19 Kardeşini Öldüren Padişah Halife!

subay76
Mesajlar: 101
Kayıt: 05 Oca 2012, 22:02

Re: 19 Kardeşini Öldüren Padişah Halife!

Mesaj gönderen subay76 »

yani bu sünni anlayışta yer aldığı için doğrumu kabul edicez..peygamber zamanında cariye sistemi varmıydı.. kölelerle isteyen nikah kıymadan beraber olabiliyormuydu...bu islamın özüne aykırıdır..ben padişahım diye kalkıp önüme gelen cariyeyle birlikte mi olucam.. padişahlık ona belli bir ayrıcalık vermez, çünkü Allah önünde herkes eşittir..peki bu sünni anlayışına uygunsa neden ozaman MUT'A nikahına karşı çıkıyorlar...bu muta nikahından daha kötü değilmi.. bir kişinin muta nikahı yapabilmesi için ağır belli şartlar vardır..öle her önüne gelen muta nikahı yapamaz..doğrudur günümüzde çoğu insan muta nikahını kötü ameller için saptırmışlarıdır..günümüzde nasıl insanlar nasıl dini kendi emelleri için bazı şeylere alet etmişlerdir ve bundan rant elde etmişlerdir bu durum muta nikahı içinde geçerlidir..ki zaten kaynaklarda da geçerki mutanın ikinci halife ömer tarafındna kaldırılmıştır...ama ehli sünnet kedni kitaplarında bunların geçmesine rağmen mutanın peygamber efemdimizin kendisi tarafından men edildiğini sölüyorlar.ancak bunda da ağız birliği yoktur..çünki ehli sünnetten gelen bu konudaki hadislerde birisi mekke fethinde, diyeri heyber savaşında, başkalarıda diyer savaşlarda men edilmiştir diye nakl ediyorlar... aşağıda yazdığım kaynaklar zaten ehli sünnetin kendi kitaplarında yer almaktadır..

Kutub-i Sitte, Cem’un Beyn’es- Sahihayn, Cem’un Beyn’es Sihah’is- Sitte, Müsned ve benzeri muteber kitaplarınızda da sahabeden mut’anın Ömer’in hilafeti dönemine kadar nesh edilmediği rivayet edilmektedir.

Hepsinden en önemlisi de büyük alimlerinizin rivayet etmiş olduğu Ömer’in şu kendi sözüdür: “Peygamber (s.a.a) zamanında varolan iki mut’ayı ben haram kılıyorum.” Eğer bu konu bir hadis veya ayetle nesh edilmiş olsaydı, halife bunun bizzat hadis veya Kur’ân’la yasaklandığını ve dolayısıyla amel edenlerin Kur’ân-ı Kerim ve hadis esasınca cezalandırılacağını beyan ederdi. Üstelik onun böyle söylemesi bizzat kendisinin haram kılmasından daha etkili olurdu.

Eğer sözünüz doğruysa ve Kur’ân’da bir nasih varsa, o halde Abdullah bin Abbas, İmran bin Hasin, Ebu Zer, Abdullah bin Mesud, Cabir bin Abdullah, Ebu Said Hudri, Seleme bin Ekva’ ve diğer ashap ve tabiinler mut’ayla nasıl amel etmişlerdir? Nitekim Buhari ve Müslim gibi birçok alim, muhaddis ve tarihçileriniz de bunu açıkça kaydetmişlerdir. Bütün bunlar, onların Ömer’in hilafetine kadar mut’a ile amel ettiklerine delalet etmektedir.

Ayrıca; “Peygamber (s.a.a) vefat edinceye kadar da nesh edildiğini duymadığımız için amel ettik” diyorlardı. İmam Ahmed bin Hanbel Müsned’inde Ebi Reca’dan, o da İmran bin Hasin’den, bu manaya işaret eden şu sözü rivayet etmektedir: “Mut’a ayeti Allah’ın kitabında nazil oldu ve biz de Peygamber (s.a.a) zamanında bununla amel ettik. Hiçbir nasih nazil olmadı ve Peygamber (s.a.a) de vefat edinceye kadar buna engel olmadı.”

İmran bin Hasin’in önceden rivayet ettiğim hadisinde de ne Kur’ân-ı Kerim’in, ne de Peygamber (s.a.a)’in mut’ayı yasaklamadığı ifade edilmiştir. O halde kitap ve sünnette bir nasih ve nehiy olmadığı için kıyamete kadar bu hüküm bakidir.

Nitekim Tirmizi Sünen’de, Ahmed bin Hanbel Müsned’in c. 7, s. 95’inde ve İbn-i Esir Cami’ul- Usul’da çeşitli senetlerle şöyle rivayet etmişlerdir: “Abdullah bin Ömer bin Hattab’a Şamlı bir adam, “Kadın mut’ası hakkında ne diyorsunuz?” diye sorunca, o; “Helaldir” dedi. Adam; “Ama baban yasakladı” deyince de şöyle dedi: “Babam yasaklasa da, Peygamber (s.a.a)’in emri babamın yasağından üstündür ve ben Resulullah (s.a.a)’in emrine uyarım.”

bu kaynaklarda da görüldüğü gibi peygamber den sonra okadar şey değimişki ama insanlarımız bunları kabul etmiyorlar..onlar yapmışsa doğrudr deyip işin içinden çıkmışlardır
Çeri
Mesajlar: 815
Kayıt: 28 May 2009, 10:06

Re: 19 Kardeşini Öldüren Padişah Halife!

Mesaj gönderen Çeri »

Cariyelik hem Sünnilikte hem de ŞiiIilikte caizdir.En son Mukte `da El Sadd "Amerikalı kadın askerleri yakalıyabilirseniz evleriniz da cariye olarak kullanabilirsiniz." diye fetva vermişti.
Cariye sistemi bazı açılar dan zararlı olsa bile faydalı tarafları`da çoktur.Orta`ya bir de padişahın dayısı, dayı oğlu diye bir sınıf çıkmıyor.

Tarih te olmuş bitmiş olayları kaşımanın kime ne faydası var.Tabi art niyetli olanlara yani Milletimizi, gençlerimizi tarihlerin`den, kültürlerin den koparmak isteyenlere faydası var.
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: 19 Kardeşini Öldüren Padişah Halife!

Mesaj gönderen Musa Özateş »

subay76 yazdı:yani bu sünni anlayışta yer aldığı için doğrumu kabul edicez..peygamber zamanında cariye sistemi varmıydı.. kölelerle isteyen nikah kıymadan beraber olabiliyormuydu...bu islamın özüne aykırıdır..ben padişahım diye kalkıp önüme gelen cariyeyle birlikte mi olucam.. padişahlık ona belli bir ayrıcalık vermez, çünkü Allah önünde herkes eşittir..peki bu sünni anlayışına uygunsa neden ozaman MUT'A nikahına karşı çıkıyorlar...


Subay can
Dini kuralları ayetle hadisle ehli beyt bilgileriyle açıklamalarıyla anlamaya çalışmalıyız
bir şey sünnilikte varsa bizde yoktur onlarda yoksa bizde vardır mantığındanda artık vazgeçmeliyiz çünkü ayrıldığımız noktalar olduğu gibi bir olduğumuz noktalarda vardır
cariye olayı kadın köle olayıdır ve birlikte olmak için nikah gerekmez
yani bu süreli ve süresiz nikahtan başka bir kurumdur mutaylada cariyenin ilgisi yoktur
bu sadece padişahlar için değil herkes için geçerlidir sıradan müslümanlarında cariyeleri oluyordu
sünnilerin mutaya karşı çıkmalarının bu konuyla ilgisi yok çünkü cariye olayında nikah gerekmiyor
subay76
Mesajlar: 101
Kayıt: 05 Oca 2012, 22:02

Re: 19 Kardeşini Öldüren Padişah Halife!

Mesaj gönderen subay76 »

sevgili musa özateş ve çeri kardeşim... ben burada cariyelik helal haram konusuna girmedim..sadece gerçekten merak ettiğim için sordum...aldığım cevaplardan tatmin olmadım..o yüzden kendim biraz araştırdımki bizim bildiğimiz cariyelik sistemiyle kuranda geçen sistemİ aynı değil..çünki kuran sana eğer padişahsan ve neysen ise git kendine harem kur cariye lerle birlikte ol demiyor... bakın ALLAHU TEALA KURANDA NİSA SÜRESİ 24.AYETTE ŞÖYLE BUYURUYOR:
Nisâ(*) Sûresinin 24 . Ayetinde
(Savaş esiri olarak) sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar (da size) haram kılındı. (Bunlar) üzerinize Allah’ın emri olarak yazılmıştır. Bunların dışında kalanlar ise, iffetli yaşamak ve zina etmemek şartıyla mallarınızla (mehirlerini verip) istemeniz size helal kılındı. Onlardan (nikahlanıp) faydalanmanıza karşılık sabit bir hak olarak kendilerine mehirlerini verin. Mehir belirlendikten sonra, onunla ilgili olarak uzlaştığınız şeyler konusunda size günah yoktur. Şüphesiz ki Allah (her şeyi) hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

BAKIN BU AYETTE SAVAŞ ESİRLERİ HARİÇ DİYOR VE DİYER CARİYELERLEDE DİKKATLİ OKURSANIZ NİKAHLANIP FAYDALANIN DİYE EMR EDİYOR...ŞİMDİ OSMANLI PADİŞAHLARININ HAREMİNDEKİ KADINLARI HEPSİ SAVAŞ ESİRİ İSELER ONA SÖZÜM YOK..AMA BENCE HEPSİNİN SAVAŞ ESİRİ OLMASI BİRAZ GARİP GELİR BANA..

BANA GÖRE BU KONU ÖLE BASİT DEĞİL BUNUNDA BİR KANUNU KAİDESİ VARDIR.. SELAMETLE...
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: 19 Kardeşini Öldüren Padişah Halife!

Mesaj gönderen Musa Özateş »

subay76 yazdı:sevgili musa özateş ve çeri kardeşim... ben burada cariyelik helal haram konusuna girmedim..sadece gerçekten merak ettiğim için sordum...aldığım cevaplardan tatmin olmadım..o yüzden kendim biraz araştırdımki bizim bildiğimiz cariyelik sistemiyle kuranda geçen sistemİ aynı değil..çünki kuran sana eğer padişahsan ve neysen ise git kendine harem kur cariye lerle birlikte ol demiyor... bakın ALLAHU TEALA KURANDA NİSA SÜRESİ 24.AYETTE ŞÖYLE BUYURUYOR:
Nisâ(*) Sûresinin 24 . Ayetinde
(Savaş esiri olarak) sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar (da size) haram kılındı. (Bunlar) üzerinize Allah’ın emri olarak yazılmıştır. Bunların dışında kalanlar ise, iffetli yaşamak ve zina etmemek şartıyla mallarınızla (mehirlerini verip) istemeniz size helal kılındı. Onlardan (nikahlanıp) faydalanmanıza karşılık sabit bir hak olarak kendilerine mehirlerini verin. Mehir belirlendikten sonra, onunla ilgili olarak uzlaştığınız şeyler konusunda size günah yoktur. Şüphesiz ki Allah (her şeyi) hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

BAKIN BU AYETTE SAVAŞ ESİRLERİ HARİÇ DİYOR VE DİYER CARİYELERLEDE DİKKATLİ OKURSANIZ NİKAHLANIP FAYDALANIN DİYE EMR EDİYOR...ŞİMDİ OSMANLI PADİŞAHLARININ HAREMİNDEKİ KADINLARI HEPSİ SAVAŞ ESİRİ İSELER ONA SÖZÜM YOK..AMA BENCE HEPSİNİN SAVAŞ ESİRİ OLMASI BİRAZ GARİP GELİR BANA..

BANA GÖRE BU KONU ÖLE BASİT DEĞİL BUNUNDA BİR KANUNU KAİDESİ VARDIR.. SELAMETLE...

Konuyu cariye olayı var mı yokmu
varsa nikah gerekirmi açısından ele almıştım var ve nikah gerekmez yanıtı vermiştik ayettede aynı şekilde hariç deniyor
cariyeliğin şartları bakımından konu tabiki farklıdır bugünkü ilmihallerde cariye hükümleri yoktur bunu özel olarak müçtehitlere sorman gerekir ama günümüzde bu hükümleri gündem yapmak ne derece sağlıklı? ayrıca
farkındasın ki osmanlının uygulamaları bizi bağlamaz
subay76
Mesajlar: 101
Kayıt: 05 Oca 2012, 22:02

Re: 19 Kardeşini Öldüren Padişah Halife!

Mesaj gönderen subay76 »

orası öle zaten osmanlı beni enterese bile etmez çünki ben osmanlı değilim..ama emevi ve abbasi devletlerinin yaptığını osmanlıda yaptı ve onların izlerinden gittiler..osmanlı beni bağlamaz fakat yaptıklarının ucu bana dokunursa değerlerime dokunursa o zaman bağlar işte...neyse bana göre osmanlı bu harem meselesinde uçkurlarından başka bişey düşünmemişlerdir...

selametlee
Çeri
Mesajlar: 815
Kayıt: 28 May 2009, 10:06

Re: 19 Kardeşini Öldüren Padişah Halife!

Mesaj gönderen Çeri »

Osmanlı`nın Emevilerin, Abbasilerin devamı olduğu veya onların izinden gittiği gibi bir şey ilkokul, ortaokul öğrensiyken bile aklıma gelmedi.Ben hep Osmanlıları Hunların, Göktürklerin, Selçukluların devamı olarak gördüm.Bu konular`da en çok bilinen ise kendilerin den önceki Selçukluların devamı olduklarıdır.Halifelikleri ise sembolik bir şeydir.Sonradan takılmış bir aksesuar gibi bir şeydir.
Gerçi Osmanlı`nın son dönemlerin de halka moral vermek için "Bu devlet H.z.Muhammed(S.A.V.) `in Medine`de kurduğu devletin devamıdır. Allah(C.C.) bu devleti koruyacaktır.Bu devlete bir şey olmaz." diye vaazlar verilmiş ama bu ayrı bir konu.
Bu site`de bir anket vardı.O ankette bir soru vardı."Kendinizi hangi saltanata daha yakın hissesdiyorsunuz? diye Emevi, Abbasi ve Selçuklu, Osmanlı diye seçenekler vardı ben tabi ki Selçuklu ,Osmanlıyı tercih etmiştim.Ankete katılanların`da çoğu benim gibi tercih yapmıştır.
Cevapla

“Osmanlı'nın Gerçek Yüzü” sayfasına dön