Kaynak var mı?
Gönderilme zamanı: 07 Tem 2007, 19:04
KAYNAK VAR MI?
1995 yılında “Alevilere Söylenen Yalanlar-1”yada Bektaşilik soruşturması isimli kitabı yazdığımda Hacı Bektaşın dinsel kimliğini değerlendirirken EĞER Makalat ,Şerhi Besmele hacı bektaşa AİT İSE şeklinde bir cümle kurmuştum.Çünkü bu kitapların ona ait olup olmadığı kesin,net ve açık değildi,bugünde aynı durum devam ediyor.
Dolayısıyla Hacı Bektaşın kendi yazması yada direk onun sözleriyle bir misyon kurmak ,bir çizgi yada yol oluşturmak mümkün değildir.Zaten bu nedenle Bektaşilik her kalıba giren bir sentez biçimini almıştır.Her dönem yeni yeni unsurlar içine girerek ilerlemiştir.Son dönemde laiklik,Atatürkçülük,kısmen solculuk ta bu sürece eklenmiştir.
Hatta Kitabul fevaid isimli atasözlerinin derlendiği bir kitap dahi son dönemde Hacı Bektaşın sözleriymiş gibi kabul görme eğilimindedir.Yine isimsiz anonim dörtlük yada şiirlerinde Hacı Bektaşa mal edilme geleneği hızlanmıştır.Mesela :
Hararet nardadır sacda değildir şeklindeki dörtlük çok hoşlarına gitti ve bu hacı bektaşındır deyip çıktılar,gerçi sonradan Kaygusuza ait olduğu anlaşıldı ama yinede bu yanlışlarını itiraf etmediler.
Kısaca orijinal Bektaşiliğin yazılı kaynağı yoktur çünkü bu çizgi Hacı Bektaşın ölümünden sonra onun adına Osmanlı sultanı 2.Bayezid tarafından kurulmuş ve içine giren unsurlarla yol alarak evrimleşmiştir.
Bektaşilik teorisini pratik hayattan almış değişimler geçirmiş ve her dönemin hakim unsurlarıyla beslenmiştir.Bu nedenle Cemalettin ulusoy padişahcıdır,Veliyettin ulusoy Atatürkçüdür,torun veliyettin solcu,torun timurtaş MHP vekil adayıdır.Kimi Dp den kimi Chp den vekil olmuşlardır,çünkü bunların ilkeleri yada tutarlılıkları yoktur,çünkü bunların temel çizgileri yoktur,pratikten beslenirler.Yani:
Bektaşilik teorik değil pratiktir,içerisine her şey girebilir her giren şeyde zamanla çıkabilir niteliktedir.Bu nedenle de sebatayistlerin en sevdiği tarikat olmuştur.
Hacı Bektaşın yazılı eserinin olmadığını onun soyundan olduğunu söyleyen ULUSOY’LARDA İTİRAF ETMİŞLERDİR.
A.Celalettin Ulusoy; “Hünkar Hacı Bektaş veli ve Alevi-Bektaşi yolu”isimli kitabında şunları yazıyor:
“Gerçektende günümüze kadar Hacı Bektaş velinin yazsdığı bir kitap ele geçmemiştir.Aslı Arapça olan makalat veya makalatı hacı bektaş veli adındaki kitabında hacı bektaş veli tarafından yazıldığı kesin ve inandırıcı bir biçimde kanıtlanamamıştır.Diğer bir kitap Menakıbı hacı bektaş veli diğer adıyla vilayetname nin hacı bektaşın ölümünden yaklaşık iki yüz yıl sonra yazıldığı sanılmaktadır.(Kitabın önsözü)
ŞİMDİ;
HİÇBİR YAZILI ESERİ OLMAYAN HACI BEKTAŞIN YOLUNDAN GİTTİĞİNİ SÖYLEYEN İNSANLARIN HANGİ YOLDAN GİTTİKLERİNİ DÜŞÜNMELERİ GEREKMEZ Mİ?
Yada
TÜM DÜNYADA 12 İMAMLARIN YAZILI KAYNAKLARI VARKEN,AÇIKÇA BELLİYKEN BU KAYNAKLARA SARILARAK 12 İMAMLARIN YOLUNDAN GİTMEK VARKEN BUNUN YERİNE NE İDÜĞÜ BELİRSİZ ADAMLARIN YOLUNDAN MI GİDECEĞİZ?
Yada
Hiçbir yazılı eseri olmayan bir adamın ölümünden yüzyıllar sonra onun adına kurulmuş bir Osmanlı tarikatı bizi 12 imamların yoluna götürebilir mi?
1995 yılında “Alevilere Söylenen Yalanlar-1”yada Bektaşilik soruşturması isimli kitabı yazdığımda Hacı Bektaşın dinsel kimliğini değerlendirirken EĞER Makalat ,Şerhi Besmele hacı bektaşa AİT İSE şeklinde bir cümle kurmuştum.Çünkü bu kitapların ona ait olup olmadığı kesin,net ve açık değildi,bugünde aynı durum devam ediyor.
Dolayısıyla Hacı Bektaşın kendi yazması yada direk onun sözleriyle bir misyon kurmak ,bir çizgi yada yol oluşturmak mümkün değildir.Zaten bu nedenle Bektaşilik her kalıba giren bir sentez biçimini almıştır.Her dönem yeni yeni unsurlar içine girerek ilerlemiştir.Son dönemde laiklik,Atatürkçülük,kısmen solculuk ta bu sürece eklenmiştir.
Hatta Kitabul fevaid isimli atasözlerinin derlendiği bir kitap dahi son dönemde Hacı Bektaşın sözleriymiş gibi kabul görme eğilimindedir.Yine isimsiz anonim dörtlük yada şiirlerinde Hacı Bektaşa mal edilme geleneği hızlanmıştır.Mesela :
Hararet nardadır sacda değildir şeklindeki dörtlük çok hoşlarına gitti ve bu hacı bektaşındır deyip çıktılar,gerçi sonradan Kaygusuza ait olduğu anlaşıldı ama yinede bu yanlışlarını itiraf etmediler.
Kısaca orijinal Bektaşiliğin yazılı kaynağı yoktur çünkü bu çizgi Hacı Bektaşın ölümünden sonra onun adına Osmanlı sultanı 2.Bayezid tarafından kurulmuş ve içine giren unsurlarla yol alarak evrimleşmiştir.
Bektaşilik teorisini pratik hayattan almış değişimler geçirmiş ve her dönemin hakim unsurlarıyla beslenmiştir.Bu nedenle Cemalettin ulusoy padişahcıdır,Veliyettin ulusoy Atatürkçüdür,torun veliyettin solcu,torun timurtaş MHP vekil adayıdır.Kimi Dp den kimi Chp den vekil olmuşlardır,çünkü bunların ilkeleri yada tutarlılıkları yoktur,çünkü bunların temel çizgileri yoktur,pratikten beslenirler.Yani:
Bektaşilik teorik değil pratiktir,içerisine her şey girebilir her giren şeyde zamanla çıkabilir niteliktedir.Bu nedenle de sebatayistlerin en sevdiği tarikat olmuştur.
Hacı Bektaşın yazılı eserinin olmadığını onun soyundan olduğunu söyleyen ULUSOY’LARDA İTİRAF ETMİŞLERDİR.
A.Celalettin Ulusoy; “Hünkar Hacı Bektaş veli ve Alevi-Bektaşi yolu”isimli kitabında şunları yazıyor:
“Gerçektende günümüze kadar Hacı Bektaş velinin yazsdığı bir kitap ele geçmemiştir.Aslı Arapça olan makalat veya makalatı hacı bektaş veli adındaki kitabında hacı bektaş veli tarafından yazıldığı kesin ve inandırıcı bir biçimde kanıtlanamamıştır.Diğer bir kitap Menakıbı hacı bektaş veli diğer adıyla vilayetname nin hacı bektaşın ölümünden yaklaşık iki yüz yıl sonra yazıldığı sanılmaktadır.(Kitabın önsözü)
ŞİMDİ;
HİÇBİR YAZILI ESERİ OLMAYAN HACI BEKTAŞIN YOLUNDAN GİTTİĞİNİ SÖYLEYEN İNSANLARIN HANGİ YOLDAN GİTTİKLERİNİ DÜŞÜNMELERİ GEREKMEZ Mİ?
Yada
TÜM DÜNYADA 12 İMAMLARIN YAZILI KAYNAKLARI VARKEN,AÇIKÇA BELLİYKEN BU KAYNAKLARA SARILARAK 12 İMAMLARIN YOLUNDAN GİTMEK VARKEN BUNUN YERİNE NE İDÜĞÜ BELİRSİZ ADAMLARIN YOLUNDAN MI GİDECEĞİZ?
Yada
Hiçbir yazılı eseri olmayan bir adamın ölümünden yüzyıllar sonra onun adına kurulmuş bir Osmanlı tarikatı bizi 12 imamların yoluna götürebilir mi?