Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Allah'ı tanımakta akli, nizami ve diğer tüm yönlerin ele alınabileceği platform.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Mesaj gönderen beyazgül12 »

İnternette yayınlanan Zuhur Tv Abdullah TURAN Hoca nın ( Allah ondan razı olsun )Tevhid Dersleri nden aldığım notların 3 ve son bölümünü yapılan tekrarları geçerek paylaşıyorum....

TEVHİD DERSLERİ 3 BÖLÜM

Geçen hafta Kur an Ayetlerinden bir kaç tane örnek vermiştik.Bir ayeti Kerime de de Allah buyurmuştur:"Allah her şeyi kuşatmıştır."

Allah öyle bir varlık değil ki varlık aleminin içerisinde bir varlık ola ,varlık aleminin içerisinde olan bir varlık ,varlık aleminde herşeyi kuşatamaz.Mesela eğer biz desek ki Allah arştadır.O zaman yeri kuşatmamıştır,semayı kuşatmamıştır,varlıkları kuşatmamıştır.Yani orası Allah ın bir mekanıdır.Ve demiştik ki "Allah sizinle beraberdir ,nerde olsanız,Her nereye dönseniz Allah ın yüzüdür orası,O her şeye onun kendisinden bile yakındır.

Varlık aleminde hiçbir mekan bulamayız ki ,hiç bir alan bulamayız ki Allah ın orda huzuru olmasın ."Allah her şeye şahittir "Her şey O nun mahsenindedir.ve her şey O nun huzurundadır ve O her şeyin huzurundadır.Bu tanıtımı geçen hafta Kur an Ayetlerinden arz etmeye çalışmıştık.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Bu hafta da arz etmek istiyorum ki ,Peygamberimiz (saa ) Allah derken,Ehlibeyt (as ) Allah derken nasıl bir tasavvur bize sunuyor ?Bu hadislere geçmeden önce ,geçen hafta bir kardeşimizin sorusuna cevap vereyim.

mülk Suresi " Siz kendinizi güvende mi hissediyorsunuz ki ,gökte olan sizi yere sokmasın " kardeşimiz bize şöyle sordu " Siz diyorsunuz ki Allah gökte değil ,yerde değil ,Allah a bir mekan tasavvur etmiyorsunuz da ,bu ayetlerde geçen gökte olandan maksat Allah değil mi ?

Bu soruya cevap :şimdi ben geçen hafta şunu arz ettim dedim ki ,Kur an ı Kerim in bir ayetinden yola çıkarak,hemen karar vermek mümkün değil .Kur an ı Kerimin ayetlerini birbirine sunarak anlamamız gerekir.Acaba bu gökte olandan maksat Allah mıdır ?Yoksa başka bir varlık mıdır ?Bunu anlamamız için Kur an ı Kerim in diğer ayetlerine bakmamız lazım.Ve bu ayeti Kur an ı Kerim in diğer ayetlerine sunarak yorumlamamız lazım.Şimdi acaba bu ayetten yola çıkarak Allah göktedir diyebilir miyiz?

Veya başka bir ayet " Allah arşa istiva etti "Ayetlerinden Allah a bir mekan ve mevki düşünen insanlar az değil içimizde .Bu gibi ayetleri Kur an ın diğer ayetleriyle beraber açıkladığımızda göreceğiz ki bunların mütaşabbih de olmadığını ve doğru manasını da göreceğiz.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Bazıları bu gibi ayetlerden yola çıkarak Allah ın mekanı olarak göğü görmüştür veya arşı görmüştür.Şimdi bu ayeti kerimeyi Kur an ı Kerim in ışığında bir anlayalım.

Bir kere ister arş olsun ,ister yer olsun ,ister sema olsun biz varlık aleminin her hangi bir mevkiini Allah için bir mekan ve mevki olarak kabul etmemiz mümkün müdür ?Kur an ı Kerim e geçmeden önce kendimize bu akli soruyu soralım.

Arş olsun ,gökler olsun,yer olsun ,bunların tamamı Allah ın mahlukudur değil mi ,yani Arş ı Allah yaratmıştır,göğü Allah yaratmıştır,yeri Allah yaratmıştır.Gökte olanları,arş ve arşta olanları ,arşın sakinlerini,yerin sakinlerini artık bu evren içerisindeki bütün varlıkları yaratan Allah tır.Yaratılan varlıklar Allah için bir mekan bir makam bir mevki olabilir mi?Yaratılan şey mahluktur,yani yoktu var edildi.Yaratılmanın anlamı budur.Yani kendisi açısından yoktu,yokluk idi ki ,ona varlık veren Allah dır.Yaratılan hiçbir zaman yaratan için ,bir mekan ,bir makam,bir mevki olamaz.Çünkü yaratılan bütünüyle yaratılmıştır.Yaratan ise ona varlık verendir.Nasıl olabilir ki yaratılan Yaratan a makam olur ,mevki olur,mekan olur ?Bunun anlamı yoktur.Bu aklen imkanı olmayan bir şeydir.İkincisi , ister arş olsun,ister gök olsun,ister yer olsun ,bunlar ve bunlarda olanların tamamı yaratıldığına göre ,hiçbirisi Allah değildir demektir.Çünkü hepsi yaratılmıştır.Acaba arşta bir şey var mı ki ,yaratılmamış olsun ,acaba gökte birşey var mı ki yaratılmamış olsun .Gök ve yer ve onda olanlar ve arş ve masiva yani Allah tan gayri bütün alemler yaratıldığına göre yani bu alemlerin kendileri ve bu alemde olan herşey mahluktur. O zaman hiçbirisi Allah değil O zaman olabilir miki ,diyebilelim ki gökte olan Yaratan olsun .Göğün kendisi ve onda olan her şey yaratıldığına göre yaratan değil ki ,arşta olan yaratan olsun.Arş ve arşta olanlar yaratıldığına göre yaratan değil ki ,bu açıdan yani yaratılmışlar açısından yer ve yerde olanlar ,gök ve gökte olanlar ve arş ve arşta olanlar ,hiçbirisinin birisinden bir farkı imtiyazı yok. Hepisi mahluktur .
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Şimdi bu anlayışı aynı zamanda Kur an ı Kerim bize ifade ediyor:

"Arş, arşta olanlar,gök ,gökte olanlar ,yer ve yerde olanlar ,bütün herşey Allah ın yarattığı ,Allah ın mülküdür "

Hepisi mülktür,hepisi kuldur,hepisi Allah karşısında el açıp niyaz edendir.Kur an ı Kerim arşı,göğü ,yeri ve bunlarda olanların tamamını Allah ın kulu olarak,Allah tan yardım dileyen ,varlığını ve varlığının kemalini ,bütün ihtiyacını Allah a sunan ve Allah tan niyaz eden varlıklar olan ve hepisi Allah ın karşısında teslimiyet arz etmiş varlıklar olarak tanıtıyor.O zaman hiç bir zaman gökte olan hiç bir şey Allah değildir.Nasıl ki yer ve yerde olan hiç birşey Allah değil ise ,gök ve gökte olan hiç birşey de Allah değildir.Nasıl ki yer ve yerde olan hiç birşey Allah değil ise ,arş ve arşta olan hiç birşey de Allah değildir.Burdan anlaşılıyor ki ,yani buradan yola çıkacağız ki ,Kur an ı Kerim de buyurulan "Gökte olanın sizi yere sokacağından kendinizi güvende mi hissediyorsunuz "diye ayet buyuruyor ya,veyahut ta "Allah arşa istiva etti "gibisinden buyurduğunda anlayacağız ki ,bi kere gökte olandan maksak Allah değildir.Çünkü gök ve gökte olanların hepisi Allah ın mahlukudur.Arşa istiva etti.dediğinde ,çünkü arş Allah ın mahlukudur diye o zaman istiva etmenin manasını Allah ın yerleşmesi olarak göremeyiz.Çünkü mahluk Yaratanın yerleşiği olamaz.Mahluk yaratanın mekanı ,makamı olamaz.O nun eseridir,O na muhtaç olan ,O na el açan,O na niyaz eden bir varlıktır.Nasıl olabilir ki Yaratanına bir destek sağlayan ,Yaratanının bir ihtiyacını karşılayan bir varlık konumuna gelsin .
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Şimdi bakalım Kur an ı Kerim ayetlerinde ,Ali İmran 83/89 ayetler"Acaba Allah ın dininden başka bir din mi arıyorlar ,ve Allah a teslim olmuş her ne varsa ,göklerde ve yerlerde ,isteyerekten ya da istemeyerekten ,İstesin veya istemesin her şey Allah a teslimdir.Herşey O na dönecek .Gökte olan her şey ve yerde olan herşey O na dönecek. Bu bir ayetti .

Kur an ı Kerim in bir çok ayetinde şöyle buyurur:"Gök ve yer ve bunda olan her şey Allah ın mülküdür ,Allah her şeye kadirdir." Bu ayetleri inşaallah açacağım ben,daha sonra buradan Allah ın vasıflarından biz Allah ı çok yakın görecegiz ve tanıyacağız.

Yine maide suresi 120,Nisa Suresi 126 "Göklerin ve yerin mülkü Allah a aittir ve onlarda olan herşey/ yani gök ve göğün yaşayanları ve yer ve yerin yaşayanları /"O her şeye kadirdir ""Allah a aittir ,gökte ve yerde olan her şey ""Gökte olan her şey ve yerde olan her şey Allah ı tenzih ediyor,Allah a kulluk sunuyor ,O mülk sahibidir ,övgü de O nundur.Yani Allah ın yerilmesi ,Allah a bir itiraz noktası bulunması mümkün değil."Gökte olan ve yerde olan her şey Allah a secde sunuyor ""Gökte olan ve yerde olan her şey Allah a secde halindedir.İsteyerekten veya istemeyerekten "

Yani ataist bile Allah a secde ediyor ama kendisinin farkında değil.Allah ı inkar ediyor ama secdesinin farkında değil.Ataist hiç olabilir miki ,kendisini varlıktan bir niyaz bilsin ,desin ki benim varlığa ihtiyacım yok,ben kendim bana yeterim,ben kendimim her şey .Aslında farkında olmadan diyor ki ben varlığımı da varlıktan alıyorum,ihtiyaçlarımı da varlık karşılıyor.Bu secdedir işte ama Ataist bunun farkında değil bunun.O varlığı başka birşey sanıyor.Allah a teslimiyet arz ediyor ama farkında değil ...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Bir başka ayet Meryem 83 "Göklerde olan herkes ve her şey ,yerde olan herkes ve her şey ,hepsi Allah ın kuludur.

Yani ,o zaman gökte olana Allah diyemeyiz,Allah ın kuludur.
"Görmüyorlar mı ki ,gökte olan ve yerde olan her şey Allah a secde ediyor.Gökte olan ve yerde olan her şey Kıyamet koptuğunda,o zaman sura üflendiğinde ,hem gökte olanlar dehşete kapılacak ve baygın düşecekler ve ölecekler hem yerde olanlar ."Bir ayette daha buyuruyor Allah u Taala "Sura üflendiği gün ,gökte olan herkes ve yerde olan herkes dehşetten ve korkudan maffolacaklar ve hepisi Allah a gelecekler ve hepisi zilletle boyun eğmişler ."

Yani bu gün ben Allah ı tanımıyorum diyenler o gün ,o zilleti ,kendisinde bulacaklar.

"Herkes istiyor O ndan ,gökte olan herkes ve yerde olan herkes ,her gün Allah için yenidir,Allah her gün ,her şeyin ihtiyacını karşılar."

Şimdi bu ayetlerden ne anladık?Bu ayetlerden bunu anladık ki ,gök ve yer ve onlarda olan herşey Allah ın kuludur.Her şey Allah a teslimdir.Her şey Allah a karşı kuldur.Her şeyin ihtiyacını Allah karşılıyor.O zaman olur mu ki ,Allah gökte olsun ?peki o zaman gökte olandan maksat kimdir ?
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Mesaj gönderen beyazgül12 »

"Ey yerde olan ,sen emin misin gökte olanın sana azap indirmeyeceğinden " diye buyurulan ayetteki gökte olandan maksat,Kur an ı Kerim de okumuyor muyuz Hz İbrahim in misafirleri ayetlerinde "işte o gökte olandan maksat yere batırma görevliis olan meleklerdir.Allah diyor ki "bak biz Lut kavmini yere batırdık,kimin vasıtasıyla ,gökte olanların ,gökte olanlar kimdir ?Melekler ,Onu gönderdi kime ,İbrahime ,sonra gönderdi Lut a,geldi Lut un kavmini yere batırdı ."Gökte olan bir meleğin gelipte sizi yere batırmayacağından emin misiniz ,anlamındadır.Ve yahut ta ordan size bir azap bir fırtına göndermeyeceğinden emin misiniz ?gibi ..Buradan yola çıkarak gökte olandan maksadı Hak Taala demek ,Kur an ı Kerim in ruhunu ,Kur an ı anlamamak ,olur mu ki ,bir kere kendine sormuyor,nasıl olabilir ki ,gökte olan her şey Allah ın mahluku olduğuna göre ,gökte olan nasıl Allah olsun.Nasıl ki yer ve yerde olan hiçbir şey Allah değil ,hepisi Allah ın mahluku ise ,aynı şekilde gök de öyledir.Bunlar sadece varlık aleminin çeşitli boyutları ,çeşitli türleri ,ama hepisi Allah ın eseri ,Allah ın mahlukudur.Bunların hiç birisi Allah değildir.Biz eğer bunların içerisinde Allah ı arar isek ,Allah ı yerde arar isek,Allah ı gökte arar isek,Allahı cennette arar isek,Allah ı arşta arar isek,Allah ı cehennemde arar isek ,putperest oluruz.Mahluku Allah ın yerine koymuş oluyorlar.Olur mu ki mahluk Allah ın zarfı olsun,Allah ın yarattığı ,Allah ı kendi içerisine alan bir zarf olsun ,Allah ı kendi içerisinde barındırsın .Böyle bir mantık aklın en basit ilkesine aykırıdır.Gel gör ki ,aklın en basit ilkesine aykırı olan ,ilk bakışta başvurduğumuzda bunu reddedecek bir boyutta olmasına rağmen gördük ki ,inananların çoğu ,keza inanmayanlarında Allah a bakışı böyledir.Allah ı mahlukatın içerisinde arıyorlar ,böyle bir Allah a inanıyor.Cennette Allah ı arıyor.Cennet ve Cennet te olan her kes Allah ın mahluku değil mi ,olabilir mi ki ,Cennet Allah ın mekanı olsun.Orda görünen her şey mahluktur.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Musa (as) Turu Sina da ağaçtan ses duydu: " Çıkar ayakkabılarını ,sen mukaddes Tuba Çölü ndesin ,ben Allah ım ."

Hz Musa (as) o zaman demedi ağaç Allah .O sesi Allah yarattı ağaçta.Dolayısıyla bu varlık alemi içerisinde Allah ın yarattığı varlık,Allah ın elçisi olabilir ama Allah olamaz .Dolayısıyla biz eğer Allah bu paralel içerisinde ,varlıkların içerisinde arar isek putperest olmuş oluruz.Bir çerçeve içerisine koyduğumuz,veya bir şekil boyutuyla şekillendirdiğimiz ,bizatihi karşımızda düşündüğümüz hiç bir şey Allah değildir.

Onlar ki diyorlar ki ,biz Allah ı göreceğiz ,aynen Ayın ondördünde gökte gördüğümüz gibi ,onlara göre Allah Taala ne oluyor ?Onların karşısına dikilmiş bir varlık oluyor.Karşıya dikilmiş bir varlık Allah olamaz.Hayal çerçevesinde çizilip suretlendirilen ,şekillenen bir şey ,hayalin çizdiği bir mahluktur.İnsanın hayalinde yarattığı bir mahluktur.Aklın ölçülediği ve ölçüler içerisine sokarak şudur ,şudur ,şu özelliği var deyip ,başka varlıklardan ayırdığı bir şey ,aklın yarattığı ,aklın çerçevesinin çizdiği bir mahluktur.Aklın kendisi Allah olmadığına göre ,Allah ın yarattığı olduğuna göre ,gözün kendisi ve gözün karşısında olan her şey Allah ın yarattığı olduğuna göre bunların karşısına dikinen bir şey da Allah değildir.Bu anlayış doğru Tevhid anlayışı değil ,bu putperestliktir.Kur an ı Kerim de buyurulan "Her şeyi kuşatmıştır,her şeye şahittir,her şeye hazırdır,her şey de O na hazırdır." ayetlerinin reddettiği bir Tevhid anlayışıdır.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Mesaj gönderen beyazgül12 »

İhlas Suresinin "Kulhuvelallahu Ehed /Allah tektir" .Yani O na hiçbir çerçeve çizilemez. O na hiçbir analiz yapılamaz .O tektir ve sameddir .O nda hiçbir ayrıştırma O na bir boşluk yaratma imkanı yoktur.O hiç bir şeyden doğmamış ve hiçbir şey de O ndan doğmamıştır.Yani O nun belli bir kalıbı yoktur ki ,O ndan bir kalıp çıksın ortaya ,çünkü O nun bir şekli ,O nun bir çerçevesi ,O nun bir kalıbı olmadığı için O na bir denk de yoktur.Denk ancak kalıp olan bir şeye olabilir.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -3./Son Bölüm

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Yerin dengi var,göğün dengi var,Güneşin dengi var,İnsanın dengi var ,yani her şeyin bir dengi olabilir.Kur an ın sunduğu Allah ,İslam ın sunduğu Allah ,ne arştadır,ne göktedir,ne yerdedir bunların hepsini kuşatmış ,hepsiyle beraberdir ama bunların tamamı Allah ın kuludur.Bu anlayışı biraz Peygamberimizin ve Ehlibeyt in buyruğuyla açmaya çalışalım.İnşaallah Kur an ın verdiği Allah tanıtımını ve keza sonra Pergamber verdiği ve Ehlibeyt in verdiği Allah tanıtımını gördükten sonra aklımıza da sorduğumuzda akıl da aynı şeyi söyleyecektir ,söylemektedir,başka bir görüşü imkan dahilinde görmemektedir.Bu tanıtımı bu Alllah tanımını gördükten sonra ,bakacağız göreceğiz ki biz ne kadar yanışmışız,biz ne kadar büyük cehalet içerisine girmişiz ki ,O na delil aramaya koyulmuşuz.İspat etmek için peşine gitmek ne kadar büyük bir cehalet olur.Oysaki her şeyi ispat eden ,her şeyden daha açık olan ,her şeyden daha aşikar olan ,O 'ymuş göreceğiz.Her şeyi gösteren O'ymuş göreceğiz.Her şey O nun nuruymuş aslında ,O nun dışında her şey karanlıkmış.O nun dışındaki her şey gayip imiş.O nun dışındaki herşey meçhul imiş.Biz meçhullerle bilineni aramaya koyulmuşuz.Biz kararlıkla nur aramaya koyulmuşuz.Bu bizim cehaletimiz.

Ama Ehlibeyt (as)öyle değil,göreceğiz.Ehlibeyt (as),İmam Ali (as),İmam Hüseyin (as)ın Arefe Duası'nda göreceğiz inşaallah ."mümkün müdür ki başkasında bir açıklık olsun da ,sen de olmasın ve o sana delil olsun"

Hiçbir şey Allah a delil olmaz ,mümkün değil,her şeyin delili Allah tır.Ve bu anlayışa vardıktan sonra göreceğiz ki O ndan gayip olmamız da mümkün değil .Her zaman O nun huzurundayız.O bize hazır biz O na hazırız göreceğiz.
Cevapla

“Allah (Tevhid) İnancı” sayfasına dön