Cem ve Namaz konulu yazıya reddiyemi sunuyorum

Cevapla
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Cem ve Namaz konulu yazıya reddiyemi sunuyorum

Mesaj gönderen biralevi »

CEM VE NAMAZ KONULU YAZIYA REDDİYEMİ SUNUYORUM.......

Arkadaşlarım bana bugün ilettiler Bir bektaşi artık dedemidir ,babamıdır Gözcümüdür ,süpürgecimidir bilmiyorum İsmail baki isimli bir şahıs bu başlıkla ‘CEM VE NAMAZ’ bir yazı yazmış .Bu tür tartışmalar faydalıdır,herkes herkesi daha iyi tanır.Nihayetinde küsmece yok bilim yapıyoruz ve herkes sözünü söyleyecektir.Ve herkes te ALLAHIN EMRETTİĞİ GİBİ SÖZÜN GÜZELİNE UYACAKTIR. Bu yazıyı yayınlayan birkaç kişinin facesine bu reddiyeyi yazmaya çalıştım ama yazdırmadılar engellediler bu yüzden kendi facemde yazıyorum zira konu önemlidir ve ALEVİ HALKIMIZIN GELECEĞİYLE İLGİLİDİR VE ALEVİ TARİH YAZIMI SIRASINDAYIZ VE MÜDAHİL OLMAKTA FARZDIR.......

1- Önce olayın SİYASİ boyutu hakkında kısa bişeyler yazalım:
YıllardırAlmanlar,İngilizler,İsrailliler,Amerikalılar,Fetöcüler,ateistler,ırkçılar vs VS bunların tümü anadoluda yaşayan alevileri cemevlerine sokmak için her türlü yardım ve yataklığı yaptılar.Peki neden? Çünkü onlar cemevlerinde yapılanların alternatif bir dini anlayış sunumu olduğunu ve kendi dinlerine asla meydan okuma olmadığını ve kendi dinleriyle bu uygulamaların birlikta yaşayabileceğini görüyorlar ve dahası burada oluşturulacak yeni din anlayışının İslam dininin başka arayışlarına girmeyeceğini mesela şiilik diye tabir edilen olguya gerek duyulmaksızın yada kapılmaksızın asırlarca daha bu insanların bu şekilde avutulacağını görmüşlerdi.Bu yüzden avrupada mesela Almanyada köylere kadar cemevi yapılmış ve nasıl cem erkanı yapılacağı derslere konulmuştu.AB YE GİRİŞ FASILLARINDAN BİRİSİDE İLERİDE BU KONU OLACAKTIR.Zira avrupalılar kendi dinlerine meydan okuyan SON DİN iddiasında bir anlayışta istemiyorlar.

2- Birazda cem olayının KÜLTÜREL kökenine değinelim.
İslam öncesi Türkler benzer ritüelleri meydanlarda yaparlardı ,özellikle hasat zamanları ve kutsal saydıkları günlerde kurban keserler,kadınlı erkekli toplanırlar,şaman dini önderleri olan dedeleri dinlerler,kopuz eşliğinde meydanda yani ortada semah türünden kadınlı erkekli rakslar ederler yemek yeyip dağılırlardı.Bunlar bu kültürlerini aynı şekilde İslama girdiklerindede yaşatmaya çalıştılar.Bunların içinde sünnileşenler islami fıkıh ve emirlere uyup bu kültürü bir kenara bırakırken sünnileştirilemeyen ama ehli beyt islamınıda yani şiayıda çeşitli sebeplerle öğrenemeyen kitle bu kültürün içine İslami kavramları (Allah,Muhammed,Miraç,Ali) sokarak yaşatmaya çalıştı.Tabi bu durum islama aykırı yani bidat teşkil ettiği içinde islamın ibadethanesi olan mescid türü yerlerin dışında bunlar yaşanıldı.Anadoluda bu kitleler kızılbaş ve sonradanda alevi olarak tanımlandı.Ve bu kitle çeşitli olaylar akabinde sünni sufist tarikatlarla temas sonucunda tarikatların içinede yerleşerek ve özellikle anadoluda çeşitli nedenlerden dolayı en çok bektaşiliğin içine yerleşerek orada kültürüyle birlikte islamileştirilmeye ! başladı.Nihayetinde bektaşilikte yeniçerilikte yabancı unsurları denetim ve ehlileştirmek ve zamanlada islamlaştırmak için osmanlı tarafından kurulmuştu.

3- Cem olayının BİDAT yönüne bakarsak;

İslam dininin temel kaynağı Kuran ve Ehli Beyttir.Ehli Beyt imamları peygamberimizin sünnetini en iyi aktarıp yaşattıkları gibi onlar leduni bilgiyle ve dostlarıda içtihatlarla islamı bize en iyi şekilde tanıtmış ve yaşatmışlardır.
Bu yüzden onların emirlerine itaat İslamda farz kılınmıştır.Onların anlattığı ve öğrettiği İslamın temel teorik ilkeleri ve dini şekilsel ilkeleri vardır. İslamın kendisi temel ibadathaneyi MESCİD ve temel ibadetide NAMAZ olarak açıklamıştır. Sadece açıklamamış pratiktede bizzat peygamber medinede ilk fırsatta bir mescid inşa ederek ve toplu namaz kılmalarlada bu özü bizzat yaşatmıştır.Yine 12 imamlarda aynı şekilde bu iki temel özü (Mescid ve namaz) öncelikli olarak hem yaşamışlar hemde yaşatmışlardır. Şüphesiz diğer ibadetlerde vardır ve başka mekanlardada namaz kılınabilir ama burada hassasiyetin öncelikler konusunda ele alınması gerektiğine vurgu yapıyorum.

Bu belirtilen ve gösterilen unsurlar islamın OLMAZSA OLMAZLARIDIR. Ehli beyt imamları NAMAZ KABUL OLUNMAZSA HİÇBİR İBADET KABUL OLUNMAYACAK dediğinde basiret ve feraset sahibi birisi Mescid ve namazın ne anlama geldiğini nasıl bir öncelikli temel olduğunu zaten anlayacaktır.Zira Namaz konusunda TOPLU KILINAN NAMAZLA ilgilide pek çok önemli tavsiye ve teklif tüm ehli beyt imamlarınca yapılmıştır.
Bidat dinde olmayan sonradan dine sokulmuş ve yerleştirilmiş ibadet! Biçimine verdiğimiz isimdir.Mesela TERAVİ namazı bidattır ve böyle bir namaz dinde yoktur ve Hz.Ali bunun müslümanlar arasına yerleşmemesi için camilerden kırbaçla dayakla insan kovmalara kadar çözümler uygulamasına rağmen yerleşmesine engel olamamıştır.

Düşünün ki burada toplu kılınan hatta yılda bir ay kılınan bir NAMAZA DAHİ izin vermeyen bir hassasiyetten, basiretten söz ediyoruz.

Cem töreni adı altında yapılanlara baktığımızda bunların kökeninin İslam öncesine dayandığını görüyoruz.Bu tür ibadetlerin Kuranda yer almadığını Resulü Ekremin böyle ibadetler yapmadığını biliyoruz.Bu uygulamaları 12 imamlarda da göremiyoruz. Bu durumda bunların dini bir muhtevası icazeti olmadığı apaçık görülüyor.

O halde birilerinin bir (bektaşi) tarikata Türkleri alıp kültürlerini sistematize hale sokup kafasına göre islami gerekçelerle özeyip bezeyip süsleyip sunması ve yerleştirmesi bidattan başka hangi isimle anılabilirki?

Şöyle düşünelim velevki bu iş Hz.Ali’nin zamanında yapılmaya çalışılmış olsun. Yani Hz.Aliye diyorsun ki:

- biz artık ibadethanemizin ismini cemevi olarak sunacağız, İşte bu halka namazı bizim ibadetimizdir,kıbleye dönmeyeceğiz birbirimize secde edeceğiz,aha abdesti bu tastaki suyu gezdirip insanlar buna ellerini sokarak alacaklar bunada tarikat abdesti ismi vereceğiz,ortada kadın erkek semah dönecek gülbank okuyacağız ve bunuda ibadet kabul edeceğiz.
Kalem suresi 4. Ayetide (Ve şüphe yok ki sen, pek büyük bir ahlâka sâhipsin elbette ) böyle anlayacağız.İslama Saka hizmeti , Süpürgeci hizmeti Tezekkar hizmeti Gözcü hizmeti , Meydancı hizmeti, Mihmandar hizmeti, Rehber hizmeti, Peyikçi hizmeti ,İznikçi hizmeti , Kapıcı hizmeti gibi yeni sevap isimler , işlemler ve ibadetler sunacağız sokacağız.Ve bunu yaparkende Hz.Aliye bunların gerekçesinide :

‘Tüm bu hizmetler Allah’ın Kur’an’da ve Resullullah’ın yaşantısında bize örnek ve emir olarak devir olunmuş hizmetlerin sistemli bir şekilde aktarılmasıdır. Din Allah’ın yönetme şeklidir. Yeryüzündeki bütün yönetimler Allah’ın yönetme şeklinden birer öğreti alarak oluşmuştur. Vali kelimesi velayetten türemiştir velayetin yönetme şekli ile valinin yönetme şekli aynıdır yukarıda belirttiğimiz 12 hizmet erkânı dinin yaşamsal cüzi yansımalarıdır’

diye özene bezene süsleyerek söylesek,bunları müslümanlarada yayıp anlatacağız diyede aktarsak

Hz.Ali bize ne derdi? Yada teravi örneğini düşünün ki bize ne yapardı?

4- Birazda kısaca olayın BASİRETLE ilgili kısmına değinelim. Bugün bilgi olarak elimizde 12 imamların islami anlayışlarını anlatan pek çok türkçeye çevrilmiş eser var.Dahası sanal dünyada Kuran ve ehli beyt öğretisi çerçevesinde her türlü ibadetin şeklende nasıl yapıldığına ve bunun batıni anlamlarınıda anlatan aktaran bilgi ve görüntülerde var.Yani artık bilgi evimizde hatta avucumuzun tam içinde.Kendisini alevi olarak isimlendiren kitleye bilgi, verecek isek nereden başlamalıyız? Önceliğimiz ne olmalıdır? Elbette İslamın öncelikleri olmalı değilmi? Yani dinin esasları dediğimiz temel inanç esasları ve ibadet esasları dediğimiz şekli ibadet esasları öncelikli olmalı değilmi? Basiret ve feraset sahibi bir kişi bir şahsa yada kitleye 12 İmamların islami anlayışını anlatacak ise öncelikleri bunlar olmalıdır.Eğer batıl ve bidat işler öncelikle verilir ve Allah korusun onlar yerleşirse önceliklere sıra ne zaman gelir? VE bunca geçen asır kaybı ileridede yaşanmazmı? Kitlenin islami uyanışı 12 imamlarla tanışması asırlarca ertelenmiş olmazmı? Bunun vebalini kim üstlenecek? Elbette batıl ve bidatlara onay verenler onları süsleyip sunanlar yada sunanlara karşı sesiz kalanlar üstlenmezmi? Bugün teravi bidatını yaşatmak için her türlü iblisi süslemeyi yapanlar yokmu? İşte namazmış da...Allahı anıyormuşta...bu sayede belki namaza başlanırmışta...namazdan ne zarar gelirmişte vs vs gibi pek çok iblisi gerelçeyi duymuyormusunuz ?Resulü ekrem Allahın adının anıldığı bir mescidi bile kitleyi yanlış yerlere götürecek diye Allahın emriyle yıktırırken cem adı altında yapılan batıl ve bidat işlere basiretli birisi nasıl onay verebilir? Hani bunlar bizim insanımızdır ve öncelikleri yapıp dinin asıl emirlerini yerine getirdikten sonra bu yaptıklarını azladan yapsalar belki bu kadar karşı çıkmazdık ama yolun başında bunlar yerleşirse bunun vebalini sessiz kalanlar ödeyemezler.Dahası dinin asıl emirlerini yapanlarda bu tür şeylere ihtiyaç neden duysunlar ? da ayrı bir konudur.

5- Cemevleri SORUNSALI bakımından olayı irdeleyelim.
Cemevleri ciddi bir sorundur,ancak meşruluğu da varlığı da sorundur.Zira masum ve cahil bırakılmış aleviyim diyen halk buradaki bidatlarla masal ve sistematize edilmiş 4 kapı kırk makam gibi tekerlemelerle asırlarca daha uyutulacaktır.Bunu önlemenin yollarını zaman zaman yazıyoruz.Cemevlerinin dönüşüm proğramlarını sunuyoruz.Zaten isminin cami ,cemevi yada mescid olmasından ziyade içinde yapılanlara odaklanmamız ve bu yapılanların Kuran ve ehli beyt islami çerçevesinde meşru olup olmadığına yönlenmemiz daha doğru bir iştir.Halka cemevinde yaptıklarını sorgulamayı tavsiye etmemiz gerekirken ,bu yapılanların 12 imamların islami anlayışında olup olmadığını yada önceliğinin ne olduğunu sorgulatmamız gerekirken,sorguyu suali boşverin birde bunları süsleyip özeyip bezeyip uydurup sunmak neyin nesidir? Cemevlerinde yapılanların 12 imamların yaptıklarına dönüşmesi için açık net tavırlar konması gerektiğini tavsiye ediyorum.Aksi taktirde UYARIYORUM Kİ, bunun mahşeri vebalini onay verenler ve sesiz kalanlar üstlenecektir.Hele yerleşirde asırlarca daha alternatif bir din olarak yaşatılırsa bu süreçte aldatılan tüm kitlenin vebali hepinizin omuzlarında olacaktır.

SON OLARAKDA bu TÜR MAKALELERİ ve fikirleri YAZIP SUNAN yazar ve yazarların haleti ruhiyesine, nefsi emmaresine göz atalım.
Bu tür insanların aslında islamın temel ibadethanesinin ve temel ibadetlerinin ne olduğunu bildikleri anlaşılıyor.Bunlar iş ve eylemlerini öncelikle dünyalık için yapıyorlar. Bu tür eylemler dünyada kazanmak ,YER kapmak, öncelikli ROL kapmak için yapılır.Bu yüzden halka şirin gözüküp yanlış ve yalanlarla uğraşmayıp içlerine girmek ve alacağı ticari olabilir siyasi olabilir vs vs her neyse azami faydayı sağlamak öncelikli düşüncedir.
Bu yüzden halka şirin gözükmeyi her zaman hakkı aşikar etmeye tercih ederler. Bu münafıklıkmıdır,halk dalkavukluğu yada basiretsizlikmidir yoksa işbirlikcilikmidir? isimlendirmeyeceğim zaten zaman bunu apaçık gösterecektir.
Dikkat çektiğim nokta bunun cahili yapılmayıp BİLE BİLE yapılmasıdır ki bunun cevabını Allah Kitabında vermiş HAKLA BATILI BİLE BİLE KARIŞTIRANLARA SÖZÜNÜ SÖYLEMİŞTİR......

Yani dostlar üç günlük dünya menfaati için hakkı satmak batılı süsleyip pazarlamak Akıl ve İma sahibi insanların işi olamaz.........
Teoman Şahin
Cevapla

“Cem, Semah ve Saz” sayfasına dön