakta dururlar. Allah Muhammed ya Aliyi dualarında eksik etmezler. Bismillah veya Bismi Şah Allah ile başlarlar. Dua ayet bilen dua okur, bilmeyen bildiği dilinde allaha dua eder. Çünkü allaha ulaşmak için tek anahtar gönül temizliliği. Kuran'ı Kerim i okuyanlar ve peygamberimizin hayatını bilenler bilir amaç kamil i insan olmaktır ve bu yol sadece gonul temizliliği ile olur. Detaylı olarak hangi özellikleri olduğunu 4 kapı 40 makam da bulursunuz canlar.

Cem ibadetine gelince. Cem kelimesi Arapçanın cema kelimesinden geliyor ve cemaat anlamına geliyor. Peygamber ve sahabe dönemindeki mescidin karakter sıfatları bugün ki cem mescidlerinde var. İlk Mescidler de toplu ibadet ikinci sıradayı çünkü DÜNYA zaten Ademoglu için yapılmış bir ibadethane.O Muhammedi Mescitler de, bölgede olan sosyo ekolojik sorunlar gideriliyordu, Aralarında hususları olanların sorunları, kan davaları çözülüyordu, askeri kararlar alınıyordu, düğün evlilik, cenaze, tartışma platformları, vs yapiliyorau. BunlarI bu arada rüyamda görmedim hepsi hem ehli sünnet hem şia yolunda ki kardeşlerim tarafından aynı görülüyor. Perşembeyi cuma gecesine bağlayan gece yapılır genelinde. Neden perşembe gece yapıldığı tartışılır fakat bana en mantığı Aliye biat ettikleri için siyasi protesto amaçlı muawiyenin Mescide gitmedikleri için cuma günü toplu ibadetini o gece yapıyorlardır. Semah da bir ibadet şeklidir, "Meleklerin dansı". Resulullahın Kırklardan bu yana sünnetidir. Kuran'ı Kerimden bir örnek daha : " Yemin olsun o saf bağlayıp dizilenlere/o saflar tutturup sıraya dizilenlere-o kanatlarını açıp toplayarak uçanlara,
O haykırarak sevk edenlere/o göğüs gererek durduranlara,
O Zikir okuyanlara,
Ki sizin ilahınız hiç kuşkusuz bir ve tektir.
(Saffat 37/1-4)
detayına girmeyecegim konu çok uzar o vakit.Ve Rüku Secde Kıyam yapılıyor cemlerde.

Şimdi Aleviler NAMAZ kılar mı ona bakalım:
Namaz/Salaat/İbadet konusuna gelince, açın kuran'ı Kerîm i okuyun canlar.
İlk önce Namaz Farsçadan gelen bir terim dir. İbadet demek tir. Kuran'ı Kerim de arapcanın kureş lehçesinden salaat geçer. Saalatda ibadet demek tir. Fakat konumuz Dilbilimi değil onun için geçelim bu konuyu. Bildiğiniz gibi, Kuran'ı Kerim de Allaha saalat ederken sadece üç devinime dikkat edilenecektir, yani üç devinim farzdır;
KIYAM (AYAKTA DURMAK), RÜKU (EĞİLMEK) ve SECDE (YERE KAPANMAK)

Kuran'ı Kerimden bir kaç örnek:

Kıyam
[Bakara-238 ; Hac-26; Şuara-218; Nebe-38; Mutaffifun-6]

Rüku
[Maide-55; Bakara-43; Tevbe-112; Hac-26,77; Sad-24; Fetih -29]

Secde
[Nisa-102; Tevbe-112; Hicr-98; Furkan-64; Secde-15; Zümer-9; Fetih-29; Kaf-40; Necm-62; Kalem-43; Alak-19].

Temizlenmek yani Kuran’da abdest, sadece ve sadece namazın bir şartı olarak anlatılır. Ayrıca Mescide girerken, Kuran okurken, namaz dışındaki her hangi bir ibadet için abdestin, ve de boy abdestinin (gusül) alınmasına ihtiyaç yoktur. Kuran’da abdest ve boy abdesti birazdan vereceğim ayette geçer. Maide Suresinin 6. Ayet vs Nisa Suresinin 43. Ayetinden dışında Kuran’da abdest ve boy abdesti ile ilgili hiçbir ayet yoktur. Yani abdest ve boy abdestinin ne yapmamız için gerektiği, ne zaman gerektiği, su olmazsa ne yapılacağı sadece bu iki ayetten anlaşılır.

"Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda; Yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. Sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız, ve de su bulamamışsanız: Temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki; şükredersiniz.
(Maide, 5/6)

Ve namaz için sadece üç vakit farzdır,Kuran'ı Kerimden bir örnek daha;

“Gündüzün iki tarafında ve gecenin zülfelerinde namazını tam kıl. İyilikler kötülükleri giderir. Bu, bilgisini kullananlar için doğru bilgidir.” (Hûd, 11/114)


Kaç vaktin sünnet olduğunu bugün kimse yüzde yüz bilemez fakat Kuran'ı Kerim işte bunun gibi sorunlar için vardır. İnsanların hayatını kapsayan hayat haritası onun içindedir. Çünkü onun içinde kuşkusuz yanlış yazmaz.
Neticede secdeli, Allahın varlığına ve tek olduğunu, yeri göğü yani herşeyi o yarattıgina inanan ve Hz muhammedin allahın son peygamberi ve kuran'ı kerimin allahın kanunu olduğuna inanan herkes aynı değil midir?. Ha biri böyle yapmış öbürü böyle fark eder mi kuranın kuralları na uyulduktan sonra?
Saygılar ve allaha emanet olun kardeşler
En son Desiman tarafından 29 Nis 2016, 12:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
Hasan Akça
Mesajlar: 1745
Kayıt: 05 May 2008, 22:02

Re: Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Mesaj gönderen Hasan Akça »

DESİMAN EFENDİ

Bektaşi olduğun belli
işkembeden sallamışsın
samimiysen bu yazdıklarına 12 imamlardan kanıt göster
bak Hz.Ali şöyle diyor;
Onlarlar tartıştığınızda (senin gibi işkembeden sallayanlarla)
onlardan hadislerden delil isteyin çünkü onlar ayetleri keyiflerine göre yorumlarlar...

hadi ceme semaha semah ayeti diye sunduğun palavrana
12 imamlardan kanıt söz getir......
Desiman
Mesajlar: 6
Kayıt: 16 Nis 2016, 01:11

Re: Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Mesaj gönderen Desiman »

HASAN KARDEŞİM

Birincisi ben Bektaşi değilim, benim soyum biraz daha derine gider ama o önemli değil çünkü herşeyden önce ben allahın kuluyum. Hem Bektaşi olduğumu nereden çıkardın anlamadım? Ben sadece KURAN'I KERÎMden örnekler verdim. Hacı Bektaşi veliden zerre kadar anlamadığın belli.
İkincisi benim HADİS KAYNAĞIM KURAN'I KERÎMdir. Sen burada benim yazdığım Kaynaklara cevap ver. 12 imamlardan sana hadis getirmem gerekmiyor KURAN'I KERÎM nasıl diyorsa öyle yaşamışlardır 12 Imamlar. Senin getirdiğin Hz.Ali hadisi senin gibi KENDİ ZİHNİYETİNDEN BAŞKA BİR ŞEY kabul etmeyenlere. Aç kuran'ı oku. Ben yukarıda ki yazıda herşeyi yazmışım ibadet ile ilgili. bir yanlış varsa yaz kardeşim. Sünnet dediğin, dış görünüş değildir, yani nasıl namaz kıldım,Nerede kıldım, nasıl abdest aldım, zekat verdiğimi kim gördü demek değil. Tam aksine sünnet Hz.Muhammed gibi herkesi sevmek,mazlumdan, yoksuldan ve haksızlıga karşı gelmektir. Allahı Muhammed Aliyi ve Kuran'ı seven ve kabul eden herkesi aynı ve kardeş görmektir. Hz.Muhammed ve Hz.Ali senin gibi düşünmüş olsaydı mekke ve Medinede o dönemde hiç kimse müslüman olmazdı. Aç KURAN'I oku diyorum sana . Bütün soruların cevabı orada.
Üçüncüsü alevi ibadetimi yazımın ilk cümlelerinde tarif ettim ve Kuran'da bunu böyle diyor öyle olmasaydı tarifi detaylı içinde yazmış olurdu. Yoksa sen Kuran’da bir çelişki olduğunu mu düşünüyorsun? Aleviler ibadetini dediğim gibi;
"Aleviler günde üç defa allaha ibadet ederler. Sabah ,öğle, akşam. Önce temizlenirler. Sonra Yere kapanırlar, eğilirler, ayakta dururlar. Allah Muhammed ya Aliyi dualarında eksik etmezler. Bismillah veya Bismi Şah Allah ile başlarlar. Dua ayet bilen dua okur, bilmeyen bildiği dilinde allaha dua eder. Çünkü allaha ulaşmak için tek anahtar gönül temizliliği."
Kuran da böyle diyor yukarıda tek tek sûre ve âyetleri aktarmışım, yanlış sa söyle..
SEMAH'a gelince. Semah eski bir zikir ve ibadet karışımı bir Prosedür diyebiliriz ve buna Meleklerin dansı derler eskiler ve Meleklerin allaha nasıl biat etiklerini gösterir bu aynı zamanda dünyanın güneş etrafında nasıl döndüğünde ifade eder ama bu konu beni aşar. Asıl ibadet evde yapılır yukarıda tarif ettiğim gibi namaz kılınır ve caiz olduğunu kuran diyor kardeşim sen kim oluyorsun da yanlışdır diyorsun? Ha semah caiz mi sorarsan ibadetini şekilleri belli. Aç kuran ı oku ve git bir cem erkanına ve kendin gör caiz mi değil mi!

Artık hadislerin arkasına saklanmayı bırakalım. Kuran'ı Kerim de herşey net ve açık yazıyor.
Son olarak HASAN KARDEŞ sen bana İşkembeden salamışsın yazıyorsun fakat bana Kuran'ı Kerimden bir ayet getirmiyorsun. Ben ise sadece ayetle cevap veriyorum sana.Haşa Kuran simdi iskembe mi oldu? HASAN KARDEŞİM BİRAZ AKLINI TOPLA KURAN OKU Kİ MUHAMMEDİ ALİYİ VE 12 İMAMLARI ANLAYASIN. KONUŞMA ÜSLUPİN EMEVI ZİHNİYETİNİ ANDIRIYOR .

Dinde zorlama yoktur.

2–Bakara Suresi 256


ey bizim rabbimiz, bir de onlara içlerinden öyle bir peygamber gönder ki, onlara senin âyetlerini tilavet eylesin, kendilerine kitabı ve hikmeti öğretsin, içlerini ve dışlarını tertemiz yapıp onları pâk eylesin. hiç şüphesiz azîz sensin, hikmet sahibi sensin.

2-Bakara Sûresi 129


Kuran’ı iyice düşünmüyorlar mı? Eğer o Allah’tan başkasının katından olsaydı elbette içinde birçok çelişkiler bulacaklardı.

4–Nisa Sûresi 82
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Desiman Beyefendi,

Siz bizim Kur an Ayetlerinden haberimiz yok mu sanıyorsunuz ? tabiki de var. Ancak öncelikle size hatırlatırım ki ,biz ikinci gibi Kur an bana yeter diyenlerden değiliz.Kur an ve Ehlibeyt/12 İMAMLAR(as) diyenlerdeniz,bunlar birbirinden ayrılmaz diyenlerdeniz.Çünkü Kur an ı Kerim /Allah ın kelamı sessiz bir kitaptır ve mutlaka bir öğretene ihtiyacı vardır.Nasıl ki bir okulda insanların yazdığı ortaya çıkardığı bir kitabı öğrenciler öğretmen olmadan öğrenilmiyorsa ,Allah tan (ac) gelen kitabın da öğreteni olmalıdır ve insanlardan farkı olmalıdır.Bu yüzden ve Peygamberimiz in (saa) buyruğuyla Kur an ve Ehlibeyt diyoruz.Kur an ı Kerim in ,zahirihi batinini ,muhkemini muteşabbihini ,tevilini ,tevsirini açıklamasını 12 İmam (as) ,Caferi Kur an meali kitaplardan ve kaynaklardan öğrenmemiz ,araştırmamız gerektiğini biliyoruz.Eğer ki her insan Kur an ı Kerim i eline alıp "benim hadis kaynağım Kur an dır başka bir tabirle Kur an bana yeter "derse ve kendi kafasına göre hüküm verirse bütün insanlar sapıtır.Peygamberimiz in (saa) sünneti sadece batini /gizli anlamda sünnet değildir.Zahiri /görünen anlamla birliktedir. Yani inancın tam olması için ; hem iç temizlik hem dış temizlik ,hem zahiri /görünen/şekilsel hem de batini/gizli ibadet geçerlidir.Bu ikisi bir arada olmalıdır. Kabul etmeliyiz ki biz Anadolu daki Aleviler sadece batında gizlide kaldık. İçimiz temiz olsun iyi insan olalım yeter dedik.Hem içimiz temiz olmalıdır hem dışımız,ve manevi temizliği manevi ibadeti ve zahiri temizliği zahiri ibadeti de Peygamberimiz (saa)ve 12 İmamlarımız (as) dan öğrenmeliyiz.Hayatta gördüğümüz herşeyin şekli var ve namazın ve abdestin de mutlaka şekli olmalıdır. çünkü biz görünmeyen yaratıklar değiliz.Biz Anadolu daki Alevileri ibadetin şekli olmaz namazın abdestin gibi saçmalıklarla bu zamana kadar uyuttular.ve biz ne kendi namazımızı tabiki de Caferi fıkhı namazını ve abdestini öğrenemedik.

Kur an ı Kerim de namazın nasıl kılınacağı ,abdestin nasıl alınacağı gibi ayrıntısı olmayan bilgileri Peygamberimiz (saa) ve İmamlarımız (as) insanlara öğretip şeklini şemalini uygulamışlardır ve yanlışlarda uyarmışlardır.Araştırırsanız eğer iki secdenin ,rükularda hareketsiz durmanın ,secdeleri uzatmanın ,anlam ve hikmetleri vardır .Size ve sizin gibi düşünen Alevilere kevser yayınları ," namazın hikmeti ,ibadetlerin anlamı,ahlak "vb kitapları okumanızı tavsiye ediyorum .

Kur an ı Kerim de sizin belirtiğiniz ayetler olduğu gibi mesela ;
“ Sana kitabı indiren O'dur. Ondan bazısı kitabın temeli olan muhkem ayetlerdir, diğerleri de müteşabihlerdir. Kalplerinde eğrilik olan kimseler, fitne çıkarmak ve tevil etmek için müteşabih olanlarına uyarlar. Oysa onların tevilini ancakAllah bilir. İlimde derince kökleşmiş olanlar ise, O’na inandık, (muhkem ve müteşabih) hepsi Rabbimizin katındandır derler. Bunu ancak akıl sahipleri düşünebilirler.(Al-i İmran 7)
Şimdi bu gibi ayetleri ve ,
(İbn-i Hacer Askalani'nin rivayetine göre Hz. Resulullah şöyle buyurmuştur: «Ben Kur'an'ın inişi hakkında nasıl savaştıysam, Ali'de Kur'an'ın tevili hakkında savaşacaktır.» )

gibi hadisler de vardır. bunları nasıl yorumlayacağız o zaman ?

Bu yüzdendir ki Peygamberimizin (saa)"Size iki ağır emanet bırakıyorum ,bakın benden sonra onlara nasıl davranacaksınız ,Bunlar Kur an ve Ehlibeyt tir " diyor. Yani demiyor ,size sadece Kur an ı Kerim bırakıyorum ve Kur an ı herkes eline alsın kendi nefsine kendi kafasına göre yorumlayıp hüküm versin ,anladığını anlasın ve namazı kendi istediği gibi kılsın ,abdesti kendi kafasına göre uygulasın demiyor yani .Namazın şekli yoktur ,abdestin şekli yoktur .demiyor değil mi .Lütfen artık kandırılmış Alevi olmaktan vazgeçelim, uyuyan Aleviler olmaktan vazgeçelim ,özümüze dönelim zaman geçmeden .Önümüzde örnek olan Pir Sultan Abdal (mekanı cennet olsun ) dualarında 12 İmamları (as) bırakmıyorsa biz de Anadolu daki Aleviler özümüze 12 İmamlara (as) dönelim ,yolumuzu Caferiliği öğrenelim.

Alevilik şu anda aynı geceyi aydınlatan ayın ışığı gibi Anadolu da karanlıkta kalmış biz Alevilere aydınlık vermeye başlamıştır.Görmeyenler ya nefislerine uyduklarından görmek istemiyorlar ya da uyuduklarından farkında değiller.Size ve sizin gibi Aleviyim diyenlere tavsiyem internette İslam Kütüphanesini ve Televizyonda ise kanal on4 ve kanal 12 yi izlemelerini önemle tavsiye ediyorum .....
Desiman
Mesajlar: 6
Kayıt: 16 Nis 2016, 01:11

Re: Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Mesaj gönderen Desiman »

Yüce kuran ı Kerim i okumamak ve onun getirdiği anayasaya uymamak ta neden o kadar israrlisiniz anlayamadım açıkçası. Hadis hadis hadis. Başka dediğiniz yok malesef.

Konu ibadet ve ben dediğimin arkasındayım. Alevilerin Kurana göre mesela; Hud suresinin 114 ayetine göre ibadetleri caiz dir!

Kuran ı okuyun internetten propaganda değil ;)
Ve
Peygamberimiz Hz Muhammed bize kuran ı ve ehlibeyt i bırakmış, evet. Ve bu ikisi bir bütündür, onada evet. Fakat o zaman neden kuran ı kelam olarak yetersiz buluyorsunuz? ve neden Ehlibeyt soyundan gelen kizilbas veya anadolu Pirlerinin değilde mollalarin yolundan GİDİYORSUNUZ?
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Mesaj gönderen 3nokta »

Selam ehline..
Sayın Desiman,
Kuran ve Ehlibeyt as bir bütündür ve din ancak bu ikisi birlikte ele alınırsa doğru olarak anlaşılabilir. Kuran'ın kelamı eksik ve yetersiz değildir. Ehlibeyt as olmaksızın Kuran'ı doğru anlamak mümkün değildir. Bunun pratikteki karşılığını İslam tarihinde görebilirsiniz. İslamî fırkaların istisnasız hepsi Kuran'a uyduğunu iddia eder ama birbirlerine zıt hükümler ortaya çıkarır. İşte bu yüzden Hz. Muhammed (saa) Kuran ile birlikte Ehlibeyt'i (as) 12 İmamları (as) bize emanet olarak bırakmıştır.
Sadece Kuran'ı ele almak çok tehlikeli ve yanlış yollara götürür. Zira Kuran onun öğretmeni olan Ehlibeyt as olmaksızın anlaşılmayacak kadar yüce ve derin anlamlıdır.
Sizi masum olmayan birine uymaya davet edenleri reddetmenizi öneririm. Bunun adı ister dede olsun ister molla olsun. Sizi Kuran ve Ehlibeyt'e uymaya davet edenlerin sözlerini dikkate alırsanız kazançlı çıkarsınız.
Namaz konusu da böyledir. Namaz Kuran ve Ehlibeyt as kaynaklı bir ibadettir ve farzdır. Bunu tevillerle inkar etmek ancak insanın kendini aldatmasıdır. Alevi toplumun belki %90'ınınömründe bir kez bile dönmediği semah bir kültürdür ve Ehlibeyt ile ilgisi yoktur. Ehlibeyt as semah dönmemiştir. Namaz kılmıştır. Bizim Alevi olarak namazı savunma sebebimiz 12 İmamların namazı savunmasındandır.
Vesselam...
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Desiman
Mesajlar: 6
Kayıt: 16 Nis 2016, 01:11

Re: Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Mesaj gönderen Desiman »

Kardesler istediginiz kisinin pesinden kosabilirsiniz ama devedede Boy var kirki bir esegin pesinden kosar. Gercek islami yasayanlarin pesinden kosacaksin ve Muhammedi sevgiyi hangi meshep uyguluyor, hangi din adamlari? Konuya böyle baktigimizda EHLIBEYTi ve daha dogrusu islami en iyi aleviler temsil ediyor. Bir alevi dedesinin agzindan baska bir meshepi gecin baska bir dine bile laf söylemezler, barisi ve insanliga aykiri bir fetva vermiyorlar. Kuran ne diyorsa öyle yasiyorlar acin okuyun. Dört kitapta haqqtandir ve biz insanlarin yazilar üzeri tartismamiz caiz degildir. Bu dediklerimin hepsi bakara da yazar. Örnek BAKARA 62. ayetini okuyun ve dinimizi anlayin. KIZILBASLARda bu felsefe ile yasiyor. Ama sizlere ve icinizdeki bu cirkefligi ve ayrimciligi ben KURANda ve EHLIBEYTte bulamiyorum... Insallah Dogru yolu bulursunuz. Sah i Merdan Alinin yoluna talip olursunuz.
Desiman
Mesajlar: 6
Kayıt: 16 Nis 2016, 01:11

Re: Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Mesaj gönderen Desiman »

Internetten forumlarda insanlarin size verdigi fikirlere degil... Allah beyin vermis kullanasin diye ve kitap yollamis okuyasin diye fakat bizim insan birbirile ugrasmaktan Zaman bulamiyor buna. Ne Kadar yazik! Kurani okuyunda insanligi ögrenin. Cünkü ISLAMA göre kimsenin kimseden üstünlügü yok hele bir insan kendine Müslümanim diyorsa ALLAHi KURANi ve Peygamberimizi Hz.Muhammed Mustafayi Kabul ediyorsa kimin haddine nasil ibadet etmis. Allah nusüplere yani rituellere ve ibadet sekillerine okadar önem vermis olsaydi SERIATIMIZ KURANI KERIMDE detayli yazardi ama ibadet özel ve Allah ve kul arasi oldugu icin kuranda biraz esnektir bu konu. Herkes bir nevi özgürdür. Ama bunu anlamak icin kurani okumak lazim!
AleviTurkmen
Mesajlar: 68
Kayıt: 10 Ara 2016, 00:50

Re: Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Mesaj gönderen AleviTurkmen »

Kimse namazı inkar etmiyor

Önceki satırlarda da belirtmeye çalıştığımız gibi namaz Farsça bir kelimedir. Kuran da ki karşılığı Salat´ir. Salat´in anlamı ise Allah´i içten anıp selamlama ve duadır. Bu gün egemen Sünni anlayışın günde beş vakit kıldığı ve Alevilere dayattığı ve neredeyse dinin temeli saydığı namaz ibadetinin Kuran da beş vakit olduğu yönünde acık bir beyan yoktur. Madem namaz inancın özü sayılacak kadar önemli bir ibadet neden Yüce Yaratıcı bu konuda acık ve kesin hükümler ortaya koymasın?

Aleviler namazı ret etmiyor. Nitekim Cem ibadetinde halka namazı seklinde ibadetlerini yerine getiriyorlar. Ancak bu namaz hiç bir şekilde egemen Sünni anlayışın namazıyla benzer değildir. Bazıları çıkıp diyebilir ki: “su kadar milyon insan namazı böyle kılıyor da siz Aleviler neden farklı anlıyor ve uyguluyorsunuz?” Hemen belirtelim ki çoğunluk her zaman doğru yapıyor anlamına gelmez.

İbadetle amaçlanan kişinin kendini yenilemesi, arındırması ve sosyal dayanışmayla kişiliğini tamamlamasıdır. Maun süresi böyle bir anlama sahip. İbadet için ibadet, gösteriş için yapılan ibadet nafile ibadetlerdir.

Alevi ibadet anlayışı biçimsellikten uzak içtenliği esas alır. Al-i İmran Suresi 191. Ayetinde “Onlar; ayakta iken, otururken, yan yatarken Allah´i anarlar”. Bakara s Suresi 239. Ayeti: “Eğer korkarsanız, (namazı) yaya yahut binekte iken kilin”. Bu ve benzer ayetlerde de anlaşılacağı üzere Allah insanlara içten ibadet etmeyi emrediyor.

Birileri kabul etsin veya etmesin, Alevilerin ibadet anlayışı bu minval üzeredir.

+Safâ KIRVELî MUAVİYE'NİN Hz. Ali’ye Lanet Edip, Lanet etmeye de Emir Vermesi:

"...Muaviye Hz. Ali’ye lanet etti..."

(İkd’ül Ferid İbn-i Abdu Rabbih’in c.4, s.366 / İbni Ebil Hadit' in "Şerhu Nehc'ül Belağa"c.1, s.356; c.3, s.258 – 1.Baskı-Mısır)


"....Muaviy e Hz.Ali’ye sövdü...."

(İbn' ül Esir' in "Üsd' ül Gabe" c.1, s.134 / el-İsabe c.1, s.77 / El-Kamil İbn’ül
Esir c.3, s.302 / el-Suyuti' nin "Tarih'ül Hulefa" s.190 / İbn-i Abdurabbih’in
“el-İkd’ül Ferid” c.2, s.144 / İbni Hacer el-Heytemi' nin "Sevaik' ul Muhrika"
s.33 / Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk s.310)


"...Muaviye namaz kıldığında (Allah kabul etmesin) Ali'ye, Hasan’a, Hüseyin’e, İbn-i Abbas’a Kays bin Sa’d bin İbadet ve Eşter’e lanet etti...."

(Şeyhülislam Süleyman el-Kunduzi el-Hanefi el-Belhi'nin "Yenabi'ul Mevedde" s.162)


"...Muaviye Hz. Ali’ye sövmeleri için emir verdi...."


kaynaklar:

(Sahih-i Müslim c.2, s.360 / Sahih-i Tirmizi c.5, s.301, Hadis No: 3808 / el-Hakim Nişaburi'nin "Müstedrek alas-Sahihayn" c.3, s.109 / Hasais en-Nisai s.48, 81 Haydariye Bas. / el-Künci eş-Şafii'nin "Kifayet'üt Talib" s.84,86 Haydariye Bas./ İbn-i Asakir'in "Tarih-i Dimaşk" c.1, s.206, Hadis No: 271,272 / ez-Zerendi el-Hanefi'nin "Nazım Dürer es-Simtayn" s.107 / Menakib-i Hüvarezmi s.59 / İbn-i Esir'in "Üsd'ül Gabe" c.1, s.134; c.4, s.25-26 / el-Askalani eş-Şafii’nin “el-İsabe fi Temyiz es-Sahabe” c.2, s.509 / İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” s.82, 92 / İbn-i Abdu Rabbih’in “İkd’ül Ferid” c.4, s.29 / İbn-i Ebil Hadit'in "Şerhu Nehc'ül Belağa" c.1, s.256, 361, Mısır 1. Bas. / Sıbt İbn-i Cevzi’nin “Tezkiret’ ül Havas” s.63 / el-Emini’nin “el-Gadir” c.1, s.257; c.3, s.200)


Muaviye mimberde Hz.Ali'ye lanet okudu ve bütün valilerine de ona lanet okumalarını emretti.

Peygamberin zevcesi Ümmü Seleme, Muaviye'ye mektup yazarak şöyle dedi :

Siz mimberde Hz. Ali'ye ve onu seven herkese lanet ettiğiniz için Allah ve resulüne küfrediyorsu-nuz.

Ben, Allah ve Resulünün Hz.Ali'yi sevdiğine şehadet ediyorum. Ama Muaviye onun sözlerini dinlemedi.

(Bkz. İbn-i Abdurabbih'in "İkd'ül Ferid" kitabı c.4, s.366)


muaviye, İslam ülkelerinde minberlerde Ali'ye (a.s) küfür edilmesine emir verdi. (Bu emir Emevi halifelerinden Ömer b. Abdulaziz'in (99-101) dönemine kadar icra edildi).

Muaviye mümessillerinin ve içlerinde sahabelerin de bulunduğu idarecilerinin yardımıyla, has ve seçkin Ali taraftarlarını öldürdü ve bazılarının başını mızraklara takıp şehirlerde gezdirdi. Rastladıkları Şiilere, Ali'den (a.s) uzak olduklarını ve ona sebbetmelerini teklif ediyorlardı. Bu tekliften çekinenler derhal katlediliyordu.

(en-Nesaih’ül Kafiye S.58,63, 77-78)



Kaynak:

1. el-Hasais en-Nisai s.24
2. İbn-i Asakir'in 'Tarih-i Dimaşk' c.2, s.184
3. el-Müttaki el-Hindi'nin 'Muntahab'ul Kenz' c.5, s.30
4. el-Suyuti'nin 'Tarih'el Hulefa' s.73
5. el-Nebehani'nin 'Feth'ül Kebir' c.3, s.196
6. Tabari'nin 'Zehair'ul Ukba' s.66
7. Menakıb-ı Hüvarezmi s.82
8. Mişkat'ül Mesabih c.3, s.235, İbn-i Sabbağ el-Maliki'nin 'Füsul'ül Mühimme' s.111

9. Tabari' nin 'Zehair'ul Ukba' s.66 ve 'Riyad'ul Nadara' c.2, s.219
10-. Menakıb-ı Hüvarezmi s.81-82
11-. Menakıb-ı Meğazeli s.83
12. Süleyman el-Kunduzi' nin 'Yenabi' ul Mevedde' s.205
13. eş-Şeblenci' nin 'Nur'ül Absar' s.110
14. el-Künci' nin 'Kifayet' üt Talib' s.82
15. el-Hamvini eş-Şafii' nin 'Feraid es-Simtayn' c.1, s.302
16. el-Murkat fi Şerh’ül Müşkat c.10, s.474


Sahih Muslim de var 
AleviTurkmen
Mesajlar: 68
Kayıt: 10 Ara 2016, 00:50

Re: Aleviler Namaz Kılmak Zorunda Mı?

Mesaj gönderen AleviTurkmen »

Kurd Alevî yoktur!

Türkmen aşiretler kurdlesmis

Çaldıran savaşından sonra
Cevapla

“Namaz” sayfasına dön