Farklı bir Hz. Ali resmi

İslami ve çeşitli resimleri bu bölümde paylaşabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
MERDAN
Mesajlar: 956
Kayıt: 01 May 2007, 22:14

Farklı bir Hz. Ali resmi

Mesaj gönderen MERDAN »

Resim
Allahım bana adaletinle değil, merhametinle davran. İMAM ALİ (A.S)
ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Mesaj gönderen ali muhsin »

Vallah Merdan Hocam

Bu Resmi yapan kimse ,Allah onu islah eylesin !!! Hayatimda gördügüm en basit ve kabilyetsiz resim Bu . Resmi yapan kisi ,Imam Ali (as) mi öyle sunmuski , sanki (Hasa, Hasa) Imam Ali (as) Cellatmis gibi bir görünüm sergilemis ,Yüz ifadesine bakilirsa sanki Hz. Ali (as) Mütevazi bir insan degilde , Saldirgan biri olarak Sergilemis ...ben bu Resama en düsük Notu veriyorum !!! hatta hic vermiyorum !!!

ayrica Sahsen Ben Imam Ali (as) min böyle bir görünümde olduguna inanmiyorum ,Resimler bir Semboliktir .ama böyle bir resmi Sembol olarakta göremiyorum

saygilarimla Hocam
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Mesaj gönderen Musa Özateş »

diyelimki fiziksel olarak hayalimizdeki gibi değildi yada biraz daha kötümser bakalım çirkindi
e ne olmuş yani biz onun fikirlerini onun duruşunu ilahi değerini sevmiyormuyuz?
ne değişir değişirse bu şekilcilik olmazmı?
güzel görünüşlü imam ile çirkin görünüşlü imam arasında fark olurmu? tabiki olmaz imamet başkadır fiziksel görüntü başkadır
bu konuda fiziki öne çıkaranlar yanılır çünkü ilahi boyut var fizik önemsizdir
Kullanıcı avatarı
MERDAN
Mesajlar: 956
Kayıt: 01 May 2007, 22:14

Mesaj gönderen MERDAN »

ali muhsin yazdı:Vallah Merdan Hocam

Bu Resmi yapan kimse ,Allah onu islah eylesin !!! Hayatimda gördügüm en basit ve kabilyetsiz resim Bu . Resmi yapan kisi ,Imam Ali (as) mi öyle sunmuski , sanki (Hasa, Hasa) Imam Ali (as) Cellatmis gibi bir görünüm sergilemis ,Yüz ifadesine bakilirsa sanki Hz. Ali (as) Mütevazi bir insan degilde , Saldirgan biri olarak Sergilemis ...ben bu Resama en düsük Notu veriyorum !!! hatta hic vermiyorum !!!

ayrica Sahsen Ben Imam Ali (as) min böyle bir görünümde olduguna inanmiyorum ,Resimler bir Semboliktir .ama böyle bir resmi Sembol olarakta göremiyorum

saygilarimla Hocam

Ali Muhsin can,
Bu resmi bana bi dostum msn de gönderdi. Sanırım arap sitelerinin birinden almış.
Doğrusu ilk gördüğümde bende hemen yadırgadım. Yok ya İmam Ali @ böyle olamaz dedim.
Çünkü yıllardır bizdeki resimlere gözlerimiz iyice alışmış ve hatta şartlanmış.
Oysa burda İmamın @ bir savaş durumundaki hali resmedilmiş.
Savaş ortamında da tarakla aynayla vs. uğraşacak hali yok ya değil mi?
Ayrıca İmamın @ görünümü kaynaklarda geçen tanımlara da uyuyor.(yani hazretin iri cüsseli,
pehlivan yapılı, vücudunun kıllı olması, kısaya yakın orta boylu olması vs.)

Herhalde resim baya bi eski olmalı. Ama anladığım kadarıyla orjinali değil fotokopi çıkarılmış.
Hani bazı fotokopiler düzgün çıkmaz ya bu da öyle işte.

Resmin altında :
Timsali mübarek emirul muvahhidiyn
Emirul müminiyn salavatullahi aleyh yazıyor

Son iki kelimeyi okuyamadık (belki ressamın ismi falan olabilir)
Allahım bana adaletinle değil, merhametinle davran. İMAM ALİ (A.S)
ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Mesaj gönderen ali muhsin »

Ya ben olaya Sanat gözüyle baktim :) yani tabiki bir itirazimiz yok , Sanat gözüyle bakarsak ,ben Sahsen begenmedim ,kim yapmissa bilemiyorum ama öyle bir sekil vermislerki el kilicta yüz ifadesi cok sert ,biraz daha mütevazi yapamazmiydi ..haksizmiyim :)
Kullanıcı avatarı
f_altan
Mesajlar: 2376
Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49

Mesaj gönderen f_altan »

MERDAN yazdı:
ali muhsin yazdı:Vallah Merdan Hocam

Bu Resmi yapan kimse ,Allah onu islah eylesin !!! Hayatimda gördügüm en basit ve kabilyetsiz resim Bu . Resmi yapan kisi ,Imam Ali (as) mi öyle sunmuski , sanki (Hasa, Hasa) Imam Ali (as) Cellatmis gibi bir görünüm sergilemis ,Yüz ifadesine bakilirsa sanki Hz. Ali (as) Mütevazi bir insan degilde , Saldirgan biri olarak Sergilemis ...ben bu Resama en düsük Notu veriyorum !!! hatta hic vermiyorum !!!

ayrica Sahsen Ben Imam Ali (as) min böyle bir görünümde olduguna inanmiyorum ,Resimler bir Semboliktir .ama böyle bir resmi Sembol olarakta göremiyorum

saygilarimla Hocam
Ali Muhsin can,
Bu resmi bana bi dostum msn de gönderdi. Sanırım arap sitelerinin birinden almış.
Doğrusu ilk gördüğümde bende hemen yadırgadım. Yok ya İmam Ali @ böyle olamaz dedim.
Çünkü yıllardır bizdeki resimlere gözlerimiz iyice alışmış ve hatta şartlanmış.
Oysa burda İmamın @ bir savaş durumundaki hali resmedilmiş.
Savaş ortamında da tarakla aynayla vs. uğraşacak hali yok ya değil mi?
Ayrıca İmamın @ görünümü kaynaklarda geçen tanımlara da uyuyor.(yani hazretin iri cüsseli,
pehlivan yapılı, vücudunun kıllı olması, kısaya yakın orta boylu olması vs.)

Herhalde resim baya bi eski olmalı. Ama anladığım kadarıyla orjinali değil fotokopi çıkarılmış.
Hani bazı fotokopiler düzgün çıkmaz ya bu da öyle işte.

Resmin altında :
Timsali mübarek emirul muvahhidiyn
Emirul müminiyn salavatullahi aleyh yazıyor

Son iki kelimeyi okuyamadık (belki ressamın ismi falan olabilir)
Selamun aleyküm dostlar
Bu resmi ben 20 yıl önce bir pasajda gördüm, ilk önce ben de ali muhsin kardeş gibi tepki gösterdim ama Merdan kardeşin de yazdığı gibi savaş halini düşündüğümde artık bir şey diyemedim. Savaşta İmam Ali'nin karşısına çıkan, onun heybetini görür görmez hemen kendisini kaybediyordu.
Resimin altında şöyle yazılmış:Timsal-i mübarek-i İmamul muvahhidin Emirulmuminin salavatullah aleyh. ez muze-yi Feranse
Muvahhitlerin İmamı Emirulmuminin'in (salavatullah aleyh) mübarek timsali. Fransa müzesinden.
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
Kullanıcı avatarı
MERDAN
Mesajlar: 956
Kayıt: 01 May 2007, 22:14

Mesaj gönderen MERDAN »

ali muhsin yazdı:Ya ben olaya Sanat gözüyle baktim :) yani tabiki bir itirazimiz yok , Sanat gözüyle bakarsak ,ben Sahsen begenmedim ,kim yapmissa bilemiyorum ama öyle bir sekil vermislerki el kilicta yüz ifadesi cok sert ,biraz daha mütevazi yapamazmiydi ..haksizmiyim :)
Dostum söylediğin şekilde İmam Ali’nin @ temsili resimleri bolca var zaten. Bunun bize farklı gelişi savaş yerindeki en doğal hali olmasından kaynaklanıyor.
1400 yıl öncesinden bahsediyoruz. O günlerin Mekke’sini, Kufe’sini vb. bir düşün hele..

Birde şu varki insanlar çok sevdikleri kişileri -belki fıtratları gereği- her zaman çok güzel bir surette görmeyi arzu ederler. Oysa bu hayatın her alanında ve farklı koşullarda mümkün değildir. Bir insanın yüz ifadesi ve görüntüsü her zaman aynı olmaz ki.

Yani biz İmamın @ yamalıklarla dolu kaba-saba ve döküntü bir elbiseyle ayağında çarık benzeri bir ayakkabıyla resmini hiç gördük mü? Yok. Ama kaynaklarda bunlar da yazıyor.

Aslolan tabi ki Musa kardeşin bahsettiği “İmamet görevi” ilahi boyutudur. Evet bu daha önemlidir ve öne çıkarılması gereken bence de budur.

Yine mesela hz. Eyyüb @ ın durumu.. kaynaklarda geçtiğine göre -hastalığı döneminde- vücudundaki yara berelerden kurtlardan falan çevresindekilerin çoğunun tiksinerek yanından uzaklaştığı bir durumdaymış. o haliyle resmi yapılsa kimbilir nasıl olurdu. Oysa o ilahi görevliydi bir peygamberdi. Tabii sonra iyileşiyor ve görünüşü güzelleşiyor.
Yani bulunulan şartlar ve durumlar önemlidir.

Sevdiklerimizi en güzel şekilde görmek isteyişimiz bizdeki estetik duygusunun bir tezahürüdür. Ama aynı zamanda gerçekçi de olmalıyız. Dediğim gibi şartlanma da var.
Bu şuna benziyor teşbihte hata olmasın:
Mesela bizim bayraktaki hilal, o şekliyle hiçbir zaman gökyüzünde olmaz. Gerçekte iki ucu daha açık hafif bir eğri şeklindedir hilal. Örneğin Pakistan bayrağındaki hilalin şekli daha doğrudur. Ama bizimkine şartlandığımız için doğru olanı yadırgayabiliyoruz.

Resimin altında şöyle yazılmış:Timsal-i mübarek-i İmamul muvahhidin Emirulmuminin salavatullah aleyh. ez muze-yi Feranse
Muvahhitlerin İmamı Emirulmuminin'in (salavatullah aleyh) mübarek timsali. Fransa müzesinden.


Mücahid Hocam yazı için teşekkürler. Allah (cc) senden razı olsun.
Allahım bana adaletinle değil, merhametinle davran. İMAM ALİ (A.S)
Hasan Akça
Mesajlar: 1745
Kayıt: 05 May 2008, 22:02

Mesaj gönderen Hasan Akça »

O'nun isminin olduğu her manzara güzeldir.
mirzahan2626
Mesajlar: 22
Kayıt: 06 Haz 2008, 17:13

Mesaj gönderen mirzahan2626 »

Selamın Aleyküm. Arkadaşlar dinimizde resim, hele insan resminin yapılması günah değil midir? Resmin güzel veya çirkinliğinde önce Hz. Ali veya başka bir zatın resminin yapılması caiz midir.
Kullanıcı avatarı
MERDAN
Mesajlar: 956
Kayıt: 01 May 2007, 22:14

Mesaj gönderen MERDAN »

mirzahan2626 yazdı:Selamın Aleyküm. Arkadaşlar dinimizde resim, hele insan resminin yapılması günah değil midir?
Resmin güzel veya çirkinliğinde önce Hz. Ali veya başka bir zatın resminin yapılması caiz midir.
Arkadaşım konu, dinde hangi kaynaklara güvendiğiniz, çağımızda hangi alimi/müctehidi kendinize örnek aldığınız ve taklid mercii olarak seçtiğinizle ilgilidir.
Aşağıda size Ayetullah Seyyid Ali Hameney’in “Fıkhi Sorulara Cevaplar – CİLT:2” kitabından ilgili bölümü sunuyorum. İnşaallah yararı olur.


-Ressamlık ve Heykeltıraşlık-

Soru 107: Resul-i Ekrem'e (s.a.a), Emir'ül-Müminin Ali'ye (a.s) ve İmam Hüseyin'e (a.s) nispet edilen resimleri hazırlama ve satmanın ve bunların resmî dairelere asılmasının hükmü nedir ?

Cevap: Bunun özü itibariyle şer'an bir sakıncası yoktur. Fakat örfen onları küçük düşürmek sayılabilecek, onların saygınlığını zedeleyecek ve onlara saygısızlık etmeye sebep olacak nitelikleri içermemeleri ve onların şanlarıyla çelişmemeleri şarttır.


Soru 130: Canlı varlıkların (hayvanların, insanların) ve bitkilerin resmini çizmenin, portresini yapmanın, bebek ve heykel yapmanın hükmü nedir ? Bunların alım satımının, muhafazasının ve fuarda sergilenmesinin hükmü nedir ?
Cevap: Cansız varlıkların resmini çizmenin, portresini ve heykelini yapmanın sakıncası yoktur. Yine canlı varlıkların resmini ve portesini kabartmadan çizmenin ve heykelini kamil olmamak kaydıyla yapmanın sakıncası yoktur. Fakat insanların ve hayvanların heykelini tam olarak yapmak sakıncalıdır. Ancak resim ve heykellerin alım satımının, muhafazasının ve fuarda sunulmasının sakıncası yoktur.


Soru 131: Yeni ders metotlarında, öz güven adında bir ders var. Bu dersin bir bölümü heykeltıraşlıktır. Bazı hocalar, el işleri adı altında öğrencilere bez parçaları veya başka şeylerle bebek veya köpek, tavşan ve benzerlerinin heykelini yaptırıyorlar; bu eşyaları yapmanın hük-mü nedir ? Hocaların öğrencilere bu işi yapmayı emretmelerinin hükmü nedir ? Acaba bu heykellerin azalarının tam olarak yapılıp yapılmamasının hükümde bir etkisi var mıdır ?
Cevap: Örfen azası tam olan hayvanın heykeli sa-yılmazsa veya öğrenciler mükellefiyet yaşına girmemişlerse, sakıncası yoktur.


Soru 132: Çocukların ve gençlerin Kur'ân'daki kıssaları resimle anlatmalarının hükmü nedir ? Örneğin çocuklardan Ashab-ı Fil veya Hz. Musa (a.s) için denizin yarılması vb. kıssaları resimle anlatmalarını istemenin hükmü nedir ?
Cevap: Bu işin kendiliğinden bir sakıncası yoktur. Fakat hakikatler ve olaylara uygunluk arz etmeli ve tam olarak anlatılmalıdır. Gerçekleri olduğundan farklı açıklamaktan veya olayları anlatırken saygınlığını çiğneyecek şeylerden kaçınılması gerekir.


Soru 133: Özel makinelerle bebek yapmak veya insan ve diğer canlıların heykelini yapmak caiz midir?
Cevap: Bunların makineyle yapımı insanın doğrudan eylemine dayanmazsa sakıncası yoktur; aksi durumda sakıncalıdır.


Soru 134: Ziynet eşyalarını heykel şeklinde yapmanın hükmü nedir ? Heykelin yapımında kullanılan maddenin, hükmün haram oluşunda etkisi var mı?
Cevap: Bir kişinin tek başına canlı varlıkların heykelini tam olarak yapması caiz değildir; bu hususta heykellerin yapıldığı maddelerin birbirlerinden farkı yoktur. Bu maddelerin ziynet için ya da başka şeylerde kullanılması arasında bir fark yoktur.


Soru 135: Oyuncak bebeklerin el, ayak ve baş gibi azalarını yerlerine yerleştirmek haram olan heykel yapımı kapsamına girer mi? Bu işe heykel yapmak denir mi?
Cevap: Sırf azaları yapmak veya yerlerine yerleştir-mek, canlı varlıkların heykelini yapmak sayılmaz; dolayısıyla sakıncasızdır. Ama bu azaları insan veya başka bir canlının şeklini tam olarak gösterecek biçimde birleştirmek, şer'an haram olan heykeltıraşlık kapsamına girer.


Soru 136: Bazılarının, uzuvlarına resimler çekerek yaptırdıkları ve yıkamakla çıkmayan, kalıcı dövmenin hükmü nedir ? Acaba bu dövme gusül ve abdestin sıhhatini engelleyen bir mani sayılır mı?
Cevap: Dövme yaptırmak haram değildir; dövme sonucu derinin altında kalan izler suyun deriye ulaşmasını engellemez. Dolayısıyla uzuvlarda dövme olsa da gusül ve abdest sahihtir.


Soru 137: Meşhur ressamlardan olan bir karı-kocanın mesleği sanat eseri tabloları onarmaktır. Bu tablolardan bir çoğu Hıristiyan topluluğunu göstermekte, bazısında haç resmi, Hz. Meryem (aleyhe's-selâm) ve Hz. İsa'nın (aleyhi's-selâm) resimleri var. Çeşitli kurumlar, şirketler ve bazı kişiler kilise tarafından, eskime veya başka sebeple bir bölümü yok olan bu tabloları onarmaları için bu ressamlara getiriyorlar; acaba bu karı-kocanın bu tabloları onarmaları ve bunun karşılığında para almaları caiz midir ? Çoğu tabloların bu türden olduğunu, bu tabloları onarmak bu çiftin tek geçim kaynağı olduğunu ve bunların İslâm öğretilerine bağlı olduklarını göz önünde bulundurarak hükmü açıklar mısınız ?
Cevap: Sanat eseri olan tabloları onarmanın bir sakıncası yoktur. Hatta Hıristiyan topluluğunu tavsif etse veya Hz. İsa (aleyhi's-selâm) ve Hz. Meryem'in (aley-he's-selâm) timsallerini içerse bile sakıncası yoktur. Ve yine bu iş karşısında ücret almanın, bu işi geçim kaynağı edinmenin de sakıncası yoktur. Ancak bu iş, batılı ve sapık düşünceleri yaymak amacıyla olursa veya peşi sıra başka fesatları gerektirirse caiz olmaz.
Allahım bana adaletinle değil, merhametinle davran. İMAM ALİ (A.S)
Cevapla

“Resimler” sayfasına dön