Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Mesaj gönderen Musa Özateş »

huseyn esedi yazdı:Yazmayacağımı söylemiştim fakat Velayetnâme'de olduğunu söylediğim Muharrem ayının onuncu günü ile ilgili kısım için daha detaylı bilgi vermem gerektiğini öğrendim: Kitabın adı; Vilâyetnâme (Menakıb-ı Hünkâr Hacı Bektaş-ı Veli), Abdülbaki Gölpınarlı, s. 82, İnkılâp Yayınları, 1995 İstanbul. Bölüm: IX Halifeler Başlığı altında s. 81-84 Koluaçık Hacım Sultan alt başlığının içinde 82. sayfada. "Hünkâr, İmam Huseyn mateminde,Muharrem'in onuncu günü, topluluk, bizim dergahımızda olsun, hacılar bayramındaki topluluk, Seyyid Gazi'de buyurmuştu. O vakittenberi, hacılar bayramında,her yandan,kurbanlar, nezirlerle muhibler, Seyyid Gazi'ye giderler, orda toplanırlardı.... Tarayıcımız olmadığı için sayfayı tarayamıyorum. Kitabın orjinalini bulmak isterseniz kitap piyasada rahatlıkla bulunabiliyor. Araştıranlar bulabilirler. Site yöneticilerinin yaptıklarının Eleştiri balığı altındaki ilk yazılarında bizi Muaviye ve Yezit siyaseti gütmekle suçlaması küfürden daha büyük bir hakarettir. Kendilerine Yezit diyen demeyen bizimle aynı tavrı gösterenlere verdiği tavır ortadadır. İlk önce kendi yazdıklarınıza bakın...
Bendeki yeni, baskı vilayetnamede de bu cümleler var
kolu açık hacim sultan bölümünde bu şekilde geçiyor doğruya doğru diyeceğiz
yani bir alevi abimin bu cümleleri gözden kaçırdığını düşünüyorum ama bununla ana tez değişmiyor
Hünkarın ne dediğini hiç bir vasıta olmadan 1500 lü yıllarda osmanlı sultanı 2.bayezidin emriyle firdevsi tavil böyle yazmış bu cümle tezi değiştirmez ama biralevininde bu cümle üzerine yorum yapması gerekiyor benim yorumum osmaanlı döneminde muharrem ayının matem boyutunun sünni tarikatlardada olduğu şeklindedir
eved esedi can bu konuda siz haklısınız
ama bu konuda ve bu haklılığınız üzerine çirkinleşmeniz gereekmiyor çünkü 1500 yılındaki sünni dediğiniz said emrenin bu cümlesi ana tezi değiştirmiyor
artı bence hacı bektaşın böyle söyleyip söylemediğini bilmiyoruz ondan 300 yıl sonra senet vermeden sünni said emre eliyle firdevsi hünkerın böyle söylediğini yazıyor
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Mesaj gönderen 3nokta »

Kitabın yazarını tanımadan önce kitaptaki rüya ile ilgili olarak bir yorum yazmıştım. Kişi eğer hiçbir delili olmadan kendini Bektaş'ın dergahında gördüğü rüyaları İmam Ali'nin manevi desteğini almış olmasına yorması elbette bir Muaviye hilesidir demiştim. Niyetleri elbette bilemeyiz. Ancak eğer gerçekten de böyle düşünerek, insanları etkilemek adına kendinizi Bektaş Dergahında gördüğünüz rüyanızı İmam Ali'nin (as) size manevi destek verdiği şeklinde yorumluyorsanız ben yine bu düşüncemin arkasındayım. Bu Muaviye hilesidir.
Biralevi abimin açıkladığı gibi kitabın yazarlarının psikolojik durumlarını ortaya koyan kısım ayrıca dikkatimi çekti. Tam bir MÖuaviye hilesi ile yazdıkları kitabı kutsal bir metin havasına büründürmeye çalışmışlar. Bu çok çirkin ve akıl sahibi insanları güldüren bir şey olmuş. Bilimsel hiçbir geçerliliği yoktur. Yazdıklarına İmam Ali'yi (as) ortak etmeye çabalamaları Muaviye'nin (la) dinle savaşırken Kuran'ı kalkan edinmesiyle esasında aynıdır.
Ben açık ve net yazıyorum. Bu yorumum sizi tanımadan evveldi. Ancak siz yazdıkça ya da usuludin ve fururudin ile ilgili sorularımıza cevap olarak bir şeyler yazmadıkça hakkınızdaki ilk olumlu görüşlerim değişiyor. Ben yine sözümün arkasındayım. Size burada muaviye dememişim. Yaptığınız şeyin rüyanızı İmam Ali'nin (as) manevi desteğini aldığınıza yormanızın, yani amelinizin muaviye hilesi olduğunu tekrar edebilirim.
Anlamıyorum. Hem kitabı kendiniz yolluyorsunuz. Hem de eleştiri yapılınca da ortalığı ayağa kaldırıyorsunuz. Allah'a Peygamber'e 12 İmamlara Ahirete ADalete ve fururudine inanan ama Bektaş'ı kabul etmeyenler sizin gözünüzde fururu dini kabul etmeyen, imameti bilmeyenlerden; Ehlibeyt'in önüne Bektaş gibi birçok ismi getirenlerden; Kerbela, Necef gibi kutsal ziyaretler yerine Bektaş kasabasının ziyaretini öne çıkaranlardan daha mı aşağı?
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Sevda Vadisi
Mesajlar: 20
Kayıt: 06 Şub 2012, 10:04

Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Mesaj gönderen Sevda Vadisi »

biralevi yazdı:
Sevda Vadisi yazdı:
Teoman Sahıne bı rkac soru sorun ıstersenız;

Seyyid Humeynii İŞbn-i arabıyı ve diğer bazı sunnı tasavvufcuları ustadım dıye tanıttıgı ve ıhtıram ettıgı halde Seyyid Humey'niyi neden sunni ilan etmıyor

çok basit vahdeti yönüde var ayrıca
çünkü ondaki bazı doğru anlatıların doğru olduğu için sahiplenilmesini istiyor sen hacı bektaş bunu dedi doğrumu diye sorarsan doğruysa doğru deriz



12 İmam'dan baskasına İmam ve veli demeyi caiz gormedıgı halde neden Seyyid Humeynı'ye ve Seyyıd Hamaney'e Imam dıyor veya ımam dıyenleri kınamıyor.

konuyla ne ilgisi var konuyu sulandırıp dağıtmayın demogoji yapmayın kısa nokta atışlarla yazınki dağılmasın tabi amacınız doğruyu aramak ise



Mevlana Celaleddın Rumı'nın şii olduguna kesın bır delili olmadıgı halde ve şiiler nezdındede onun şiiliği konusunda o kadar cok şüphe oldugu halde ve Mevlana kitabında Ebu Bekir Ömer ve Osman'ı ovdugu halde ve butun taraftarları sunnı oldugu halde Mevlanayı neden sunnı ilan etmıyor.


çünkü eserleri farsçaya çevrilen ilk anadolulu olduğu için tanınıyor vahdeti boyutuda var üstelik kısa veciz çokta güzel sözleri var dahası rahman sıfatı sünnilerdede görüleceği için hiçbir mahsurda yok
çırpınmanız boşunadır eğer hacı bektaş şunu dedi bu doğrumu yanlışmı noktasına gelirseniz zaten sorun kalmaz



Neden Peygamberı bı rkenara bırakıp said nursı ve mevlana gıbılerı dunyaya tanıtmaya calısan sunnılerı hıc kınamıyor?

çünkü bu insanların alevilerin hayatında etkisi yeri önemi bulunmuyor biz önceliğimizi evimizin kapısına verdik aleviyim diyenlerin 12 imamları öncelikle tanımasını istiyoruz bektaştan baba resulden ilyastan abdal musadan sarı saltuktan kaygğusuzdan ıvır zıvır adamlardan falan fişmekandan fırsat bırakırsanız bunu yapmak istiyoruz diyanetle milli eğitim müfredatıylada tabiki uğraşıyoruz imameti sünnilerede aktarmaya çalışıyoruz onlarada falan filanı bırakın 12 imamları öne çıkarın diyoruz forumu okursan bunları görürsün


Şimdi siz buna cevap mı diyorsunuz?

İmam ve Veli kelimelerini Seyyid Humeyni ve Seyyid Hamanei hakkında söylemenizle ilgili sorumuzu konuyu carpıtmak olarak nitelendir mişsiniz?

Yani siz demiyormuydunuz kimseyi Ehli Beyt'in onune gecırmeyelım. Bu konuyu carpıtmak değlidir. Konumuz sızın gorusunuze gore basından berı buydu.

Defalarca bızı bırtakım ınsanları Ehlı Beyt'ten ustun tutmakla sucladınız. Oyleyse sızde buna cevar verın.

Sızler Humeynı'yıbır devrım lideri ve kendınıze onder kabul edıyorsunuz.

İmam Humeynı dıyorsunuz. Seyyid Hamanei'yede aynı mantıkla Humeynı'nın veliahtı dıye İmam demeye basladınız.

O ikiside bu konuda hiç kimseyi sakındırmadı. Yani kendilerine İmam denmesine itiraz etmediler.

Öyle ki insanlar şiilerin 13. İmamları olduguna ınanmaya basladılar. Buna karsılık bazılarıda Ataturk'u 13. İmam gostermeye kalktı.

Allah seni ıslah etmesin eğer yalan soyledıysen ki soyledın.

Allah seni affetmesın eğer Ehli Beyt dostlarına iftira attıysan ve aziyet ettıysen kibunlarıda yaptın.


Humeyni İbni Arabi'nin ve ustadım dedıgı dıger sunnı tasavvufcular hakkında boyle bır yorum yapmamıstır. Yani sizin dediğiniz gibi sadece doğruları var dememiştir. Onları ustadım dıye tanıtmıstır.

Eğer gercekten vahdet (birlik) kurmak istiyor olsaydınız. Sunnilere gosterdıgınız toleransın milyonda bırınıde Alevilere gosterırdınız.

Bugun Türkiye'de kalkmıs Alevileri kendınızden saydıgınızı ıddıa edıyorsunuz. Kendınızede alevi diyorsunuz.

Sayınız 1500 u gecmez kı bunların 250'sı ancak camıye ya sureklı gelıyor ya gelmıyor. ( Bu bılgılerı Mehdı'den aldım) kendım uydurmuyorum.

Gerıye kalan mılyonlarca Aleviyi hepsine bektasi deyip sunni saydınız.

Dedınız kı bunlar Hacı Bektas sunnı oldugu ıcın sunnılerdır.

Sonra Turkıye'dekı butun sunnılere bırlık cagrısında bulundunuz ama HAcı Bektas'tan dolayı sunnı saydıgınız alevilere etmedıgınızı bırakmadınız.

Sizin asıl sorununuz Alevilerlerdir. Hacı Bektas sızın ıcn sıgınacak bır kale olmustur cunku tarıhın Onun gercek kısılıgı konusundakı tahrıfatlar ortadadır.

Sız bu tahrıfatlarda kendı ısteklerınız yonunde ıstıfade edıp Ehli Beyt'ıde kullanarak fitne cıkamaya kalktınız.

Fitne cıkaranların hakkında Allah'ın hukmu ıcın Kuran'a bakınız.

Gercekten dedıgınız gıbı olsadı (kı mutlak surette degıldır) yanı Bektas Velı sunnı olsaydı ve onu ızleyenlerde sunnı olsaydı yınede sızın onlara hakaret etme hakkınız yoktu.

Hıc bır sekılde ne Allah nede Ehli Beyt tarafından bır huccetınız yoktur.

Allah sızı bu ısle gorevlendırmemıstır ve Insanları dıne davet ederken onların sevdikleri hakkında konusmak Allah'ın ve Ehli Beyt'In sunnetınden degıldır.

Gercekten Ehli Beyt'i sevdiğinizi soyledınız. Bizde soyleıdık. Once sız bıze yalancı dedınız. Mukabilinde doğru sozlu oldugumuzu bıldırmek ıcın bız sıze yalancı dedık.

Her halukarda bırısı yalancıdır ve bu yazıları okuyan temız yurekler ve seytanın vesvesesınden uzak pak zihinler yalan soyleyenın kım oldugunu anlamakta hıcte zorlanmayacaklardır.

Ben sızın dogru soyledıgınıze sahıtlık etmıyorum kı kıyamet gunu altından kalkamayacagım bır yukun altına gırmeyeyım.

Sızın yalan soyledıgınız bize şimdi aşikar olmadı.

Bu sozlerın sıze bır faydası olmayacagınıda bılıyorum...
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Mesaj gönderen biralevi »

huseyn esedi yazdı:Yazmayacağımı söylemiştim fakat Velayetnâme'de olduğunu söylediğim Muharrem ayının onuncu günü ile ilgili kısım için daha detaylı bilgi vermem gerektiğini öğrendim: Kitabın adı; Vilâyetnâme (Menakıb-ı Hünkâr Hacı Bektaş-ı Veli), Abdülbaki Gölpınarlı, s. 82, İnkılâp Yayınları, 1995 İstanbul. Bölüm: IX Halifeler Başlığı altında s. 81-84 Koluaçık Hacım Sultan alt başlığının içinde 82. sayfada. "Hünkâr, İmam Huseyn mateminde,Muharrem'in onuncu günü, topluluk, bizim dergahımızda olsun,
Biz hayatımız boyunca doğruya doğru dedik sadece demedik herkesi doğruya çağırdık çünkü doğruya doğru demek 12 imam yolunun en önemli farkıdır,doğrudan korkmak yada kaçmak münafıkların işidir
bu konuya gelirsek bendeki iki ayrı velayetname (1990 baskı ve 1995) de de bu bölüm bu aktarılan şekliyle var ,yani bu cümleyi gözden kaçırmışız ,kolu açık hacim sultanla hiç ilgilenmediğim için o bölümü hızla okumaktan dolayı olduğunu düşünüyorum
her neyse mademki böyle bir cümle var bu eser çerçevesinde bu cümleyi yorumlayalım istiyorum

1-Hacı bektaş velayetnamesi hacı bektaşın yazdığı yada yazdırdığı bir eser değildir.
2-Velayetname hacı bektaşın ölümünden tahmini 300 yıl sonra yazılmıştır.
3-Velayetnameyi yazdıran kişi sünni osmanlı sultanı 2.bayeziddir,yazan kişi sünni firdevsidir,velayetnamede sözleri vakaları aktaran kişide sünni said emredir.
bu üç sünni etkisiyle hacı bektaşı keramet sahibi veli yapılmıştır,
peki ama neden ? diye sordum
4- 1995 yılında çıkardığım 'Alevilere söylenen yalanlar 'kitabımda bu eseri okuyup 179.sayfada velayetname için şöyle bir sonuç çıkarmıştım;
Velayetname doğruluğu başka ve bilimsel kaynaklarca ispatlanmadığı sürece hiçbir bilimsel değer taşımıyor,vilayetname hiçbir araştırmacıya bu anlamda fayda sağlamıyor.
yani velayetnamedeki hiçbir cümleyi sadece burada yazıldığı için doğru kabul edemeyiz başka kaynaklarca bunun doğrulanmasına ihtiyaç var demek istemiştim.
Eğer bu cümleyi fark etseydim bu cümleninm hacı bektaş tarafından söylendiğine nasıl emin olabilirz? diye sorardım.
o ölmüş 300 yıl sonra hiçbir ravi ismi silsilesi verilmeden söylenmiş bir cümleyi hacı bektaşın söylediğine nasıl inanabilirsiniz? derdim, 1995 te görmediğim için
yazmadığım cümleye ilşkin olarak soruyu bugün esedinin hatırlatmasıyla soruyorum
Hacı bektaşın böyle bir cümleyi söylediğine inanıyormusunuz?
5-Başka bir soru dahaa sorayım aynı velayetnamede Ahmety yesevinin hacı bektaşı anadoluya gönderdiğide yazıyor oysa yesevinin sünni oluşu bir yana doğum ve ölüm itibarıyla görüşmeleride mümkün değil ,araya lokman parendeyi soksak bile yesevi çizgisinin haccı bektaşlaa devam ettiğini sunan bu esere sırf bu eserde yazıyor diye inanacakmıyız?
6-2.bayezid velayetnameyi yazdırarak ve tarikatı kurarak anadoluda yaaşayanları bu tip dergahlara yönlendirmek sünnileştirmek ve denetim altına almak istiyor,anadolu insanı ilk dönemden bu yana ehli beyti kuru kuruya da olsa sevmiştir,2.bayezid böyle bir cümleyle buraya ehli beyt seven ve kerbelanın ne olduğunu duyan insanlarıda özellikle çekmek istemişte olabilir yada firdevsi yazmıştır oda bu noktaya itiraz etmemiştir zira ilk dönem anadolusunda sünni tarikatlarda matem günleri vaardı ve bu diyanetten sonra giderek etkisini yitirmiştir,
Sonuç ;
Velayetnamede yazılanların başka kaynaklarca doğrulanması gerekir,bu cümleyi başka hacı bektaşa ait kitaplarda görmedim siz gördüyseniz doğrulamak ta size düşer,
doğrulamadığınız sürece hünkarın böyle söylediğine inanmam,böyle söylediğini 300 yıl sonra senetsiz olarak sunan 2.bayezide inanmak mümkün değildir,helede velayetnamenin güvenilmezliği karşısında başka yorumları ciddiye alamaam.
12 imamların sözlerinin yada peygamberimizden gelen hadisler konusunda nasıl titizleniyor ne malüm onun söylediği senet zincirine bakalım yazıldığı tarihe yazanın kşiliğine bakalım diyorsak buradada aynı şeyi söylüyorum.
Yani görmediğimiz bir cümleyi görmüş ve bu konu hakkında yanıldığımız kabul ediyor doğruya doğru diyoruz
ama cümlenin yorumunu 1995 yılında yapmamız gerekirken 2012 yılında yapıyoruz,
bizim tezlerimize bu cümlenin bir zararı yoktur ama sizin bakışınızla bakarsak ve bu cümleyi doğru kabul ederseniz neredeyse osmanlı padişahı 2.bayezidin said emrenin firdevsinin yesevinin alevi! olduğuna karar vermeniz gerekir oysa bunlara sünni diyende sizsiniz o halde sizde bu cümlenin varlığını kanıtlamakla yetinmeniz cümleyi lastik gibi anlamsız yerlere çekmemeniz gerekir değilmi?
Sevda Vadisi
Mesajlar: 20
Kayıt: 06 Şub 2012, 10:04

Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Mesaj gönderen Sevda Vadisi »

3nokta yazdı:Kitabın yazarını tanımadan önce kitaptaki rüya ile ilgili olarak bir yorum yazmıştım. Kişi eğer hiçbir delili olmadan kendini Bektaş'ın dergahında gördüğü rüyaları İmam Ali'nin manevi desteğini almış olmasına yorması elbette bir Muaviye hilesidir demiştim. Niyetleri elbette bilemeyiz. Ancak eğer gerçekten de böyle düşünerek, insanları etkilemek adına kendinizi Bektaş Dergahında gördüğünüz rüyanızı İmam Ali'nin (as) size manevi destek verdiği şeklinde yorumluyorsanız ben yine bu düşüncemin arkasındayım. Bu Muaviye hilesidir.
Biralevi abimin açıkladığı gibi kitabın yazarlarının psikolojik durumlarını ortaya koyan kısım ayrıca dikkatimi çekti. Tam bir MÖuaviye hilesi ile yazdıkları kitabı kutsal bir metin havasına büründürmeye çalışmışlar. Bu çok çirkin ve akıl sahibi insanları güldüren bir şey olmuş. Bilimsel hiçbir geçerliliği yoktur. Yazdıklarına İmam Ali'yi (as) ortak etmeye çabalamaları Muaviye'nin (la) dinle savaşırken Kuran'ı kalkan edinmesiyle esasında aynıdır.
Ben açık ve net yazıyorum. Bu yorumum sizi tanımadan evveldi. Ancak siz yazdıkça ya da usuludin ve fururudin ile ilgili sorularımıza cevap olarak bir şeyler yazmadıkça hakkınızdaki ilk olumlu görüşlerim değişiyor. Ben yine sözümün arkasındayım. Size burada muaviye dememişim. Yaptığınız şeyin rüyanızı İmam Ali'nin (as) manevi desteğini aldığınıza yormanızın, yani amelinizin muaviye hilesi olduğunu tekrar edebilirim.
Anlamıyorum. Hem kitabı kendiniz yolluyorsunuz. Hem de eleştiri yapılınca da ortalığı ayağa kaldırıyorsunuz. Allah'a Peygamber'e 12 İmamlara Ahirete ADalete ve fururudine inanan ama Bektaş'ı kabul etmeyenler sizin gözünüzde fururu dini kabul etmeyen, imameti bilmeyenlerden; Ehlibeyt'in önüne Bektaş gibi birçok ismi getirenlerden; Kerbela, Necef gibi kutsal ziyaretler yerine Bektaş kasabasının ziyaretini öne çıkaranlardan daha mı aşağı?

Hıc kımseyı tanımadan hakkında yorum yapmamazsınız. Bunu yaparsanız kınanırsınız. En cahil insanlar bile bunu kabul etmeyecektır.

Usuli din ve furru dınden bahsetmıyoruz. Ama sozlerımızın ıcınde Usul ve Furuu ıle ılgılı bır cok konu gecmıstır. Biraz dikkat edersenız goreceksınız.

Namaz kılıp kılmadıgımızı merak edıyorsunuz. Eğer kılıyorsak bizi kabul edeceksınız yok kılmıyorsak reddedeceksınız.

Bunu öğrenmek size haram olsun ki acısıyla yaşayıp ölene kadar azap çekesiniz.

Hala siz bu kadar hakaretten sonra bunlara eleştirimi diyorsunuz. Allah'a Peygamber'e ve Ehli Beyt'e inandıgını soyleyen hatta onların sozlerını kabul ettıgını soyleyen namaz kılan oruc tutan zekat veren vs vs kım varsa Allah'ın Peygamber'ın ve Ehli Beyt'ın sevdiğini ve oları sevenleri sevmedıklerı surece dinden bir nasipleri olmayacaktır ki bu soz Ehli Beyt'indir.

dolayısıyla Hacı Bektas Ehli Beyt dostu ıse onu sevmek Ehli Beyt'i sevmek ona kın duymakta Ehli beyt'e kın duymak demektır.

Bu konu Güneşten daha acıktır sizlere

Biz attıgınız iftiralardan doalyı Allah sizi affetmesin. Kalpleri bilen yanlız Allah'tır.

Allah yalancılara lanet etmiştir ve bizde ediyoruz.

Ya Ali sen şahitsin ki tek bir yalan bile kalbimizden geçmemiş, zihnimize ulaşmamış ve ağzımızdan çıkmamıştır...
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Mesaj gönderen 3nokta »

Sevda Vadisi,
Allah'ın laneti Ehlibeyt'e zulmeden, onların hakkını gaspedenlerin; ve bugasipleri yüceltenlerin, sevenlerin üzerine olsun. Allah 1, 2, 3 ve 4. olarak Muaviyeye ve 5. olarak yezite lanet etsin. Allah bunları sevene de lanet etsin. Allah bunları seveni sevene de lanet etsin.
Ben kimsenin namazıyla orucuyla ilgilenmiyorum. Sadece namazı ve orucu kabul edip etmemesiyle ilgileniyorum. Sizin namaz kılıp kılmamanız beni ilgilendirmez. Ama kabul edip etmemeniz bu başlıkla ve sizinle ilgili düşüncelerimi şekillendirecek. Bu sebepten sordum. Ama ifade edemeyecek kadar çocuksu bir tavır sergiliyorsunuz.
Üstelik yazdıklarıma cevap olarak yazdıkların tam olarak yazdıklarımı kapsamamış. Kitabınıza İmam Ali'yi (as) ortak etmedeki, rüyanızı İmam Ali'nin manevi desteğinizi aldığınıza yormadaki amacınız nedir? Kusura bakmayın ama bu hiç de hoş değildir.
İmam Ali'nin sözlerini derleyip insanlara sunmanız taktir edilecek bir davranıştır. Lakin bu her kitabınızın doğru hedeflere ulaşacağının ispatı olamaz. Kimse velayete iman üzerine ölmedikçe garanti altında değildir. Allah amellerimizle Ehlibeyt'e uymayı nasip etsin. Kaş yaparken göz çıkarmak ne de korkunç bir tablodur. Ben şahsen böyle bir durumda olmaktan Allah'a sığınıyorum.
Biz Aleviyiz yani Şiiyiz. Allah bizi bu yolda sabit kılsın. Hiçbir bölgenin, coğrafyanın, milletin Alevisi değiliz, Şiisi değiliz. Biz İmam Ali'nin Şiisiyiz,Alevisiyiz. Allah bize bu yolda basiret nasip etsin, kararlılık nasip etsin. Allah onun zuhrunu acilleştirsin.
(Bu noktadan sonra şahsen sizinle yazışmak istemiyorum. Şahsıma cevap hakkı doğuracak şeyler yazmazsanız memnun olurum.)
Ya Ali (as) medet...
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Mesaj gönderen ali muhsin »

Farkindaysaniz bu Bektasilik hastaligi Aleviyi Aleviye Düsman ettirmeye calisiyor.öyleki Bizler H.Bektasin gercek kimligini ortaya sundugumuzda bazilari bunlari kendilerine birer hakaret olarak görüyor.Yalan yanlis bilgiler verseydik belkide bazilari icin en iyisi biz olurduk.ama bizim bunlarin Dostluguna ihtiyacimiz yok ,Alevilik adina Bektasiligi öne sürenlerlede isimiz olmaz.Imamlarimizin önüne Bektaslari Mentesler getirenleri ve bizlere bu kisileri zorla dayatmak istyenlerlede isimiz olmaz ! Acikca yaziyorum Bunlarki aynen Selefiler gibidir Selefilere göre her kimki Selefiligi Vahabiligi kabul etmiyenler Kafir ise ,Bunlarda kendilerince Bektasi kabul etmeyeni Alevi olmamakla itham edip Bedua okuyorlar,aralarinda bir fark göremiyorum. Benim elimde Abdulbaki Gölpinarlinin tercüme ettigi Velayetname kitabi var,acaba bu arkadaslar bu kitabta H.Bektas hakkinda aciklama bölümünü okumuslarmi acaba ? ama görünen oki islerine gelen yerleri cimbizla alip ortaya birseyler koymuslar .bakiniz Abdulbaki Gölpinarli H.Bektas hakkinda Aciklama bölümündeki Tespitleri nelerdir .galiba o bölgeyi göz ardi etmis olacaklarki o kitabin sadece kendilerince ise yarayan konulari alip yaymislar.Bizler Hakikatleri yaydikca kendileri nedense bize Bedua okumaktalar bu tavirlari ise gerceklerden ne kadar rahatsiz olduklari gibi,ne kadar caresiz oldularinida gözler önüne sermektedir !
Aleviler, Al-i Muhammedin Yetim ( UNUTULAN ) Evlatlarıdır
Allahume Salli Ala Muhammed ve Al-i Muhammed
------
Insana Secde etmek ,insanlik onurunu ayaklar altina almak demektir !
Insana Secde etmek ise insanlik icin bir Zillettir !
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Mesaj gönderen biralevi »

[quote="Sevda Vadisi"]


Yani siz demiyormuydunuz kimseyi Ehli Beyt'in onune gecırmeyelım. Bu konuyu carpıtmak değlidir. Konumuz sızın gorusunuze gore basından berı buydu.

Defalarca bızı bırtakım ınsanları Ehlı Beyt'ten ustun tutmakla sucladınız. Oyleyse sızde buna cevar verın.

Sızler Humeynı'yıbır devrım lideri ve kendınıze onder kabul edıyorsunuz.

İmam Humeynı dıyorsunuz. Seyyid Hamanei'yede aynı mantıkla Humeynı'nın veliahtı dıye İmam demeye basladınız.

O ikiside bu konuda hiç kimseyi sakındırmadı. Yani kendilerine İmam denmesine itiraz etmediler.

Öyle ki insanlar şiilerin 13. İmamları olduguna ınanmaya basladılar.


Onlara imam demekte hiçbir mahsur yoktur ve bu onların 13.imam olduğuna ilşkin değil onların ne kadar önemli olduklarına ilşkin niteliksel tavırdır
İmam Humeyniye imam denmesinden neden rahatsız oluyorsunki? ve hiçkimsede Ona 13.imam dememiştir vede böyle inanmamıştır bir tek kişide ne sözlü ne yazılı böyle yazmamıştır ilk defa senden duyuyorum



Humeyni İbni Arabi'nin ve ustadım dedıgı dıger sunnı tasavvufcular hakkında boyle bır yorum yapmamıstır. Yani sizin dediğiniz gibi sadece doğruları var dememiştir. Onları ustadım dıye tanıtmıstır.

Çünkü Humeyni irfan ilmini çok seviyordu ve bu ilmi ibni arabidede gördü ondanda alıntılar yaptı beslendi
sünni tasavufun içindede irfani bilgiler vardır bu Allahın rahmet sıfatıyla ilgilidir bu nedenle üstadım demesinde hiç bir zan kötüniyet yanlışlık beis yoktur




Eğer gercekten vahdet (birlik) kurmak istiyor olsaydınız. Sunnilere gosterdıgınız toleransın milyonda bırınıde Alevilere gosterırdınız.Bugun Türkiye'de kalkmıs Alevileri kendınızden saydıgınızı ıddıa edıyorsunuz. Kendınızede alevi diyorsunuz.Sayınız 1500 u gecmez kı bunların 250'sı ancak camıye ya sureklı gelıyor ya gelmıyor. ( Bu bılgılerı Mehdı'den aldım) kendım uydurmuyorum.Gerıye kalan mılyonlarca Aleviyi hepsine bektasi deyip sunni saydınız.


Biz vahdete inanırız aleviyiz ve aleviler içinde yaşıyoruz her tarafımızdaki insanlar aleviyiz derler sayılara da kafayı hiç takmadık ve yıllarca iki üç kişi namaz kıldık ve aleviyim diyenlerin birgün 12 imamların yolunu öğreneceğine hep inandık bunu önleyen sahtekarlarla hep mücadele ettik bugünkü bektaşileri hiçbir zaman sünni saymadık bektaşilik gelişti değişime uğradı dedik,bugünküler artık islam dışıdır dedik bunların alevileri etkilemesini önleyelim dedik,
namaz yok niyaz var diyen sahtekarlarla,ramazan orucu yok muharrem var diyen soysuzlarlai,hac yok diriye gidilir diyen yalancılarla ,14 masumu küçük çocuk olduğunu iddia eden cahillerle,abdesti guslü inkar edenlerle mücadele ettik,sebatayistlerle boğuştuk
bunlar sünni hacı bektaşın bile yolunda değil dedikj bunlar alevi halkını kandırıyor dedik bu etkiyi yok edelim dedik,söylediklerimizi anlaman için okuyup düşünmen gerekir yoksa alevilere bektaşi deyip sünni saydınız türü yanılgılardan kurtulamazsın



Sonra Turkıye'dekı butun sunnılere bırlık cagrısında bulundunuz ama HAcı Bektas'tan dolayı sunnı saydıgınız alevilere etmedıgınızı bırakmadınız.

evet sünnilere birlik çağrısını her zaman yaptık yapacağızda müslümanlar bizim din kardeşimizdir kafir cephede müslümanların birlik olmasına iç. sorunları uygarca tartışmaya hep sıcak baktık sünniler düşmanımız değil vahdet kardeşlerimizdir
alevilere ne ettik acaba bırakın bektaşı saltuku kaygusuzu falanı filanıda gelin 12 imam yoluna demek alevilere zulümmü sayıyorsunuz?



Sizin asıl sorununuz Alevilerlerdir. Hacı Bektas sızın ıcn sıgınacak bır kale olmustur

Hacı bektaş alevileri şiilik addı altında 12 imam yolundan koparmak isteyenlerin kalesidir ve bu kaleyi yıkıyoruz bunaa kimse engel olamaz bu kale yıkılacak ve aleviler fevc fevc 12 imam yoluna kerbelaya meşhede kuma necefe koşacaklardır bu sadece zaman sorunudur


Sız bu tahrıfatlarda kendı ısteklerınız yonunde ıstıfade edıp Ehli Beyt'ıde kullanarak fitne cıkamaya kalktınız.Fitne cıkaranların hakkında Allah'ın hukmu ıcın Kuran'a bakınız.Gercekten dedıgınız gıbı olsadı (kı mutlak surette degıldır) yanı Bektas Velı sunnı olsaydı ve onu ızleyenlerde sunnı olsaydı yınede sızın onlara hakaret etme hakkınız yoktu.

hacı bektaşaa sünni deyince ona hakaret mi etmiş oluyoruz? senin mantığında sünni demek hakaretmi oluyor? birisine sünni demek fitnemi oluyor
Allah fitneye alet olana lanet olsun inş (umarım amin dersin)


Hıc bır sekılde ne Allah nede Ehli Beyt tarafından bır huccetınız yoktur.

Hüccetimiz ALİYYEN VELİYULLAHTIR Kİ 30 YILDIR ÇoRUM SEMALARINDA DUYULUYOR

Ben sızın dogru soyledıgınıze sahıtlık etmıyorum kı kıyamet gunu altından kalkamayacagım bır yukun altına gırmeyeyım.
Tabiki mahşerdede yüzleşeceğiz ,kim hakka kim batıla hizmet ediyor orada da göreceğiz alem Allahın huzurudur merak etme ki yazdıklarımızı meleklerde kaydediyor o gün bektaşa bektaşileere hizmet etmenizin onları 12 imam yolunun önüne engel çıkarmanızın karşılığını alacaksınız sabırla bekliyoruz
quote]
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Mesaj gönderen Musa Özateş »

biralevi yazdı: Eğer bu cümleyi fark etseydim bu cümleninm hacı bektaş tarafından söylendiğine nasıl emin olabilirz? diye sorardım.
o ölmüş 300 yıl sonra hiçbir ravi ismi silsilesi verilmeden söylenmiş bir cümleyi hacı bektaşın söylediğine nasıl inanabilirsiniz? derdim, 1995 te görmediğim için
yazmadığım cümleye ilşkin olarak soruyu bugün esedinin hatırlatmasıyla soruyorum
Hacı bektaşın böyle bir cümleyi söylediğine inanıyormusunuz?
abi sonuçta şartlanmış insanlara birşey yapamayız
vallahi bunlara bugün birisi deseki
hacı bektaş dediki
bilgisayar öğrenenleri taktir ediyorum
yarısı inanır ve derlerki ne kadarda uzak görüşlü bir adammış))))
kimse ne zaman demiş kime demiş kim not almış kim bugüne bu cümleyi taşımış diye sormaz bile
şimdi bu adamların muaviyenin dişi deve olayında aktardıklarından ne farkı var?
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi

Mesaj gönderen biralevi »

Analize devam ediyoruz;
Sh:74 te velayetnamedeki bazı hikayelerin büyük olasılıkla padişah 2.Bayezidin etkisiyle ortaya çıkmış olabilir deniyor.

Yani size göre de 2.Bayezid velayetname üzerinde etkili olmuştur.Ve siz bunu hacı bektaşı sünni göstermek için yaptığını savunuyorsunuz.
O halde 2.Bayezidin Hünkarın insanları muharrem ayında mateme çağırmasının yazılmış olmasına itirazı olmadığına göre sizin tezinize göre bu bilgi sünnileştirme amacıyla çelişmiyor demektir.2. bayezid sünnileştirme amaacında olsaydı kerbela yada matem olgusunu işlenmesine izin verirmiydi? Demekki bu bilgiyi hedefine aykırı görmüyor.

Bu durumda da bu bilgiye dayanarak hünkarı alevi diye sunmak tuhaf yada ironik yaklaşım olur değilmi?
Cevapla

“Hacı Bektaş Kimdir?” sayfasına dön