Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
- f_altan
- Mesajlar: 2376
- Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49
Re: Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
http://www.caferilik.com/kuran/mushaf.htm
Allâme Tabatabaî bu konuda şöyle yazıyor: "Ali (a.s) gerçi daha önceleri Kur'an'ı nüzul sırasına göre toplamış ve topluma sunmuş, lâkin kabul görmemiştir. Hatta bundan sonraki Kur'an'ın toplanılma işinde her iki defasında da davet edilmemiş olmasına rağmen hiçbir muhalefette bulunmamış, revaçta olan mushafları kabul etmiş ve hayatı boyunca hatta hilâfeti döneminde dahi ihtilâflı bir söz zikretmemiştir.”
“Ehl-i Beyt İmamları (a.s) da, Hz. Ali (a.s)'ın evlâtları ve halifeleri unvanıyla aynı davranış biçimini sergilemiş, Kur'an'ın itibarını sarsacak hiçbir şey söylememişlerdir. Hatta sırdaşları olan ashaplarına ve Şia'nın ileri gelenleri sayılan kişilere dahi özel olarak böyle bir şey söylememişlerdir. Konuşmalarında daima eldeki kitabı göstererek sözlerini ona dayandırmışlardır. Şia’ya halkın okuyuş ve kıraatini takip etmelerini emretmişlerdir. Burada cüretle diyebiliriz ki, Ali (a.s)’ın kendi mushafıyla tertip yönüyle muhalif olmasına rağmen bu mushaf karşısında susmasının nedeni, Ehl-i Beyt'in prensibine uygun ve onlar nezdinde muteber olan, Kur'an'ın Kur'an ile tefsiri yöntemiydi. Bu yöntemde surelerin tertibinin, Mekkî ve Medenî ayetlerin sıralanış şeklinin Kur'an'ın yüce hedeflerine ulaşması yönünden hiçbir tesiri yoktur. Dolayısıyla her bir ayetin tefsiri için Kur'an'daki diğer bütün ayetlerin nazarda tutulması gerekmektedir."[58]
Allâme Tabatabaî bu konuda şöyle yazıyor: "Ali (a.s) gerçi daha önceleri Kur'an'ı nüzul sırasına göre toplamış ve topluma sunmuş, lâkin kabul görmemiştir. Hatta bundan sonraki Kur'an'ın toplanılma işinde her iki defasında da davet edilmemiş olmasına rağmen hiçbir muhalefette bulunmamış, revaçta olan mushafları kabul etmiş ve hayatı boyunca hatta hilâfeti döneminde dahi ihtilâflı bir söz zikretmemiştir.”
“Ehl-i Beyt İmamları (a.s) da, Hz. Ali (a.s)'ın evlâtları ve halifeleri unvanıyla aynı davranış biçimini sergilemiş, Kur'an'ın itibarını sarsacak hiçbir şey söylememişlerdir. Hatta sırdaşları olan ashaplarına ve Şia'nın ileri gelenleri sayılan kişilere dahi özel olarak böyle bir şey söylememişlerdir. Konuşmalarında daima eldeki kitabı göstererek sözlerini ona dayandırmışlardır. Şia’ya halkın okuyuş ve kıraatini takip etmelerini emretmişlerdir. Burada cüretle diyebiliriz ki, Ali (a.s)’ın kendi mushafıyla tertip yönüyle muhalif olmasına rağmen bu mushaf karşısında susmasının nedeni, Ehl-i Beyt'in prensibine uygun ve onlar nezdinde muteber olan, Kur'an'ın Kur'an ile tefsiri yöntemiydi. Bu yöntemde surelerin tertibinin, Mekkî ve Medenî ayetlerin sıralanış şeklinin Kur'an'ın yüce hedeflerine ulaşması yönünden hiçbir tesiri yoktur. Dolayısıyla her bir ayetin tefsiri için Kur'an'daki diğer bütün ayetlerin nazarda tutulması gerekmektedir."[58]
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
- f_altan
- Mesajlar: 2376
- Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49
Re: Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
http://www.caferilik.com/kuran/mushaf.htm
Hz. Ali (a.s)'ın Mushaf'ı ve Tahrif Efsanesi
Tarih ve rivayetlerin şehadeti ile Ali (a.s)'ın mushafı, yöntem ve tertip-düzen açısından Kur'an'ın bugünkü şeklinden farklıydı. Hatta geçen konularda zikredildiği gibi, günümüzdeki Kur'an'a nispeten tefsir ve açıklamalar yönünden fazlalıkları vardı. Bununla ilgili birçok rivayetler de nakledilmiştir.
Bu tarihî gerçek, bazı kötü düşünceli veya kısa görüşlü kimselerde Kur’an’ın tahrif edildiğine dair bir fikir uyandırmış ve Kur'an'ın eksildiği veya tahrif edildiği üzerinde saplantıya düşmelerine neden olmuştur. Şia muhaddislerinden birisi, tahrif konusunda bir şüphe icat ederek yukarıda zikredilen hususun Kur'an'ın tahrif edildiği yolunda bir delil sayabileceğini ileri sürüp bu konuyu enine boyuna irdelemiştir.[59]
Bu şüpheye büyük bilim adamları tarafından geniş ve açıklamalı cevaplar verilmiştir. Bu konuyla ilgili şahit getirilebilecek rivayetler üzerinde derin incelemelerde bulunulmuştur.
Şeyh Müfid elde bulunan Kur'an ile Ali (a.s)'ın mushafını şöyle karşılaştırıyor: "Ali (a.s)'ın mushafında olan ayetlerin manalarının tefsir ve tevili Kur'an'ın nüzul sırasına göre düzenlenmiş olup, bugünkü Kur'an'dan atılmıştır. Bu tefsir ve açıklamaların Kur'an'ın bir cüz’ü olmadığı, ancak vahiy kanalıyla geldiği ve semavî olduğu bir gerçektir."[60]
Bu tahlilin bir benzeri de Feyz-i Kaşanî'nin sözünde Bezentî'nin rivayetinde geçmişti. Allâme Fanî, bu konuyla ilgili tafsilatlı bir konuşma yapmıştı. O, bu konuşmasında şöyle diyordu: "Hadislerden anlaşıldığı kadarıyla Hz. Ali (a.s)'ın yazdığı Kur'an'da ilâhî vahiy olarak nazil olan ayetlerin yanında onların tefsir ve tevilleri de zikredilmiş, ayrıca dinî ahkâmın detaylarına da inilmişti. Şimdi bu hadisleri, nasıl Kur'an'ın tahrif olunduğuna veya eksiltildiğine atfedebilirsiniz?!"[61]
Ayetullah Hoî de şöyle yazıyor: "Hz. Ali (a.s)'ın, bugünkü Kur'an'dan farklı bir düzene sahip başka bir mushafının olduğu şüphesizdir. İlim sahiplerince bu konunun kabul edilmiş olması, bu konuda bizleri delil getirmekten gani kılmaktadır. Zira bazı fazlalıkların o mushafta varlığı doğrudur. Yalnız, bunlar kesinlikle Kur'an'ın aslından bir tahrif veya eksiltmeye delâlet etmemektedir. Sözün doğrusu şudur ki, bu zikredilen fazlalıklar, tevil ve tefsir unvanıyla Hak Tealâ’nın kelâmın yorumları veya bazı ayetlerin açıklanması maksadıyla vahyolunmuş sözlerdi... Buna göre, Allah (c.c) tarafından vahiy unvanıyla gelen her şey, Kur'an'dan bir cüz olacak diye bir kural yoktur. Rivayetlerden elde edilen de şudur: Ali (a.s)'ın fazladan yazdıkları, ayetlerin tevil veya tefsirinden ibaretti. Hiçbir rivayet, bu fazlalıkların da ayet olduğuna delâlet etmemektedir. Bazı rivayetlerde münafıkların, Hz. Ali (a.s)'ın mushafında isimleriyle zikredildiği nakledilmiş ise, bundan maksat, bu grubun isimlerinin ayetlerde değil, tefsir bölümünde zikredilmiş olduğudur."[62] Ayetullah Hoî, bu sözün devamında bu konuyla ilgili şahitler de zikretmektedir.
Hz. Ali (a.s)'ın Mushaf'ı ve Tahrif Efsanesi
Tarih ve rivayetlerin şehadeti ile Ali (a.s)'ın mushafı, yöntem ve tertip-düzen açısından Kur'an'ın bugünkü şeklinden farklıydı. Hatta geçen konularda zikredildiği gibi, günümüzdeki Kur'an'a nispeten tefsir ve açıklamalar yönünden fazlalıkları vardı. Bununla ilgili birçok rivayetler de nakledilmiştir.
Bu tarihî gerçek, bazı kötü düşünceli veya kısa görüşlü kimselerde Kur’an’ın tahrif edildiğine dair bir fikir uyandırmış ve Kur'an'ın eksildiği veya tahrif edildiği üzerinde saplantıya düşmelerine neden olmuştur. Şia muhaddislerinden birisi, tahrif konusunda bir şüphe icat ederek yukarıda zikredilen hususun Kur'an'ın tahrif edildiği yolunda bir delil sayabileceğini ileri sürüp bu konuyu enine boyuna irdelemiştir.[59]
Bu şüpheye büyük bilim adamları tarafından geniş ve açıklamalı cevaplar verilmiştir. Bu konuyla ilgili şahit getirilebilecek rivayetler üzerinde derin incelemelerde bulunulmuştur.
Şeyh Müfid elde bulunan Kur'an ile Ali (a.s)'ın mushafını şöyle karşılaştırıyor: "Ali (a.s)'ın mushafında olan ayetlerin manalarının tefsir ve tevili Kur'an'ın nüzul sırasına göre düzenlenmiş olup, bugünkü Kur'an'dan atılmıştır. Bu tefsir ve açıklamaların Kur'an'ın bir cüz’ü olmadığı, ancak vahiy kanalıyla geldiği ve semavî olduğu bir gerçektir."[60]
Bu tahlilin bir benzeri de Feyz-i Kaşanî'nin sözünde Bezentî'nin rivayetinde geçmişti. Allâme Fanî, bu konuyla ilgili tafsilatlı bir konuşma yapmıştı. O, bu konuşmasında şöyle diyordu: "Hadislerden anlaşıldığı kadarıyla Hz. Ali (a.s)'ın yazdığı Kur'an'da ilâhî vahiy olarak nazil olan ayetlerin yanında onların tefsir ve tevilleri de zikredilmiş, ayrıca dinî ahkâmın detaylarına da inilmişti. Şimdi bu hadisleri, nasıl Kur'an'ın tahrif olunduğuna veya eksiltildiğine atfedebilirsiniz?!"[61]
Ayetullah Hoî de şöyle yazıyor: "Hz. Ali (a.s)'ın, bugünkü Kur'an'dan farklı bir düzene sahip başka bir mushafının olduğu şüphesizdir. İlim sahiplerince bu konunun kabul edilmiş olması, bu konuda bizleri delil getirmekten gani kılmaktadır. Zira bazı fazlalıkların o mushafta varlığı doğrudur. Yalnız, bunlar kesinlikle Kur'an'ın aslından bir tahrif veya eksiltmeye delâlet etmemektedir. Sözün doğrusu şudur ki, bu zikredilen fazlalıklar, tevil ve tefsir unvanıyla Hak Tealâ’nın kelâmın yorumları veya bazı ayetlerin açıklanması maksadıyla vahyolunmuş sözlerdi... Buna göre, Allah (c.c) tarafından vahiy unvanıyla gelen her şey, Kur'an'dan bir cüz olacak diye bir kural yoktur. Rivayetlerden elde edilen de şudur: Ali (a.s)'ın fazladan yazdıkları, ayetlerin tevil veya tefsirinden ibaretti. Hiçbir rivayet, bu fazlalıkların da ayet olduğuna delâlet etmemektedir. Bazı rivayetlerde münafıkların, Hz. Ali (a.s)'ın mushafında isimleriyle zikredildiği nakledilmiş ise, bundan maksat, bu grubun isimlerinin ayetlerde değil, tefsir bölümünde zikredilmiş olduğudur."[62] Ayetullah Hoî, bu sözün devamında bu konuyla ilgili şahitler de zikretmektedir.
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
-
- Mesajlar: 458
- Kayıt: 27 Haz 2010, 22:53
Re: Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
Peki mumin kardes bak bu hafta fazla yazamicam o yuzden arastirma delil ekliyemicem .MÜCAHİD yazdı:Allâme Tabatabaî bu konuda şöyle yazıyor: "Ali (a.s) gerçi daha önceleri Kur'an'ı nüzul sırasına göre toplamış ve topluma sunmuş, lâkin kabul görmemiştir. Hatta bundan sonraki Kur'an'ın toplanılma işinde her iki defasında da davet edilmemiş olmasına rağmen hiçbir muhalefette bulunmamış, revaçta olan mushafları kabul etmiş ve hayatı boyunca hatta hilâfeti döneminde dahi ihtilâflı bir söz zikretmemiştir.”
Efendim sen diyorsunki ayet degil tefsirdir diyorsun peki acep sen diyorsunki biz bu kuran haktir .
Peki simdi hz mehdi gelse size onu tanimazsaniz oda dese benim elimde hakiki kuran var icinde tevsiriylen beraber hz alinin mushafi dese icinde tum aciklamalar icinde 70 kisinin ismi ehlibeytin ismi filan felan ne yapceniz acep dusmanmi kesileceniz ona kabul edecekmisini ?
Ya ayetler farkli yorumlaniyorsa onda ekleme cikarmada varsa haliniz nicedir .
Yoksa sizde ona soylemi diyeceksiniz tipki omer gibi !!!!
Bizim elimizdeki kuran hakiki kurandir senin kuranina ihtiyacimiz yoktur .
Allah Allah eyvallah haki batildan ayirirsin eyvallah
-
- Mesajlar: 1745
- Kayıt: 05 May 2008, 22:02
Re: Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
Allah dinini çarpıtanlara lanet etsinALIBABA yazdı:
Bizim elimizdeki kuran hakiki kurandir senin kuranina ihtiyacimiz yoktur .
biz şu an elimizdeki Kurana uymakla yükümlüyüz
bu gerçeği bile bile çarpıtanlara lanet olsun inş
sende amin dersin inş
-
- Mesajlar: 3121
- Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41
Re: Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
Bu Ali Baba Denilen Sahis Tam Sapitti...Carpittikca carpitiyor kivirdikca kiviriyor !!
Aleviler, Al-i Muhammedin Yetim ( UNUTULAN ) Evlatlarıdır
Allahume Salli Ala Muhammed ve Al-i Muhammed
------
Insana Secde etmek ,insanlik onurunu ayaklar altina almak demektir !
Insana Secde etmek ise insanlik icin bir Zillettir !
Allahume Salli Ala Muhammed ve Al-i Muhammed
------
Insana Secde etmek ,insanlik onurunu ayaklar altina almak demektir !
Insana Secde etmek ise insanlik icin bir Zillettir !
-
- Mesajlar: 458
- Kayıt: 27 Haz 2010, 22:53
Re: Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
Hasan Akça yazdı:Allah dinini çarpıtanlara lanet etsinALIBABA yazdı:
Bizim elimizdeki kuran hakiki kurandir senin kuranina ihtiyacimiz yoktur .
biz şu an elimizdeki Kurana uymakla yükümlüyüz
bu gerçeği bile bile çarpıtanlara lanet olsun inş
sende amin dersin inş
Vallahi billahi , siz hz mehdinin getirecegi kabullenecek zhin kalmamis kardesim ben odur bazilarini acikladigim hade yalanlan sirkelen sucluyorsunuz .
Ben diyorum hz mehdiye belkim ilk zarar verecekte siz olursunuz bence oyle gozukuyor .
Allah yardim etsin ona ne diyim artik .
Allah eyvallah
-
- Mesajlar: 458
- Kayıt: 27 Haz 2010, 22:53
Re: Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
Bak ! muhsinali muhsin yazdı:Bu Ali Baba Denilen Sahis Tam Sapitti...Carpittikca carpitiyor kivirdikca kiviriyor !!
Sen elindeki kurandan baska kuran gormuyon sen saniyorsun hz mehdi senin elindeki kuranin aynisini getirecek .
O zaman ona herkes tabi olurdu sunniside siasida anliyonmu ??
Bakin bu sizi iyi tanimliyor .
ali imran 186:Ve yemin olsun ki, sizden önce kendilerine kitap verilenlerden de şirke batanlardan da incitici çok şey dinleyeceksiniz. Sabreder,sakınıp korunursanız işte bu, iş ve oluşların en zorlularındandır.
bakin o kitaba uymak surda soyle soylenir kurandan .
ŞÛRA SURESİ : 15 İşte bunun için sen çağrıda bulun/dua et ve emrolunduğun gibi dosdoğru yürü. Onların boş arzularına uyma ve şöyle de: "Allah'ın Kitap'tan indirdiğine inandım. Aranızda adaleti sağlamakla emrolundum. Allah'tır, bizim de Rabbimiz, sizin de Rabbiniz. Bizim amellerimiz bize, sizin amellerinizin size. Bizimle sizin aranızda delil yok. Allah bizi biraraya toplayacaktır/aramızı bulacaktır. Dönüş O'nadır."
Sizin suphelenerek anlamaniz icin soruyla ogreteyim gercegi .
Bakin su ayette hz mehdiye karsi gelenlerin durumunu iyi anlatir .
BAKARA SURESİ: 204 İnsanlardan öylesi vardır ki, onun dünya hayatına ilişkin sözü senin hoşuna gider ve o, kalbindekine Allah'ı tanık tutar. Oysaki o, düşmanların en yamanıdır.
Kitapla indirilen nedir ??
Allah eyvallah mehdinin gelelisine yevallah
-
- Mesajlar: 636
- Kayıt: 24 Ara 2006, 08:34
Re: Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
konu dağılmış toparlayım
sorun cemevi yapımıdır
bunu mümkün olduğunca önlemeliyiz engellemeli süreci geciktirmeliyiz
aleviyim diyenler bilmiyor bu cemevlerini yaptırıp alevileri içine atıp sürüleştirip devletleştirmek isteyen karanlık güçleri biz biliyoruz
bunlar fetocuylar diyanetçiler abb cılar ve derincilerdir
bunlar alevilerin onlara göre şiileşmesini bu yolla önlemek istiyorlar
cemevlerini inceleyin ya tapu sunu vermişlerdir ya malzemesini yada öncülük yapan bunların işbirlikçisidir
ileride buralarda dedelere maaş zakirlere (sazcılara) maaş bağlayıp kurumlaştıracaklar ve yanlarınada diyanetten alevi kökenli sünnileşmiş hocalar atayıp bu insanları kilitleyecekler
süreç bu
ne yapmalı
Teoman abinin reçetesi güzel
önce mümkün olduğunca önleyelim engelleyelim dernek yada vakıf kurmaya davet edelim
her yer cemeviyle doluncada (devlet kafaya koydu hertarafı cemeviyle dolduracaklar)
cemevine giden issanlarımıza cemevlerinde 12 imamların yaptıkları türden ibadet yapmaya davet edelim
adı cemevi olmuş önemli değil içinde yapılanlar 12 imamlarra uygun olsun diyelim
aleviyim diyenleri 12 imamları yaptıkları ibadetleri yapmaya davet edelim
uyanlar kurtulur uymayanlarda kendileri bilir diyanetle birlikte mahşerin en dibinin dibini boylarlar bakalım burada onları devlete siyasi partilere diyanete pazarlayan soysuz dedeleri onları mahşerde kurtarabilecekmi
sorun cemevi yapımıdır
bunu mümkün olduğunca önlemeliyiz engellemeli süreci geciktirmeliyiz
aleviyim diyenler bilmiyor bu cemevlerini yaptırıp alevileri içine atıp sürüleştirip devletleştirmek isteyen karanlık güçleri biz biliyoruz
bunlar fetocuylar diyanetçiler abb cılar ve derincilerdir
bunlar alevilerin onlara göre şiileşmesini bu yolla önlemek istiyorlar
cemevlerini inceleyin ya tapu sunu vermişlerdir ya malzemesini yada öncülük yapan bunların işbirlikçisidir
ileride buralarda dedelere maaş zakirlere (sazcılara) maaş bağlayıp kurumlaştıracaklar ve yanlarınada diyanetten alevi kökenli sünnileşmiş hocalar atayıp bu insanları kilitleyecekler
süreç bu
ne yapmalı
Teoman abinin reçetesi güzel
önce mümkün olduğunca önleyelim engelleyelim dernek yada vakıf kurmaya davet edelim
her yer cemeviyle doluncada (devlet kafaya koydu hertarafı cemeviyle dolduracaklar)
cemevine giden issanlarımıza cemevlerinde 12 imamların yaptıkları türden ibadet yapmaya davet edelim
adı cemevi olmuş önemli değil içinde yapılanlar 12 imamlarra uygun olsun diyelim
aleviyim diyenleri 12 imamları yaptıkları ibadetleri yapmaya davet edelim
uyanlar kurtulur uymayanlarda kendileri bilir diyanetle birlikte mahşerin en dibinin dibini boylarlar bakalım burada onları devlete siyasi partilere diyanete pazarlayan soysuz dedeleri onları mahşerde kurtarabilecekmi
- Șίа
- Mesajlar: 65
- Kayıt: 29 Ağu 2010, 02:48
Re: Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
Kardeşim senin Elindki şu Hakiki Kuran'ı Ayet ve Sureleriyle Bize bir yazda bizde Görelim Hakiki Kuran'ı...ALIBABA yazdı:Bizim elimizdeki kuran hakiki kurandir senin kuranina ihtiyacimiz yoktur .
“Şehit olanlar Hüseyin'ce bir iş yaptılar. Kalanlar ise Zeynep'çe bir iş yapmalıdırlar. Bu ikisinin dışında kalanlar Yezit'tirler.”
-
- Mesajlar: 1205
- Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17
Re: Aleviliğin Günümüz Pratiğindeki Temel Çelişkisi
Șίа yazdı:Kardeşim senin Elindki şu Hakiki Kuran'ı Ayet ve Sureleriyle Bize bir yazda bizde Görelim Hakiki Kuran'ı...ALIBABA yazdı:Bizim elimizdeki kuran hakiki kurandir senin kuranina ihtiyacimiz yoktur .
Aleviyim diyenleri Kuran dan uzaklaştırmak için bu söylentiyi sebatayist bektaşiler yaydılar
Kuran eksik dediler içinde Ehli Beyt le ilgili ayetler çıkarıldı dediler ve hakiki Kuranı getireceğiz dediler
insanlar bilgisizdi bu nedenle Kurandaki Ehli beytle ilgili ayetleri gösterip bunları yalanlayamadılar
cevap veremez çünkü
1-verecek cevabı yok
2-siteden Kovuldu ))))