Re: Reenkarnasyon olayı
Gönderilme zamanı: 22 Ağu 2010, 21:19
Güzelalone_man yazdı:buda nasıl sorualeviyyun yazdı:Kendi adına mı konuşuyorsun tüm forum yönetimi adına mı?
tabiki kendi adıma konuşuyorum
Alevilik, Hz. Ali (a.s)'ın yolundan gitmektir.
http://www.ehlibeytforum.com/
Güzelalone_man yazdı:buda nasıl sorualeviyyun yazdı:Kendi adına mı konuşuyorsun tüm forum yönetimi adına mı?
tabiki kendi adıma konuşuyorum
"zâikat" geçmiş zaman fiili mi?aleviyyun yazdı:Gelelim hadislerinize biz inanmıyoruz çünkü bu hadislerin tahrif edilmiştir.
Mesela size bir ayet verelim:
سورة آل عمران185: كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْت…
Genelde tüm müfessirler ayeti (her nefis ölümü tadacak” şeklinde tercüme eder. İşin garip tarafı ayette geçmiş zaman kipi var. “zâikatul” fiil kelimesi geçmiş zaman fiilidir. Ayetin normal tercümesi “her nefis ölümü tatmıştır.” Şeklinde olmalıdır.
MÜCAHİD yazdı:"zâikat" geçmiş zaman fiili mi?aleviyyun yazdı:Gelelim hadislerinize biz inanmıyoruz çünkü bu hadislerin tahrif edilmiştir.
Mesela size bir ayet verelim:
سورة آل عمران185: كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْت…
Genelde tüm müfessirler ayeti (her nefis ölümü tadacak” şeklinde tercüme eder. İşin garip tarafı ayette geçmiş zaman kipi var. “zâikatul” fiil kelimesi geçmiş zaman fiilidir. Ayetin normal tercümesi “her nefis ölümü tatmıştır.” Şeklinde olmalıdır.![]()
Peki "zaikat"ın ism-i failini bana söyler misin?!!
Bunu dahi bilemeyen birinin diğerlerini eleştirmesi ne kadar doğru olabilir?! Hadislerimizi kabul etmeyan ve ayetleri de kendi kafasına göre tevil yapan biriyle yazışmak abes olur bence. Gerçi sizinle yazışacak vaktim yoktur ama vakit bulunca tevillerinin doğru olmadığını ortaya koyacaktım bu yazınızı görünce ondan da vazgeçtim. Git biraz oku, arapça öğren ondan sonra gel bu konulara gir, benden tavsiye.
ALeviyyun kardeşim başından beri oyalanmaya vaktinin olmadığını yazmış, ehil insanların cevap yazmasını istemiş, ama şu ana kadar kafa bulandırıcı yazılardan başka birşey yazıldığı yok. "hadislerinize inanmıyoruz" sözü öyle yaban atılacak basit bir laf değildir, bu bir ekole bakış açısını yansıtır.alone_man yazdı:Gelelim hadislerinize biz inanmıyoruz çünkü bu hadislerin tahrif edilmiştir.aleviyyun yazdı:Bu şekildemi tartşırsın?alone_man yazdı:
aslında haklısın
alim ! sıfatına bürünmüş
işine gelmeyen hadisi de yalanlayan daha rearkarnasyon olayını dahi çözememiş yada halen buna bile inanan bir kafayla
nasıl yazışabilirki?
dediğinde
fikri sabit olduğunu anladım
bektaşi,lerden biliyorum
inkar edenle ne yapsak tartışılamıyor boşa vakit kaybı demekki nuseyrilerdede böyle bir damar var
en azından sende var
en azından bu konuda var
oyalamayın vaktim yok
dedğinde de özgül ağırlıklarımızın farklı oldunu gördüm
senin vaktini daha fazla harcamadan kısa kestim
yani en azından bu konuda tartışamayacağımızı anladım
belki fikri sabit olmadığın başka konularda tartışırız
burada başaramadı k(m)
Yukarıdaki hadisi imam sadık söylemişse, aşağıdaki hadisleri kendisi ve diğer masum imamlar söylemiş olamaz:İmam Sadık (a.s) cevabında şöyle buyurdu: "Bu ekole inananlar, bütün İlahi şeriatları ve dini hükümleri terk etmiş ve kendilerini dalaletlerle süslemişlerdir. Nefislerinin önünü nefsan şehvetler için açmışlardır. Diyorlar ki "Ne cennet vardır ne de cehennem, ne dirilme ne de Kıyamet! Her kesin kıyameti ruhunun bedenden ayrılışı ve bir başka bedene girmesidir. Eğer önceki dünyasında iyilik ehli idiyse, daha iyi bir vaziyet ve daha güzel bir beden ve daha yüksek bir dereceyle dönecektir. Ama eğer kötülük ehli imiş veya eğitilmemiş ve cahil kalmışsa, çalışan-zorluk çeken hayvanların veya çirkin sürüngenlerin bedenine girerek dünyaya dönecektir. Kendilerinden iddialarına delil istendiğinde, şaşırıp kalıyorlar ve bu bozuk inançlarına hiçbir delil getiremiyorlar ve her zaman hedef şaşırtmaya çalışıyorlar. Tevrat onları yalanlamış ve Kur'an onlara lanet etmiştir…" (Bihar-ül Envar, c.4, s. 320)
ben recat ile reenkarnasyonu karıştırmıyorum, siz ayırdına varamıyorsunuz. İmamlarımızın diğer hadislerde bahsettikleri şeylerin katiyyen ricatle alakaları olmayan şeyler. Onlar tıpkı bizim dediğimiz gibi kötü insanların hayvan kılığına sokulduklarıdır. hadisleri dikkatli okumadığını farzederek en açık olanlarını tekrar past ediyorum:3nokta yazdı:Siz recat ile reenkarnasyonu karıştırıyorsunuz. Bazı insanların bir şekilde hayvan şeklinde gelecekleri veyahut dünyaya tekrar gelecekleri ve suçlarının cezasını görecekleri doğrudur
o zaman bunu neden başka insanlar için söylediğimizde kafir oluyoruz? Demekki her ölen kıyamete kadar bir yerde bekletilmiyor. Bazıları hayvan olarak dünyaya gelip azap çekiyorsa, başkalarının insan kılığında tekrar gelip gerekirse cezalarını insan kılığında çekmeleri neden size muhal geliyor? Bu tuhaf gelmiyor mu size? İnsanı hayvan kılığına uygun gören Allah neden o insanı insan kılığına layık görünce irkiliyorsunuz?3nokta yazdı: Bazı insanların bir şekilde hayvan şeklinde gelecekleri veyahut dünyaya tekrar gelecekleri ve suçlarının cezasını görecekleri doğrudur.
Ben yukarıda bu hadisin kritiğini 3 madde ışığında yaptım, ama siz bir maddeyi ele alıp onun üzerinden yorum yapmaya kalkışmışsınız.3nokta yazdı:Diyorlar ki "Ne cennet vardır ne de cehennem, ne dirilme ne de Kıyamet! Her kesin kıyameti ruhunun bedenden ayrılışı ve bir başka bedene girmesidir. Eğer önceki dünyasında iyilik ehli idiyse, daha iyi bir vaziyet ve daha güzel bir beden ve daha yüksek bir dereceyle dönecektir. Ama eğer kötülük ehli imiş veya eğitilmemiş ve cahil kalmışsa, çalışan-zorluk çeken hayvanların veya çirkin sürüngenlerin bedenine girerek dünyaya dönecektir. Kendilerinden iddialarına delil istendiğinde, şaşırıp kalıyorlar ve bu bozuk inançlarına hiçbir delil getiremiyorlar ve her zaman hedef şaşırtmaya çalışıyorlar. Tevrat onları yalanlamış ve Kur'an onlara lanet etmiştir…" (Bihar-ül Envar, c.4, s. 320)
Başta bu hadiste sıfatların bize yorulur bir yanı yok. İlahi şeriata iman ediyoruz, dini hükümleri terketmiyoruz, hatta bizim inancımızda belirli bir süre namazı terkedenin dinden çıkacağına inanılır ve namazı terkedene de lanet edilir. kendimizi dalaletle süslememişiz, aksine isna aşeriyye ekolunu sistemleştiren, yayan, bugüne ulaşmasında en büyük pay sahibi olanlar bu ekole inanan büyüklerimizdir, doğal olarak imamlarımız 12'dir İmam ali a.s.dan İmam Mehdiye kadar hepsine iman ediyoruz. Hatta 11. imam'ın bab'ı Muhammed bin nusayr bizim imamlardan sonraki en yetkin liderimizdir. Her ne kadar iftiraya uğrasa da o bunlardan beridir münezzehtir. En ufak bir kötülüğü olsa idi imamlarımızın değil bab'ı sahabesi bile olamazdı.3nokta yazdı: "Bu ekole inananlar, bütün İlahi şeriatları ve dini hükümleri terk etmiş ve kendilerini dalaletlerle süslemişlerdir. Nefislerinin önünü nefsan şehvetler için açmışlardır.