Muta Nikahı Gibi Bir Nikah Ehlibeyt'in yolunda olabilir mi?
-
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 17 Eki 2012, 22:37
Muta Nikahı Gibi Bir Nikah Ehlibeyt'in yolunda olabilir mi?
Dinler insanları Allah'a kulluk etmek,ıslah etmek, temizlemek, doğru yola iletmek için gelmiştir. Allahu Teala bunun için peygamberler, kitaplar göndermiştir. Bunların vasıtasıyla insanları kurtuluşa götürecek ibadetleri, haramları ve helalleri göstermiştir. İnsan düşünür ve aklıyla doğruyu bulur. Kuran'da da birçok aytte akıllı olmayanın dini olamayacağı belirtilmiştir.Dini hükümlerin hepsi akılla bulunamaz ancak en azından akılla tezat oluşturmaması gerekir. Ehlibeyt hadisleri kısmında İmam Cafer Sadık'tan şöyle bir söz aktarılmış: Eğer hadisler Kuran'da yoksa ona itibar etmeyiniz...diye ...demek insan aklına birde Kuran'a bakmalıdır...
Temiz bir akılla biraz düşünen bir insan, nasıl muta nikahı gibi iğrenç bir yolu Ehlibeyt yoluna sokmaya çalışabilir?
Temiz bir akılla biraz düşünen bir insan, nasıl muta nikahı gibi iğrenç bir yolu Ehlibeyt yoluna sokmaya çalışabilir?
-
- Mesajlar: 84
- Kayıt: 30 Oca 2012, 01:04
Re: muta nikahı gibi bir nikah eylibeytin yolunda olablir mi
"Eğer hadisler Kuran'da yoksa ona itibar etmeyiniz." hadisler Kur'an'da olmaz... Bir şeye "Ehlibeyt a.s yolunda yoktur" diyorsanız ispatlamanız gerekir. Nisa suresi 24.ayeti okuyunuz. Mut'a bir ruhsattır. Çatır çatır mut'a yapıyoruz anlamına gelmez bu...Sünni kaynaklarında da Peygamberimiz s.a.a zamanında mut'a yapıldığı ve Kur'an cahili halife ömerin yasakladığı yazmaktadır...
-
- Mesajlar: 68
- Kayıt: 01 Eyl 2012, 13:32
Re: muta nikahı gibi bir nikah eylibeytin yolunda olablir mi
selamaleykum. banada garip geliyor ancak hz. Peygamber efendimizin evliyalarin müşahede ettigi bir konuda aklimin ermeyeceginide hesaba katiyorum. her konuda arastirmadan fikir beyan etmek bizi kibre surukler.
arastirmalarimizda hayirlara ulasmak dilegiyle...selamlar.
arastirmalarimizda hayirlara ulasmak dilegiyle...selamlar.
-
- Mesajlar: 518
- Kayıt: 04 Eki 2011, 21:20
Re: muta nikahı gibi bir nikah eylibeytin yolunda olablir mi
Ehl-i Beyt mektebinde müt’a nikâhının bir takım temel özellikleri ve hukûkî düzenlemeleri vardır ve bu nikâha bu şartlar dahilinde izin verilir. Söz-konusu hukûkî düzenlemelerden en önemlileri şunlardır:
1. Müt’a nikâhında, tıpkı dâimî nikâhta olduğu gibi, tarafların rızası şarttır.
2. Nikâh îcâb ve kabûl ile kıyılır. Yani taraflardan birisi teklifini usulü dairesinde karşı tarafa iletecek ve o da bu teklifi kabul ettiğini söyleyecek.
3. Kıyılan nikâhın meşru ve sıhhatli olabilmesi için yakın akrabalık, süt bağı, din farklılığı, kadının bir başkasının nikâhı altında veya iddet halinde olması gibi bir takım engeller bulunmamalı.
4. Müslüman bir erkek müslüman yada en azından Ehl-i Kitâb bir kadınla, müslüman bir kadın ise yalnızca kendisi gibi müslüman bir erkekle müt’a nikâhı yapabilir.
5. Nikâh karşılığında kararlaştırılacak hem mehrin (ücret) hem de ecelin (süre) her iki taraf için de belirli olması gerekir.
6. Müt’a nikâhından sonra cinsel ilişki olsun olmasın kadın, kararlaştırılan mehrin (ücretin) tamamını hemen alabilir. Ancak asıl hak ediş, gerekli istifadeden sonradır.
7. Nikâh kıyılırken taraflar, cinsel ilişki olmaması dahil, bir takım şartlar ileri sürebilirler.
8. Nikâhın sıhhati için şahit bulundurmak şart değildir.*
9. Aklı başında reşid olmuş kimselerin sadece kendi rızalarının bulunması yeterlidir.
10. Detaylı açıklaması kitaplarda yer alan bir takım kusurlar dolayısıyla bu nikâha son verilebilir (fesh).
11. Müt’a nikâhında talâk (boşama) olmaz. (Ancak varsa bir durum, mahkemeye başvurulur ve gerekli görülürse hakim kararıyla taraflar birbirlerinden ayrılır.)
12. Müt’a nikâhında taraflar arasında miras tahakkuk etmez. Ancak nikâh kıyılırken şart koşulursa, mektepte en yaygın görüşe göre miras cereyan eder. Bu evlilik sonucu doğan çocuk ile ebeveyni arasında karşılıklı miras alış verişi ise vardır.
13. Müt’a nikâhında neseb hükümleri işler. Yani böyle bir nikâh sonucunda çocuk dünyaya gelirse, o çocuğun nesebi sabit, babası belli olur. (O çocukla babası arasında her durumda miras hükümleri işler.)
14. Müt’a nikâhında iddet hükümleri vardır. Dolayısıyla nikâhta belirlenen süre (ecel) sona erdiğinde; kadın hamile ise doğum yapıncaya kadar iddet bekler. Hamile değilse iki hayız müddeti bekler. Hayız görmeyen kadınların iddeti ise 45 gündür.
Müt’a nikâhıyla evlenen çiftlerden erkek olanı bu evlilik esnasında ölürse, bu durumda kadın hamile değilse 4 ay 10 gün bekler. Hamile ise “4 ay 10 gün” ve “Doğum vakti” seçeneklerinden süresi en uzun olanını tercih eder. (Yani örneğin 4 ay 10 gün geçtiği halde doğum olmamışsa doğuma kadar, doğum yapmış ama henüz 4 ay 10 günlük süre bitmemişse bu süre bitene kadar iddet bekler.)
15. Tarafların müt’a nikâhıyla ilgili gerekli bütün hükümleri ve hukûkî düzenlemeleri bilmeleri gerekir. Aksi halde onlara izin verilmez.
1. Müt’a nikâhında, tıpkı dâimî nikâhta olduğu gibi, tarafların rızası şarttır.
2. Nikâh îcâb ve kabûl ile kıyılır. Yani taraflardan birisi teklifini usulü dairesinde karşı tarafa iletecek ve o da bu teklifi kabul ettiğini söyleyecek.
3. Kıyılan nikâhın meşru ve sıhhatli olabilmesi için yakın akrabalık, süt bağı, din farklılığı, kadının bir başkasının nikâhı altında veya iddet halinde olması gibi bir takım engeller bulunmamalı.
4. Müslüman bir erkek müslüman yada en azından Ehl-i Kitâb bir kadınla, müslüman bir kadın ise yalnızca kendisi gibi müslüman bir erkekle müt’a nikâhı yapabilir.
5. Nikâh karşılığında kararlaştırılacak hem mehrin (ücret) hem de ecelin (süre) her iki taraf için de belirli olması gerekir.
6. Müt’a nikâhından sonra cinsel ilişki olsun olmasın kadın, kararlaştırılan mehrin (ücretin) tamamını hemen alabilir. Ancak asıl hak ediş, gerekli istifadeden sonradır.
7. Nikâh kıyılırken taraflar, cinsel ilişki olmaması dahil, bir takım şartlar ileri sürebilirler.
8. Nikâhın sıhhati için şahit bulundurmak şart değildir.*
9. Aklı başında reşid olmuş kimselerin sadece kendi rızalarının bulunması yeterlidir.
10. Detaylı açıklaması kitaplarda yer alan bir takım kusurlar dolayısıyla bu nikâha son verilebilir (fesh).
11. Müt’a nikâhında talâk (boşama) olmaz. (Ancak varsa bir durum, mahkemeye başvurulur ve gerekli görülürse hakim kararıyla taraflar birbirlerinden ayrılır.)
12. Müt’a nikâhında taraflar arasında miras tahakkuk etmez. Ancak nikâh kıyılırken şart koşulursa, mektepte en yaygın görüşe göre miras cereyan eder. Bu evlilik sonucu doğan çocuk ile ebeveyni arasında karşılıklı miras alış verişi ise vardır.
13. Müt’a nikâhında neseb hükümleri işler. Yani böyle bir nikâh sonucunda çocuk dünyaya gelirse, o çocuğun nesebi sabit, babası belli olur. (O çocukla babası arasında her durumda miras hükümleri işler.)
14. Müt’a nikâhında iddet hükümleri vardır. Dolayısıyla nikâhta belirlenen süre (ecel) sona erdiğinde; kadın hamile ise doğum yapıncaya kadar iddet bekler. Hamile değilse iki hayız müddeti bekler. Hayız görmeyen kadınların iddeti ise 45 gündür.
Müt’a nikâhıyla evlenen çiftlerden erkek olanı bu evlilik esnasında ölürse, bu durumda kadın hamile değilse 4 ay 10 gün bekler. Hamile ise “4 ay 10 gün” ve “Doğum vakti” seçeneklerinden süresi en uzun olanını tercih eder. (Yani örneğin 4 ay 10 gün geçtiği halde doğum olmamışsa doğuma kadar, doğum yapmış ama henüz 4 ay 10 günlük süre bitmemişse bu süre bitene kadar iddet bekler.)
15. Tarafların müt’a nikâhıyla ilgili gerekli bütün hükümleri ve hukûkî düzenlemeleri bilmeleri gerekir. Aksi halde onlara izin verilmez.
-
- Mesajlar: 518
- Kayıt: 04 Eki 2011, 21:20
Re: muta nikahı gibi bir nikah eylibeytin yolunda olablir mi
İstismara açık bir konu...
1_evli bir erkek,evli oldugu halde,uygun kadınlarla,hanımın rızası olmadan muta yapabilir,buda gerçek hanımı ve ailesiyle arasını açabilir ve yuvaları yıkılabilir.
2_bekar bir kız,muta yaptıktan sonra,kararlaştırdıkları tarih bitince,kendini sokakta bulup,hayatı boyunca bir daha normal evlilik yapamayabilir...
3_muta yapan kadın,bunu bir ,meslek haline getirebilir.
4_mutanın yaygınlaştıgı toplumlarda,bayanların sosyal statüsü bozulup,sürekli,rahatsızlık veren teklifler alabilirler..
5_mutadan dogan bebegin babası sabit olsa bile,babası tarafından terkidilebilir,kardeşsiz,babasız,kalabilir,ekonumik,sosyal olarak çaresiz kalabilir.
6_Mutadan dünyaya gelen bebek,miras alamayacagı için,ekonomik olarak çaresiz kalabilir.
7_normal evliligide ,muta yapmak gibi algılayıp,kısa süre sonra ,evliligi sonlandırabilirler.
Muta helal dir,ruhsat verilmiştir...
amma
istismara açık bir konudur,mutanın yaygınlaştıgı toplumlarda ,çok derin manevi yaralar açılmıştır.
iyisimi,bir evlilik olsun,...
1_evli bir erkek,evli oldugu halde,uygun kadınlarla,hanımın rızası olmadan muta yapabilir,buda gerçek hanımı ve ailesiyle arasını açabilir ve yuvaları yıkılabilir.
2_bekar bir kız,muta yaptıktan sonra,kararlaştırdıkları tarih bitince,kendini sokakta bulup,hayatı boyunca bir daha normal evlilik yapamayabilir...
3_muta yapan kadın,bunu bir ,meslek haline getirebilir.
4_mutanın yaygınlaştıgı toplumlarda,bayanların sosyal statüsü bozulup,sürekli,rahatsızlık veren teklifler alabilirler..
5_mutadan dogan bebegin babası sabit olsa bile,babası tarafından terkidilebilir,kardeşsiz,babasız,kalabilir,ekonumik,sosyal olarak çaresiz kalabilir.
6_Mutadan dünyaya gelen bebek,miras alamayacagı için,ekonomik olarak çaresiz kalabilir.
7_normal evliligide ,muta yapmak gibi algılayıp,kısa süre sonra ,evliligi sonlandırabilirler.
Muta helal dir,ruhsat verilmiştir...
amma
istismara açık bir konudur,mutanın yaygınlaştıgı toplumlarda ,çok derin manevi yaralar açılmıştır.
iyisimi,bir evlilik olsun,...
-
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 17 Eki 2012, 22:37
Re: muta nikahı gibi bir nikah eylibeytin yolunda olablir mi
[quote="Hüseyni"]İstismara açık bir konu...
1_evli bir erkek,evli oldugu halde,uygun kadınlarla,hanımın rızası olmadan muta yapabilir,buda gerçek hanımı ve ailesiyle arasını açabilir ve yuvaları yıkılabilir.
2_bekar bir kız,muta yaptıktan sonra,kararlaştırdıkları tarih bitince,kendini sokakta bulup,hayatı boyunca bir daha normal evlilik yapamayabilir...
3_muta yapan kadın,bunu bir ,meslek haline getirebilir.
4_mutanın yaygınlaştıgı toplumlarda,bayanların sosyal statüsü bozulup,sürekli,rahatsızlık veren teklifler alabilirler..
5_mutadan dogan bebegin babası sabit olsa bile,babası tarafından terkidilebilir,kardeşsiz,babasız,kalabilir,ekonumik,sosyal olarak çaresiz kalabilir.
6_Mutadan dünyaya gelen bebek,miras alamayacagı için,ekonomik olarak çaresiz kalabilir.
7_normal evliligide ,muta yapmak gibi algılayıp,kısa süre sonra ,evliligi sonlandırabilirler.
Hz. Muhammed döneminde binde bir ortaya çıkan istisnai ve zaruri durumlar için belli kişilere serbest bırakılmıştır...Ancak böyle bir şeyi genel çerçeve içinde izin verilmiş,uygulanmasında sakınca olmayan bir yola dönüştürmek doğru değildir.
Muta helal dir,ruhsat verilmiştir...
ben ne Kuran'da ne hadislerde kesinlike ruhsat verildiğine inanmıyorum.
amma
istismara açık bir konudur,mutanın yaygınlaştıgı toplumlarda ,çok derin manevi yaralar açılmıştır.
Siz de söylüyorsunuz toplumda büyük ahlaki çöküntülere yol açacak bir durumun insanlara olan zararı, faydasından milyon kat büyüktür...o halde nasıl izin verilmiş olabilir...
iyisimi,bir evlilik olsun,...[
1_evli bir erkek,evli oldugu halde,uygun kadınlarla,hanımın rızası olmadan muta yapabilir,buda gerçek hanımı ve ailesiyle arasını açabilir ve yuvaları yıkılabilir.
2_bekar bir kız,muta yaptıktan sonra,kararlaştırdıkları tarih bitince,kendini sokakta bulup,hayatı boyunca bir daha normal evlilik yapamayabilir...
3_muta yapan kadın,bunu bir ,meslek haline getirebilir.
4_mutanın yaygınlaştıgı toplumlarda,bayanların sosyal statüsü bozulup,sürekli,rahatsızlık veren teklifler alabilirler..
5_mutadan dogan bebegin babası sabit olsa bile,babası tarafından terkidilebilir,kardeşsiz,babasız,kalabilir,ekonumik,sosyal olarak çaresiz kalabilir.
6_Mutadan dünyaya gelen bebek,miras alamayacagı için,ekonomik olarak çaresiz kalabilir.
7_normal evliligide ,muta yapmak gibi algılayıp,kısa süre sonra ,evliligi sonlandırabilirler.
Hz. Muhammed döneminde binde bir ortaya çıkan istisnai ve zaruri durumlar için belli kişilere serbest bırakılmıştır...Ancak böyle bir şeyi genel çerçeve içinde izin verilmiş,uygulanmasında sakınca olmayan bir yola dönüştürmek doğru değildir.
Muta helal dir,ruhsat verilmiştir...
ben ne Kuran'da ne hadislerde kesinlike ruhsat verildiğine inanmıyorum.
amma
istismara açık bir konudur,mutanın yaygınlaştıgı toplumlarda ,çok derin manevi yaralar açılmıştır.
Siz de söylüyorsunuz toplumda büyük ahlaki çöküntülere yol açacak bir durumun insanlara olan zararı, faydasından milyon kat büyüktür...o halde nasıl izin verilmiş olabilir...
iyisimi,bir evlilik olsun,...[
-
- Mesajlar: 1745
- Kayıt: 05 May 2008, 22:02
Re: muta nikahı gibi bir nikah eylibeytin yolunda olablir mi
Muta helaldir haktır ayetlerle hadislerle isteyen inanır isteyen inanmaaz ancak konuyu anlamayan islami bilinci düşük olan toplumlardamercan yazdı:
Muta helal dir,ruhsat verilmiştir...
ben ne Kuran'da ne hadislerde kesinlike ruhsat verildiğine inanmıyorum.
amma
istismara açık bir konudur,mutanın yaygınlaştıgı toplumlarda ,çok derin manevi yaralar açılmıştır.
Siz de söylüyorsunuz toplumda büyük ahlaki çöküntülere yol açacak bir durumun insanlara olan zararı, faydasından milyon kat büyüktür...o halde nasıl izin verilmiş olabilir...
iyisimi,bir evlilik olsun,...[
helede başka önceliklerimiz olan durumlaarda bu konunun gündeme habire getirilmesi iyi değildir doğruda değildir
ayrıca her hak kötüye kullanılabilir istismara her konu açıktır namaz haktır bunu gösteriş için kılan yokmu hacca gösteriş için giden yokmu yani bir klonu istismar ediliyor diye onu kredmi edeceğiz
bence hak bile olsa farz gibi düşünülmemeli yani illedee bu nikahuı kıyacaksın diye kimse zorlamıyor otur ve daimi nikahı dene derim
-
- Mesajlar: 44
- Kayıt: 25 Eyl 2012, 14:33
Re: muta nikahı gibi bir nikah eylibeytin yolunda olablir mi
Tamamen istismara açık bir konu. Hatta buna fuhuş diyen bile var. Ortada şahit yok, belli süre var, ve ücret var. Ve şunu düşünüyorum. Hadi erkek neyse. Bi kız yada kadın bunu nasıl yapabilir. Düşünseneze ablanız, anneniz, akrabadan birisi muta nikahı yapıyor. Bunu kim kabul edebilir. Babamız abimiz amcamız yapsa sorun yok. çünkü eril bir toplumuz. Benim ablam çıkıcak bi adam ile şahitsiz, ücret karşılığında mesela 100 tl ye bir günlük nikah kıyıp sonra ayrılcak. :SSSSSSSSSSSSSSSSSS bunu asla kimse kabul edemez. Ayrıca bir ayeti 1 milyar sünni farklı okuyor 500 milyon şii farklı okuyor. buda çok saçma. Hadis ikinci kaynak. hadislerin sağlam olma olasılığı düşük. hele muta hakkında kaç hadis var ki. Şiiyim ama bu beni kafir edecekse etsin. Muta nikahına kesinlikle karşıyım ve yüce Rabbimin böyle bir izin vereceğine inanmıyorum..
-
- Mesajlar: 1205
- Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17
Re: muta nikahı gibi bir nikah eylibeytin yolunda olablir mi
Kimin ne dediği önemli değil Kuran ne diyor ? Ehli beyt ne diyor? çok açık olarak var sünniler bile ikinci halife yasakladı diyor yani var olan birşey yasaklanıyoraraf yazdı:Tamamen istismara açık bir konu. Hatta buna fuhuş diyen bile var. Ortada şahit yok, belli süre var, ve ücret var. Ve şunu düşünüyorum. Hadi erkek neyse. Bi kız yada kadın bunu nasıl yapabilir. Düşünseneze ablanız, anneniz, akrabadan birisi muta nikahı yapıyor. Bunu kim kabul edebilir. Babamız abimiz amcamız yapsa sorun yok. çünkü eril bir toplumuz. Benim ablam çıkıcak bi adam ile şahitsiz, ücret karşılığında mesela 100 tl ye bir günlük nikah kıyıp sonra ayrılcak. :SSSSSSSSSSSSSSSSSS bunu asla kimse kabul edemez. Ayrıca bir ayeti 1 milyar sünni farklı okuyor 500 milyon şii farklı okuyor. buda çok saçma. Hadis ikinci kaynak. hadislerin sağlam olma olasılığı düşük. hele muta hakkında kaç hadis var ki. Şiiyim ama bu beni kafir edecekse etsin. Muta nikahına kesinlikle karşıyım ve yüce Rabbimin böyle bir izin vereceğine inanmıyorum..
inkar edersen ve varsa ayeti inkar etmiş olursun buda tehlikeli bir durumdur
beni kafir edecekse etsin mantığı tehlikeli bir gidiştir nefsine hoş gelmeyen her fıkhi konuda böyle yaparsan sonuç hüsran olur dikkat!
ama kimse mutayı yapmak zorunda değil sanki farzmış gibi sunulması her şia yapıyormuş gibi sunulmasıda haksızlık
zaten ben şahseen örf açısından durumlar açısından yapılmasını tavsiye etmiyorum ama hakkı yok saymanda gerekmiyor
ayrıca bu tür fıkhi konulara senin bacın yapsa anan yapsa mantığıyla bakılmaz bu demogojik yaklaşım olur
çok eşlilik de var senin bacın birinin ikinci eşi olurmu diye soramazsın olursa olur yaparsa yapar
-
- Mesajlar: 3381
- Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
- Konum: Meşhedi313
Re: muta nikahı gibi bir nikah eylibeytin yolunda olablir mi
DEğerli akradaşlar, uzun süre ve derin araştırmalar yapmadan çok kesin konuşmuşsunuz. Allah yazdığınız ağır ifadelerden ötürü sizi affetsin.
Olaya günümüz şartlarıyla bakıyorsunuz o yüzden yanılıyorsunuz.
1. Muta'nın Kuranî dayanakları vardır.
2. Hz Muhammed (as) zamanında muta yapıldığına dair Sünni ve Şii kaynaklarda sahih rivayetler vardır.
3. II. halifenin Muta'yı kaldırdığına ama Peygamber zamanında buna izin verildiğine dair net ve sahih rivayetler vardır.
Olayın bilimsel boyutu konusunda hiçbir sıkıntı yok. Yani akıl (!) bilimsel olarak asla ve asla mutayı inkar edemez. İnkar eden şey aslında nefislerimizdir.
Evet, olaya hemen bacın yapsa nasıl bakarsın boyutuyla yaklaşılıyor bu da olaya menfi ve nefsi baktığımızı gösteriyor. İşin ücret boyutuna takılanlar var.
Şimdi daimi nikahla evlenen birisi bayana ücret vermiyor mu? Mutaya fuhuş diyen kişi o zaman damimi nikaha da uzun süreli fuhuş desin! İkisinde de para alınıyor.
Bacınız biriyle evlenip, ayrılsa ve başka biriyle evlense o zaman da bacınız kötü iş mi yapmış oluyor? İyi bari yobazlar gibi bir eve gelin giden kefenle döner diye anlaşamayan kadınları öldürelim gitsin!
Muta ile fuhuşu bir tutanlara inanamıyorum. Gerçekten aklım almıyor! Mutada iddet beklemek varken böyle bir düşünceye varmak da nedir?
Evinden uzun süre ayrı kalmak zorunda kalan birisi temen cinsel ihtiyaçlarını nasıl karşılamalıdır sizce? Siz muta ile nikahlanan kadının her saatte bir biriyle yattığını mı sanıyorsunuz? Ya da bir erkeğin her gün biriyle muta nikahı kıydığını mı sanıyorsunuz?
Kuran'da, Sünnet'te ve Ehlibeyt'in emirleri arasında sahih olan bir şeyi haram kılmanız mantıksızdır, kullandığınız ifadeler ağırdır. En azından algılayamadığınız şeyler konusunda fikir beyan etmeyin!
Burada muta ile ilgili olumsuz yorum yapanlar şu kitabı okumuşlar mı bilmiyorum ama tavsiye ediyorum:
Abdulkadir Çuhacıoğlu, Kitap ve Sünnet Işığında Muta Nikahı , Kevser Yayınları, İstanbul.
Kitabı buradan satın alabilirsiniz:
http://www.kevseryayincilik.com/asp/sho ... uct=aa-k52
Olaya günümüz şartlarıyla bakıyorsunuz o yüzden yanılıyorsunuz.
1. Muta'nın Kuranî dayanakları vardır.
2. Hz Muhammed (as) zamanında muta yapıldığına dair Sünni ve Şii kaynaklarda sahih rivayetler vardır.
3. II. halifenin Muta'yı kaldırdığına ama Peygamber zamanında buna izin verildiğine dair net ve sahih rivayetler vardır.
Olayın bilimsel boyutu konusunda hiçbir sıkıntı yok. Yani akıl (!) bilimsel olarak asla ve asla mutayı inkar edemez. İnkar eden şey aslında nefislerimizdir.
Evet, olaya hemen bacın yapsa nasıl bakarsın boyutuyla yaklaşılıyor bu da olaya menfi ve nefsi baktığımızı gösteriyor. İşin ücret boyutuna takılanlar var.
Şimdi daimi nikahla evlenen birisi bayana ücret vermiyor mu? Mutaya fuhuş diyen kişi o zaman damimi nikaha da uzun süreli fuhuş desin! İkisinde de para alınıyor.
Bacınız biriyle evlenip, ayrılsa ve başka biriyle evlense o zaman da bacınız kötü iş mi yapmış oluyor? İyi bari yobazlar gibi bir eve gelin giden kefenle döner diye anlaşamayan kadınları öldürelim gitsin!
Muta ile fuhuşu bir tutanlara inanamıyorum. Gerçekten aklım almıyor! Mutada iddet beklemek varken böyle bir düşünceye varmak da nedir?
Evinden uzun süre ayrı kalmak zorunda kalan birisi temen cinsel ihtiyaçlarını nasıl karşılamalıdır sizce? Siz muta ile nikahlanan kadının her saatte bir biriyle yattığını mı sanıyorsunuz? Ya da bir erkeğin her gün biriyle muta nikahı kıydığını mı sanıyorsunuz?
Kuran'da, Sünnet'te ve Ehlibeyt'in emirleri arasında sahih olan bir şeyi haram kılmanız mantıksızdır, kullandığınız ifadeler ağırdır. En azından algılayamadığınız şeyler konusunda fikir beyan etmeyin!
Burada muta ile ilgili olumsuz yorum yapanlar şu kitabı okumuşlar mı bilmiyorum ama tavsiye ediyorum:
Abdulkadir Çuhacıoğlu, Kitap ve Sünnet Işığında Muta Nikahı , Kevser Yayınları, İstanbul.
Kitabı buradan satın alabilirsiniz:
http://www.kevseryayincilik.com/asp/sho ... uct=aa-k52
Yazar : Abdulkadir Çuhacıoğlu
Cilt : Karton Kapak / Kitap Kağıdı
Boyut : 13,5 x 21
Sayfa : 168
--------------------------------------------------------------------------------
Bu kitap, İslâm fıkhında geniş bir yelpazeye sahip müt'a nikâhını ele almaktadır. Dolayısıyla incelemeye alınan bu konu, okuyucuya oldukça doyurucu ve kaynaklara dayalı bilgi vermektedir. Konuyla ilgili ihtilâflara ve görüş farklılıklarına da geniş şekilde yer verilen kitapta en çok dikkat çeken husus, yazarın objektifliği ve önyargılardan uzak oluşudur.
Kitaptaki çalışma sadece mezhebî hüküm ve fetvalara değil, Kur'ân ve sünnete dayandırılmıştır;
hadiseyi bu temel iki kaynak ışığında çözümlemeye çalışmıştır. Ve yer yer "Müt'a Nikâhı" etrafında koparılan fırtınalar hakkında vurgular yapılmış, daha sonra konunun Ehlibeyt mektebindeki yeri ele alınarak konuya son noktayı koymuştur.
İçindekiler:
Ehlibeyt Hadislerinde Müt'a Nikâhı
Konuyla İlgili Bazı Rivayetler
Müt'a Nikâhıyla Alâkalı hukukî Düzenlemeler
Cevaz Verenlerin Delilleri
Haramdır Diyenlerin Delilleri
Cevazına Kitaptan Deliller
Sünnetten Deliller
Sahabe ve Tabiînin Görüşü
Aklî-Sosyolojik Deliller
Kaçamak İçtihatlar
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .