Hacı Bektaşın Yolu

ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen ali muhsin »

Hacı Bektaş Velî’nin Türk kültürünün sürekliliğini ve yaşamasını sağlayan uygulamalarının başında, Türkçeye verdiği önem gelmektedir. Bektaşîlik, Türkçeyi ibadet dili olarak kullanmış; Türkçe şiir geleneğini kesintiye uğratmadan sürdürmüştür. Farsça ve Arapçanın hâkim olduğu bir dönemde, Türkçeyi ibadet dili olarak kullanmaları, kültür bilincinin en önemli göstergesidir. Onların bu tutumları, Türkçenin gelişmesine ve kalıcılığına neden olmuştur. Hacı Bektaş Velî ve onun öğrencileri, Türk kültürünün, kültürlerarası mücadelede, sürekli ve güçlü bir şekilde yer almasını sağlayarak Türkçenin, büyük destekçileri arasında yer almışlardır.
Surda birkac Soru Soralim ,Haci Bektas Velinin Seyyit oldugu idia ediliyor degilmi..Ve bilindigi gibi Seyyitler Arab Kökenlidir ..Simdi bu Bektas efendi nasil oluyorda ( Madem Seyyitse ) Kendi Ata Dilini ( Arabcayi ) nasil olurda Red ediyor ? ve nasil oluyorki ( Madem Seyyitse ) Anadoluda Ehli Beyt Fikih ve Istihadini Yayacak yerine Türk irkini, Türk Dilini Yayiyor ..Hatta diyelim 12 imamlarin Düsüncesi yaydi,.. Ozamanin Hükümdarlari ona Rahat verirlermiydi acaba ? Madem kendisi Seyyit ise Neden Hic bir Sözünde 12 Imamlara övgü gecmiyor...? Neden Caferi Fikih ve istihadini anlatan yazilari sözleri gecmiyor ? Osmanlinin Alevi Sii Düsmani oldugunu herkesce biliniyor ,O halde neden Seyyitse ,Evladi Resul olan birinin izinden gitmisler ? hadi öyle oldu diyelim.. Ozaman neden Alevileri Siileri katletdiler ? Yeniceri ordusu Alevi katliamlarinda Osmanli ile omuz omuza olduklarinida biliyoruz ,O hlade neden Osmanli Alevi olan birini önder Secsin ...Adamlar kendisi yaziyor .Türk irkina Türk diline önem vermis diye Nerde Ehli Beyte verilen önem ?? bunu kimse sormuyormu ? Düsünmüyormu ?!...
Aleviler, Al-i Muhammedin Yetim ( UNUTULAN ) Evlatlarıdır
Allahume Salli Ala Muhammed ve Al-i Muhammed
------
Insana Secde etmek ,insanlik onurunu ayaklar altina almak demektir !
Insana Secde etmek ise insanlik icin bir Zillettir !
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen biralevi »

biralevi yazdı:HACI BEKTAŞ’IN YOLU


Bir insanın ideolojik çizgisini öncelikle yazdığı eserlerden ve hayatına yansıyan pratiklerden yola çıkarak tanıyabiliriz.Eğer söz konusu kişi tarihi bir kişilikse bu durumda başka şahısların onun hakkındaki düşünceleri de bizim için kaynaktır.
6-YESEVİ İLİŞKİSİ DİKKATE ALINIRSA:
Aslında Ahmed Yesevi ile görüşmesi doğum ve ölüm tarihleri ile mümkün olmamasına rağmen Hacı Bektaş Vilayetnamesi ve diğer kaynaklar Hacı Bektaş’ı anadoluya Ahmed Yesevinin gönderdiğini ve onun halifesi olduğunu sürekli olarak tekrarlarlar.Olay doğru veya yanlış olsun Hacı Bektaş ile Ahmet Yesevi arasında bir bağ olduğu sürekli olarak kabul görmüştür.

Ahmed Yesevinin ve beslendiği okulun sünni olduğu dikkate alınırsa buradan da Hacı Bektaş’ın sünni olduğu ortaya çıkmaktadır.

,

Araştırmacılara bir belge

NAMIK KEMAL
ZEYBEK

Türkiye


Kavramlar, kurumlar ve akımlar üzerinde düşünenler, araştıran yazıp konuşanların düştükleri temel yanlışlardan biri ‘kavramların, kurumların ve akımların bugünkü durumlarının geçmişin katmanlarında da aynen’ olduğunu sanmak.
Söz gelimi?
Söz gelimi bana soruyorlar: “Hoca Ahmet Yesevi Alevimiydi? Sünni miydi?”
‘Aleviydi’ desem yolun kendisinden sonraki bütün değişimlerini ona yüklemek gerekecek..
‘Sünniydi’ desem bugünkü Sünnilikle ilgisi ne?
Peki neydi?
Ne olacak o ‘Hoca Ahmet Yesevi’ idi...
Dolayısıyla kolaycılığa kaçıp, bugünün kalıplarının içine sokmaya çalışmadan, onu anlamaya çabalamalıyız, diyorum... Alevilere de, Sünnilere de...
Gerçekte Aleviler alevi olsa, Sünniler de sünni olsa aradaki ayrım azaldıkça azalacak.
Aleviliğe bulaştırılan ters ideolojilerden Aleviliği, Sünniliğe bulaştırılan Emevi-Abbasi saltanatçılığından Sünniliğe bir arındırın da görün...
‘Söz gelimi’ diyorum... İmamı
Azam Ebu Hanife’nin Emevileri de, Abbasileri de ‘zalim, gasıp ve baği olarak’ nitelemesi nerede, Emevi-Abbasi padişahlarını ‘halife’ sanıp toz kondurmayanlar nerede? Kaynak mı? Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları’ndan ‘Ebu Hanife’ adlı kitapta... Yazarı da Ezher alimlerinden Prof. Dr. Muhammed Ebu Zehra... Daha ne olsun.
Anlatıyorum, anlatıyorum yine soruyorlar: “Peki H.A.Y. Alevimiydi, Sünni mi?
‘Gül bahçemi gör de baharımı anla’ diyerek bir örnek vereyim de kararı siz verin...
Kazakistan’ın Türkistan Şehrinde H.A.Y. Türbesi var... Emir Timur yaptırmış... Dev bir eser. Hazret’in bedeninin mezara konulmasından takribi 170 yıl sonra... Ve Emir Timur uzun bir direğin (8 m) ucuna tuğ ve alem yaptırmış. Alemin üzerinde ki yazılarda
Yesevi Yolu’nun en temel kavramları yazılmış... Gidenler, görenler, sorarlar ne yazıyor diye işte cevabı:
En üstte:
Allah
Altta:
Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühu ve resuluhu
Sonra altta:
Ebubekir Sıddık, Ömer Faruk, Osman Affa Ali el-Murtaza
Şimdi... Burada biraz duralım... ‘Sünnidir’ diyenlerin ‘dememiş miydik?’ dediklerini duyar gibi olalım. (Alevilik de Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman benimsenmez ya...)
Ve okumayı sürdürelim.
MUHAMMED ALİ NİMETULLAH
(Muhammed Ali Allahın nimetidir)
Ve devamı: Allahüme salli ala Muhammed Mustafa... Ali-el Murtaza... Hasan-el Mücteba... Hüseyin-el Şehidi Kerbela... Ali Zeynel Abidin... Muhammed el Bakır... Cafer-el Sadık... Musa el Kazım... Ali er Rıza... Muhammed el Taki... Ali el Naki... Cevat Hasan El Askeri... Muhammet-el Mehdi.
On iki imamın adı sayıldıktan sonra onlara ve Allah Elçisi Muhammed’e dua ile bu bölüm bitiyor.
Muhammed Ali kavramına bağlı ve on iki imamı benimseyenlere ne deniyordu?
Yazılar bitmeli!
Altta şöyle bir yazı var:
“Bu dünyadaki şeyhlerin başkanı Hakk Hazretleri’nin velisi, Alevi Şeyh Ahmet Yesevi’nin dergahının tuğu... “
En alta Emir Timur da yazılmış:
“Değerli sultan, padişah, alim, işleri sözlerine uygun, adaletli Emir Temir Köregen...”
Peki bu kadar bilgiden sonra hala soruyor musunuz?
H.A.Y. Alevi mi, Sünni mi?...
Siz ne diyorsanız o... Ve elbette,
ne diyorsanız ondan başka...
Bilim adamlarına not:
Bu belgenin de aradan iki asır geçirdikten sonra ve Emir Timur tarafından yazdırıldığını unutmadan değerlendirilmesi gerekir.
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen biralevi »

biralevi yazdı:
biralevi yazdı:HACI BEKTAŞ’IN YOLU


Bir insanın ideolojik çizgisini öncelikle yazdığı eserlerden ve hayatına yansıyan pratiklerden yola çıkarak tanıyabiliriz.Eğer söz konusu kişi tarihi bir kişilikse bu durumda başka şahısların onun hakkındaki düşünceleri de bizim için kaynaktır.
6-YESEVİ İLİŞKİSİ DİKKATE ALINIRSA:
Aslında Ahmed Yesevi ile görüşmesi doğum ve ölüm tarihleri ile mümkün olmamasına rağmen Hacı Bektaş Vilayetnamesi ve diğer kaynaklar Hacı Bektaş’ı anadoluya Ahmed Yesevinin gönderdiğini ve onun halifesi olduğunu sürekli olarak tekrarlarlar.Olay doğru veya yanlış olsun Hacı Bektaş ile Ahmet Yesevi arasında bir bağ olduğu sürekli olarak kabul görmüştür.

Ahmed Yesevinin ve beslendiği okulun sünni olduğu dikkate alınırsa buradan da Hacı Bektaş’ın sünni olduğu ortaya çıkmaktadır.

,

Araştırmacılara bir belge

NAMIK KEMAL
ZEYBEK

Türkiye


Kavramlar, kurumlar ve akımlar üzerinde düşünenler, araştıran yazıp konuşanların düştükleri temel yanlışlardan biri ‘kavramların, kurumların ve akımların bugünkü durumlarının geçmişin katmanlarında da aynen’ olduğunu sanmak.
Söz gelimi?
Söz gelimi bana soruyorlar: “Hoca Ahmet Yesevi Alevimiydi? Sünni miydi?”
‘Aleviydi’ desem yolun kendisinden sonraki bütün değişimlerini ona yüklemek gerekecek..
‘Sünniydi’ desem bugünkü Sünnilikle ilgisi ne?
Peki neydi?
Ne olacak o ‘Hoca Ahmet Yesevi’ idi...
Dolayısıyla kolaycılığa kaçıp, bugünün kalıplarının içine sokmaya çalışmadan, onu anlamaya çabalamalıyız, diyorum... Alevilere de, Sünnilere de...
Gerçekte Aleviler alevi olsa, Sünniler de sünni olsa aradaki ayrım azaldıkça azalacak.
Aleviliğe bulaştırılan ters ideolojilerden Aleviliği, Sünniliğe bulaştırılan Emevi-Abbasi saltanatçılığından Sünniliğe bir arındırın da görün...
‘Söz gelimi’ diyorum... İmamı
Azam Ebu Hanife’nin Emevileri de, Abbasileri de ‘zalim, gasıp ve baği olarak’ nitelemesi nerede, Emevi-Abbasi padişahlarını ‘halife’ sanıp toz kondurmayanlar nerede? Kaynak mı? Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları’ndan ‘Ebu Hanife’ adlı kitapta... Yazarı da Ezher alimlerinden Prof. Dr. Muhammed Ebu Zehra... Daha ne olsun.
Anlatıyorum, anlatıyorum yine soruyorlar: “Peki H.A.Y. Alevimiydi, Sünni mi?
‘Gül bahçemi gör de baharımı anla’ diyerek bir örnek vereyim de kararı siz verin...
Kazakistan’ın Türkistan Şehrinde H.A.Y. Türbesi var... Emir Timur yaptırmış... Dev bir eser. Hazret’in bedeninin mezara konulmasından takribi 170 yıl sonra... Ve Emir Timur uzun bir direğin (8 m) ucuna tuğ ve alem yaptırmış. Alemin üzerinde ki yazılarda
Yesevi Yolu’nun en temel kavramları yazılmış... Gidenler, görenler, sorarlar ne yazıyor diye işte cevabı:
En üstte:
Allah
Altta:
Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühu ve resuluhu
Sonra altta:
Ebubekir Sıddık, Ömer Faruk, Osman Affa Ali el-Murtaza
Şimdi... Burada biraz duralım... ‘Sünnidir’ diyenlerin ‘dememiş miydik?’ dediklerini duyar gibi olalım. (Alevilik de Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman benimsenmez ya...)
Ve okumayı sürdürelim.
MUHAMMED ALİ NİMETULLAH
(Muhammed Ali Allahın nimetidir)
Ve devamı: Allahüme salli ala Muhammed Mustafa... Ali-el Murtaza... Hasan-el Mücteba... Hüseyin-el Şehidi Kerbela... Ali Zeynel Abidin... Muhammed el Bakır... Cafer-el Sadık... Musa el Kazım... Ali er Rıza... Muhammed el Taki... Ali el Naki... Cevat Hasan El Askeri... Muhammet-el Mehdi.
On iki imamın adı sayıldıktan sonra onlara ve Allah Elçisi Muhammed’e dua ile bu bölüm bitiyor.
Muhammed Ali kavramına bağlı ve on iki imamı benimseyenlere ne deniyordu?
Yazılar bitmeli!
Altta şöyle bir yazı var:
“Bu dünyadaki şeyhlerin başkanı Hakk Hazretleri’nin velisi, Alevi Şeyh Ahmet Yesevi’nin dergahının tuğu... “
En alta Emir Timur da yazılmış:
“Değerli sultan, padişah, alim, işleri sözlerine uygun, adaletli Emir Temir Köregen...”
Peki bu kadar bilgiden sonra hala soruyor musunuz?
H.A.Y. Alevi mi, Sünni mi?...
Siz ne diyorsanız o... Ve elbette,
ne diyorsanız ondan başka...
Bilim adamlarına not:
Bu belgenin de aradan iki asır geçirdikten sonra ve Emir Timur tarafından yazdırıldığını unutmadan değerlendirilmesi gerekir.

Namık kemal zeybekin amacı şiilik ile aleviliği ayırmak şiiliği caferilik aleviliğide bektaşilik düzeyinde tutmaktır
yine bir başka yöntemide aleviliği ırak iran pusulasından türk-islam pusulasına yönlendirmektir ki buda yesevi ile bağ kurmak anlamına gelir yaptığıda budur.
bu amacı bir yere koyarak yazısına belgesine bakarsak şaşacak bir şey bulamayız
yesevi için alevide değil sünnide değil demek istiyor peki bu mümkünmü?
islamın iki kolu vardır ya alevisinizdir yada sünni bunun dışı hariciliktir
yeseviye alevi diyemiyor çünkü yesevi 12 imamların isminden bile bahsetmemiştir.sünnidir dese yönlendirmesi bozulacak o halde iki arada bir derede bırakması daha iyidir değilmi?
Belgeye gelirsek fıkıha yansımayan sünni tasavvuf geleneğinde Ehli beyte ve 12 imamlara yer vardır özellikle türk kökenlilerin islami anlayışında Ehli beyt ve 12 imamlara sempatiyle bakılır
anadolu sünni tasavvuf geleneğindede böyledir
kişi sünnidir hanefidir ama Ehli beyt 12 imam denildiğinde özellikle tarikatçı akımlarda sempati ifadelerini duyarsınız
bu belgede bu şekilde tasavvufi tarikatçı sünni bir çizginin yansımasıdır.
Gerçekte alevi olan birisi imameti kavrayan birisi 4 halifeli düzene meşruluk tanımaz kabulde etmez saygı duymak ayrı şeydir bunu meşru görmek ayrı şeydir.
Türk kökenli müslümanlıkta ememvi abbasi saltanat çizgisine tepki hep olmuş Ehli beyte sempatide hep görülmüştür osmanlı sünni tarikatların bazılarına tarikatı aleviye derdi
yani karışık bir durum yok sadece karıştırmak isteyenler var
zeybekte bunlardan birisi çünkü oda aleviyim diyenlerin imameti yaşamlarına aktarmasından endişe ediyor bu durumda kendisi gibilerin insanları aldatma kabiliyetleri kalmadığını kalmayacağını biliyor
Hasan Akça
Mesajlar: 1745
Kayıt: 05 May 2008, 22:02

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen Hasan Akça »

biralevi yazdı:
biralevi yazdı:
biralevi yazdı:HACI BEKTAŞ’IN YOLU


Bir insanın ideolojik çizgisini öncelikle yazdığı eserlerden ve hayatına yansıyan pratiklerden yola çıkarak tanıyabiliriz.Eğer söz konusu kişi tarihi bir kişilikse bu durumda başka şahısların onun hakkındaki düşünceleri de bizim için kaynaktır.
6-YESEVİ İLİŞKİSİ DİKKATE ALINIRSA:
Aslında Ahmed Yesevi ile görüşmesi doğum ve ölüm tarihleri ile mümkün olmamasına rağmen Hacı Bektaş Vilayetnamesi ve diğer kaynaklar Hacı Bektaş’ı anadoluya Ahmed Yesevinin gönderdiğini ve onun halifesi olduğunu sürekli olarak tekrarlarlar.Olay doğru veya yanlış olsun Hacı Bektaş ile Ahmet Yesevi arasında bir bağ olduğu sürekli olarak kabul görmüştür.

Ahmed Yesevinin ve beslendiği okulun sünni olduğu dikkate alınırsa buradan da Hacı Bektaş’ın sünni olduğu ortaya çıkmaktadır.

,

Araştırmacılara bir belge

NAMIK KEMAL
ZEYBEK

Türkiye


Kavramlar, kurumlar ve akımlar üzerinde düşünenler, araştıran yazıp konuşanların düştükleri temel yanlışlardan biri ‘kavramların, kurumların ve akımların bugünkü durumlarının geçmişin katmanlarında da aynen’ olduğunu sanmak.
Söz gelimi?
Söz gelimi bana soruyorlar: “Hoca Ahmet Yesevi Alevimiydi? Sünni miydi?”
‘Aleviydi’ desem yolun kendisinden sonraki bütün değişimlerini ona yüklemek gerekecek..
‘Sünniydi’ desem bugünkü Sünnilikle ilgisi ne?
Peki neydi?
Ne olacak o ‘Hoca Ahmet Yesevi’ idi...
Dolayısıyla kolaycılığa kaçıp, bugünün kalıplarının içine sokmaya çalışmadan, onu anlamaya çabalamalıyız, diyorum... Alevilere de, Sünnilere de...
Gerçekte Aleviler alevi olsa, Sünniler de sünni olsa aradaki ayrım azaldıkça azalacak.
Aleviliğe bulaştırılan ters ideolojilerden Aleviliği, Sünniliğe bulaştırılan Emevi-Abbasi saltanatçılığından Sünniliğe bir arındırın da görün...
‘Söz gelimi’ diyorum... İmamı
Azam Ebu Hanife’nin Emevileri de, Abbasileri de ‘zalim, gasıp ve baği olarak’ nitelemesi nerede, Emevi-Abbasi padişahlarını ‘halife’ sanıp toz kondurmayanlar nerede? Kaynak mı? Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları’ndan ‘Ebu Hanife’ adlı kitapta... Yazarı da Ezher alimlerinden Prof. Dr. Muhammed Ebu Zehra... Daha ne olsun.
Anlatıyorum, anlatıyorum yine soruyorlar: “Peki H.A.Y. Alevimiydi, Sünni mi?
‘Gül bahçemi gör de baharımı anla’ diyerek bir örnek vereyim de kararı siz verin...
Kazakistan’ın Türkistan Şehrinde H.A.Y. Türbesi var... Emir Timur yaptırmış... Dev bir eser. Hazret’in bedeninin mezara konulmasından takribi 170 yıl sonra... Ve Emir Timur uzun bir direğin (8 m) ucuna tuğ ve alem yaptırmış. Alemin üzerinde ki yazılarda
Yesevi Yolu’nun en temel kavramları yazılmış... Gidenler, görenler, sorarlar ne yazıyor diye işte cevabı:
En üstte:
Allah
Altta:
Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühu ve resuluhu
Sonra altta:
Ebubekir Sıddık, Ömer Faruk, Osman Affa Ali el-Murtaza
Şimdi... Burada biraz duralım... ‘Sünnidir’ diyenlerin ‘dememiş miydik?’ dediklerini duyar gibi olalım. (Alevilik de Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman benimsenmez ya...)
Ve okumayı sürdürelim.
MUHAMMED ALİ NİMETULLAH
(Muhammed Ali Allahın nimetidir)
Ve devamı: Allahüme salli ala Muhammed Mustafa... Ali-el Murtaza... Hasan-el Mücteba... Hüseyin-el Şehidi Kerbela... Ali Zeynel Abidin... Muhammed el Bakır... Cafer-el Sadık... Musa el Kazım... Ali er Rıza... Muhammed el Taki... Ali el Naki... Cevat Hasan El Askeri... Muhammet-el Mehdi.
On iki imamın adı sayıldıktan sonra onlara ve Allah Elçisi Muhammed’e dua ile bu bölüm bitiyor.
Muhammed Ali kavramına bağlı ve on iki imamı benimseyenlere ne deniyordu?
Yazılar bitmeli!
Altta şöyle bir yazı var:
“Bu dünyadaki şeyhlerin başkanı Hakk Hazretleri’nin velisi, Alevi Şeyh Ahmet Yesevi’nin dergahının tuğu... “
En alta Emir Timur da yazılmış:
“Değerli sultan, padişah, alim, işleri sözlerine uygun, adaletli Emir Temir Köregen...”
Peki bu kadar bilgiden sonra hala soruyor musunuz?
H.A.Y. Alevi mi, Sünni mi?...
Siz ne diyorsanız o... Ve elbette,
ne diyorsanız ondan başka...
Bilim adamlarına not:
Bu belgenin de aradan iki asır geçirdikten sonra ve Emir Timur tarafından yazdırıldığını unutmadan değerlendirilmesi gerekir.

Namık kemal zeybekin amacı şiilik ile aleviliği ayırmak şiiliği caferilik aleviliğide bektaşilik düzeyinde tutmaktır
yine bir başka yöntemide aleviliği ırak iran pusulasından türk-islam pusulasına yönlendirmektir ki buda yesevi ile bağ kurmak anlamına gelir yaptığıda budur.
bu amacı bir yere koyarak yazısına belgesine bakarsak şaşacak bir şey bulamayız
yesevi için alevide değil sünnide değil demek istiyor peki bu mümkünmü?
islamın iki kolu vardır ya alevisinizdir yada sünni bunun dışı hariciliktir
yeseviye alevi diyemiyor çünkü yesevi 12 imamların isminden bile bahsetmemiştir.sünnidir dese yönlendirmesi bozulacak o halde iki arada bir derede bırakması daha iyidir değilmi?
Belgeye gelirsek fıkıha yansımayan sünni tasavvuf geleneğinde Ehli beyte ve 12 imamlara yer vardır özellikle türk kökenlilerin islami anlayışında Ehli beyt ve 12 imamlara sempatiyle bakılır
anadolu sünni tasavvuf geleneğindede böyledir
kişi sünnidir hanefidir ama Ehli beyt 12 imam denildiğinde özellikle tarikatçı akımlarda sempati ifadelerini duyarsınız
bu belgede bu şekilde tasavvufi tarikatçı sünni bir çizginin yansımasıdır.
Gerçekte alevi olan birisi imameti kavrayan birisi 4 halifeli düzene meşruluk tanımaz kabulde etmez saygı duymak ayrı şeydir bunu meşru görmek ayrı şeydir.
Türk kökenli müslümanlıkta ememvi abbasi saltanat çizgisine tepki hep olmuş Ehli beyte sempatide hep görülmüştür osmanlı sünni tarikatların bazılarına tarikatı aleviye derdi
yani karışık bir durum yok sadece karıştırmak isteyenler var
zeybekte bunlardan birisi çünkü oda aleviyim diyenlerin imameti yaşamlarına aktarmasından endişe ediyor bu durumda kendisi gibilerin insanları aldatma kabiliyetleri kalmadığını kalmayacağını biliyor


bir takım adamlar ha alevi ha sünni farketmez diyorsa
alevilikte sünnilikte aynıdır eşittir diyorsa
bilinki bu adamlar aleviyim diyenlerin şii dedikleri çizgiyi keyşfetmesin istiyorlar ve sinsice sünnileştirme politikasına devam etmek istiyorlar demektir
bu türk islam sentezcisi örtülü faşistin niyetide aynıdır
bu yüzden kategorize ederken caferiler sünniler alevi bektaşiler diye gruplar çünkü korkuyor
emeviye karşı çıkması muaviyeye karşı çıkmasıda önemli bir gelişme değildir bu zaten olması gereken bir durumdur şu an dünyada emevi abbasimi var
alone_man
Mesajlar: 1769
Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen alone_man »

Aleviyim diyen Halkımız
hacı bektaşın sünni olduğunu anladığında
bektaşiliği osmanlıların kurduğunu 1826 dan sonra denetimlerinden çıktığını ve masonların sebatayistlerin eline düştüğünü anladığında
bugün de islam dışı güçlerin elinde oyuncak olduğunu anladığında
bu sorun çözülecektir
mürteza
Mesajlar: 67
Kayıt: 24 Mar 2009, 01:10

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen mürteza »

peki hacı bektaş sünniydi de neden aleviler onu yüz yıllardır seviyor ve şiirlerinde övüyor, yaşatıyor. bunu alevilerin benliğine , varlığına katanlar kimler bunu çok merak ediyorum ? Şah hatayi ve pir sultan abdalın bile onlarca şiirinde hacı bektaş var.
belkide hacı bektaş tam bir ehli beyt mektebi yolcusuydu.belki onun adını sünnileştiren osmanlı oldu. bektaşiliği kuran saten balım sultan onu biliyoruzda. osmanlı neden bu kadar hacı bektaşa sahip çıktı. bektaşiler sünni iken yada mason iken ortada kalan hacı bektaş sünni mi olmak zorunda.
ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen ali muhsin »

Cevabi cok basit ..nasilki Osmanli Bektasi misjonerleri ,örnegin Balkanlarda Misjonerliklerini yapmak icin Hiristiyan kiyafetleri giyip Bektasiligi yaymissa ( Bunu kendileride söylüyor ) Alevilerin icinede Alevi kisvesine girerek Aleviligi saptirmislardir ..Yillarca Alevilere SÜNNI Haci Bektasi ALEVI diye tanitmalarida Haci Bektasi 12 imamlarimiza karsi Alternatif sunduklari icindir ...Pir Sultan Abdalin gercek Siirlerinde Haci Bektasi öven Siirler yoktur olsada katmacadir ..bir Düsünün Osmanlinin zulmüne karsi bas kaldiran bir Pir Sultan , Osmanlinin önder Sectigi Haci Bektasi niye övsün ? Eskiden bu Bektasi Misjonerleri Haci Bektas Alevidir diye Alevileri 12 imamlardan Ehli Beyt Mektebinden uzaklastirmak icin Bektas ve Bektasiligi ön plana tutup Sömürdüklerini gördük ve bugünde kivrandiklarini görüyoruz , ama artik Cagimiz Alevileri gercekleri kavramaya basliyorlar ve Gercekte Haci Bektas Velinin Tassavvufcu bir Sünni Alimi oldugunu ortaya cikariyorlar ..hatta Bektasi önderleri dahi Haci Bektasin Ehli Sünnet vel Cemaaten oldugunu acikca yaziyorlar , ama bazilari akillarini Bektasilere kiraladiklari icin hakikatleri anlamakta güclük cekip inat ediyorlar maalesef .
Aleviler, Al-i Muhammedin Yetim ( UNUTULAN ) Evlatlarıdır
Allahume Salli Ala Muhammed ve Al-i Muhammed
------
Insana Secde etmek ,insanlik onurunu ayaklar altina almak demektir !
Insana Secde etmek ise insanlik icin bir Zillettir !
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen Musa Özateş »

mürteza yazdı:peki hacı bektaş sünniydi de neden aleviler onu yüz yıllardır seviyor ve şiirlerinde övüyor, yaşatıyor. .
Çünkü alevilere hacı bektaşı Hz.Alinin soyu diye tanıttılar
çünkü alevilere hacı bektaşı veli diye tanıttılar
çünkü hacı bektaşa mucizevi kerametler yükleyerek halka tanıttılar
çünkü hacı bektaşı tepeden devlet desteğiyle halka sundular
çünkü hacı bektaş kapısı devletin koruması altında bir kapı olarak yaşam güvencesi olarak sunuldu
aleviler Atatürküde severler ama aleviliğe en ufak katkısı yoktur
aleviler eceviti baykalıda severler aleviliği tırpanlayan adamlardır bunlar
aleviler bir dönem mendereside sevdiler
yani aleviler sevdi seviyor diye hüküm veremezsin bunun birçok sebebi var
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen Musa Özateş »

mürteza yazdı:Şah hatayi ve pir sultan abdalın bile onlarca şiirinde hacı bektaş var.
.
bundan eminmiyiz yazılanların onların adına sonraki yüzyıllardaki insanlar tarafından yazılmış olma ihtimali yokmu bugün en az 4 pir sultan olduğu biliniyor önüne gelenin şah hatayi mahlasıyla yazdığı biliniyor
o tarihe ait nüsha orjinal yazım varmıki bu kadar emin konuşabiliyorsun
12 imam söyledi deyince ne malüm onların söylediği diye onlarca bahane üretirken sıra buralara gelince neden ne malüm onları yazdığı deyip araştırmıyorsunuz
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen Musa Özateş »

mürteza yazdı: belkide hacı bektaş tam bir ehli beyt mektebi yolcusuydu.belki onun adını sünnileştiren osmanlı oldu. bektaşiliği kuran saten balım sultan onu biliyoruzda. osmanlı neden bu kadar hacı bektaşa sahip çıktı. bektaşiler sünni iken yada mason iken ortada kalan hacı bektaş sünni mi olmak zorunda.
mürteza arkadaş
belkideyle bilim olurmu
belkideyle karar verilirmi burada onlarca kanıt sunulmuşken tüm bunları tek tek çürütmeniz yerine bir belkide cümlesiyle karşı çıkmak doğru mantıklımıdır
osmanlı sahip çıktı çünkü sünni olduğunu biliyordu pir sultana sahip çıkmadı çünkü alevi olduğunu biliyordu bu kadar basit
hacı bektaş tabiki sünni olmak zorunda değil ama bunca sünniliğine ilişkin kanıt sunulurken sizde alevi olduğuna dair kanıtlarınızı sunun bu kanıtları birbirine vuralım sağlam kalan ayakta kalsın
ama hiç kanıt sunmadan karşı çıkmak iyi bir huy değil
hadi onlarcasını boşverdik
mesela
ebemin dediğinden
başka hacı bektaşın aleviliğine şöyle adam gibi birtane kanıtınız varmı
sadece birtane adam gibi dimdik ayakta kalabilecek kanıt varsa buyrun yazın
kanıtınıza biraz dokunalım bakalım yıkılıyormu yıkılmıyormu?

not;
(aga nasıl öğrenmişmiyim))))))
yöntemi
Cevapla

“Hacı Bektaş Kimdir?” sayfasına dön