Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Dinin ana direği namazdır...
ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Mesaj gönderen ali muhsin »

Abdest


Namaz kılmak isteyen kimsenin abdest alması gerekir. Nitekim Yüce Allah, Kur'an-ı Kerim'de bu hususta şöyle buyurmuştur:

"Ey inananlar! Namaza durmak istediğiniz zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başınızın bir kısmını ve topuklara kadar ayaklarınızın bir kısmını meshedin..." (Maide 6)
Abdest alınırken şu hususlar gözetilmelidir:

1- Abdest alınan su pâk olmalıdır.

2- Abdest alınan su başka bir şeyle karışık olmamalıdır.

3- Abdest alınan su gasp edilmemiş olmalıdır.

4- Abdest alınan ibrik vs. gasp edilmemiş olmalıdır.

5- Abdest alınan ibrik vs. altın ve gümüşten olmamalıdır.

6- Abdest organları pâk olmalıdır.

7- Abdest almak ve namaz kılmak için yeterli vakit olmalıdır.

8- Abdest amelleri arasında sıra gözetilmelidir.

9- Abdest amelleri peşpeşe ve aralıksız yapılmalıdır.

10- İnsanın bizzat kendisi abdest almalıdır; yani imkan dahilinde insana başkası abdest aldırmamalıdır.

11- Su kullanmanın herhangi bir sakıncası olmamalıdır.

12- Abdest organlarında suyun ulaşmasına engel olacak herhangi bir şey bulunmamalıdır.


Abdest Nasıl Alınır?

İlk önce eller bileklere kadar yıkanır; ancak bu abdesttin bir parçası değildir.

1- "Allah'a itaat ve O'nun emrini yerine getirmek için abdest alıyorum" niyetiyle abdeste başlanır. Sonra sağ elle yüz saç bitiminden çenenin altına kadar uzunlamasına ve baş parmakla orta parmağın arası kadar enine yukarıdan aşağıya doğru yıkanır.

2- Sonra sağ el dirsekten parmak uçlarına kadar yukarıdan aşağıya doğru yıkanır.

3- Sağ el yıkandıktan sonra sol el dirsekten parmak uçlarına kadar yukarıdan aşağıya doğru yıkanır.

4- Yüz ve eller yıkandıktan sonra elin ıslaklığıyla başın ön kısmı meshedilir; yani el başa bırakılarak biraz aşağı doğru çekilir.

5- Islak olan sağ elle sağ ayak parmak uçlarından ayak bileğine kadar meshedilir.

6- Islak olan sol elle sol ayak, parmak uçlarından ayak bileğine kadar meshedilir.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim


Ezan

Ezan, Müslümanların tevhidî sloganıdır.

Ezan, Allah'ın birliğine ve Hz. Muhammed'in elçiliğine şehadet etmektir.

Ezan, namaz vaktinin girdiğini ilân etmektir.

Şafak sökerken, öğle ve ikindi vakti, akşamın ilk vaktinde hava kararırken bütün İslâm beldelerinde ezan, ruhu okşayan ahengiyle herkese "Namaz vakti girdi" diye ilân etmektedir.

Günlük namazlardan önce ezan okunması önemle vurgulanan bir müstehaptır.

Ezan şöyle okunur:

Dört defa: "Allahu ekber"

İki defa: "Eşhedu en lâ ilâhe illellâh"

İki defa: "Eşhedu enne Muhemmeden Resûlullâh"

İki defa: "Eşhedu enne Aliyyen Veliyyullâh"

İki defa: "Heyye ‘eles-selâh"

İki defa: "Heyye ‘elel-felâh"

İki defa: "Heyye ‘elâ heyr-il ‘emel"

İki defa: "Allahu ekber"

İki defa: "La ilâhe illellâh."

Anlamı:

- Allah nitelendirilemeyecek derecede büyüktür.

- Şehadet ederim ki, Allah'tan başka tapılmaya layık bir ilâh yoktur.

- Şehadet ederim ki, Hz. Muhammed (Allah ona ve Ehlibeyti'ne rahmet etsin) Allah tarafından gönderilmiş peygamber ve elçidir.

- Şehadet ederim ki, Hz. Ali (ona selâm olsun) Allah'ın velisidir.

- Namaza koş.

- Kurtuluşa koş.

- En hayırlı amel olan namaza koş.

- Allah nitelendirilemeyecek derecede büyüktür.

- Allah'tan başka ibadete layık bir ilâh yoktur.

Namaz


Tekbiret-ül İhram

Namaza, "Ellah-u Ekber" söylenerek başlanır. Namaza başlarken "Ellah-u Ekber" söylemek, Allah'tan başka her şeyden koparak Allah'a yönelmek anlamındadır.

"Allah-u Ekber", Allah'ın yüce olduğunu ilân etmek ve Allah dışındaki diğer bütün yalancı güçlerden uzak durmak demektir. Bu tekbirle namaza girilir ve bazı işleri yapmak insana haram olur.

Resim

Birinci Rekat

Namazın birinci rekâtı şunlardan ibarettir:

1- Tekbiret-ul İhram (iftitah tekbiri, yani namaza başlarken "Ellah-u Ekber" demek).

2- Kıraat (Fatiha ve herhangi bir sureyi tam olarak okumak).

3- Rükû ve zikri.

4- İki secde ve zikri

Kıraat

"Allah-u Ekber" söylenerek namaza başlandıktan sonra ilk önce Fatiha suresi okunur:

Fatiha Sûresi

Bismillahirrahmanirrahîm

- Elhemdu lillâhi rabb-il ‘âlemîn

- Er-rahman-ir rahîm

- Mâliki yevm-id dîn

- İyyâke ne‘'budu ve iyyâke neste‘în

- İhdines-sirât-el mustakîm

- Siratellezîne en'‘emte ‘aleyhim

- Ğayr-il meğzûbi ‘eleyhim velezzâllîn.

Anlamı:

- Dünyada mümin ve kâfire, ahirette ise yalnızca mümine merhamet eden Allah'ın adıyla başlıyorum.

- Övgü, alemlerin Rabbi Allah'a mahsustur.

- Allah, dünyada mümin ve kâfire, ahirette ise yalnızca mümine merhamet eder.

- Allah cezâ ve mükâfat günü olan kıyametin sahibi ve sultanıdır.

- Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz.

- Bizi doğru yola hidayet et.

- Nimet verdiğin kimselerin yoluna; (onlar) ki ne kendilerine gazap edilmiştir ve ne de sapmışlardır.

İhlas Sûresi

Fatiha suresi okunduktan sonra Kur'an-ı Kerim'in herhangi bir suresi tam olarak okunmalıdır. Örneğin, İhlas suresi okunabilir:

Bismillahirrahmanirrahîm

- Kul huvallahu ehed

- Allah-us Samed

- Lem yelid ve lem yûled

- Ve lem yekun lehu kufuven ehed.

Anlamı:

- Dünyada mümin ve kâfire, ahirette ise yalnızca mümine merhamet eden Allah'ın adıyla başlıyorum.

- Ey Muhammed! De ki: O Allah tektir.

- Allah'ın hiçbir şeye ihtiyacı yoktur, her şey O'na muhtaçtır.

- O doğurmamıştır ve doğmamıştır.

- Yaratıklarından hiçbir kimse O'nun dengi değildir.

Kıraatle İlgili Birkaç Hüküm

1- Erkekler sabah, akşam ve yatsı namazlarında, birinci ve ikinci rekâtta Fatiha ve sureyi sesli, öğle ve ikindi namazında ise sessiz okumalıdırlar. Ama kadınlar sesli kılınması gereken yerleri sessiz okuyabilirler.

Resim

2- Namazın birinci ve ikinci rekâtında Fatiha suresi ve peşinden herhangi bir sure tam olarak okunmalıdır. Üçüncü ve dördüncü rekâtta ise Fatiha suresi okunabileceği gibi tesbihat-ı erbaa da okunabilir.

3- Namazda kasıtlı olarak sesli okunması gereken yerleri sessiz ve sessiz okunması gereken yerleri sesli okumak câiz değildir. Ancak yanlışlıkla okunursa, sakıncası yoktur.

4- Tesbihat-ı erbaa ve tesbihat-ı erbaa'nın yerine okunan ve yine ihtiyat namazında okunan Fatiha suresi sessiz okunmalıdır.

5- Sessiz okunması gereken namazlarda birinci ve ikinci rekâtta "besmele"yi sesli okumak müstehaptır


Rukü

Kıraattan sonra insanın, elleri diz kapaklarına değecek kadar eğilmesi ve en az bir defa:

"Subhane rebbiyel ‘ezîmi ve bi-hemdih"[1]

Veya en az üç defa "Subhanellah"[2] demesi gerekir.

Rükûyla İlgili Birkaç Hüküm

1- Rükû zikri okunurken beden hareketsiz olmalı.

2- Namazın her rekâtında sadece bir rükû yapılır.

3- Kadınların rükûda ellerini dizlerden yukarı koyması ve dizleri geri çekmemesi müstehaptır

Resim

Secde

Daha sonra rükûdan tamamen doğrularak secdeye gidilir ve bedenin yedi organı (alın, iki elin içi, iki diz kapakları, iki ayağın baş parmakları) yere bırakılarak en az bir defa:

Resim

"Subhane rebbiyel elâ ve bi-hemdih"[1]

Veya en az üç defa "Subhanellah"[2] denir. İkinci secdenin bitişiyle namazın birinci rekâtı da bitmiş olur.

Secdeyle İlgili Birkaç Hüküm

1- Namazın her rekatında iki secde yapılır.

2- Birinci secdeden sonra tam olarak oturulur ve sonra ikinci secdeye gidilir.

3- Secde edilen yerle ayakların bırakıldığı yer bir hizada olmalıdır. Ancak biri diğerinden dört bitişik parmağı geçmeyecek miktarda yüksek veya alçak olursa, sakıncası yoktur.

4- Secde hâlinde vücut istikrar bulmalıdır.

Üzerine Secde Edilen Şeyin Şartları

1- Üzerine secde edilen şey; toprak, taş, çakıl gibi yer denebilecek veya yerden üreyip de yenilmeyecek ve giyilmeyecek bitkilerden olmalıdır.

2- Üzerine secde edilen şey pâk olmalıdır.

3- Üzerine secde edilen şey sabit olmalıdır.

Secdeyle İlgili Birkaç Nokta

1- Genellikle Caferiler arasında yaygın olan namaz mühürü, gerçekte namaz kılan kişinin namaz kılarken alnını bırakmak için yanında taşıdığı temiz topraktır.

2- Namazda secdeye giderken başı, insanlardan en üstününün İslâm dini uğrunda cihat ve şehadetini anımsatan İmam Hüseyin'in (ona selâm olsun) mezarının türbetine bırakmak daha iyidir.

3- Allah'tan başkası için secde yapmak haramdır. Çünkü secde insanın ibadet ve kulluk hâlidir; ibadet ve kulluk ise sadece Allah'a yapılır.

[1]- Her şeyden yüce olan Rabbim münezzehtir ve O'na hamd ederim.

[2]- Allah münezzehtir.

----

İkinci Rekat

Birinci rekât bittikten sonra namazın şekli bozulmadan veya namaz amellerine ara verilmeden ayağa kalkılır ve tekrar birinci rekâtta olduğu gibi Fatiha sûresi ve Kur'an surelerinden herhangi biri tam olarak okunur.

Kunut

Günlük namazların ikinci rekatında Fatiha ve Kur'an surelerinden herhangi biri tam olarak okunduktan sonra rükûya gidilmeden önce ellerin yüz hizasına kaldırılması, avuçların göğe doğru açılarak yanyana tutulup dua edilmesi müstehaptır; bu amelin adına "kunut" denir. Kunutta baş parmak dışındaki parmakların birbirine bitiştirilmesi ve avuçların içine bakılması müstehaptır.

Kunutta şu dua okunabilir:

- Rebbenâ âtina fid-dunya heseneten

- ve fil-ahireti heseneten - ve kinâ ezâb-en nâr.[1]

Anlamı:

"Rabbimiz dünyada da iyilik ve güzellik ver bize, ahirette de iyilik ve güzellik ver ve bizi ateşin azabından koru."

Cuma namazında iki kunut okunması müstehaptır. Bu kunutların birisi namazın birinci rekâtında rükûdan önce, diğeri ise namazın ikinci rekâtında rükûdan sonra okunur.

Resulullah (s.a.a) buyuruyor ki: "Namazının kunutu uzun olan kişinin kıyamette hesaba çekilişi kolay olur."[2]

Kunuttan sonra birinci rekâtta olduğu gibi rükû ve secde yapılır.

Kunutla İlgili Birkaç Hüküm

1- Cemaat namazı dışında kunutu yüksek sesle okumak müstehaptır.

2- Kunut unutularak okunmaz ve rûkuda farkına varılırsa, rûkudan sonra okunabilir.

3- Kunutta okunan duanın Arapça olması gerekmez; herhangi bir dille okunabilir.

Resim

[1]- Bakara suresi, 201.ayet.

[2]- Bihar-ul Envar, c.82, s.199.

-------

Teşehhüt

Namazın ikinci ve son rekatında iki secdeden sonra kıbleye doğru oturularak teşehhüt okunur:

- Eşhedu en lâ ilâhe illellâhu vehdehu lâ şerîke leh

- Ve eşhedu enne Muhemmeden ebduhu ve resûluh

- Ellahumme selli ela Muhemmedin ve âl-i Muhemmed

Anlamı:

- Şehadet ederim ki, Allah'tan başka kulluğa layık bir ilâh yoktur. O, tektir ve ortağı yoktur.

- Şehadet ederim ki, Hz. Muhammed (Allah ona ve Ehlibeyti'ne rahmet etsin) O'nun kulu ve elçisidir.

- Allah'ım! Hz. Muhammed ve Ehlibeyti'ne rahmet et.

Teşehhütten sonra namazın ikinci rekâtı da biter. Eğer sabah namazı gibi iki rekât olan bir namaz kılınıyorsa, teşehhütten sonra selâm verilerek namaz bitirilir.

Resim

Selam

Namazın son rekatında teşehhütten sonra selâm verilir. Selâm şöyle okunur:

- Es-selâmu ‘eleyke eyyuhen-nebiyyu ve rehme-tullâhi ve berekâtuh

- Es-selâmu eleynâ ve elâ ibâdillâh-is sâlihîn

- Es-selâmu eleykum ve rehmetullâhi ve berekâtuh.

Anlamı:

- Selâm olsun sana ey Allah'ın peygamberi; Allah'ın rahmet ve bereketi senin üzerine olsun.

- Selâm olsun bize ve Allah'ın iyi kullarına.

- Allah'ın selâmı, rahmeti ve bereketleri siz müminlerin üzerine olsun.


Üçüncü Rekat (Tesbihatı Erbaa)

Eğer akşam namazı gibi üç rekât olan bir namaz kılınıyorsa, ikinci rekâtta teşehhüt okunduktan sonra selâm verilmeksizin üçüncü rekât için ayağa kalkılır. Namazın üçüncü rekâtı da ikinci rekât gibidir. Ancak üçüncü rekâtta bir sure ve kunut okunmaz; sadece bir defa Fatiha suresi veya üç defa tesbihat-ı erbaa zikri okunur. Sonra rükûya gidilir. Daha sonra secde yapılır. İki secdeden sonra oturulur teşehhüt ve selâm okunur ve böylece namaz bitmiş olur.


Tesbihat-ı Erbaa

Namazın üçüncü rekatında rükûya gidilmeden önce bir defa Fatiha suresi veya üç defa tesbihat-ı erbaa okunmalıdır. Tesbihat-ı erbaa şöyledir:

- Subhanellahi

- Velhemdu lillahi

- Vela ilâhe illellahu

- Vellahu ekber

Anlamı:

- Yüce Allah pâk ve münezzehtir.

- Bütün övgüler O'na mahsustur.

- Allah'tan başka kulluğa layık ilâh yoktur.

- O vasfedenlerin vasfından yücedir.

Dördüncü Rekât

Eğer yatsı namazı gibi dört rekât olan bir namaz (öğle ve ikindi namazı) kılınıyorsa, üçüncü rekâtın iki secdesinden sonra teşehhüt ve selâm okunmadan dördüncü rekât için ayağa kalkılır. Üçüncü rekatta olduğu gibi Fatiha suresi veya üç defa tesbihat-ı erbaa okunduktan sonra rükû ve iki secde yapılır ve iki secdeden sonra oturularak teşehhüt ve selâm okunur ve böylece namaz bitmiş olur.


Hatırlatma

1- Namaz "Ellah-u Ekber"le başlar "selâm"la biter.

2- "Kunut" müstehap bir ameldir ve günlük namazların ikinci rekâtında Fatiha ve bir sure okunduktan sonra yapılır.

3- "Teşehhüt" namazın ikinci rekâtında ve son rekatında iki secdeden sonra okunur.

4- "Selâm" namazın bitişi olduğundan sadece namazın son rekâtında okunur.


Kısacası

İki rekâtlık namazda sırasıyla şunlar yapılır:

1- Niyet ve Tekbiret-ul ihram.

2- Kıraat (Fatiha suresi ve herhangi bir sureyi tam olarak okumak).

3- Rükû ve zikri.

4- Kıyam (rükûdan doğrulmak).

5- İki secde ve zikirleri.

6- Kıraat.

7- Kunut okumak.

8- Rükû ve zikri.

9- İki secde ve zikirleri.

10- Teşehhüt.

11- Selam.



Üç rekâtlık namaz da şöyle kılınır:

İki rekâtlık namazda yapılan şeyler yerine getirilir. Ancak teşehhütten sonra selâm okunmadan ayağa kalkılır ve devamında şöyle yapılır:

1- Tesbihat-ı erbaa.

2- Rükû ve zikri.

3- İki secde ve zikirleri.

4- Teşehhüt.

5- Selam.



Dört rekâtlık namaz ise şöyle kılınır:

Üç rekâtlık namazda yapılan şeyler yerine getirilir. Ancak teşehhütten sonra selâm okunmadan ayağa kalkılır ve devamında şöyle yapılır:

1- Tesbihat-ı erbaa.

2- Rükû ve zikri.

3- İki secde ve zikri.

4- Teşehhüt.

5- Selam.


Kuran ve Ehli Beyt Dogrultusunda kilinan Namaz budur ,Alevilerin Siilerin kisacasi Caferi istihadina göre kildiklari Namaz budur ! Bazilar ise Sinsi bir sekilde Alevilere yaklasarak Hanefi Istihadini Alevilik diye sunan Münafiklarin nasil Alevileri Asimile etme cabalarini görüyoruz ! Bu ikiyüzlülerin oyununa gelmemelerini ve onlarin Sinsice uygulamis olduklari Muaviye (LA) Politiklarina, Alevilerin kanmamalarini Diliyorum ..
byilmaz34
Mesajlar: 73
Kayıt: 23 May 2010, 14:08

Re: Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Mesaj gönderen byilmaz34 »

Selamun aleykum, ben katıkuralcı olmayan Sünni bir Müslümanım ve İslam mezheplerini incelediğim gibi Şia fıkhınıda inceledim.

Yalnız bazı hükümler biraz zor gibi geldi. Yoksa benmi yanlış anladım. Örneğin abdest alırken suyu dirsekten parmak uçlarına kadar yıkamak şart deniyor. Tam tersinin yapılsa olmayacağına dair ayet varmı? Yüzü yıkarken tek elle yıkamak zor olmazmı? Birde yukarıdan aşağıya doğru yıkamak şart deniyor ancak Kuranda böyle bir tabir yok. Mekruh denmiyorda batıl deniyor bu ağır bir görüş olmazmı? Kolları yıkadıktan sonra başı meshetmeden önce dışarıdan su almak batıl eder diyor. İşte bu görüşler biraz zorlaştırmak olmazmı?

Yada ayetullahların ictihadlarımı bunlar? Namazda sessiz okunacak yerde sesli okumak, sesli okunacak yerde sessiz okumak namazı batıl eder yazıyor okuduğum Şii kitabında, oysa Sünnilikte mekruhdur sadece. Bu tarz yorumlar kişisel ictihadlarmı Şia'da. Biraz zor değilmi bu kadar kural ve yapılmamasına mekruh değilde batıl demek.
Kullanıcı avatarı
f_altan
Mesajlar: 2376
Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49

Re: Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Mesaj gönderen f_altan »

aleyküm selam wr wb
Şia'daki kolaylık, sünnilikte yoktur. Mesela; Şiiler genelde namazı cemederek kılarlar, bu bir kolaylıktır veya bedenin herhangi bir yerinin kanamasının abdesti bozmaması, abdest alırken ayakları yıkamak yerine meshetmek, ağız ve burunun yıkanmasının şart olmaması vs. bunlar birer kolaylıktır. Ama sünnilikte kadına dokununca abdest bozuluyor, hacda abdestlerinin bozulmaması için hemen hiçbir delil olmadan mezhep değişiyorlar, burundan veya ağızdan kan akarsa abdest bozuluyor, Hanefi fıkhına uyanlar dolgu yaparlarsa abdestleri sahih olmaz, çünkü onlarda ağzı yıkamak şarttır, dolgu olunca dişlere su ulaşmıyor. Bunun gibi şeyleri kıyaslayacak olursak Şia fıkhı daha kolaydır.
Müçtehitler kendi kafalarından fetva vermezler, onlar ayet ve hadislere dayanarak fetva verirler.
Şimdi abdeste dirsekten parmak uçlarına kadar yukarıdan aşağıya yıkamak mı zordur yoksa parmak uçlarından dirseklere kadar yıkamak mı? Parmak uçlarından dirseklere doğru yıkanırsa insanın üzeri de ıslanabilir ama dirsekten parmaklara doğru yıkanırsa böyle bir durum olmaz.
meshetmede eldeki abdest suyuyla meshetmek şarttır, dışarıdan bir su alınarak meshedilirse abdes suyu olmadığından abdest doğru olmaz, buna delil hadislerdir. Ayağı meshetmeyi de Kuran buyuruyor zaten, yıkamak ise uyduruk hadislere dayanır ve aynı zamanda meshetmekten daha zordur, bir de kış günleri olursa zorluğu daha çok olur. velhasıl; Hz. Peygamber dini meselelerde Ehlibeyte boşvurulmasını emretmiştir, Şiiler (Ali taraftarları) de Ehlibeyt uymaktadırlar.
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
byilmaz34
Mesajlar: 73
Kayıt: 23 May 2010, 14:08

Re: Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Mesaj gönderen byilmaz34 »

Evet cem olayından bende faydalanıyorum. Bu arada kadına dokununca abdest bozulmaz Hanefide. Benim Caferi fıkhında gördüğüm, bazı küçük meselelerde mekruh yerine batıl hükmünün verilmesi. Mesela sesli okunacak yerde sessiz, sessiz okunacak yerde sesli okumak namazı batıl eder deniyor. Bazı insanlar alışkanlıktan dolayı biraz sesli okuyabilir, şimdi namazları batılmı olacak. Bu durum Sünnilikte sadece mekruhdur.
Kullanıcı avatarı
f_altan
Mesajlar: 2376
Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49

Re: Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Mesaj gönderen f_altan »

Şafiide kadına dokunmak abdesti bozuyor.
Sesli veya sessiz okunacak yerlerde alışkanlıktan yanlış yaparsa namaz bozulmaz.
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
ALIBABA
Mesajlar: 458
Kayıt: 27 Haz 2010, 22:53

Re: Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Mesaj gönderen ALIBABA »

Evet evel Allah ilk ve mutlak guc sahibi , tek yaraticiya sukurler olsunki namaz kismina damladik amin !

Efendim simdi cok ilginc seyler okuyorum sartlar goruyorum yani kuran da bayagi basit ve net aciklamis bunu kalkip suraya kadar yikasam sunu suraya kadar yikasam , olmaz gibi sunu yapsam bozulur gibi hic alakasi olmayan kuranda soylenmeyen seyleri bozucu ilan etmissiniz yani fazladan orani yikasan oda sana artidir bu kadar basit .

Efendim suyun temizliginden bahsetmissiniz , yok su katkisiz olmali diye , pak olmali diye , fakat topraktan bahsetmemissiniz ??

Toprak nasil olmali katki madde durumu ne olmali . Burda bir arkadas bana sen bir bektasi pisligisiniz demisti . Simdi topragin temizlik durumu sarti nedir ???????????????????

Efendim en muhim soruda sudur lutfen cavap muhakkak veriniz aksi taktirde buyuk hayal kirikligi yasarim .

Madem namaz kilma sadece bu dediginiz sekil semalarda oluyorsa hakikatten kuranda bahsedilen kelime olarak namaz hakikatten namaz ise bugunku namaz ise ve namazi dogru sekliyle kilmak sart ise yoksa kabul olmaz ise .

Sipanin uzerinde veya katirin uzerinde yani bineklik hayvanin uzerinde namaz nasil oluyor ???????????????

Madem namaz sizin dediginiz sekildeki anlama geliyorsa kurandaki bir insanin esek ustunde sipa ustunde at ustunde veya deve ustunde ayaga kalkip egilmesi oturmasi kalkmasi egilmesi akla mantiga sigacak bir durummu ??????????????????????????

Isin en ilginci eger dogru soyluyorsaniz ayak ta giderken nasaz kilmak nasil oluyor bununda bir aciklamasini yapiniz ayakta giderken namaz nasil kilinir madem kurandaki namaz sizin sekil de muhakkak kiliniyorsa yururken veya sipa essek uzerinde nasil namaz kilinir sizin camideki gibi ?????????

Efendim sorularima cevap veriniz lutfen yine hakkiyla konusalim

Allah aramiza vesile olsunda gercegi bize hidayet etsin gercekten gelin tartisalim gercegi bulalim sevgilerle eyvallah
AleviCaferi
Mesajlar: 461
Kayıt: 27 Oca 2007, 22:13

Re: Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Mesaj gönderen AleviCaferi »

Aleviler namaz kilmak zorunda mi bölümüne giriyor cevap yaziyorsun, ama keske yaziyida okusaydin. Ssurayi ordan alintiladim, belki isine yarar:

Bazı garazlı veya cahil insanlar namaz Arapçada salat olarak geçer, salatın manası da duadır, dolayısıyla namaz diye bir şey yoktur diyorlar. Bunlara cevap olarak şöyle deriz:
Bazı lafız ve sözcüklerin hem lugat, hem de ıstılah manaları vardır. Istılah anlamını taşıyan yerlerde lugat anlamı getirilirse, tamamiyle yanlış ve çarpıtma olur. Öreneğin, "hac" luğatta; kasıt manasınadır ama ıstılahta (şeriatta), Allah rızası için O'nun evini (Kabe'yi) ziyaret etmek ve gereken amelleri yapmaktır. "Savm" (oruç) da lugatta; bir işten kendini tutmaktır ama ıstılahta; belli vakitlerde sabah ezanından akşam ezanına kadar yemek ve içmekten ve cinsi münasebetten uzak durmaktır. "Zekat" da lugatta; temizlik, fazlalık manasınadır ama ıstılahta; kişinin kendi malından Allah yolunda gereken yerlere infak ettiği muayyen miktarda bir maldır. Söz konusu olan "Salat" da lugatta; dua, rahmet vs. manalara gelebilir ama ıstılahta; belli vakitlerde Allah rızası için kılınan namazdır.
İşte bundan dolayı bazı lafız ve sözcükleri lugat manasına yorumlamak yanlış ve saptırma olur. Kalplerinde hastalık olanlar, işlerine gelmediğinden kelimenin ıstılah manasını değil lugat manasını alarak cahil olan insanları saptırmak isterler. Allah (c.c) bütün müslümanları onların şerrinden korusun.
Resim

"Benim soyumdan gelenler değil, benim izimden gidenler bendendir" Hz.Ali(AS)
Kullanıcı avatarı
f_altan
Mesajlar: 2376
Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49

Re: Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Mesaj gönderen f_altan »

size cevap vermeyi vakit kaybı biliyorum, onun için içimden cevap yazmak gelmiyor, sıpa eşşekten bahsedene ne anlatsak boştur, adam gibi sorsaydınız belki cevap verirdim
ama diğerleri için bir cümle yazayım, ayakta, yürüyerek veya binek üzerinde namaz kılmak, şartlara göredir, zor durumda kalanlar kolaylık olsun diye mümkün olduğu şekliyle namazlarını kılmalıdırlar.
Mesela savaş zamanlarında veya diğer zor durumlarında, zaruret anlarında böyle yapılabilir ama her zaman böyle yapılmaz, yapılırsa namazları batıl olur. Sünnet namazlarında da yine kolaylık vardır.
Bunları anlamayan veya daha doğrusu alamak istemeyen garazlı insanlara ne anlatabilirzi ki.
Adam sünnet olan zikir ve dualara bile kafayı takmış, yok efendim böyle olmazmış!!
Sen kim oluyorsun ki böyle olmazmış diyebiliyorsun?! Zikir ve dualardan niye bu kadar rahatsız oldunuz ki. Eğer o zikirleri söyleseydiniz bu duruma düşmezdiniz, dinden uzaklaşmazdınız. Eleştirdiğin zikirler insanın imanını takviye ediyor, bunu dahi anlayamıyorsunuz. Yazıklar olsun.
Size kim dedi bütün zikirleri söyleyeceksin söylemesen bilmem ne olacaksın. Vaktin olursa söyler ve sevap kazanırsın, imanını takviye edersin söylemesen de günah işlemezsin ama sevap da kazanmazsın. Dua ve zikirleri eleştiren ilk şahısla karşılaşıyorum. Sübhanellah.
Allah akıl fikir versin.
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
ALIBABA
Mesajlar: 458
Kayıt: 27 Haz 2010, 22:53

Re: Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Mesaj gönderen ALIBABA »

AleviCaferi yazdı:Aleviler namaz kilmak zorunda mi bölümüne giriyor cevap yaziyorsun, ama keske yaziyida okusaydin. Ssurayi ordan alintiladim, belki isine yarar:

Bazı garazlı veya cahil insanlar namaz Arapçada salat olarak geçer, salatın manası da duadır, dolayısıyla namaz diye bir şey yoktur diyorlar. Bunlara cevap olarak şöyle deriz:
Bazı lafız ve sözcüklerin hem lugat, hem de ıstılah manaları vardır. Istılah anlamını taşıyan yerlerde lugat anlamı getirilirse, tamamiyle yanlış ve çarpıtma olur. Öreneğin, "hac" luğatta; kasıt manasınadır ama ıstılahta (şeriatta), Allah rızası için O'nun evini (Kabe'yi) ziyaret etmek ve gereken amelleri yapmaktır. "Savm" (oruç) da lugatta; bir işten kendini tutmaktır ama ıstılahta; belli vakitlerde sabah ezanından akşam ezanına kadar yemek ve içmekten ve cinsi münasebetten uzak durmaktır. "Zekat" da lugatta; temizlik, fazlalık manasınadır ama ıstılahta; kişinin kendi malından Allah yolunda gereken yerlere infak ettiği muayyen miktarda bir maldır. Söz konusu olan "Salat" da lugatta; dua, rahmet vs. manalara gelebilir ama ıstılahta; belli vakitlerde Allah rızası için kılınan namazdır.
İşte bundan dolayı bazı lafız ve sözcükleri lugat manasına yorumlamak yanlış ve saptırma olur. Kalplerinde hastalık olanlar, işlerine gelmediğinden kelimenin ıstılah manasını değil lugat manasını alarak cahil olan insanları saptırmak isterler. Allah (c.c) bütün müslümanları onların şerrinden korusun.

Hayret kurandaki namaz kilmayi lugati farklidir diyorsun ??????????? Peki namaz yerine lugat anlami neden yazilmadi oraya ???????????????????????????????

Isinize gelen kelimeleri yok burda bunu demek istedi diyorsunuz ! Biz de kurandaki namaz namaz degilde allaha ibadet etmedir diyince siz bize gormuyormusun kuranda namaz yaziyor diyorsunuz bizde size namazin lugatini soyliyince kabule sigdirmiyorsunuz diyorsunuzki : orda namaz diyor ve namaz belli sekil ve sozlerle kilinir sarttir diyorsunuz ama gerektiginde goruldugu gibi hicde sart kostugunuz gibide kilinmiyormus kuran sayesinde ogrendik evel Allah .

Saygilar eyvallah
ALIBABA
Mesajlar: 458
Kayıt: 27 Haz 2010, 22:53

Re: Alevi Caferi istihadina göre Namaz (Resim)

Mesaj gönderen ALIBABA »

MÜCAHİD yazdı:size cevap vermeyi vakit kaybı biliyorum, onun için içimden cevap yazmak gelmiyor, sıpa eşşekten bahsedene ne anlatsak boştur, adam gibi sorsaydınız belki cevap verirdim
ama diğerleri için bir cümle yazayım, ayakta, yürüyerek veya binek üzerinde namaz kılmak, şartlara göredir, zor durumda kalanlar kolaylık olsun diye mümkün olduğu şekliyle namazlarını kılmalıdırlar.
Mesela savaş zamanlarında veya diğer zor durumlarında, zaruret anlarında böyle yapılabilir ama her zaman böyle yapılmaz, yapılırsa namazları batıl olur. Sünnet namazlarında da yine kolaylık vardır.
Bunları anlamayan veya daha doğrusu alamak istemeyen garazlı insanlara ne anlatabilirzi ki.
Adam sünnet olan zikir ve dualara bile kafayı takmış, yok efendim böyle olmazmış!!
Sen kim oluyorsun ki böyle olmazmış diyebiliyorsun?! Zikir ve dualardan niye bu kadar rahatsız oldunuz ki. Eğer o zikirleri söyleseydiniz bu duruma düşmezdiniz, dinden uzaklaşmazdınız. Eleştirdiğin zikirler insanın imanını takviye ediyor, bunu dahi anlayamıyorsunuz. Yazıklar olsun.
Size kim dedi bütün zikirleri söyleyeceksin söylemesen bilmem ne olacaksın. Vaktin olursa söyler ve sevap kazanırsın, imanını takviye edersin söylemesen de günah işlemezsin ama sevap da azanmazsın. Dua ve zikirleri eleştiren ilk şahısla karşılaşıyorum.
Allah akıl fikir versin.
Ne alaka devamli yapamazlar yaparlarsa batil olurmus bunu neye dayanarak soyluyorsun kuran boyle birseyi batil yapmamisken sen nasil bunu devamli yaparlarsa batil olur diyorsunki herhangibir sinir koymamis kuran .

Arti bakiniz demekki isinize geldimi farkli pozisyonlarda allahi anabiliyorsunuz ve bu bildigimiz namaz sekli ile degil .

Bakin ben sizin anlamaniz icin kolaylik olsun diye sipa essek ismini kullandim . kuranda binek diyor . binek dediginde essek sipa binek hayvanidir akla geliyor .

Simdi isin en ilgincide su din kardeslerim

hadi eskiden esek sipa vardi binmek icin ama gunumuzde binek olarak arabalar var .

Afedersiniz ama daha gunumuzde kuranin bu ayetinden yoksun olan kisiler varki . Atin sipanin ustunde allahi anmayi birakin Daha bir rahat araba koltugunda veya bir ucagin rahat koltugunda daha allahi nasil anacagini bilemeyen bu bilincsiz kisler o kadar ileri gidiyorki ucagin muavinine ucagi durdurun biz namaz kilacagiz diyecek kadar kurandaki namazi bilmiyorlar .

Halbuki atin sipanin ustundeki namazi o rahat koltuklarda yapsalardi sevap alirlardi ama Allah sapmislari gulunc duruma dusuruyor iste boyle .

Bakin sizden istedigim anlamaya calisin !!!!!!!!!! Iyiligi emreden kotuluktn sapmisliktan men eden bir kardesinizim .


Allah Allah eyvallahhhhhhhhhhhhhhhhh sevgiler
Cevapla

“Namaz” sayfasına dön