Başköylü hasan efendi

erdebil
Mesajlar: 6
Kayıt: 30 Ağu 2009, 02:17

Re: Başköylü hasan efendi

Mesaj gönderen erdebil »

selam arkadaşlar Koreşan Ocağı ile ilgili bilgisi olan var mı?Araştırdığım kadarıyla soy şecereleri Seyyid Mahmud Hayrani' ye kadar dayanıyormuş?esas yaşadıkları yer olan Konya'dan Çaldıran Savaşı sonrası göç etmek zorunda kalmışlar ve Tunceli, Bingöl,Erzincan gibi vilayetlere yerleşmişler.caferi kaynaklarında bu ocaktan söz ediliyor mu?
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Başköylü hasan efendi

Mesaj gönderen biralevi »

erdebil yazdı:selam arkadaşlar Koreşan Ocağı ile ilgili bilgisi olan var mı?Araştırdığım kadarıyla soy şecereleri Seyyid Mahmud Hayrani' ye kadar dayanıyormuş?esas yaşadıkları yer olan Konya'dan Çaldıran Savaşı sonrası göç etmek zorunda kalmışlar ve Tunceli, Bingöl,Erzincan gibi vilayetlere yerleşmişler.caferi kaynaklarında bu ocaktan söz ediliyor mu?

Aslında seyyitlik kişisel bir durum olmalı yada aile ile ilgili bir bağ olmalı
ama anadoluda bu hem kişisel hemde ocaklara ilişkin bir bağ olarak biliniyor,OYSA OCAĞA GİREN BİR KİŞİNİN MUTLAKA SEYYİT BAĞI OLMASI GEREKMİYOR,ocaktan ne kastedildiğide belli değil,Ocak temeli bir aile olan bir kurumsa mesele yok,ama ocağı tarikatımsı bir durum olarak kabul edersek dışarıdan katılanların durumu kendi açılarından konuyla ilgili olmuyor,
anadolu dışındaki kaynaklarla anadoludaki kaynakların birlikte ele alınması faydalı olur
osmanlı nakibül eşraflarının belirlemeleri o kadar çok suistimale yol açmışki onları destekleyen başka bilgiler olmadıkça osmanlı belgelerine inanmak çok zor
hatta bu sahtelik nedeniyle birçok sünni tarikat şeyhinin seyyit olduğuna inanılıyor
(tabi sonradan sünnileşmiş seyyitlerde olabilir buda mümkün)
ama abdülkadir geylani,hacı bektaş ,ahmedi yesevi gibi seyyit olmadığı bilinen kişiler bile anadoluda seyyit kabul ediliyor.Anadolu halkı kendisine saltanatça tepeden seyyit diye taktim edilmiş herkesi seyyit kabul etmiştir,saltanatın türlü numarası olacağını düşünmemiştir,seyyitliğin bazı hakları nedeniylede taktim edilenlerinde bu işine gelmiş konu suistimal edilmiştir,
Osmanlı halkı yönetiyim yönlendiriyim diye bu konununda suyunu çıkarmış
yani sorunuza net ve doğru cevap vermek çok zor arap ve fars kaynakları seyyitleri belirlerken anadoludaki kaynakları baz aldığı için onlarda bu konuda yanılmıştır,mesela anadolu kökenli velayetnameler baz alınmış sa bu yanıltıcıdır çünkü velayetnameler zaten köksüz desteksizdir ,konu uzmanlık istiyor mesela necat birdoğan bir kitabında bu ocaklara ve konuya girdi ve çıkamadım işin içinden diye sonlandırdı çünkü birbirini tutmayan onlarca belge bilgi ve iddia var ,tarih var.
doğru cevabı bulunmadıkçada yalan söylentileri bile bile bu ocak mensuplarını osmanlının belgelerine göre seyyit kabul edemeyiz,
tabi birde diyelimki seyyitler ama 12 imamların yolunda olmadıklarına göre SOY bağı ne kadar önemlidir?Yani önemli olan YOL bağı olmalı değilmi?
o zamanda sorunuzun önceliği değişiyor şöyle sormanız daha önemli
KOREŞAN OCAĞI 12 imamların YOLUNDA MI ? DEĞİL Mİ?

Bu soru daha öncelikli olmalı bunu sorduğunuzda da size bu ocak mensuplarının dini ibadetlerini inanç ilkelerini anlatmanız gerekiyor,
yani bu ocak mensupları ceme semaha saza dedeye inanarak mı ibadet! yapıyorlar
yoksa anadolu dışındaki Ehli beyt dostları gibi gibi Kuran (namaz,hac oruç vs vs) kısaca Kuran ve 12 imamlara göre mi ibadet yapıyorlar?

Eğer bu insanlar 12 imamların yolundaysa kurtulurlar bu durumda soydan olmalarınada gerek kalmıyor,
Yok eğer soydan iseler ama soylarının yoluna uymuyorlarsa Hz.Nuhun oğlunun akibetine uğrarlar,
Kişisel fikrim anadolunun bugün içinde bulunduğu özellikle alevi kesimimiz bakımından olaya bakacak isek
kim kimin soyudur? sorusu yerine
kim kimin yolundadır, sorusunun cevabını önemsemeliyiz....
erdebil
Mesajlar: 6
Kayıt: 30 Ağu 2009, 02:17

Re: Başköylü hasan efendi

Mesaj gönderen erdebil »

elbetteki önemli olan yol sürmek ama yol derken herkes birşeyler söylüyor yani o durum da net değil.yoksa soydan gelmek elbette güzel fakat bu o kişinin veya ocağın artısı olmuyor.ama bir de olaya diğer taraftan bakmak lazım sunni Osmanlı bile bu ocağı seyyid soyu kabul ettiğine göre demekki bir doğruluk payı olmalı.esasen osmanlının bile yavuza kadar sunni olduğu bile tartışılırken bu durumda net bir sonuca ulaşmak mümkün değil.üstelik o dönemin siyasal ve sosyal koşulları dikkate alındığında özellikle çaldıran savaşı bu durumda belirleyici oluyor.nihayetinde sürgün edilenler Aleviler ve edilme nedenleri Şah taraftarı olmaları.bunu herkes kabul ediyor.Kureşan Ocağı da bu sürgünden fazlasıyla payını alıyor.evet yazılı kaynak çok önemli birşeyleri netleştirmek için ama o dönemde değil yazılı kaynaklar,bilgileri aktaracak sözlü kaynaklar yani insanlar bile katledildiğine göre siz düşünün artık bu işin çıkmazını.yani bu başlıkta herkes yazılı kaynakları soruyor ama insanlar katledilmiş artık yazılı kaynaklara ne yaptıklarını siz düşünün.öncelikle bu forumda gördüğüm Alevilerin bile kendi içindeki çıkmazlarını Ehli Beyt kültürüne adabına göre konuşarak araştırarark çözmeleri gerekiyor.önce bir olmak gerekiyor konuşarak herşeyin çözüleceğine inanıyorum..
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: Başköylü hasan efendi

Mesaj gönderen Musa Özateş »

erdebil yazdı:elbetteki önemli olan yol sürmek ama yol derken herkes birşeyler söylüyor yani o durum da net değil.

Erdebil can olay çok net Kuran ve Ehli Beyte uyanlar kurtulacak
sunni Osmanlı bile bu ocağı seyyid soyu kabul ettiğine göre demekki bir doğruluk payı olmalı.
Kardeş seyyitlik sünniliktede olan bir kavram Kuranda olan bir kavram ve sünni tarikatçıların kurucularının seyyit olduğuna inanıyor sünniler osmanlı bu konuyu çok suistimal etti nakibül eşraf kurumunu siyad beratını osmanlı icat etti

esasen osmanlının bile yavuza kadar sunni olduğu bile tartışılırken bu durumda net bir sonuca ulaşmak mümkün değil.
durum çok net yani alevi düşmanı 2. bayezit bile sünni değilmi
medreseleri örgütleyen fatih sünni değilmi yani
yada oğluna muaviye ( bayezid) adını veren sanırım sultan murattı ve fatih sünni değil alevimiydi? konuyu herkes çarpıtıyor akıllı olmalısınız


.öncelikle bu forumda gördüğüm Alevilerin bile kendi içindeki çıkmazlarını Ehli Beyt kültürüne adabına göre konuşarak araştırarark çözmeleri gerekiyor.önce bir olmak gerekiyor konuşarak herşeyin çözüleceğine inanıyorum..
evet haklısın bizde öyle yapmaya çalışıyoruz ama kuru kuruya inat edenlerle bu çok zor (sözüm sana değil )
erdebil
Mesajlar: 6
Kayıt: 30 Ağu 2009, 02:17

Re: Başköylü hasan efendi

Mesaj gönderen erdebil »

Kardeş seyyitlik sünniliktede olan bir kavram Kuranda olan bir kavram ve sünni tarikatçıların kurucularının seyyit olduğuna inanıyor sünniler osmanlı bu konuyu çok suistimal etti nakibül eşraf kurumunu siyad beratını osmanlı icat etti
o konuyu suistimal ettiklerine ben de sonuna kadar katılıyorum kardeş.tanıştığım birkaç kişi hem sunni hem seyyid olduklarını söylediklerinde çok şaşırmıştım ben de anlam verememiştim.
ama şöyle bir çelişki var Koreş Ocağı için eğer bu ocak Şah yanlısı olmasaydı zaten değirmenin aktığı yöne hareket eder osmanlı nın yanında yer alır ve sunnileşirdi.ama tam tersi hem osmanlı kayıtlarında Seyyid soyu geçiyor ve osmanlıya karşı Çaldıran da Şah ın yanında yer alıyor.bunun neticesinde katliama ve sürgüne maruz kalıyor.ayrıca aşiretin adı Koreş ve manası Horasan demekmiş.Hacı Koreş soyundan geldikleri söyleniyor.Yavuz'un katlettiği 40 bin şii türkmen rasında bu aşiret mensupları olduğu da söyleniyor.umarım derdimi anlatabilmişimdir.

[beyazıd; ebu yezid"den türemiştir ve "yezid'in oğlu" anlamındadır.


bu bilgi içinde teşekkürler öğrendiğim iyi oldu.
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: Başköylü hasan efendi

Mesaj gönderen Musa Özateş »

erdebil yazdı:o konuyu suistimal ettiklerine ben de sonuna kadar katılıyorum kardeş.tanıştığım birkaç kişi hem sunni hem seyyid olduklarını söylediklerinde çok şaşırmıştım ben de anlam verememiştim.
ama şöyle bir çelişki var Koreş Ocağı için eğer bu ocak Şah yanlısı olmasaydı zaten değirmenin aktığı yöne hareket eder osmanlı nın yanında yer alır ve sunnileşirdi.ama tam tersi hem osmanlı kayıtlarında Seyyid soyu geçiyor ve osmanlıya karşı Çaldıran da Şah ın yanında yer alıyor.bunun neticesinde katliama ve sürgüne maruz kalıyor.ayrıca aşiretin adı Koreş ve manası Horasan demekmiş.Hacı Koreş soyundan geldikleri söyleniyor.Yavuz'un katlettiği 40 bin şii türkmen rasında bu aşiret mensupları olduğu da söyleniyor.umarım derdimi anlatabilmişimdir.

[beyazıd; ebu yezid"den türemiştir ve "yezid'in oğlu" anlamındadır.


Çelişki yok koreş ocağı sünnileşmemiş olabilir öyledirde
erdebil safevi yanlısı tavırlar sergilemiş olabilir kabul ediyorum ama bilgi alim ve mektep olmadığı için bu ocaktakilerde 12 imam yolunu öğrenemediler ve cem semah saz dede gibi kültürlerini İslamla birlikte basit bir şekilde harmanladılar yani sünnileşmediler ama 12 imam bilgilerinide öğrenemediler halk ozanlarının yaydığı isimleri hariç

ba eki babası anlamına geliyor yani yezidin babası MUAVİYE adını koymuşlar iki tane osmanlı sultanının adı muaviyedir
sünniler bizim gibi bakmazlar olaya muaviye onlar için sahabeden sayılır ama bilinçli sünniler muaviyeyi sevmez
atalarına uyan sünniler sever saygı duyar
erdebil
Mesajlar: 6
Kayıt: 30 Ağu 2009, 02:17

Re: Başköylü hasan efendi

Mesaj gönderen erdebil »

ben de sünnileşmemiş hatta sünnileşmeye en çok direnen ocak olmuştur diyorum.ileri gelenleri ile konuştuğumda vakıflardan alınan soy seceremiz var hatta Alaaddin Keykubat zamanında alınmış soy şeceresinden bahsettiler ve nette bulma imkanı da var. sorduğumda namazın da orucun da eses sahibiyiz diyen ve dedelerimizden hafız olan bile var dediklerini biliyorum.
Çeri
Mesajlar: 815
Kayıt: 28 May 2009, 10:06

Re: Başköylü hasan efendi

Mesaj gönderen Çeri »

Musa Özateş yazdı:
[beyazıd; ebu yezid"den türemiştir ve "yezid'in oğlu" anlamındadır.
ba eki babası anlamına geliyor yani yezidin babası MUAVİYE adını koymuşlar iki tane osmanlı sultanının adı muaviyedir
sünniler bizim gibi bakmazlar olaya muaviye onlar için sahabeden sayılır ama bilinçli sünniler muaviyeyi sevmez
atalarına uyan sünniler sever saygı duyar
[/quote]Sıradan Sünnilerin pek çoğu Muaviye`nin adını bile bilmezler.Bilenlerde tarih derslerinde hatırladıklarıyla bilirler.Ama doğrudur.Sünni kitaplarının çoğunda "Hazreti Muaviye" diye bahsedilir ve bana sanki son yıllarda fazlalaştı gibi geliyor.Fethullahçı bir yayınevi "Ebu Süfyan:Bir dönüşümün destanı" adlı bir kitap yayınlamış ve çok ucuz fiyata satılıyor.Geleneksel Köy Sünniliğinde Muaviye adını bilenlerce dahi pek makbul bir kişi değildir.Meşhur tabutun içindeykide Ali, deveyi çekende Ali Menkibesine geleneksel Türk köy Sünniliğinde inanılır.Benim akrabalarımdan daha hala inananlar var.Yine çocukken Hz.Ali`nin mezarının sır olduğunu duymuştum.Hatta bizim o olayı tasvir eden bir resim vardı .Ben anneme sormuştum bu resim bizim eve nasıl geldi diye.cevap olarak demiştiki "Bir adam bizim eve geldi.Ali Efendimizin resmini alırmısınız diye bende resimlere baktım.Babamdan duymuştum.Ali Efendimizin ölüsünü yine kendisi gelip deveyle götürmüş mezarı belirsizmiş diye o yüzden bu resmi aldım diye.Yine aynı dedem Osmanlı padişahlarının hepsinin evliya olduğunu söylermiş.

Beyazıt adındaki padişahların isimleri Muaviyeyse Anadolu Alevileri ve Ehli Haklar tarafından sevilen Beyazıtı Bestami Hazretlerinindemi adı Muaviye?
erdebil
Mesajlar: 6
Kayıt: 30 Ağu 2009, 02:17

Re: Başköylü hasan efendi

Mesaj gönderen erdebil »

konu farklı biryere sıçradı.tabii doğruyu bilmekte fayda var.bir çok yerde muaviye için yazmaya elim varmıyor ama Hz.Muaviye dendiğine ben de şahit oldum.neymiş sahabeymiş ama gel görki yaptıkları ortada.Peygamber Efendimiz zamanında yaşamasına rağmen halen birşeyleri anlamamış ve Ehli Beyt e zulüm etmişse Hz sözünü şu yeryüzünde en son hakedecek kişidir ama maalesef adamlardaki yaklaşım böyle.

beyazıd; ebu yezid"den türemiştir ve "yezid'in oğlu" anlamındadır.bu alıntıyı da ekşi sözlükten aldım bu arada ne kadar doğrudur bilemem ama çağrışım fazlasıyla mantıklı.
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: Başköylü hasan efendi

Mesaj gönderen Musa Özateş »

Çeri yazdı:Fethullahçı bir yayınevi "Ebu Süfyan:Bir dönüşümün destanı" adlı bir kitap yayınlamış ve çok ucuz fiyata satılıyor.
fetullahçılar sahabeleri ve osmanlıyı kurtarma konusunda çok çalışıyorlar tümüne sahip çıkıyorlar kendi cemaatlerinde bir akıl ttulması yaratmışlar düşünemiyorlar abileri yukarıdan ne verirse onu doğru kabul ediyorlar çünkü koyunlaşmış sürüleşmiş bir müslüman taban isteniyor bunun adı ILIMLI İSLAMDIR yani koyun sürülerinden oluşan karşı çıkmayan itiraz etmeyen ve tarihi tüm pisliklere biat etmiş insan isteniyor çabaları bu yüzdendir bu yüzden çevrenizdeki tüm fetullahçılar efsunlanmış gibidir çünkü akılları tutulmuştur muaviyeyide severler osmanıl padişahlarınıda bu onlar için kök yapılmıştır sorgusuz sualsiz itaat ederler eleştiri başlarsa tepelerindeki amerikalı rahiplerinide eleştirmeleri gerektiğinden itaat esastır amerika buna ılımlı islam diyor
Meşhur tabutun içindeykide Ali, deveyi çekende Ali Menkibesine geleneksel Türk köy Sünniliğinde inanılır.Benim akrabalarımdan daha hala inananlar var.Yine çocukken Hz.Ali`nin mezarının sır olduğunu duymuştum.
evet sünniler alevileri aleviler sünnileri ehli haklar alevileri nusayriler alevileri ve sünnileri velhasıl içiçe yaşamaktan kaynaklanan etkileşmeler vardır mesela muharrem ayında herkes alevisi sünnisi çorba tatlı yapar dağıtır kimse niye yaptığını bilmez sorgulamaz bu uyduruk masalada çoğunluk inanmış gidiyor

Beyazıt adındaki padişahların isimleri Muaviyeyse Anadolu Alevileri ve Ehli Haklar tarafından sevilen Beyazıtı Bestami Hazretlerinindemi adı Muaviye?

isimler bilinçli konulmamışsa hani isim boncuktur derler ya öyledir yani kendi başına çokta anlamlı değildir ama bilinçli konulmuşsa bir şeyi ifade eder arkasında mutlaka bir irade vardır bayezid beyazıda dönüşmüş ve anlamını kimse sorgulamamış bu bilgi gerektiriyor o yüzden kimsenin itiraz etmemesi normal ,namaz varmı yokmu salatmı namazmı bunu bile tartışan bilmeyen bir toplumun böyle ince detayları bilmesini bekleyemeyiz ayrıca ismi kötü diye bir insana karşı çıkmakta fazla anlamlı olmasa gerek önemli olan kişinin fikirleridir öyle olması gerekir ama bilinçli titiz insanlar i güzel isimler koymaya çalışırlar zira peygamberimizin tavsiyesi bu yöndedir
Cevapla

“Dedelik - Seyyitlik Farkı” sayfasına dön