Yalniz sizlere katilmadigim bir konu vardir inaniyorum sizde biraz arastirsaniz burada bir yanlislik oldugunu kabuledersiniz.""Eğer cem yapıp saz çalıp semah dönecek isterseniz tabiki çalın ve dönün ama bu eski şaman türklerinin vede zerdüşt kürtlerinin kültürlerini Alevilik diye sunmayın.İşin içine İslamı,12 imamları yada ibadeti karıştırmayın" Birincisi "Eski Seman türküleri" ibaresi kesinlikle yanlistir Cemlerde söylenen deyisler, Mersiyeler Ehl-i Beyt´i (as) yücelten güzel dokunakli ve insanin ruhuna hitab eden eserlerdir.
Ikincisi cemleri bugünkü yapilis sekliyle göz önünde bulundurup reddetmek dogru degildir. Katildigim ve kabul ettim bugun yapildigi sekliyle insana fayda yerine birsinifa hizmet ettigidir. acaba bu dünde bu amaclami yapiliyordu? keske kafalarda sorular olusturulsa ve bilimsel arastirilsa. Tabiiki cok yönnü. Vakit namazlari haricinde her mezhep´de de benzer özel ibadetler vardir. Sünniler Türkiye´de zikir yaparlar. (acik veya gizli) Diger ülkelerde ki Aleviler (Birileri Siileri ayri göstermeye calissalarda) Cuma aksamlari Dua merasimleri Yaparlar (Dua-yi Kumeyl -Dua-yi Tevessül vs.) Yani Cem ayinini bilimsel arastira bilsek dün böyle olmadigin görecegimize inaniyorum.
Türklerin islama geçmeden önceki dinlerinden biriside Şamanlıktı ve meydanda özel günlerde yaptıkları ibadetler sonradan cem-evi altında yapılmaya başlandı.İslam öncesi meydanda yapılan işlerde doğaldı ki İslami unsurlar yoktu,fakat islamdan sonraki dönüşümde islami unsurlarda işin içine girdi.Sizin cemlerde söylendi diye sunduğunuz deyiş yada mersiyeler islamdan sonraki cemlerde söylenmiştir.Cemin ilk hali ise MEYDAN dır.Yerleşim yerinin en geniş meydanıdır.
Bizim reddiyemiz bir şeyin isminin cem olup olmaması değildir,cem adı altında yapılan şeyedir itirazımız.Cem diye toplanıp yazdığınız gibi tevessül yada kumeyl türü dualar ediyorsanız biz buna neden karşı çıkalım ki?
Bizim karşı çıkışımız cem adı altında yapılan İslam dışı pratikleredir.Bugünün pratiğinde cem adı altında ne yapılıyor?buna bakacağız .Ayrıca başka mezheplerin özel ibadet yapıp yapmadığı bizi ilgilendirmiyor bu noktada biz sadece Özel ibadetlerin sünnete uygun olup olmadığına bakacağız.
Yazdığınız gibi çok yönlü bir konudur.
Sevgili arkadaşım;
Masal gerçeğe uymayan,olmamış ebedi anlatım türüdür,dolayısıyla bir şey masalsa zaten kaynağı olmaz,gerçek olan bir şeyin ise kaynağı vardır.
Dolayısıyla kaynak bir şeye gerçektir diyenlere sorulması gereken sorudur,bir şeye masal demişsek bunun kaynağı zaten olamaz,çünkü gerçek değildir.Kimin ilk önce bu masalı uydurduğu sorunu ise bizi bu aşamada ilgilendirmeyen sadece araştırmacıları ilgilendiren bir sorundur.Biz öncelikle vakanın masal olduğunu keşfetmekle yetinmeliyiz.Bunun aksini söyleyen kaynağını göstererek bizim buradaki tezimizi çürütebilir.
Zerdüşt ve Şamanlara ilişkin araştırma yazılarında mensuplarının bazı halk figürleriyle dans ettiklerini yazmaktadırlar,(biz halk oyunu ve figürlerine atfen bunun semah türü oyunlar olduğunu söylüyoruz,yoksa elimizde o yüzyıllarda çekilmiş fotoğraf yok,dahası bu figürlerin nasıl olacağına ilişkin yazılı anlatılarda yok) dahası birçok halk oyunundan birçok figür türetilmiştir ve bu süreçte devam etmektedir,bu tür halk figürleri folklor biliminin de araştırma konusudur.Bu figürler değişe değişe evrilerek günümüze kadar gelmiştir.Şahsen varsa irandaki Şamanların yada Zerdüştlerin bu tür oyunları olup olmadığı bilmiyorum,ilk şaman yada zerdüştle bugünkü arasındaki farkta ayrı bir araştırma konusudur ;ama zaten araştırmacılar dışındaki insanları İslamda neyin olup olmadığı birinci derecede ilgilendirmelidir.
Eğer kırklar ceminin masal olduğunu gerçek olmadığını bu noktada tesbit etmişsek gerisi yani detaylar araştırmacıların işidir,
Yoksa kaynak sorma ve gösterme alışkanlığı konusunda tamamen sizinle aynı fikirdeyim.