Neyle Sema dönmek sazla semah dönmek
Gönderilme zamanı: 23 Ara 2012, 11:14
Neyle Sema dönmek sazla semah dönmek
Özelde çokça soruluyor ve sürekli tartışıyyor anlatmaya çalışıyorum,
Mevlevilik ve bektaşilik iki ayrı tarikattır
mevlevilikte neyle semazenler sema dönerler
Bektaşilikte ise sazla semah dönülür
İkiside aynı şeydir ve dinde olmayan bidatlardır yada kültürlerdir
ancak semazenlerin seması göze batmaz çünkü onlar namazı ramazan ayı orucunu haccı inkar etmezler bu nedenle ne yaparlarsa yapsınlar eleştirilmez hoşgörülürler
ancak bektaşilik 1826 dan sonra sebatayist etkiyle islam dışına çıkmış olduğu için semah islam dışı kabul edilir ve eleştirilir
oysa yaptıkları aynı şeydir bir neyle yapar diğeri semahla yapar
günümüzde bazıları artık semahıda hoşgörmeeye kabul etmeye başlamış hatta zikirdir diyenler bile vardır
bu son derece sakat ve tehlikeli bir görüştür
ülkemizde semah ibadet! diye yapılıyor üstelik gerçek bazı ibadetler inkar edilerek yerine yapılıyor
ve kültürlerin ibadet alanına girmesi şeklinde bidatlar sözkonusudur
bu durumda bunları zikir kabul ederek hoş görmek İmam Hüseyinin bidatlara karşı koyduğu kıyamın ruhuna aykırıdır
semada semahda tek şartla hoşgörülebilir
bunların kültür olduğu kabul edilerek yapılırsa ve de bunlar gerçek ibadetlerin yerine yapılmazsa sakıncası olmaz meselede sorunda olmaz
taşlar yerindeen oynatılıyorsa dine hurafeler bidatlar katılıyorsa orada müslümanın koyacağı tavır açıktır
bu nedenle şahsen düğün salonlarında işyeri açılışlarında spor ve kültür salonlarında semazenlerin gösterisine semahcıların semahına hoşgörüyle bakıyorum bu oyunların gerçek yerleri buralarıdır
kimsenin bu oyunlara esrarengiz havalar vererek
haklarında uydurmalar üreterek bu oyunları din diye ibadet diye satmaya halkı kandırmaya hakkı yoktur
Ayrıca yine kişisel görüşümdür mevlananın sema döndüğüne inanmıyorum
yine hacı bektaşın semah döndüğüne inanmıyorum
bu insanlara iftira atıldığını düşünüyorum
ama dönseler bile bu bizi bağlamıyor bağlamaz çünkü bu dinin kurucusu yada bizim önderimiz bunlar değildir
Özelde çokça soruluyor ve sürekli tartışıyyor anlatmaya çalışıyorum,
Mevlevilik ve bektaşilik iki ayrı tarikattır
mevlevilikte neyle semazenler sema dönerler
Bektaşilikte ise sazla semah dönülür
İkiside aynı şeydir ve dinde olmayan bidatlardır yada kültürlerdir
ancak semazenlerin seması göze batmaz çünkü onlar namazı ramazan ayı orucunu haccı inkar etmezler bu nedenle ne yaparlarsa yapsınlar eleştirilmez hoşgörülürler
ancak bektaşilik 1826 dan sonra sebatayist etkiyle islam dışına çıkmış olduğu için semah islam dışı kabul edilir ve eleştirilir
oysa yaptıkları aynı şeydir bir neyle yapar diğeri semahla yapar
günümüzde bazıları artık semahıda hoşgörmeeye kabul etmeye başlamış hatta zikirdir diyenler bile vardır
bu son derece sakat ve tehlikeli bir görüştür
ülkemizde semah ibadet! diye yapılıyor üstelik gerçek bazı ibadetler inkar edilerek yerine yapılıyor
ve kültürlerin ibadet alanına girmesi şeklinde bidatlar sözkonusudur
bu durumda bunları zikir kabul ederek hoş görmek İmam Hüseyinin bidatlara karşı koyduğu kıyamın ruhuna aykırıdır
semada semahda tek şartla hoşgörülebilir
bunların kültür olduğu kabul edilerek yapılırsa ve de bunlar gerçek ibadetlerin yerine yapılmazsa sakıncası olmaz meselede sorunda olmaz
taşlar yerindeen oynatılıyorsa dine hurafeler bidatlar katılıyorsa orada müslümanın koyacağı tavır açıktır
bu nedenle şahsen düğün salonlarında işyeri açılışlarında spor ve kültür salonlarında semazenlerin gösterisine semahcıların semahına hoşgörüyle bakıyorum bu oyunların gerçek yerleri buralarıdır
kimsenin bu oyunlara esrarengiz havalar vererek
haklarında uydurmalar üreterek bu oyunları din diye ibadet diye satmaya halkı kandırmaya hakkı yoktur
Ayrıca yine kişisel görüşümdür mevlananın sema döndüğüne inanmıyorum
yine hacı bektaşın semah döndüğüne inanmıyorum
bu insanlara iftira atıldığını düşünüyorum
ama dönseler bile bu bizi bağlamıyor bağlamaz çünkü bu dinin kurucusu yada bizim önderimiz bunlar değildir