Caferiyol dergisinde yayınlanan yazıya Reddiye yazısıdır.

biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Mesaj gönderen biralevi »

Murat efendi !

Aynı arsızlık ve pişkinlikle aynı konulara hiçbir yeni açılım yada kanıt getirmeden devam edeceksen bir daha sana yanıt vermeyi gereksiz bulurum.Zira pişkinliğin sebatayist Bektaşilerinkine çok benziyor,onlarda tüm kanıtlara rağmen utanmadan inat ediyorlar çünkü niyetleri 12 imam yolu falan değil,zaten sende 12 imam dışında herkesi öne çıkarıyorsun ki buda terüddütlerimi artırıyor yani artık iyiniyetinden kuşkuluyum,pişkinliğinde arsızlığında ısrar edersen sana son defa yazdığımı bilmelisin.
Aslında havanda su dövüyoruz gibime geliyor ,zira inat etmişe benziyorsun ve bilimsel tartışma adabına da uymuyorsun ama hüccetin tamamlanması için devam ediyorum.ayrıca konuyu ilgili yerde yazmayışında ayrı bir terbiyesizlik gibime geliyor,umarım arkadaşlar burayıda asıl yerine taşırlar.


1-

Kod: Tümünü seç

şeyh bedrettinin sünni olduğuna dair hiçbir belge yoktur. şeyh bedrettin sünni alimlerden feyz almakla birlikte şiiliği özümsemiştir.
Genel kuraldır bir kişiye şii diyorsan bunu kanıtlamak zorundasın,sen bedreddine şii diyorsun ama hiçbir kanıt göstermiyorsun,ben ise sünnidir diyorum ve onun eseri VARİDATI sana kanıt olarak sunuyorum,bu eserde ehli beyt yok,12 imam yok,imamet yok ama birçok islami dini konu var ,dünyada hiçbir şii alimi kitap yazdığında o kitaba onlarca yüzlerce ehli beytten ,12 imamlardan hadis almadan yazmaz.Dahası Osmanlı dini ulemasıyla ilişki içinde,padişahların yakınında birisi ve ailece saltanata bağlı ve Sünni din adamları onu kendinden kabul ediyorlar,ama bütün bunlara rağmen sadece inat ediyorsun,ne diyebilirim ki?

Kod: Tümünü seç

 şeyh bedrettinin ölümünden sonra BEDRETTİNİLİK adı altında ege bölgesinde bektaşiliğe bağlı bir tarikat daha kurulmuştur. 
O tarihlerde Bektaşilik bir tarikat olarak kurulmamıştı,kuruluş 2.bayezid ve balım sutlunla başlamıştı ve bu bağdan hiçbir tarih kitabı bahsetmez ama senin zaten kanıta ihtiyacın yok,dedim oldu türünden bir tarzın var,bu çocukcadır bilesin.

Kod: Tümünü seç

bu tarikat torlak ve ışık diye anılan ege alevileri arasında Ege bektaşiliği adı altında devam etmiştir. 
Torlak,ışık tarikat vs bu kavramlar ehli beyt yoluna terminolojisine yabancı kavramlardır,ama inat ettiğin için yapacak bir şeyde yok.

Kod: Tümünü seç

2- Şii tarikatlar nelerdir diye soruyorsunuz; 
yesevilik,bektaşilik,mevlevilik,haydarilik,kalenderilik,hurufilik,vefailik,nurbahşilik,çelebilik,bedrettinilik,babailik,safevilik başlıca Şii-tasavvufi tarikatlardır. bu tarikatlardan sadece bektaşilik ve safevilik CAFERİ mezhebine mensuptur. 
Yani sana göre bu tarikatlar şii ama sadece ikisi Caferi öylemi? Yani şii olup Caferi olamayan tarikatlar var öylemi? Daha fazla komik olmadan bu konuyu bitirmeni öneriyorum.Ayrıca Şiilikte hiçbir zaman tarikat örgütlenmesi olmamıştır,bu yüzden şii kaynakları tarikat diye bir unsurdan bahsetmezler.Bunlar anadoluya has bazılarıda Anadolu dışından anadoluya gelmiş sufist olaylardır,tarikatlardır ve Sünni bünyede vücut bulmuşlardır.Çünkü şii bünyede tarikat örgütlenmesi yoktur,ama bunu sana anlatmakta mümkün değil,

Kod: Tümünü seç

3- Ahmed yesevi bütünüyle Şiidir demiyorum ancak şiilikten etkilendiği kesin. divan-ı hikmette sünniliğe ve şiiliğe ait kesin bilgiler yok. sadece Şii-hurufi olan hallac-ı mansurun davasının hak olduğunu hikmette belirtiyor. zaten 11.12.yy arası dilimde Türkistan'da mezhepler keskin çizgilerle ayrışmamıştı. ahmed yesevi Sünni'dir demekte uydurmadır. 

Bir insanın eseri varsa ve o eserde ehli beytten alıntı yoksa,12 imamdan alıntı yoksa o kişi din adamıysa o kişi şii asla değildir çünkü bizim islami anlayışımız kuran ve ehli beyt emanetlerine dayalıdır,Ayrıca hocası hamedani Sünni hanefidir ve yesevi bundan feyz almıştır,ayrıca hadi Bektaşiliği kabul etmiyorsun peki yeseviden feyz alarak gelen nakşiliğin Sünni olduğunuda mı kabul etmeyeceksin?
Yani üst düzeyde bilgi gerekmiyor biraz mntıklı tutarlı bir çizgi sergilersen taşlar yerine oturur,ama sen inat ediyorsun.Hallacı mansurda kim? 12 imamların yolunda bu adamın ne değeri var? Anlatırsan öğrenirim.

Kod: Tümünü seç

4- nakşibendiliğin yeseviliğin bir kolu olduğunu söylemek tamamen saçmalıktır. nakşi erkanı ile yesevi erkanı sadece zikr'de aynıdır yoksa tarikat kuralları incelendiğinde birbirinden çok farklı olduğu ve nakşiliğin aşırı şeriatçı-hanefi çizgide olduğu görülür. 
İlk yazılı kaynak şakayıkı numaniye ve devamında bütün Osmanlı Sünni kaynakları nakşiliği yeseviliğin kolu kabul ederler,aksine bir bilgiyi de hiçbir kaynak ve araştırmacı yazmaz,senden başka tabi…..kaynaksız konuşmayı marifet sanma,yolunu bulamazsın….tarikatlar uydurmadır bu nedenle hiçbir tarikatın kuralı bir diğeriyle aynı değildir.Çünkü temel tarikat kaynağı diye kuran yada sünnette kural yoktur,bu nedenle her bir tarikat saçmalıklarla doludur.

Kod: Tümünü seç

5- bektaşiliğe içine alevilerin sığınmasıyla dergahlarına ehlibeyt resimleri girebiliyor diyorsunuz. bu tamamen geçiştirmeye yönelik bir açıklamadır.
İlk iç içe girme yavuz kanuni katliamlarından sonra olmuştur,bazı alevi gruplar bu tarikata sığınmıştır bazıları kadiri ve rufaiye sığınmıştır,ikinci iç içe girme 1826 dan sonra olmuştur o dönemde Bektaşilerin çok azı Alevilerin içine sığınmıştır,üçüncüde ittihatçılar yeni politikayla Bektaşi ve Aleviliği türk islam sentezi adı altında teorik çerçevede birleştirmişlerdir.
bektaşiliğe herkes kendi rengini taşımıştır.safevi etkisi caferiliği taşımıştır.ama basit bir isim olarak içerik olarak değil.

Kod: Tümünü seç

 bektaşiler hiçbir sünni ile kaynaşmamıştır. 

Forumda Sünni Bektaşiler diye saydığım isimleri okumanı öneriyorum,ayrıca Osmanlı dönemi Bektaşi yazarlarının tümü sünnidir.Dahası reddiyede yazdım çelebilerin en büyüğü biz sünniyiz şah İsmail sapıktır diye yazıyor,ama sen halen inat ediyorsun.Ne yapabilirim ki?

Kod: Tümünü seç

ancak kalenderi,huruf,haydari gibi osmanlının baskılarına maruz kalan tarikatlar bektaşiliğe sığınarak bektaşiliğin özünü caferilikten saptırmasına neden olmuştur. 

Bektaşiliğe her gruptan insan girmiştir.ve kendi rengini taşımıştır,aynı şeyi
söylüyoruz.


6-

Kod: Tümünü seç

bektaşiliğin 15.yya kadar padişahlar tarafından hürmet görmesi bir hakikat olduğu gibi 
Bu mantığı biraz daha geliştirirsen gerçeği bulabilirsin.Sence Şiilikten nefret eden Osmanlı padişah ve din adamları Bektaşiliğe neden hürmet gösteriyordu sanıyorsun?


Kod: Tümünü seç

bektaşi reisleri el üstünde tutulmamışlardır.
Kaynaksız sallıyorsun,çelebinin müdafa isimli eserinde hangi padişahın hangi Bektaşi liderine neler verdiği,neler hibe ettiği,neleri vakfettiği tek tek yazılıyor,maaş veriyor vergi almıyor,askere almıyor,mal varlığı bağışlıyor daha ne yapsınlar?

Kod: Tümünü seç

daha çok şehirlerde örgütlenen bektaşilik diğer ufak şii tarikatlar gibi isyanlara karışmadığından dolayı zarar görmemekle birlikte 
Evet bende yavuz kanuni dönemlerinde zarar görmediler çünkü Osmanlı onları kendinden kabul ediyordu diyorum.anadoluda katledilen resmi tarihe göre yüzbinlerce alevi hepsi isyanamı karışmıştı?Şimdide ırkçıların tezini kullanıyorsun,çoluk çocuk katledilen aleviler isyanmı yapmış?
Osmanlının son döneminde kendilerini savunmak için ittihatçıların uydurduğu isyan tezini bize satma…..

Kod: Tümünü seç

diğer nifakçı şii tarikatların bektaşiliğe sızmaları ile bektaşileride osmanlı gözünde küçük düşürmüş, 19.yyda tarikatın kapatılmasına neden olmuştur. 
Kapatılmanın gerçek nedeni yeniçerilerin padişahların iç işlerine karışmaları ,padişahı kendilerinin belirleme isteğiydi,hatta padişahın Osmanlıdan olması şartmı deyip ikide bir kazan kaldırıyorlardı,konunun Alevilikle ilgisi yoktur,resmi Osmanlı tarihçisi olayı böyle aktarır.kapatılma fetvasında başka hiçbir şii gruptan söz edilmez.

Kod: Tümünü seç

7- makalatnamede 4 mezhep imamından hiçbirinin adı geçmemektedir
.

Bendeki orijinal basma makalattır ve sana bir önceki yazıda isimlerinin geçtiğini övgüleri yazdım,
Bari yazılı kanıtları reddetme…

Kod: Tümünü seç

ayrıca velayetnamede Hz.Pir; kendini tanıtırken meşrebim Muhammed Ali’dendir nasibimde Allah’tandır diyor.
Bendeki hacı bektaş menakıbnamesi de orjinaldir ve böyle bir cümle yoktur,nerenden uyduruyorsun?Kaynağının adını yılını yazarını yayınevini verermisin?

Kod: Tümünü seç

 hacıbektaş velinin Ebubekir ile bir alakası mevcut değil. ebubekirle bağlantı kurmak alevileri sünnileştirmek amacıyla osmanlı yandaşı tarihçiler tarafından sunulmaktadır.

ilk eser tiryakül muhibbindir ve Osmanlının Sünnileşmesinden önce yazılmıştır ve ebubekire bağlar ve seyit diye de söz eder,bu ilk kaynaktır,şakayıkı numaniyede ondan sonrakidir ve oda nakşilik yoluyla ebubekire bağlar..bunlar yazılı kaynaklardır.alevileri Sünnileştirme politikası asıl olarak cumhuriyet döneminde azgınlaşmıştır çünkü Osmanlı katlediyordu ve biraz düşünürsen bunun içinde bektaşı ebu bekire bağlamaya gerek yoktur …

Kod: Tümünü seç

hacıbektaş veli eserlerinde Hz.Ali ve İmam cafer sadık tan sadece hadis nakleder. 
nerede hangi sayfada nasıl naklediyor,yine sallıyorsun yazık.
Makalatta sadece birtane oda Sünni tasavvufcuların çok kullandığı bir hadis Hz.Aliden rivayet edilir ‘Görmediğim tanrıya inanmam” diyedir VE NAKLEDERKEN hz.Ali Sünnilerin anıldığı gibi anılır (k.veçhe diye) ve imam sıfatı filanda kullanılmaz.
Bunun dışında kıyas yapılır,hayır ve şerrin Allahtan olduğu vurgulanır,yani biraz şii bilgisi olan yazanın Sünni olduğunu anlar,tabi inat etmezse….

Kod: Tümünü seç

8- işlediği konular bakımından Hacı Bektaş Veli anlayışına ters düşmeyen ve ona ait olduğu kabul edilen (bu hususa itiraz edilse dahi kitabın yazılış tarihi Hacı Bektaş döneminde yakındır o döneme ilişkin bilgi verdiği bir gerçektir) Fevaid adlı eserden 59. öğüt anlatılırken “İmamül Masumdan nakledilir ki” ibaresinin olması İmamların Masum olduğuna dair inancın varlığını bizlere gösterir. Yine aynı eserin 37. öğüdünde İmam Muhammed Bakır ve İmam Caferi Sadık’la Enes Bin Malik arasında geçen “rıza ve teslimiyet” makamlarına ilişkin açıklama yer alır. Oysaki Sünni itikadınca İmamların sahabeden üstünlüğü söz konusu olamaz 

Kitabul fevaidin içinde birçok doğru güzel söz atasözü ve hadis vardır ,bu ananomi derleme bir kitaptır,kim olduğunu bilmediğimiz birisi tüm güzely sözleri toplamış ortaya koymuştur.Ulusoy çelebi efendilere kadarda kimse bu kitap bektaşın dememiştir,ama inat edersen başka….bu kitapta şii,Sünni birçok hadis nakledilir,atasözü nakledilir isma uyanda uymayanda birçok söz vardır.Hatta önceki yazıda belirttiğim uçuk kaçık mantıksız ilişkilerde vardır,sözler kullanılabilir ama kitap temel doğru kaynak olarak kullanılamaz.Hele bektaşın dersen hiçbir kanıtın yokken hiç tartışamayız.



Kod: Tümünü seç

9 - ayrıca merak etmişsiniz kimler bektaşiliği özüne döndürüyor diye ve bunu yapmalarının sebebinide sormuşsunuz. sizin kurmuş olduğunuz alevisesi adlı site nasılki alevi halkını cehaletten alıp 12 imamların yoluna koymayı hedefliyorsa bizde bunu hedefliyoruz. 
Tamam o halde direk 12 imam bilgilerini kuran ve ehli beyt bilgilerini anlatmak yerine 4 kapı 40 makam diye neden anlatıyorsun,yeni bir bina temel yapmak yerine kokuşmuş bir düzeni ihya etmeye neden çabalıyorsun?Bir kültür sentezinden Şiilik çıkarmak yerine Şiiliği kendi arı duru kaynaklarıyla halkın önüne neden koymuyorsun?
Neden 12 imamların tüm dünyada kabul edilen temel kaynaklarını değilde saçma sapan kaynakları öne çıkarıyorsun?Neden insanlara direk 12 imam bilgilerini vermiyorsun da mansurlar bektaşlar bedreddinler diye çalıyı dolanıyorsun?
Eğer iyiniyetliysen bu noktada 12 imamların yazılı kaynaklarını öne çıkarman 12 imamları öne çıkarman gerekir,yoksa ya safsın yada iyiniyetli değilsin demektir.
çürümüş yumurta yenirmi?bektaşilik çürümüştür tutuğun yer elinde kalıyor.titanik benzetmeside güzeldi...

Kod: Tümünü seç

ama bektaşiliğide tarihin hışmına kurban etmemek ve iftiralara, çıkarsal çalışmalara maruz bırakmamak gayesiyle benim gibi caferiyol degisinde yazan üstadım gibi, üniversitelerde birçok ilm-i araştırmacı eski eserleri türkçeye ekleme yapmadan çevirmekteler ve bunu sunmaktalar. çünkü bu bizim atalarımıza ve pirlerimize olan borcumuzdur 
atalarına ve pirlerine hiçbir borcun yoktur,atalarına uyarsan helak olursun ,onların hücceti onlara seninki sanadır,onlar cahildi ama sen alimsin elinde her türlü imkan var önünde her türlü kaynak var ,senin borcun Allahadır,iki temel emanet Kuran ve Ehli beyttir,bunların önüne makalatları,fevaidleri bektaşları mansurları falanları filanları geçirmeye hakkın yoktur.12 imamların kaynakları apaçık bellidir bugün ırak iran suriyede ilahiyat okullarında okutulan kaynaklardır,onları bırakıpta anadoludaki tasavvufi kaynakları öne çıkarırsan mahşerde helak olursun…o üstadların iyiniyetliyse bu kaynakları çevirsinler.

Kod: Tümünü seç

10- seyyid a.rıfat ve mehmet süreyyanın 3 halifeyi övmeleri tamamen uydurmadır.
 hiçbir bektaşi babası 3 halifeyi övmemiş, o melunların isimlerini hiçbir evladına vermemiştir. 

Kitaplarında yazıyor elimde orijinal basma nüshaları var Osmanlıca orijinal ve sen uydurma diyorsun ,ne diyebilirim ki?
Ee o zaman sen orjinalini söylede bilelim,hangi yayınevi hangi zamanda basmış bunu ve nerede kimde var hangi kütüphanede var mukayese edelim,tabi söylersen……


Kod: Tümünü seç

kültür bakanlığının ebubekir baş ömer orta parmak ali serçe parmak tamamen uydrmadır iftiradır. 
Buda orijinal nüshadır ve elimizdedir bakanlıkta da var, ama bu ek ayyıldızın bastğında çıkarılmıştır biz mukayesesini yapmıştık ama inanmak istemeyene anlatmak zordur,sen bilirsin.işine gelmeyen bilgiye ekleme uydurma dersen işimiz çok zor demektir o kıt anlayışla bir adım bile gidemezsin.

Kod: Tümünü seç

ayrıca 1996-1997-1998 yıllarında diyanet,kültür bakanlığı ve islami dergilerin bektaşiliği MUM SÖNDÜCÜ İSLAM DÜŞMANI KIZILBAŞ YUVA olarak adlandırmasınıda siz düşünün. 

Hiçbir islam tarikatı Bektaşilik için böyle bir tabir kullanmamıştır bu Kızılbaş ve Alevilik için kullanılmıştır buradan bile onların ayrımı nasıl yaptıkları ortaya çıkar tabi düşünürsen,

Kod: Tümünü seç


Hacı Bektaş Veli'nin bindiği cansız duvar. Mazharı Nur-i Ali'dendir ona ol yadigar. 
Nare-i düldül ederdi arşı âla da karar. 
Şad hazare bin kâfiri bir narada etti şikar. 
Dedi: Arslanım Ali'dir, kudretine girdikar. 
Lâ fetâ illa Ali 
Lâ seyfe illa Zülfikar 
Koydular başın ol şahın Kerbela Meydanına. 
Bastılar parmakların Şah Hüseyin kanına 
Urdular miskin pelitle kıymadan gerdanına 
Bu hakaretler yaraşmazdı o şahın şanına 
Düşmeden kanı yere, ol demde çağırdı gübar 
La fetâ illa Ali 
Le seyfe illa Zülfikar 
Padişahım çok yaşa 
Devletinle bin yaşa 
Değerli dostlar yukarıdaki sözler Yeniçerilerin sancağında yazılıydı. 
Yeniçerilerin gülbengi de şöyleydi: 
Allah, Allah, illallah 
Boş üryan sine püryan 
Bu meydanda nice başlar kesilir hiç olmaz soran 
Kulluğumuz padişaha ayan 
Üçler, yediler, kırklar 
Gülbengi Muhammedi 
Nur-ı Nebi 
Kerem-i Ali 
Pirimiz, sultanımız 
Hünkâr Hacı Bektaş Veli 
Demine devranına hû diyelim... 
Huuuu.... 
Bilenler bilirler... Bilmeyenler de bilsinler ki yukarıdaki sözler Bektaşi-caferilikle ilgilidir. 
BU DUA HİÇBİR SÜNNİ MÜSLÜMAN VE TÜRK DEVLETİNDE OKUNMAMIŞTIR TARİHTE. Sünni yeniçeri ve bektaşiler Hz.Ali'yi 3 halifenin önüne ne zaman getirdiler?
Sana bir tiyo daha vereyimde iyice az,
Yeniçerilerin bayrağında zülfikarda vardı,neden?sana göre Şiilikten
Oysa bu yiğitliğin sembolü olarak kullanılıyordu topkapı müzesinde bunun örneğide var,Bektaşilik onların piriydi ve yeniçeriler bolca alevi katletmiştir ,sen halen Sünnilerin hz ali yada ehli beyt konusundaki söylemlerini anlamıyorsun ,Sünni ve Şiiliğin ayrım noktalarını bilmiyorsun,ortak noktalarını bilmiyorsun .anadoludaki Sünni islam emevi abbasideki gibi değildir,türk Türkmen kitleler hz aliyi ehli beyti hep sevdiklerini söylemişlerdir ama gittikleri yol Sünni Hanefiliktir zaten bunu kamufle etmek içinde her alevi sünnidir her Sünni alevidir asıl ehli beyt yolu bizim ehli sünnettir der dururlar,hem kendilerini hemde senin gibileri aldatırlar,
Peki mademki inat ediyorsun soruyorum:

yeniçerilerin yavuz selimi padişah yapmalarına ne diyeceksin?
Yahu bunlar nasıl alevi ? kanuni döneminde alevi kesmelerine ne diyeceksin?
Unuttum sen sadece sorarsın cevap vermezsin değilmi?

biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Mesaj gönderen biralevi »

Bektaşı ve bektaşiliği koruma,kurtarma gönüllüsü olan ve aynı zamanda Kuran ve Ehli Beyti iki emanet kabul eden kişilere sesleniyorum:

Hadi diyelim ki hacı bektaşın Sünniliğine ve Bektaşiliğin Osmanlının tarikatı olduğuna yönelik getirdiğimiz bunca kanıtı yok sayalım yada hepsini bizzat uydurmuş olayım ve tarihten tüm bu sayfaları yırtıp atalım bu durumda aşağıdaki görüşleri düşünmenizi öneriyorum.


1-Eğer gerçekten kendinizi alevi,şii,Caferi kabul ediyorsanız ,Bektaşilik adı altında taşlaşmış çürümüş kokuşmuş bir yapıya neden sahip çıktığınızı anlamakta zorlanıyorum.Bunca yılın kokuşmuş çürümüş yapısını yıkmadan tamir edebilirmisiniz? Bunun yerine yepyeni bir temel daha sağlıklı ve daha kolay değimlidir?

2-Caferiliğin dünden bugüne binlerce aliminin binlerce yazılı eseri varken ve yaşayan müçtehitleri varken neden inatla bektaşı arka plana atmamıza karşı çıktığınızı da anlamakta zorlanıyorum.Bektaş dediğiniz gibiyse bile artık yaşamıyor ve ona hiçbir şekilde ihtiyacınız yok,onun yerine yaşayan müçtehitlerin yazılı eserlerini öne çıkarmanız,tavsiye etmeniz gerekmiyormu?

3-Peki bizler 12 imamların görüşleri dışında görüş mü getiriyoruz ki bize saldırıp duruyorsunuz?Bizim burada Kuran ve Ehli Beyt emanetleri dışında savunduğumuz bir tane görüş var mı?

4-Ayrıca sadece yazmakla da kalmıyor savunduğumuz inandığımız görüşleri Çorum ehli beyt vakfına bağlı Ehli beyt camiinde yaşamada geçiriyoruz.Yani yazdıklarımız ve yaptıklarımız arasında samimiyet ve tutarlılıkta var,öyle olmasaydı ,çorum gibi hassas dengelerin oluştuğu bir yerde hem de alevi halkının tam ortasında halk bizi sahiplenir miydi?
O halde neden tüm enerjinizi bize saldırı için kullanıyorsunuz?

5-Ayrıca sizler cemci semahçı dedeci ve sazcı takımını Caferiliğe ikna etinizde biz mi engel olduk?Onlarla birlikte Caferi fıkhını toplu olarak yaşamaya başladınız da önünüze set mi çektik?

6-Eğer bizim ilmi yada siyasi tavırlarımızın bu tür oluşumları engellediğini düşünüyorsanız ve gerçekten öyle ise demek ki bu noktada bir hat oluşmuş ,bu nokta bu dönemin ilahi bir sınavı olmuş demektir.Zira bu kadar az sayıda ki kişinin bu kadar büyük bir iş yapabilmeyi başarması matematik olarak mümkün değildir,bu ancak gaybi bir yardımla mümkün demektir.Çünkü elimizde hiçbir medya yokken,hiçbir yazılı görsel yayında söz hakkımız yokken,hiçbir siyasi parti bağımız ve zengin amcamız yokken bu etkiyi sağlayabilmişsek bu gaybi bir yardımdır ve sınavın ta kendisidir,bu hattı oluşturanda biz değiliz demektir.
Bu durumda sınav bu iseğ ne duruma düştüğünüzü görmüyormusunuz?

7-Yok eğer etkimiz yok ise yada yok denecek kadar az ise yine bizimle uğraşmaya değmez değil mi?Bırakın çorumda bir kısım insanda inandığı istediği gibi yaşayıp dursun size ne zararı var?Kime ne zararı var?

8-Bize harcayacağınız enerjiyi yani bizi çürütmek için yaptığınız çalışmalara harcadığınız vakti N.Belagayı tanıtmaya harcasanız daha iyi olmaz mı?(diyelim ki başardınız ve tüm kanıtlarımızı tek tek çürüttünüz) aleviyim diyen insanların koşa koşa gelip tamam madem bektaş şiiymiş artık bizde şiiyiz diyeceklerini mi sanıyorsunuz?
Tarihte böyle mi olmuş baktınız mı?

9-Diyelim ki Bektaşilik konusunda da başarılı! Oldunuz ve bir grupla Caferiliği yaşamaya başladınız,peki bu yüzde kaça denk gelecek farkındamısınız?
Peki Bektaşiliği böylece meşrulaştırdıktan sonra Caferiliği kabul etmeyen Bektaşileri de meşrulaştırmış olup yüzlerce yıl daha yaşamasına sebep olacağınızı düşünüyor musunuz?

10-Peki 12 imam yolunu öne çekme,arı duru ve net olarak tüm dünyada kabul edilen Caferi kaynaklarıyla yeniden yapılanmaya engel olursanız,aleviyim diyen halkta kafa karışıklığı yaratırda onların hakkı tanımasına engel olmak yada geciktirmek türünden bir zarar verirseniz bunun mahşeri vebalini üstlenebilecek misiniz?Bu vebali görüyor musunuz?

11-Tarih boyunca hakkın batıla ihtiyaç duymadığını bilmiyor musunuz?Batılın ise tam tersi yürüyebilmek için sürekli hakkı kullandığını görmüyormusunuz?O halde hiç ihtiyaç duymayacağınız bektaş ve Bektaşiliğe sarılmanızın anlamı nedir? Bu nefsi sorunlar nedeniylemidir?yoksa bilgi eksikliğimidir? Yada siyasi basiretsizlikle mi ilgilidir?

12-Son olarak halk dalkavukluğu yaparak ideolojik sağlam bir temel atabilmek mümkün müdür?

Konuyla ilgili ilmi sorularımızı yanıtlamaktan kaçıyorsunuz bari bu konu ve soruları düşünün,çünkü gelecek nesillerin tarihi bugün yazılıyor,o nesiller arasında sizinde çocuklarınız torunlarınız soylarınız yaşayacak.
Onlarda doğacak ve ölecekler ve hesap günü sorguya çekilecekler,ister misiniz onlar yarı Bektaşi yarı Caferi olsun !ve bundan sizi sorumlu tutsunlar……..
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Mesaj gönderen 3nokta »

Fethullah Gülen'in son açıklamalarını okudunuz mu bilmiyorum?
İnternette Alevilerle ilgili bir yazı okumaya başladım. Ropöttajdı bu. Kiminle yapıldığı yazmıyordu ve uzun bir metindi. Sabırla okudum. ilginç geldi. Her kimse kesin Alevidir dedim. Helal olsun be dedim ne güzel söylemiş dedim. Ama bir yere geldi Ehl-i Beyt as hakkında Alevilik hakkında söylediği onca güzel şeyin içine Sunni itikadından seçmeler serpiştirmeye başladı. Dedim tamam bu Alevi olamaz. Ropörtajın sonuna geldiğimde gördüm ki yazı Fethullah Gülen'e aitmiş.
Şimdi ben Fethullah Gülen'i hiç tanımasaydım. Ve yazısının ikinci kısmını birileri makaslayıp bana gösterselerdi ben onun hakkında ne düşünecektim? Ya da siz ne düşünecektiniz? Daha da özel sorayım Murat kardeşim ne düşünecekti bu konuda? ;Şüphesiz Sunni tarikatları Alevi sandığı gibi Fethullah Gülen'i de Alevi sanacak ve savunacaktı. Hatta onun sunnî olduğuna dair deliller sunsak bile yine bildiğini okuyacakn bu makaslanmış parçalara sarılacaktı. Ropörtajın tamamını gördüğünde ise onu takiyye yapıyor diyerek savunacaktı!
Aynısını sunni tarikatlar açısından yağmıyor musun Murat kardeş? Bu örneği iyice anlaman için verdim ki bir bütün olarak bakmasını öğrenebilsin.
Saygılarımla...
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Mesaj gönderen Musa Özateş »

Ziyaretçi defterinden alıntı
Gönd...:Hakkın yanında

Kod: Tümünü seç

Bir alevi kardeşin görüşlerine tamamen katılıyorum. Bektaşiliğin ne olduğu ve onlara mensup olanların ne durumda oldukları anlatılmazsa, açıklanmazsa, hak ve batıl birbirinden ayrılmaz, doğru ve sağlıklı bir temel atılmaz. Bu kardeşlerin yaptıkları işleri ve söyledikleri sözleri kalbimle destekliyorum. 
Haklısınız kardeş, Alevilerin, ne olduğu belli olmayan lekeli, şüpheli birinin peşine takılmaları akıl karı değil. Bir de onu korumaya çalışanların ne amaçla böyle yaptıklarını anlamakta zorluk çekiyorum. Bir Alevi-Caferinin böyle karınlıklara sahip çıkmaları üzücüdür gerçekten. 
Siz kardeşlerimizin yaptığı işin yüzde birini dahi yapamayan aciz ve zavallı insanlar ancak sizlere saldırıyor. Sizi bu konuda tahsin eden ve destekleyen insanlar da az değildir. Siz yine bildiğiniz gibi devam edin, onlar sizin işinizin ne kadar önemli ve değerli bir iş olduğunu daha anlamış değiller. Samimi olurlarsa bir gün gelip özür dileyecekler. 
Kendilerinin yaptıkları bir iş yok, yapanlara da böyle tavır takınmaları çok ayıp gerçekten, utanç vericidir. Ben kendim onların bu tavırlarından dolayı çok mahcup oldum doğrusu. 
Allah yar ve yardımcınız olsun değerli kardeşlerim. 
  
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Mesaj gönderen Musa Özateş »

Ziyaretçi defterinden konu ile ilgili alıntılar aşağıdadır:

Kod: Tümünü seç

DErviş ali yazmış:
selamun aleykum, 
1-sizi anlamak zor bence sizin temel sorunuz ehli beyt yolunun mensuplarının gelecek kaygısı değil, sizin şahsi çıkış noktanızını, meşru çıkarma çabanız var. yani baya bir bencilsiniz... 
2-gün gibi ortada olan belgelerle açıkladık,erkannemelerle yakında abdal musa ve kaygusuz abdalın apaçık belgelerle şia olduğunu kanıtlayacak belgeleride sunacağız. daha öncede sunduğumuz gibi... SİZ İNATLA DOĞRUYU GÖRMEME ÇABANIZ VAR. BU ZAMANDA EMEĞİ, DOĞRU İÇİN HARÇANMALI! 
3-diyorsunuz var olan gerçekten vazgeçin yeni bir temelin üzerine kuralım,ALEVİLİĞİ. biz,allahın emiri olan inançımız temeli olan ve diğer inançlardan ayıran en büyük özelliğimiz iyiliği emretmek kötülükten men etmektir. yani var olan doğruyu savunmak ,yanlış olanı men etmektir. onun için bektaşiliği ehli beyt mektebinin içinde olduğunu ısrarla belirtmemizin sebebi imam ali şiasından olmamızın bir nişanesidir. 
4-diyorsunuz ki var olan gerçekten vazgeçin yeni bir temel üzerine kuralım. burada şu açık ki sizler alevi bektaşi irfanından o şerbetten tatmamışsınız onun için hiç bir sebeb bizi bu irfandan koparamaz. bunu derken biz çevremizdeki ateist ve kültürel alevi gruplarıyla hep muhalif olduğumuzu belirtmek isterim. 
5-size bugünkü temel sorunumuzu söyleyeyim bugünkü sorun ne hacı bektaş velinin şahsiyetinden ne de bektaşilikten kaynaklanıyor. bugün kü sorun karşımızda inançsal temelini tam tanımlayaymamış zamani bozulmanın sürecini tam teşhis koymamış olan kültürel alevilik var İŞTE SORUNUN ADI BEKTAŞİLİK DEĞİL KÜLTÜREL ALEVİLİK. 
Mesaj Sahibi: ali muhsin
]Mesaj Sahibi: azeri_alevi

Kod: Tümünü seç

bir azeri olarak hacıbektaş velinin kölesiyim.. keşke onun gibi aydınlarımızdan bu ülkede milyonlarca olsa...   bakın şu ülkemin haline bütün sorunlar bittide şimdi türbanı konuşuyor bu gericiler 


Kod: Tümünü seç

 BU GIBI light Azeriler Alevilerin uyanmamasi icin her kiliga girebiliyorlar "Ben Haci Bektasin Kölesiyim " demekle aslinda bu ikiyüzlü kisi, Saf Alevileride böyle kandiracaginimi zanediyor acaba... ?! kendi irkci cikarlari icin Saf Alevileri kandirabilmek icin Haci Bektasi öne sürmeleri kalmisti onuda yapiyorlar simdi ...Alevilerin uyandiklarini gören bu zihniyetler bazi kelimeler kulanarak Alevilerin kis uykusunda uymularini istiyorlar.. aslinda bunlar Saf Alevileri bu Kelime ile kendilerine cekmeyi Kendileri nasil Sialik adina Ülkücülügü savunuyorlarsa vede Ülkücü ocaklarinin kulu kölesi olmuslarsa , Alevileride Haci Bektasla kandirip Cikarlarinca Menfaatleri gergince kulanmak ve kendi irkci zihniyetlerine kul köle yapmak istiyorlar ..!!?? ´BU GIBI light Azeriler sadece böyle oyunlarla Ehli Beyt davasini kendi tekelerinde bulundurmak istedikleri gibi, Saf Alevileride böylece kandirmaya avutmaya kendileri gibi olmalarina gayret gösteriyorlar.. yoksa neden Ceferiyol Dergisine bir Saskini cikarip " Bektasilik Siiliktir" adi altinda neden Saf Alevileri Hedef Secmisler dersiniz ?? 

Bilmezlermi bizim nasil Mücadele ettigmizi ve Alevileri Bektasilik Sendrozomundan kurtarip onlari Ehli Beyt Mektebine kazandirmak ve kendi öz benliklerini tanitmaya calsitigimizi ve bektasiligin Alevileri icin bir hezimet oldugunu ve Bektasilerin Yalan hurafelerini ortaya cikardigimizi ve burda ayrim yaptimgizi bilmezlermiki böyle yolumuza tas koymaya calisiyorlar neden acaba bilen varmi ?? ( .......... ) ..Azeriler tarafinda cikarilan Caferiyol dergisi neden caba bize karsi Inadina Bir Saskini cikarip oyunlar oynuyor ? Neden böylelikle Alevilerin gercek kimliklerine kavusmalarina  Engel oluyorlar ?? amaclari cikarlari nedir ?? ..Simdide Praralel olarak biri cikimis "Ben Azeriyim Aleviyim " adi altinda " Bektasi" savunup Saf Alevilerin Sempatisini böyle ikiyüzlülüklemi kazanmayi arzuluyorlar acaba ...?? yolumuza tas koyup ikiyüzlülük edip, Saf Alevileri Bektasilerin ellerine bulundurmayi ve sonrada Cemevlerinde Alevileri avlamayi kendi cikarlarinca Menfaatleri geregince Alevileri kulanmak isteyisleride bunu göstermiyormu..?? 

Sialik adina ülkücü ocaklarina üye olan bozkurt isaretleri yapan Cook light Azeri taniyorum ..bana göre bu gibi azeriler, Mason azerileridir nerde cikar var oraya kosaralar   ,veya bir baska degimle Asura Sialari .... !!! 

( iyileride vardir ama maalef - Sahsen- bana rastlamadi kusura bakmayin )...ayrica Caferiyol dergisinin bu yaptiklari sacma manevralarindan ötürü onlari   sidetle kinadigimida belirtmek isterim !!!! ve onlarin ikili oynamamalarinida tavsiye ederim ! 
 
 


Sayın alimuhsin kardeş;
Ben de bir azeriyim, bir yıldan fazla oldu sizin yanınızdayım ve sürekli sizi desteklemişim, bu konuda da yine biralevi kardeşimizi destekliyorum. Burada her azeriyim diyeni azeri görmemek gerekir. Hacı Bektaşın kölesi olmak isteyen bir kimse kim olursa olsun cahilin ta kendisidir. Onun, "…Şimdi türbanı konuşuyor bu gericiler" sözünden onun türbanı da kabul etmediğini anlamak mümkündür.
Dikkatli olalım, sanal alemin karanlığında silahları birbirimize doğrultmayalım))))
Caferiyol dergisinde biri çıkıp bir söz yazmışsa onun o sözleri bütün azerileri bağlamaz. Ben bir azeri olarak o makaleyi yazan, onu yayımlayan kardeşleri de kınıyorum. Bence onların o tavrı, mektebe öz veriyle yapılan bunca hizmetleri farkında olmadan yok etmektir.
O kardeşimizin o sözleriyle Bektaşiler yola mı gelecek?
Veya biz kendi davamızdan mı vazgeçeceğiz?
Ben şimdiye kadar Bektaşilik konusuna hiç girmedim. Çünkü hakla batıl birbirine karıştırılmış, birçok şeyler uydurulmuş, herkes kendi çıkarı için bir şeyler bulabilir. Sünniliğini gösteren sözler olduğu gibi Şialığını gösteren sözler de vardır. Ama ne Şiadan Şia, ne de Sünniden sünnidir. Onun hakkında birçok şüpheler olduğundan onu ön plana çıkarmak, onu savunmak büyük bir hatadır.
Öyle birisini savunmak uğruna biralevi gibi değerli kardeşlerimizi tohmet altında bırakmak da büyük bir insafsızlıktır. Onların o sözleri, hizmet olmamanın yanısıra farkında olmadan bu kardeşlerimize büyük bir darbedir. Ben tahmin ediyorum ki o kardeşler şöyle düşünmüşler: Eğer biz Bektaşi'nin sünni olduğunu söylersek onu sevenleri kendi elimizle sünnilerin kucağına atmış oluyoruz. Yani Hz. Ali taraftarlarını farkında olmadan Muaviye'nin tarafına itmiş oluyoruz.
Ama bence böyle bir düşünce yersiz bir kaygıdır. Zira zaten Bektaşiler kendilerini Bektaş'a kaptırmışlar, biz de onlara Bektaş tam tamına bir Şiadır dersek onları daha da kendi yanlış, şüpheli, lekeli, zedeli yol ve fikirlerinde desteklemiş oluyoruz. Onları kurtaracağımıza farkında olmadan onları daha da saptırmış oluyoruz.
En azından bırakın arı-duru parlak bir yol olsun, 12 İmamı tanımak ve onların yoluna tabi olmak isteyen herkes doğru yolu rahatlıkla bulabilsin.
Her iki taraf için diyorum, kardeşlerim oyuna gelmiyelim, düşmanlar zaten böyle bir ihtilafın olmasını istiyorlar, biz de onlara fırsat vermiyelim. Bazı konularda ihtilafımız olabilir, bunu kardeşçe ve saygı çerçevesinde konuşup halledebiliriz. Bu sanal alemde kimin kim olduğunu bilemezsiniz, dinsizin biri gelip birileri adına bir şey yazabilirler, onun için çok dikkatli olmak gerekir.
Allah yar ve yardımcınız olsun inş.

Kod: Tümünü seç

[QUOTE=DERVİŞ ALİ],erkannemelerle yakında abdal musa ve kaygusuz abdalın apaçık belgelerle şia olduğunu kanıtlayacak belgeleride sunacağız. QUOTE] 
biz zaten şiayız siz bu belgeleri bektaşi sitelerinde tanıtın ve onları bu yöntemle şiaya davet edin daha mantıklı olur burada bence boşa vakit kaybediyorsunuz
bunu bektaşilere yaparken başınızdan geçenleri ve karşı tavırlarıda bize bildirin tabi utanmazsanız)))))
zira sizi nasıl karşılayacaklarını tahmin ediyoruz))))
kimbilir belkide siz haklı çıkarsınız da tüm bektaşiler öylemi mademki abdal musa ve kaygusuz şiaymış bizde şia oluyoruz deyiverirler kimbilir?))))))

Kod: Tümünü seç

Sizi bu konuda tahsin eden ve destekleyen insanlar da az değildir. Siz yine bildiğiniz gibi devam edin, onlar sizin işinizin ne kadar önemli ve değerli bir iş olduğunu daha anlamış değiller.   [/QUOTE] 

Teşekkür ediyorum kardeşim 
Bizi müminlerin duaları ayakta tutuyor bunu biliyoruz,bize izzet ve şeref veren bu davadır,umarım bu gerçeği birgün kavrarlar. 

yahu siz ne d........ adamlarsınız
size deniliyorki bunu yapacağınıza n.belagayı kafiyi tefsiri mizanı vs vs halka tanıtsanız ya
siz gidinde önce abdal musa tekkesini kurtarın
orayı caferi fıkhına uygun hale getirin bakalım vezirmi rezilmi olacaksınız biz biliyoruz ne olacağınızıda sizde görün.

Kod: Tümünü seç

Mesaj Sahibi: DERVİŞ ALİ
bugün kü sorun karşımızda inançsal temelini tam tanımlayaymamış zamani bozulmanın sürecini tam teşhis koymamış olan kültürel alevilik var İŞTE SORUNUN ADI BEKTAŞİLİK DEĞİL KÜLTÜREL ALEVİLİK. 
 
 
arkadaş!
kim inat kim doğru kim yanlış burada göremeyenler zaten mahşerde görecek bu yüzden canını sıkma,
ayrıca fitneni fesadın yani sorunun başı olarak bektaşiliği kurtarmak için kültürel! aleviliği gösterdiğine göre aleviliği en azından kavram olarak çok çabuk harcamaya meyillisin demektir,
fitnenin başı kültürel sentez olan bektaşiliktir,alevilik her durumda mazlum ve mağdurdur.
ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Mesaj gönderen ali muhsin »

Degerli musa özates abi

yazima dikkat etmisseniz ( Bu Bibi Azeriler ) Demisim kastim Tüm azeriler Degildi yani elestirim sadece o ,Arkadas gibi düsünenler icin gecerlidir ,ikinci meseleye dikkat etmisseniz ( Iyilerede SAHSEN Rastlamadim ben ) dedim yani burda yasadigim ülkede rastlamadim demeye geitridm .. ama benim gönlümde taht kuran bir Azeri var oda maalesef nesli tükenmis kisilerden oda Sayin Cok Degerli Musa Aydin Hocamdir onu Sahsen bir kere Corum Ehli Beyt camisinde Asura merasiminde gördüm ve cok ufak bir dialogumuzda oldu Maalsef..maalesef diyorum sünki gönül itserdiki daha uzun konusayim

aslinda musa abi, belki cok sert gitmsimdir ama inaninki sözüm sizin gibi Degerli sahsiyetlere degildir ..ama üzülerek yaziyorum burda Almanyada yasayan Azerilerden maalesef ve maalesef Sahsen iyi taraflarini görmedim ,Safligimda onlara kardesce yaklastigim olmustur ama ne yalan sölyeyim onlara ne zaman kardesce yaklastimsa karsiliginda cok büyük darbe almisimdir ..ve burda yasayan Azerilerin nasil calistiklarini ve maalesef irkci düsünceye sahip Alevi Düsmanlarina bile rastladim ( yalanim varsa ne oluyum ) konuyu uzatmak istemiyorum onlar hakkinda bazi arastimalar dahi yaptim ..ve bu elestirimide sadece onlar icindi.. bunuda lütfen dogal olarak görmenizi diliyorum ...tekrar ediyorum yazimda tüm azerilerden bahsetmedim, hatta hepsini ayni kefeye koymakta bencede mantiksiz olur ..dedim ya iyileri BURDA bana hic rastlamadi ..demeki birikmis patladim .. nefsime hakim olmaya calisacagim... üzerinze alinmissaniz Siz Degerli abimden özür diliyorum ....(.............) ama yinede Caferiyol dergisnin bu gibi manevralarindan ötürü onlari tekrar kiniyorum....

tekrar ediyorum kastim asla Tüm azerilere degildir heleki bu davaya gönül vermis Azeri alimlerine hic degildir ,fakat almanyada tanidigim bircok Azerileriden bu konuda cok sikayetci oldugumuda söyleyebilirim .
yanlis anlasilmissam buda Almanca Türkcesinden kayanklaniyor demektitr..:)) üzerinize alinmissaniz tekrar özür diliyorum , ne kadarda sahsen görüsmemissekte sizin digelerinden farkli oldugunuzu tahmin ediyorum ..zaten yazinizdanda farkediliyor ..bende sizin gibi ,kim olursa olsun irkci düsüncelere karsi oldugum icin ve sizin gibi ayni yolda yürüdügüm icin hic bir kaygim yok ..ayni gemide ayni yolda ayni davanin insanlariyiz hic size kursun SIKARMIYIM .:))) Saygilarimla
Kullanıcı avatarı
f_altan
Mesajlar: 2376
Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49

Mesaj gönderen f_altan »

ali Muhsin abi
Allah sizi güldürsün:)
Yazılarınızı okumaktan zevk alıyorum, Allah razı olsun inş. Musa özateş azeri mi acaba? O da nasıl sessiz durmuş, bir şey de söylemiyor)))
Mücahitler hakkın yanında olan mücahitleri tanıması gerekir. Biiznillah her zaman hakkın yanında ve batılın karşısında oluruz inş. Bana kurşun sıkma kime sıkarsın sık:)
saygılar sevgiler
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Mesaj gönderen Musa Özateş »

MÜCAHİD yazdı:ali Muhsin abi
Allah sizi güldürsün:)
Yazılarınızı okumaktan zevk alıyorum, Allah razı olsun inş. Musa özateş azeri mi acaba? O da nasıl sessiz durmuş, bir şey de söylemiyor)))
Mücahitler hakkın yanında olan mücahitleri tanıması gerekir. Biiznillah her zaman hakkın yanında ve batılın karşısında oluruz inş. Bana kurşun sıkma kime sıkarsın sık:)
saygılar sevgiler
Mücahid hocam:

Aslında her şey gün ışığında konuşulmalıdır yoksa dediğiniz gibi sanal alemin karanlığında birbirimizin ayağına kurşun sıkmak mümkündür,
Ümit canın Avrupa ile ilgili bazı gözlemlerine şu şekilde katılıyorum,benimde Avrupa ile ilgili kişisel gözlemlerim var.
Özellikle almanyadaki ırkçı hareketler türkiyeden gidenleri etkilemiş ve Sivaslılar Sivaslıyla Çorumlular Çorumluyla tokatlılar tokatlıyla dostluk kuruyor,yine İtalyanlar italyanla yunanlalır yunanlıyla Türkler Türklerle dostluk kuruyor,yani kaynaşma olmuyor.
Yine nurcular nurcularla,nakşiler nakşicilerle ,cafedriler Caferilerle dostluk kuruyor birlikte oluyorlar.mesela Azerilerin her bulunduğu yörede camileri var ve buralarda Alevilere pek iyi gözle bakılmadığını biliyoruz,tabi bunda Alevilerinde pek çok suçu var yani yaşanılan şeyin adı Alevilik değil buda önemli bir faktör ama temelde yaklaşım biçimleri hoş değil hatta ümit can gibi Caferiliği keşfetmiş kişilere dahi ırkçı dışlayıcı çabaların olduğu bizlere ulaşıyor,
Biralevi abim yıllar önce bu konuda Azeriler faşistlerden biz Alevilerde ateistlerden ve koministlerden kurtulmadıkça sağlıklı bir beraberliğimiz olamaz demişti,o zamanlar kominizm yaşıyordu şimdi ateistler musallat olmuş durumda ,bu nedenle biz Alevilerin chp ye yönelmesi Azerilerinde mhp yönelik tavırları araya engel oluyor,sanırım bu çok uzun zaman alacak çabaları gerektiriyor.yoksa imamete inanan bir kişi ister fars ister türk ister Azeri ister arap olsun fark etmez,hak haktır,batıl batıldır,
Biz aleviler nasıl içimizdeki ateist ve Bektaşi unsurlarla mücadeleye girişmişsek Azerilerinde içlerindeki faşist ırkçı unsurlarla mücadeleye girmeleri gerekir bunun ihmal edildiğini görüyoruz buda bizi üzüyor,günümüzde bile bazı şeylere fars milliyetçiliği diye karşı çıkar Azeri Caferiler bulunuyor ve bu bize çok acı geliyor daha halen farsı kürdü türkü aşamamış insanların olması üzücü.herkes bu konuda birşeyler yapmalıdır en çok işte siz alimlere düşüyor.
ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Mesaj gönderen ali muhsin »

MÜCAHİD yazdı:ali Muhsin abi
Allah sizi güldürsün:)
Yazılarınızı okumaktan zevk alıyorum, Allah razı olsun inş. Musa özateş azeri mi acaba? O da nasıl sessiz durmuş, bir şey de söylemiyor)))
.............
saygılar sevgiler

Sorma Mücahid Hocam ya , tam gaz vermistim ehliyet ruhsat kontrolünden gectim ..Musa özates abim beni Radarda yakaladi yolumu keserek " Dur, Passaport Türko " dedi bende ehliyetimi gösterip yola devam ettim ..simdi yine tam yol ileri :D
------------------------------------------------------------------------------------
ek yazi

ya burda bir hat yanlisligi var ...yaziyi bu sefer tekar okudum Mücahid Hocam bir sorgu isareti koymus ....sonra ziyaretci defteriden alintidir yazisi var ..hersey karisik olmus ..yani bana yaziyi yazan aslinda musa özates degil ..pekide ben simdi kimden özür dilemisim ??? Allah Allah :D hayret, hic böyle bisey olmamisti :D neyse artik oldu bikere :)

aslinda yazilar birer ip ucudur ..söye bir analiz edersem kimden özür dilemisim ortaya cikar ama adini söylemiyorum kendisine sevgilerimi ve saygilarimi sunuyorum :wink:

saygilarimla
alone_man
Mesajlar: 1769
Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28

Mesaj gönderen alone_man »

Değerli arkadaşlar
GErçi biralevi abim orjinal kaynağının çevirisini vermiş ama burada bahsi geçen Mİratul mekasıd isimli kitabın türkçesi çıktı hatta diyanet kitabevi satıyordu bende aldım türkçe adı ile 'GERÇEK BEKTAŞİLİK' ismi
ile 472 sayfa tombiş bir kitap olarak iz yayıncılık çıkarmış dedikleri aynen kitapta bulunuyor adam ehli beyti hz.aliyi övüyor ama tam bir sünni kafayla övüyor ilk üç halifeyide övüyor mezhep 4 tanedir diyor bunlara uıyan ehli sünnettir kurtulur diyor yani bektaşiliğin ilk erkanname türü kitabında biz sünniyiz diyor,yıl 1850 den sonraki yılda yazılmış,

yani eğer kaynaklara göre konuşacaksak durum böyle yok işkembeden sallayacaksak herkes keyfine göre yorum yapabilir atış serbest
ama doğru bilgileri biran önce alevi halkımız öğrenmeli ve oyunlardan kurtulmalıdır.
Cevapla

“Alevilik - Bektaşilik Ayrımı” sayfasına dön