KISA BİR REDDİYE ( DEVAMIDA GELECEK)

Kilitli
KARAPAPAK MURAT
Mesajlar: 325
Kayıt: 20 Ara 2007, 17:22

KISA BİR REDDİYE ( DEVAMIDA GELECEK)

Mesaj gönderen KARAPAPAK MURAT »

Esselamu aleykum ve rahmetullah. efendim REDDİYE yazınız oldukça mantıklı ve kaynaklara dayanalırak yapılmış. Yazının asıl sahibi kıymetli üstadım size bir cevap gönderir mi bilemem ama ben kısaca şahsım adına size bir Kısa bir REDDİYE sunacağım:

1- Ulusal ve uluslararası tüm tarihçi,sosyolog,Türkolog,arkeologlar Hacı bektaş veli'nin hakiki isminin Muhammed Bektaş olduğunda ittifak etmekle birlikte, kimi yazarlar bektaşın lakab kimi yazarlar ise isminin Hem muhammed hem bektaş olduğunu belirtirler.

2- 4 kapı 40 makam yolu Ahmed yesevi (k.s) ile başlamış pir-mürşid-rehber ilişkisi çerçevesinde Hacı bektaş'a ilhak etmiştir. bunu sistemleştirip, Ehlibeyt yolu ile müminlere sunan hacıbektaş veli'dir. yani Hz.Pir makamları daha fazla açıklayıp, genişletmiştir. evet bektaşilik günümüze dek değişikliğe ( tahribata ) uğramış hatta öz benliğini yok etme durmuna kadar gelmiştir. ancak birçok araştırmacı kişi bektaşiliği özüne döndürmektedir. Makalatname'nin 15.yyda yazıldığının hiçbir delili yoktur. sadece makalatı Türkçeye çevirenler içine sünniliğide bulaştırmışlardır.

3- SIR sözcüğü sadece bektaşilikte değil Tüm Şİİ-TASAVVUFİ tarikatlarda geçmektedir. ancak sizin şii tarikatlar konusunda bilgisizliğiniz had safhada. Allah,4 kitap,evren,Hz.Muhammed-Ali-Mehdi-evliyalar hep sırr-ı batın aleminin içindedir ve bektaşilik sırrı hakikat bilip bu yolda ilerlemiştir. birçok Bektaşi babası ve postneşinin bu konu hakkında düşüncelerini bulabilirsiniz.

4- Ehli sünnet alimleri Hz.İmam Ali'nin üstünlüğünü 3 halifeden üstün tutacak şekilde bir beyanda bulunmamışlardır. ancak balım sultandan günümüze kadar gelen bektaşiler Hz.Ali'yi sahabenin en üstünü saymışlardır. Bektaşi kılığına giren tefrikacıları lütfen bektaşi diye de göstermeyin. Gerçek sünnet ehli ve cemaat ŞİA'DIR.

5- Sünni tarikatların hepsi ehlibeyti severler ama onların düşmanlarınıda severler. rufai,kadiri,nakşi gibi sünni tarikatlerin şeyhlerinin 3 halifeye övgüleri varken hiçbir bektaşi reisinin yoktur. Hacıbektaş velinin eserlerinde de 3 halifeye övgü yoktur. eserleri türkçeye çevirenler sadece ekleme yapmışlardır.

6- A.rıfat efendi Seyyit Ahmet Rıfat Efendi kitabında telkin ve beyat kısmında mürit adayına şöyle sorulur; Allah Muhammed Ali Oniki İmama hanedan-ı Ehl-i Beyt’e iman ve ikrar ettin mi? Kurtulmuşlar tarikatından olup Caferi Sadık içtihadı üzere hak bilip batıl dediğimize aynen inandın mı? sorusunu sorarken nasıl oluyorda sünnilik propagandası yapabilir

7- A.rıfat efendiye atfedilen sünnilik yazıları uydurmadır aslı astarı yoktur. o halde a.rıfat efendi kendisiyle çelişir.

8- 4 kapı 40 makam erkanının hangi bölümü Sünnilikle bağlıdır? bütünüyle tasavvufi nefsi temizleme yoludur. nefsi temizlemekte sadece sünniliğe has bir durum değildir.

9- Bektaşilik sünni bir tarikatsa;

- neden bektaşi tekkelerinde Hz.Ali, ehlibeyt ve 12 imamın resimleri vardır?
- aleviler üzerinde otorite sahibi olan bektaşiler neden alevileri sünnileştiremedi?
- 1826 yılında nevşehire gelen nakşi şeyhleri nasıl ve neden bektaşi oldular?
10- eğer bektaşiler sünniyse neden caferi fıkhına göre namaz kılıp, ezan okuyorlardı? ( tabi 14.yya kadar sonra ayin-cem uyduruldu)

11- BEKTAŞİ İLMİHALİ adlı kitapta caferi fıkhı varken nasıl oluyorda bektaşiliği sünni gösteriyorsunuz?
12- bedri noyan'ı neye dayanarak mason gösteriyorsunuz? Bu sizin gerçekler karşısındaki iftiranızı gösteriyor.
13- kaygusuz abdal velayetnamesinde abdal musa ve kaygusuz abdalın namaz kılıp, imamların kabirlerini ziyaret etmeleri ve hac ibadetini araştırınız.
14- bir Bektaşi olan şeyh bedrettinin İznik müftüsünün Sünniliği yaymaya karşılık ayda 300 akçe teklifini reddedip Şiiliği ve halkçılığı savunmasına ne diyorsunuz?
BEKTAŞİLİK-CAFERİLİK HAKİKATLARINI SUNMAĞA DEVAM EDECEĞİM
Muhammed
Mesajlar: 545
Kayıt: 29 Oca 2007, 11:41
Konum: Galu Bela...

Re: KISA BİR REDDİYE ( DEVAMIDA GELECEK)

Mesaj gönderen Muhammed »

KARAPAPAK MURAT yazdı:Esselamu aleykum ve rahmetullah. efendim REDDİYE yazınız oldukça mantıklı ve kaynaklara dayanalırak yapılmış.
kardeşim hem diyorsunki mantıklı ve kaynaklara dayanılarak yazılmış. madem bunları anlıyorsunda neden hala muhalifliğe devam edip diretiyorsun?
Resim
Resim
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Mesaj gönderen biralevi »

Kod: Tümünü seç

Esselamu aleykum ve rahmetullah.


a.s

Kod: Tümünü seç

REDDİYE yazınız oldukça mantıklı ve kaynaklara dayanalırak yapılmış. Yazının asıl sahibi kıymetli üstadım size bir cevap gönderir mi bilemem ama ben kısaca şahsım adına size bir Kısa bir REDDİYE sunacağım: 
Soru sormak mukayese etmek iyidir,bizim istediğimiz budur,bu şekilde gerçekler ortaya çıkar
Aslında yazıda sunduğum sorulara yanıt vererek reddiye yazmanız gerekirdi ama siz onlara yanıt vermeden yeni sorular sormuşsunuz ama yinede sorularınıza yanıt vereceğim.Ama bilmen gerekirki
doğru bilgi geldiğinde inat etmemekte en az soru sormak kadar önemlidir,inat insanı küfre götürür,bu nedenle doğruya doğru demek huy edinilmelidir.

Kod: Tümünü seç

1- Ulusal ve uluslararası tüm tarihçi,sosyolog,Türkolog,arkeologlar Hacı bektaş veli'nin hakiki isminin Muhammed Bektaş olduğunda ittifak etmekle birlikte, kimi yazarlar bektaşın lakab kimi yazarlar ise isminin Hem muhammed hem bektaş olduğunu belirtirler. 

Bu tip tartışmalarda böyle her anlama gelen yuvarlak cümleler kurmak doğru değildir.Biz yazımızda Muhammet ekini Bektaşilik çizgisini Ahmet rıfattan alan ve Osmanlının son döneminde münci baba diye de bilinen şevket süreyyanın getirdiğini söylüyoruz.Bunun olamayacağına kanıtlar sunuyoruz,şimdi senin yapman gereken kanıtları çürütmen ve bu eki münci babadan önce getiren kaynaklar sunmandır,hadi kanıtları çürütmüyorsun bari münci babadan önce bu eki kullanan yazar ve kitap isimlerini sun,bunu sunmadan Türkologlar arkeologlar vs ittifak etti demen polemektir,demogojidir,ucuz reddiyedir.Şevket süreyyadan sonra bu eki kullananların değeri yoktur,ilk kullanan önemlidir ve bende sana Osmanlının son dönemine kadar bu eki kimse neden kullanmadı? VE Şevket Süreyya bunu yaparken neden kaynak veremiyor? Diye soruyorum.
Kimi yazarları,ittifakları boşver kaynak ve yazar isimleri yaz,eğer senin dediğin doğruysa münci babadan önce bunu söyleyen kaynakları da söylemen gerekir…Yeni bir kanıt getiremediğin ve Bunu yapamadığın sürece bu konu bu noktada kapanmak zorundadır.

Kod: Tümünü seç

2- 4 kapı 40 makam yolu Ahmed yesevi (k.s) ile başlamış pir-mürşid-rehber ilişkisi çerçevesinde Hacı bektaş'a ilhak etmiştir. bunu sistemleştirip, Ehlibeyt yolu ile müminlere sunan hacıbektaş veli'dir. yani Hz.Pir makamları daha fazla açıklayıp, genişletmiştir. 
 Makalatname'nin 15.yyda yazıldığının hiçbir delili yoktur. sadece makalatı Türkçeye çevirenler içine sünniliğide bulaştırmışlardır. 
                                 


4 kapı 40 makam tasnifini Ahmet yesevinin başlattığını kabul ediyorsan bu noktada mesele yok,aynı fikirdeyiz demektir.Hadi bektaşın bunu sistemleştirdiğine de şimdilik itiraz etmeyelim ama eserlerinde ehli beytin adını bile anmayan bektaş nasıl olurda bunu müminlere sunmuş kabul edilebilir?Eğer sen müminlerin vasfı yada hali konusunda Ehli beyt imamlarının tasniflerini yetersiz buluyor da yesevinin tasnifine inanıyorsan zaten lafım yok,o zamanda yeseviyi ve bektaşı ehli beyt imamlarının önüne geçirmiş olursun,kendini yakarsın.Bu tasnif yesevinin tasnifi olarak tarihte kalmalıdır,12 imamların müminlerle ilgili tasnifleri öne çekilmelidir,bunu yapmanı öneriyorum.
Tasnifteki güzel ve doğru sözleri tabiki kullanabilirsin ama bütün olarak 12 imamların müminlerin vasfına yönelik sözlerine daha çok değer verip onları öne çıkarmalısın,yoksa 4 kapı 40 makamda ısrar edip bunu temel bilgi olarak sunarsan kendini de sana inananları da helak edersin,yazık edersin.

Kod: Tümünü seç

evet bektaşilik günümüze dek değişikliğe ( tahribata ) uğramış hatta öz benliğini yok etme durumuna kadar gelmiştir.
Bu noktada aynı düşünüyoruz demektir.O hlade günümüzde öz benliğini yitirmiş bir tarikatı kurtarmak yerine direk 12 imamların bilgilerini sunmak daha doğru olmazmı?Biz Bektaşi orjininin Sünni olduğunu biliyoruz ama bir an için senin dediğinin doğru kabul edelim,yani şii orjinli !! olmuş olsun,peki mademki öz benliğini günümüze kadarki süreçte yitirdi,bunu kurtarmak için harcayacağımız enerjiyi,bu noktada anlamsız tıkanmış tartışmaları yapmak yerine ehli beyt imamlarının tüm dünyadaki Şiilerce kullanılan yazılı kaynaklarını (N.Belaga,Kafi,tefsiri mizan vs vs) öne çıkarıp yeni yapılanmayı özün özü üzerine kurmak daha doğru değilmi?
Mademki Bektaşilik çürüdü,özünü kaybetti,yolunu şaşırdı o halde biz işe yeni baştan sağlam temellerle ve asla çürütülemeyecek yazılı kaynaklarla başlasak daha iyi değil mi?
Biz işte bunu yapıyoruz,sen ise hem öz benliğini yok etme durumuna gelmiş diyorsun hem de tüm enerjini bu durumdaki bir yapılanmayı korumak kollamak kurtarmak yeniden yapılandırmak için harcıyorsun,hangimizin teklifi daha doğru?



Kod: Tümünü seç

ancak birçok araştırmacı kişi bektaşiliği özüne döndürmektedir.
Merak ettim,kim bu araştırmacılar ve hangi eserleriyle Bektaşiliği özüne döndürüyorlar,açık bilgi verirsen ona göre yanıt verebilirim.
Ayrıca Bektaşiliği öze döndürmek yerine Hz.Alinin N.Belagasını,ehli beyt imamlarının Kafisini,tefsiri mizanları, numuneleri vs vs binlerce yazılı 12 imam kaynağını tanımak ve tanıtmak daha iyi değilmi?bunları halka öğretseler ya?
Ama bunları yapmayıp illede makalat,4 kapı kırk makam diye inat ve ısrar edildiğinde bu noktada sebatayist ! katkı yani kötüniyet aramak zorundayız.Çünkü aklın yolu bir ve aklı aşan teklifler kötüniyettir.

Kod: Tümünü seç

3- SIR sözcüğü sadece bektaşilikte değil Tüm Şİİ-TASAVVUFİ tarikatlarda geçmektedir.
 ancak sizin şii tarikatlar konusunda bilgisizliğiniz had safhada. Allah,4 kitap,evren,Hz.Muhammed-Ali-Mehdi-evliyalar hep sırr-ı batın aleminin içindedir ve bektaşilik sırrı hakikat bilip bu yolda ilerlemiştir. birçok Bektaşi babası ve postneşinin bu konu hakkında düşüncelerini bulabilirsiniz. 
Bak kardeşim bizler bize açıklanan bilgilerden sorumluyuz,açıklanmayan bilgi yada sırlardan sorumlu değiliz.Ehli beyt yolunun bize apaçık açıklanan helalini,haramını,mekruhunu,müstehabını, mübahını bilmekle sorumluyuz. Ehli beyt imamlarının batına ait bilgileri onlara aittir,bize açıklanmadığı sürece onların sırlarından sorumlu değiliz.Öyle sır gizem türü bilmecelerle değil bize apaçık açıklanan doğrularla ilgileneceğiz.Yoksa sırrı hakikat mırrı marifet diye yolu bulamayız…Doğru yol apaçık önümüzdedir bu Kuran ve ehli beyt yoludur,teori ve pratikleride apaçık bellidir..ben görevimi yapayım sense ne sırrıysa ? sır peşinde koş bakalım mahşerde ne olacak?
Ayrıca Şiilikte tarikat marikatta yoktur,varsa isimlerini bir zahmet söylersen bizde öğrenmiş incelemiş oluruz.Böyle iddialar yerine isim yer kanıt vermen gerekir.Hangi tarkatı şii tarikat kabul ediyorsun?kanıtın nedir?bu tarikatın lideri kimdir? Eseri nedir?yazarsan yanıt verebiliriz.


4

Kod: Tümünü seç

- Ehli sünnet alimleri Hz.İmam Ali'nin üstünlüğünü 3 halifeden üstün tutacak şekilde bir beyanda bulunmamışlardır. 


Evet zaten böyle olduğunu kabul etseler onlarda şii olmuş olurdu değilmi?Aksini söylemiyorum ki,söylediğim ehli sünnetinde (muaviye dönemini saymazsak)
Hz.Aliyi en azından 4.halife olarak kabul ettiği,sevdiğini söylediğidir.

Kod: Tümünü seç

Gerçek sünnet ehli ve cemaat ŞİA'DIR. 
Evet cümle bu şekliyle doğrudur,zaten peygamberimizin gerçek sünnetini biz takip ediyoruz,bizim inancımız budur.Ama bu sözle onların maksadı başkadır.Onlar sözü böyle söylüyor ama muratları batıldır,bu sözle ha Sünni ha şii,ha Hanefi ha Caferi demeye getiriyorlar,Ahmet Rıfat ve Mehmet süreyyanın bakışı çarpıktır,onlar 4 mezhebi hak biliyor ve sünneti cemaatin bu yol olduğunu savunuyorlar,günümüzde bir çoğunun dediği gibi.
Ben sözün sadece kendisini değil pratiğini izliyorum,bunu söyleyen Caferi fıkhına uygun abdest alıyormu?namaz kılıyormu? Vs vs daha doğrusu İmamete inanıyor mu? Buna bakıyorum.Sözlerle demogoji yapmaya gerek yok.





5

Kod: Tümünü seç

- Sünni tarikatların hepsi ehlibeyti severler ama onların düşmanlarını da severler. rufai,kadiri,nakşi gibi sünni tarikatlerin şeyhlerinin 3 halifeye övgüleri varken hiçbir bektaşi reisinin yoktur.
Ahmet Rıfat ve Mehmet süreyyanın övgüleri açık,yazmıştım,onları Bektaşi kabul etmiyormusun?

Kod: Tümünü seç

 Hacıbektaş velinin eserlerinde de 3 halifeye övgü yoktur. eserleri türkçeye çevirenler sadece ekleme yapmışlardır. 
Bektaşın eserlerinde ehli beyt kelimesi ve 12 imam kelimeside yoktur.Ayrıca Hangi eserini kast ediyorsun bilmiyorum ama bak sana makalatın orijinal basmasından bir cümle nakledeyim:
Muhammed baş parmak,Ebu Bekir şehadet parmağı,Ömer orta parmak,Ali serçe parmak gibidir.
Bu basma orijinal nüshayı kültür bakanlığı aynen bastı ve yayınladı,ama sen şimdi buna sonradan katılmış diyeceksin,ne diyebilirim ki?Alışkanlık oldu sebatayist Bektaşiler her sıkıştıklarında o eklemedir,o çıkarmadır ,kitaplarımız yakılmıştır falan diyor.Bu iyi bir huy değildir.

Kod: Tümünü seç

6- A.rıfat efendi Seyyit Ahmet Rıfat Efendi kitabında telkin ve beyat kısmında mürit adayına şöyle sorulur; Allah Muhammed Ali Oniki İmama hanedan-ı Ehl-i Beyt’e iman ve ikrar ettin mi? Kurtulmuşlar tarikatından olup Caferi Sadık içtihadı üzere hak bilip batıl dediğimize aynen inandın mı? sorusunu sorarken nasıl oluyorda sünnilik propagandası yapabilir 
 A.rıfat efendiye atfedilen sünnilik yazıları uydurmadır aslı astarı yoktur. o halde a.rıfat efendi kendisiyle çelişir. 


Burada bir çelişki yok bu tarikatlar(Bektaşi,kadiri,Rufai) kendilerini ehli beyt yolundan kabul ediyorlar,kurucularını seyit kabul ediyorlar.İmam Sadıkın mezhep kurmadığını daha yüce makamda olduğunu ve 4 mezhebin zaten bu çizgide olduğunu kabul ediyorlar.Kitabından yaptığım alıntıları dikkatle okursan böyle olduğunu görürsün,onların kendi yollarını oturttukları çizgi 4 hak mezhep dedikleri çizgidir.Bugün akedemik kariyeri olan sünnilerin hepsi böyledir sünni hanefiyiz derler ehli beyt yolunu asıl onların sünneti asıl kendilerinin yaşattığını söylerler,bizde hz.Alinin yolundayız derler.onlar caferiliğin 4 hak!! mezhep içinde olduğunu savunurlar.hiçbir sünni tarikatı kelime anlam olarak 12 imamlara karşı çıkmaz çıkmamıştır.
8-

Kod: Tümünü seç

4 kapı 40 makam erkanının hangi bölümü Sünnilikle bağlıdır? bütünüyle tasavvufi nefsi temizleme yoludur. nefsi temizlemekte sadece sünniliğe has bir durum değildir. 
Evet tasavvufta geçen birçok kavram şii irfan ilmindede geçer,zaten sadece bu kavramlara bakarak ‘nefsi arındırmak,insanı kamil olmak,takvaya ulaşmak vs vs” kişinin çizgisini bilemeyiz.Sünni ve Şiilerin ortak kullandığı ortak manalandırdığı birçok kelime ve kavram tabiki var,nihayetinde her ikiside islamın bir unsurudur,her şey zıt ve ayrı değil ki.Ortak noktalarda aykırı noktalarda var.4 kapı 40 makamı yesevi ilk sunmuştur ve kendisi sünnidir,yine sünni hocasının ismi bile bellidir zaten eğer ona ait ise divanı hikmetinde fakrnamede ehli beyt yada 12 imam isimleri geçmez,ama sen onuda şii kabul ediyorsan kanıtını bilmek isterim.Biz bugüne kadarki tüm şii müçtehitlerin isimlerini biliyoruz ama bunların içinde ne yesevi nede bektaş ismi hiçbir kaynakta geçmiyor.

Kod: Tümünü seç

9- Bektaşilik sünni bir tarikatsa; 

- neden bektaşi tekkelerinde Hz.Ali, ehlibeyt ve 12 imamın resimleri vardır?
Bu toplumbilimle ilgili yüzyılların süreciyle ilgili bir durum,Yavuz ve kanuni katliamlarından sonraki süreçte canını kurtarmak isteyen alevi unsurlarda Bektaşiliğin içine SIĞINDILAR,girdiklerinde kendi inanç unsurlarına ait figürleride taşıdılar.Ayrıca bu durum Sünni tarikatlara da aykırı değildi zira onlarda o yolda olduklarını iddia ediyorlar,diyanetten sonra işler değişti.
Kimileri katledildi,kimileri kaçtı,kimileride kendilerine en yakın buldukları yerlere sığındı.Bugünde öyle değilmi? Birçok aleviyi çocuklarına iş bulmak yada gelecek temini için akp ye yada mhp ye girdiğini,yada devlet nezdinde güçlü olduğuna inandığı kurumsallaşmalara girdiğini gözlemlemiyormuyuz?bu insani bir durumdur,BU insani bir durumdur 70 li yıllarda kimse keyfinden ailesini bırakıp Avrupa kapılarına gitmedi,açlık hayat kavgasıydı ve gittikleri yere kendi kültürlerini de taşıdılar,olaya bu sosyolojik temelle bakarsan çözersin.Bektaşi tekkelerinde Sünni Hanefi kaynaklarıda var,Hurufi kaynakları da var,Batıni kaynaklarda var,masonik sembollerde var,içine her giren kendinden bir parçayı taşıdı.
Bektaş kasabasındaki çeşmede neden Yahudi simgesi olan sion yıldızının resmi var?
Çünkü dergaha giren birisi kendine ait parçayı oraya nakşetti,olay bunun gibidir.

Kod: Tümünü seç

- aleviler üzerinde otorite sahibi olan bektaşiler neden alevileri sünnileştiremedi?
Sünnileştirme amacıyla kurulan bu tarikat zamanla yabancı unsurlara açıldı.
Sentezler oluştu,Ayrıca o dönemlerde okuma yazma okul gazete dergi yoktu,birçok savaş yapıldı ve bu nedenle diyanetin yaptığı gibi güçlü bir Sünnileştirme olmadı yani Cumhuriyet dönemine göre bu etki zayıftı Sünnileştirme asıl cumhuriyetten sonra tarikatlar kapanıp diyanet kurulduktan sonra daha arttı.Bektaşiler zaten Osmanlı kontrolünden çıktıkları 1826 dan sonra sebatayist etki ile Sünni özünü de kaybettiler.Dönemin yada her dönemin kendi imkanlarıyla bunu değerlendirmelisin.hatta sünniler bile sünniliği cumhuriyet döneminde daha iyi öğrendiler.


Kod: Tümünü seç

-	1826 yılında nevşehire gelen nakşi şeyhleri nasıl ve neden bektaşi oldular? 
- En eski yazılı kaynak şakayıkı numaniye yeseviliğin iki kolu olduğunu birinin nakşilik diğerinin Bektaşilik olduğunu özellikle belirtir,Osmanlıda böyle kabul ediyordu.Bu nedenle bazı dergahları 1826 dan sonra nakşi şeyhlerine teslim ettiler.Zaten istanbulda nakşiler kendilerini Bektaşiliğe çok yakın görüyorlardı.Kimsede bu devir teslime itiraz etmedi,hatta Bektaşi önderleri çelebiler dahil kimse bu devir teslime itiraz etmedi,sonrasında da itiraz etmediler

Kod: Tümünü seç

10- eğer bektaşiler sünniyse neden caferi fıkhına göre namaz kılıp, ezan okuyorlardı? ( tabi 14.yya kadar sonra ayin-cem uyduruldu) 


Mesela 14.yüzyıla kadar ilk olarak hangi Bektaşi önderi Caferi fıkhına göre namaz kılıp ezan okumuş ve bunu hangi kitaba yazmış?söylersen daha kolay yanıt verebilirim.Yani bu bilginin kaynağı dayanağı nedir? Kaynaksız dayanaksız böyle bir cümle kurmaya hakkın yok.

Kod: Tümünü seç

11- BEKTAŞİ İLMİHALİ adlı kitapta caferi fıkhı varken nasıl oluyorda bektaşiliği sünni 
gösteriyorsunuz? 
Cumhuriyet dönemi yazılmış kitapları Bektaşi kaynağı olarak kabul ediyormusun?O kitaplarda Caferiliğe aykırı onlarca bilgi var bunları ne yapacağız?
Yada hangi yazarın yazdığı Bektaşi ilmihalini kanıt olarak sunuyorsun söylersen o kaynaktan sana örnekler veririm.

Kod: Tümünü seç

12- bedri noyan'ı neye dayanarak mason gösteriyorsunuz? Bu sizin gerçekler karşısındaki iftiranızı gösteriyor. 

Aslında ben soyla sopla değil yolla çizgiyle fikirlerle ilgilenilmesini istiyorum ama bazen soy bilgisi de gerekiyor.
Şimdi sana onun mason olduğunu kanıtlayan yazılı bir belge göstermemi istemiyorsun değil mi?Yani işte belgesi! Dememi bekliyorsan böyle bir yazılı belgem yok,zaten kimsenin masonluğunu böyle yazılı belgeyle gösteremezsin,bu gizli bir örgütlenmedir ve sadece kurucuları dernekler kanununa göre bellidir,aralarındaki terfiler kanun kapsamı dışında olduğu için sadece onlar bilirler,yani elimde belge! Yok.
Ama bunu düşünmemizi gerektiren kuvvetli kanıtlar var.
Masonluk,sebatayistlik yani Yahudi dönmeleri ile ilgili her araştırmada adı geçiyor,Ilgaz zorlu sebatayistlerin çoğunun mason olduğunu ve Mevlevi ve Bektaşi tekkelerinde bolca olduklarını yazıyor.(evet ben Selanikliyim adlı eserinde)ve Bedri noyanın ismini de açık açık veriyor,oda kardeşi engin noyanda Yahudi dönmesidir diyor.Ankara babagan kolunun lideri olduğu tüm süreçte
33.dereceden mason olduğu söyleniyor ve o hiçbir zaman bunu reddetmiyor.
Yine kitabında masonlukla Bektaşiliğin özdeştiği konuları aktarıyor,1997 yılında ölümünden sonra halife seçiminde mason olanlarla olmayanlar arasındaki tartışmalarda oğlu :Ankara grubunun çoğunun mason olduğunu basına aktardı ve babasının masonluğunu yalanlamadı.
Yine yalçın küçük son araştırmalarında onun isminide anarak NOYAN isminin de sebatayist isim bilim açıklamasını yaptı.
Yani tüm bunları birleştirdiğimizde masonluğuna yönelik çok ciddi bir tez ortaya çıkıyor.Bu akılla görmekle ilgilidir ,yazılı belgeyle değil.Kabul edersin veya reddedersin bu tercih senindir.İftiramı değilmi okuyucu karar versin.Bu iftirayı !!! bunca zamandır onun hiçbir akrabasının yalanlamadığına dikkatini çekiyorum.
Birisi sana mason dese yada babana Yahudi dönmesi sebatayist mason dese susarmısın,?sineye çekermisin? Yoksa ortalığı ayağa mı kaldırırsın?

Kod: Tümünü seç

13- kaygusuz abdal velayetnamesinde abdal musa ve kaygusuz abdalın namaz kılıp, imamların kabirlerini ziyaret etmeleri ve hac ibadetini araştırınız. 
Bir insanın namaz kılması,hacca gitmesi,imamların kabrini ziyaret etmesi onun Müslümanlığına işarettir,sadece buradan Sünniliğini yada Şiiliğini çıkaramayız.Ancak nasıl yaptığı tarif edilirse bir şeyler çıkarılabilir.Velayetnamede bu noktada tarif yoktur,ayrıca bir masal kitabanı umarım kaynak diye sunmuyorsundur?
Kaldı ki kaygusuzunda Sünni bir beyin oğlu olduğu abdal musa tekkesine girdikten sonra döndüğü anlatılıyor değil mi
?

Kod: Tümünü seç

14- bir Bektaşi olan şeyh bedrettinin İznik müftüsünün Sünniliği yaymaya karşılık ayda 300 akçe teklifini reddedip Şiiliği ve halkçılığı savunmasına ne diyorsunuz? 


Şeyh bedreddin Osmanlı sultanı musa çelebinin kazaskeridir.Babasının kadı annesinin bir tekfurun kızı olduğu torunu Halil bin ismailin yazdığı menakıbnamade aktarılıyor.Rahmetli gölpınarlı onun için Sünni tasavvufcu birisiydi diyor,zaten varidatında ne ehli beyt nede 12 imamlardan bahsedilmiyor.
Osmanlıda onu Sünni din bilgini kabul eder.isyana karıştığı için canı helal malı haram diye ölüm fetvası verildi,malı haramdı çünkü Sünni din adamı olduğu için böyle denilmişti.
Şiilliği savunduğu konusundaki cümlen tamamen uydurma kaynaksız dayanaksızdır.Yani kaynak veremezsin.Osmanlının bir padişahının yerine bir başka padişahın geçmesi için mücadele vermiştir.aslında torlak kemal ve börklücelinin başlattığı isyana o daha meşhur olduğu için adı verilmiştir.
Halkçılığı savunduğu için değil bir başkası padişah olsun diye ayaklanmaya katılıyor,1995 te kitabımdada yazmıştım nazım hikmetin büyük bir yanlışıyla bu Sünni din adamı solcuların önderi ilan! Edilmiştir,şimdi birçok solcu onu önder kabul etmiyor.

Kod: Tümünü seç

BEKTAŞİLİK-CAFERİLİK HAKİKATLARINI SUNMAĞA DEVAM EDECEĞİM

Bizde cevaplamaya devam ederiz,ama sen bizim soruluramıza neden cevap vermiyorsun?
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Mesaj gönderen Musa Özateş »

Hiçkimse anlamak istemeyen birisine hiçbirşeyi anlatamaz,bence Teoman abi kendisini boşa yoruyor ama birde şu varki en azından iyiniyetli başkaları bu konuyu öğrenirler yani bu noktada faydalı bir iştir bu tür tartışmalar.
Murat arkadaş yüzlerce yıldır alevi halk ozanlarının kendilerine Caferi dediğini ve bu inançlarını alevi halkıyla birlikte Bektaşi dergahına taşıdıklarını ama bunun sadece ismen olduğunu içerisinin bilgisizlik nedeniyle boş olduğunu unutuyor yada görmezden geliyor.
Bektaşiliğin içine böyle Hurufilikte ,ismailikte,batınılikte taşınmıştır son dönem sebatayistlerde kendi inançlarını taşıdılar taşıdılar,
Yani Bektaşilik çorbamızda her şey bulunuyor ama hiçbirisi tek başına çorbanın kendisi değil bu gerçeği kabul edemeyen birisiyle bu konular tartışılamaz,
Kurtarmakta mümkün değil neyi kurtaracaksın başı k..kalmamış bir şey kurtarılabilirmi?
Sana bunu boşver 12 imamların gerçek yazılı kaynaklarıyla ilimlerini öğretelim deniyor sen tutturmuş 4 kapı 40 makam terannasinden bahsediyorsun utanmasan bedri noyan haklı bile diyeceksin ne biçim mantık anlayan anlatsada öğrensem.


AYRICA BU BÖLÜMÜ İLGİSİ VE KONU BÜTÜNLÜĞÜ NEDENİYLE CAFERİYOLA YAZILAN REDDİYE BÖLÜMÜNE EKLESEK DAHA İYİ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.AYNI KONU İŞLENİYOR VE BİRBİRİYLE BAĞLANTILI BİRÇOK KONU VAR BİRLEŞTİRİLMESİ DAHA FAYDALI HERKES TÜMÜNÜ GÖRÜR.
alevisesi
Mesajlar: 241
Kayıt: 22 Ara 2006, 16:06
Konum: 12 İmam Yolcusu
İletişim:

Mesaj gönderen alevisesi »

Bu bölüm konu bütünlüğü anlamında, "Caferiyol dergisinde yayınlanan yazıya Reddiye yazısıdır." bölümüne aktarılmıştır.

Yazışmalara lütfen buradan devam ediniz;

"Caferiyol dergisinde yayınlanan yazıya Reddiye yazısıdır."
Kilitli

“Alevilik - Bektaşilik Ayrımı” sayfasına dön