3nokta yazdı:Bazıları hayvan olarak dünyaya gelip azap çekiyorsa, başkalarının insan kılığında tekrar gelip gerekirse cezalarını insan kılığında çekmeleri neden size muhal geliyor?
Mesele bunun mümkün olup olmaması değil. MEsele bunu tuhaflığı da değil. Allah her şeye gücü yetendir. Ancak buna delil yok. Mesele bu. Dediğiniz gibi olması mantıki değil. Zira demenize göre huccet tamam olmamış olanlar defalarca kez dünyaya gelecek ki ta hüccet tamam olsun. Ya da adam olana kadar dünyaya gelecek diyorsunuz. Bu da mantıklı değil O halde cennet cehennem yok mu?
kardeşim buna delil yok dediğin şey nedir? İnanların hayvan kılığında geri dönmesi mi, insan kılığında geri dönmesi mi? hayvan kılığında geri döndüğünü kabul edersek, sizin dayanak olarak sunup iddia ettiğiniz "ruhların kıyamete kadar berzahta bekletilmesi" teorisi çökmüş olmuyor mu?
Biz ne zaman cennet ile cehennemin olmadığını söyledik anlamıyorum? Biz aksine cehenneme ilelebet sokulacak olanların, cehenneme ilelebet sokulmadan önce daha önceki hayatlarında işlemiş oldukları iyiliklerin karşılığını miskal-i zerre de olsa bile almaları (yani mutlak ilahi adaletin tecellisi) için gerektiğinde Allah tarafından dünyaya tekrar insan kılığında gönderileblecekleri veya ebedi cezaya uğramadan önce azab çekmeleri için hayvan kılığında dünyaya geri gönderilebileceklerini ifade ettik ki bu ayetler de;
"45. Sonunda Allah, onların kurdukları hileli-düzenlerinin kötülüklerinden onu korudu ve Firavun'un çevresini de azabın en kötüsü kuşatıverdi.
46. Ateş; sabah akşam, ona sunulurlar. Kıyamet-saatinin kopacağı gün: "Firavun çevresini, azabın en şiddetli olanına sokun" (denecek).
Kıyamet saatinden önce kafirlerin azaba sokulduklarını belirtiyor, bu durumda nerede kaldı ruhların bekleyeceği berzah dediğiniz şey?
Asıl mesele sizin kafanızın takılı kaldığı "berzah" denen yer konusundaki anlayışınız. Ama ayetler olsun hadisler olsun sizin berzah anlayışınızı çürütmekte. (bu arada siz derken, ayırım amaçlı söylemiyorum, sadece anlayış farkına vurgu da bulunuyorum) Biz berzah dendiği zaman bunun bir yer değil, durum (hal) olduğunu kabul ediyoruz, mesela kafirlerin dünyaya tekrar insan kılığında gelip hayır amel işlemelerini engelleyen berzah dendiği zaman biz bundan bu ruhların dünyaya tekrar insan kılığında geri dönüp hayır amel işlemelerini engelleyen hayvan kılığını anlıyoruz. hatta kılıktan çok düştükleri esfelel sefilin makamıdır, bunlara bir daha bu makamdan yukarı çıkmak yok.
Hem herkesin dünyaya sınırsız sayıda geleceği ve illa da olgunlaşıp adam olacağını da söylemedik, bu geri dönüş sonsuza kadar devam etmeyecektir, (çünkü sonsuzluk yoktur, mutlaka kıyamet kopacak) kimileri kıyamete kadar hergün sabah-akşam ateşe sunulur, kimi Yasin suresindeki zat gibi cennete gider kıyamette diriltilir ve hesaba çekilip sonsuz cennete gider.
Ayrıca kimin kaç defa hangi kılıkta geleceğini bilemeyiz, onu ancak yaradan bilir, çünkü kimin ne amel işlediği amellerinin karşılığının ne olacağı, hangi günahının affedilip affedilmeyeceğini, hangi sevap amelinin kabul edilip hangisinin edilmeyeceği ancak mewlanın ilmi dahilindedir.
Herkes olgunlaşıp adam olmayacağına göre de cehennem inancı gereksiz olmuyor ve atıl kalmıyor.