Kırklar Cemi Masalı
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Kırklar Cemi Masalı
Tefsiri mizandan devam ediyorum:
‘Fe iza emintum : öyleyse güvenliğe girdiğinizde ifadesinin başındaki fa harfi ayrıntılandırma belirtisidir.Yani namazı korumak temelden geçersiz olması mümkün olmayan bir durumdur.Tam tersine herhangi bir şeyden korkmazsanız ve imkanda bulursanız namazı normal şekliyle kılmanız sizin için zorunluluktur
Ama normal biçimde kılmanız güçleşirse yapabildiğiniz kadar orjinalitesini korumaya çalışın
Yeniden güvenliğe kavuşup korkunuz geçtikten sonra namazı normal şekliyle kılma zorunluluğunuzda vardır.Bu durumda yüce Allahı zikretmeniz de zorunlu olur.Güvenliğe girdiğinizde Allah’ı korku namazını size öğrettiği gibi anın.Allah’ı dini yasaları ve içerisinde güvenlik halinde farz kılınmış namazı size öğretmesine denk bir çabayla zikredin.
Ayetin Ehli Beyt imamlarından gelen açıklamalarında ise
İmam Bakır(as) ve İmam Sadık(as) dan gelen rivayetlerde
‘Orta namazın öğle namazı olduğu belirtilir’
Öğle namazı gündüz kılınan sabah ve ikindi namazı ortasında kılınır.
İmam Sadık(as) aynı hükümle ilgili şöyle buyuruyor:
-Kişinin namaza özen göstermesi vaktinde kılması namazdan alıkoyucu oyalayıcı şeylerden kaçınması kastedilmiştir’
‘Fe iza emintum : öyleyse güvenliğe girdiğinizde ifadesinin başındaki fa harfi ayrıntılandırma belirtisidir.Yani namazı korumak temelden geçersiz olması mümkün olmayan bir durumdur.Tam tersine herhangi bir şeyden korkmazsanız ve imkanda bulursanız namazı normal şekliyle kılmanız sizin için zorunluluktur
Ama normal biçimde kılmanız güçleşirse yapabildiğiniz kadar orjinalitesini korumaya çalışın
Yeniden güvenliğe kavuşup korkunuz geçtikten sonra namazı normal şekliyle kılma zorunluluğunuzda vardır.Bu durumda yüce Allahı zikretmeniz de zorunlu olur.Güvenliğe girdiğinizde Allah’ı korku namazını size öğrettiği gibi anın.Allah’ı dini yasaları ve içerisinde güvenlik halinde farz kılınmış namazı size öğretmesine denk bir çabayla zikredin.
Ayetin Ehli Beyt imamlarından gelen açıklamalarında ise
İmam Bakır(as) ve İmam Sadık(as) dan gelen rivayetlerde
‘Orta namazın öğle namazı olduğu belirtilir’
Öğle namazı gündüz kılınan sabah ve ikindi namazı ortasında kılınır.
İmam Sadık(as) aynı hükümle ilgili şöyle buyuruyor:
-Kişinin namaza özen göstermesi vaktinde kılması namazdan alıkoyucu oyalayıcı şeylerden kaçınması kastedilmiştir’
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Kırklar Cemi Masalı
Yine el Kafide konu sorulduğunda İmam Sadık(as) şöyle buyuruyor:
-Kişi yırtıcı hayvanlardan veya hırsızlardan korkarsa tekbir getirerek namaza başlar ve gerisini işaretle tamamlar.(c,3,sh:457)
Yine aynı konuda İmam Sadık(as) başka bir kaynakta (MEnla yahzuruhul fakih) şöyle buyuruyor:
-Soygunculardan korkan bir kimse bineğin sırtında işaretle namaz kılabilir.
Ali ekber can konu tüm vakit namazlarıdır.
Her durumda her halükarda namaz kılınmasına işaret edilir.Önemi vurgulanır.
Çok özel istisnai şartlarda dahi namaz kılınması gerektiğine vurgu yapılır.
Ve korku şartı ortadan kalktığında yani ayetin mealiyle güvenliğe girildiğinde ,güvenli koşul oluştuğunda o namazın güvenlik koşullarında eda edildiği gibi kılınması zorunluluğundan bahsedilir.
-Kişi yırtıcı hayvanlardan veya hırsızlardan korkarsa tekbir getirerek namaza başlar ve gerisini işaretle tamamlar.(c,3,sh:457)
Yine aynı konuda İmam Sadık(as) başka bir kaynakta (MEnla yahzuruhul fakih) şöyle buyuruyor:
-Soygunculardan korkan bir kimse bineğin sırtında işaretle namaz kılabilir.
Ali ekber can konu tüm vakit namazlarıdır.
Her durumda her halükarda namaz kılınmasına işaret edilir.Önemi vurgulanır.
Çok özel istisnai şartlarda dahi namaz kılınması gerektiğine vurgu yapılır.
Ve korku şartı ortadan kalktığında yani ayetin mealiyle güvenliğe girildiğinde ,güvenli koşul oluştuğunda o namazın güvenlik koşullarında eda edildiği gibi kılınması zorunluluğundan bahsedilir.
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Kırklar Cemi Masalı
İmam Sadık(as) son nefesinde bile :
-Namazı hafife alanlara şefaat etmeyeceğini buyuruyor ve tüm imamlarımız namazı kabul olmayanın hiçbir ameli işi kabul edilmeyeceğinden bahsediyor ,ilk sorulacak şeyin namaz olduğu söyleniyor,
Namaz dinin direğidir deniliyor.
Hatta ayakta kılamayan oturarak,oturarak kılamayan yatarak ve hatta sadece göz kırparak işaretle dahi olsa mutlaka namaz borcunun yerine getirilmesi gerektiğini tüm imamlarımız belirtiyorlar.
Bu kadar önem verilen 5 vakit namazı yatıp kalkmak olarak ele almanız ve buradaki ayetten semaha yönelik işaretler çıkarmanız gerçekten üzücüdür,kırıcıdır,
heleki Ehli beyt dostuyum diyen birisinden sadır oluyorsa ....
-Namazı hafife alanlara şefaat etmeyeceğini buyuruyor ve tüm imamlarımız namazı kabul olmayanın hiçbir ameli işi kabul edilmeyeceğinden bahsediyor ,ilk sorulacak şeyin namaz olduğu söyleniyor,
Namaz dinin direğidir deniliyor.
Hatta ayakta kılamayan oturarak,oturarak kılamayan yatarak ve hatta sadece göz kırparak işaretle dahi olsa mutlaka namaz borcunun yerine getirilmesi gerektiğini tüm imamlarımız belirtiyorlar.
Bu kadar önem verilen 5 vakit namazı yatıp kalkmak olarak ele almanız ve buradaki ayetten semaha yönelik işaretler çıkarmanız gerçekten üzücüdür,kırıcıdır,
heleki Ehli beyt dostuyum diyen birisinden sadır oluyorsa ....
-
- Mesajlar: 149
- Kayıt: 21 Ağu 2009, 14:40
Re: Kırklar Cemi Masalı
*******************************************************biralevi yazdı:Bakara 239 şöyle meal edilebilir:Aliekber yazdı:
Buyur can, bildiğini paylaş,yaklaşımınıza bakalım elbet
Allah yürürken veya at üstünde giderken kılınan bir namazı onaylıyor mu yoksa olmaz mı diyor?
‘Eğer korkarsanız yaya veya binekte iken kılın.Güvenliğe girdiğinizde ise ,Yine Allah’ı bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği gibi zikredin.
Ama bu ayet hemen öncesindeki ayetten bağımsız değildir,
O ayette (Bakara 238) şöyle :
‘Namazları ve orta namazı koruyun ve gönülden boyun eğiciler olarak Allah’a itaat edin’
Yani bu iki ayette söz edilen konu namazdır.
Namazları korumaktan söz ediliyor.Gönülden itaat etmekten ,gönülden boyun eğmekten söz ediliyor.
Birde orta namazdan söz ediliyor.
El Mizan tefsirinde ayetin devamında geçen ‘vusta’ ise ‘evset’ in müennesidir ve orta anlamına gelmektedir denilir.
‘Eğer Korkarsanız yaya veya binekte iken kılın…’
yani bir önceki cümleye bağlı olarak şart ileri sürülmüştür.Yani aslında cümle şöyle anlaşılır.
Eğer korkmuyorsanız namazları koruyun.
Eğer korkarsanız koruyabildiğiniz kadar koruyun. Yaya durarak yürüyerek ve binek sırtında kılın.
Tefsiri mizanda Ayetin Arapça metninde geçen Rical yayanın çoğuludur.Rukban da rakibin çoğuludur deniliyor.Yani burada özel ve istisnai bir şarta KORKU halinde ki davranışa yani korku namazına değiniliyor.
Yani burada özel ve istisnai bir şarta
Sayın can, demekki bazı durumlara göre, namaz dediğimiz iş ayakta yürürken,veya at üstünde giderken kılınabiliniyor
Hal böyleyken, bunu kabul etmemek,alaya almak başlı başına Allaha asilik değil mi?
Yazdığımız ilk işlere gelelim: İslam,kalıplaşmış,doğmatikleşmiş bir işin adı değil, durum ve şartlara göre, burdaki örnek baakra 239 dur, başka şekil ve tarzlara bürünür
Bir iş yürüyerek,veya at üstünde giderken kılınıyorsa,bu da demektir ki namaz dediğimiz iş eğilip doğrulmayı anlatmıyor, iş Ram olmayı,boyun eğmeyi,Allahın hakimiyetini,varlığını kabul etmeyi,onun huzurunda dara durmayı bildiriyor
sen ,veya Şiilik Emevi döneminni 200 yılı boyunca ,namaz kılacağım diyerek gidip 12 imamlara küfür ederek namaz kıldıysanız,kehf süresinin ehli kehf sakinleri gibi mağaraalrınzıa çekilip de tümüyle bunalrdan aynen KIBLE çalışmamda belli olduğu gibi ayrılmadıysanız, bunu yapanları da kendinize benzemeye zorlamak,bu yönde çaba sarfetmek,
doğrulara eriştikten sonra bu işe durmuşlara benzemeye zorlanmak insafsızlığın en üst boyutudur
Bizim "korku halimiz hiç geçmedi" ,hala o ayet bizim için geeçrlilik arzediyor, Ehli Beyt'e gönül verdiğimiz ve nisa süresi 59 a kafir olmuşları batıl saydığımız için, hala asılıp kesilmedeyiz, Sivas,Çorum,Maraş daha dünkü mevzular,
Ehli Byete gönül kattığımız için verdiğimiz şehitlerin haddi hesabı yok,yoksa kimin malını çaldık da,kimin canına kasttetik de, veya başka alçakça bir işten hüküm giydik
ya Allah ya Muhammed ya Ehli Beyet deriz ki, biz işe akıl yordamıyla,batınla yaklaşanlardanız
nedne akıl ve batınla yaklaştığımıza da sayısız ayet dayanak,akıl etmeyi şart koşan Allahtır,ve kıble aarştırmamdan da apaçık ki kıbleye dönmenin dahi TEK bir amacı vardı,yoksa kıble kendi başına bir iş ifade etmiyordu,
ifade ettiği iş, kim davete uyacak, kim uymayacak,
ve gördük kimlerin uyup uymadığını
Dini aynen putpersetlerin işindne ibaret saymaktasınız ki,Allahın meydana koyduğu iş kendi deyimiyle sınamadır,
şüphe etmeye gerek yok ki Allah yetrince akıllı bir iştir, dolayısıyla, mekanik ve boşu boşuna eğiilip doğrulmalar, onun ihtiyacı olan bir iş değil
harama uzanmayan köpekler yetiştiriyoruz,ortada marifet var, tüm dünyanın tanıdığı için inkara da şans yok
Yazın Pir Sultan googlan,binlerce yazı çıkacak,dünyanın bildiği,tanıdığı bir sıfattır,
ehli beyt yoluna dizilerek,harama yanaşmayan it yetiştiriyor,bundna doğru İslam nasıl oluyor,
marifet dediğimiz iş eğilip doğrulmadaysa,
Allahın şu,bu ve diğer ayeti nedir,namz kılanları azarlayınca?
eğilip doğrulmak bir hiçtir diyorsak,bunu kendi nefsimizle söylemiyoruz, bunu Allah bildiriyor ki bizde bildiriyoruz
Kim ki İslam dediğimiz işi eğilip doğrulmak,aç kılmak, genel oalrak sünniliğin şirk üzerine şart diye eriştirdiklerine bağlarsa, Kuranı inkar ettiği apaçık4. Vay hallerine o namaz kılanların.
5. Öylesine namaz kılanların ki namazlarını unuturlar.
6. Ve onlar, bütün işlerini gösteriş için yaparlar.
yürürken,at üstünde giderken,kısaca kimsenin anlaamdığı halde kılabilirsin namazını,
Şakir kafa erdirmeye çalışacak,toplu halde,atların üstünde nasıl olcak bu iş
-
- Mesajlar: 149
- Kayıt: 21 Ağu 2009, 14:40
Re: Kırklar Cemi Masalı
işte kendi,kendi ağzından ve kaynaklarından bildiriyorsun ki,Hatta ayakta kılamayan oturarak,oturarak kılamayan yatarak ve hatta sadece göz kırparak işaretle dahi olsa mutlaka namaz borcunun yerine getirilmesi gerektiğini tüm imamlarımız belirtiyorlar.
ayakta,oturarak,yatarak, hatta göz kırparak bile namaz kılınılabilinirmiş
O ki bunları biliyorsun neden beni yoruyorsun
-
- Mesajlar: 3381
- Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
- Konum: Meşhedi313
Re: Kırklar Cemi Masalı
Aliekber,
anlamadığın şey özel durumları genellemendir.
Namazın yatarak oturarak kılınması vb durumlar özel şartlara bağlıdır. Yani eli kolu sağlam adam amuda kalkarak namaz kılabilir demiyor!
anlamadığın şey özel durumları genellemendir.
Namazın yatarak oturarak kılınması vb durumlar özel şartlara bağlıdır. Yani eli kolu sağlam adam amuda kalkarak namaz kılabilir demiyor!
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
-
- Mesajlar: 1205
- Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17
Re: Kırklar Cemi Masalı
Do you speak türkişh ?Aliekber yazdı:işte kendi,kendi ağzından ve kaynaklarından bildiriyorsun ki,Hatta ayakta kılamayan oturarak,oturarak kılamayan yatarak ve hatta sadece göz kırparak işaretle dahi olsa mutlaka namaz borcunun yerine getirilmesi gerektiğini tüm imamlarımız belirtiyorlar.
ayakta,oturarak,yatarak, hatta göz kırparak bile namaz kılınılabilinirmiş
O ki bunları biliyorsun neden beni yoruyorsun
türkçe nizani ?
bektaşi neden halen çarpıtıyorsun?
ayakları çalışmayan oturarak namaz kılacak
oturamayan hasta yatarak namaz kılacak
yatarak felç olup hiçbir yerini oynatamayan gözleriyle kılacak
ama mutlaka her durumda 5 vakit namaz kılınacak
bunda anlaşılmayan bir şey yok
yoruluyorsun
çünkü nefsin sana izin vermiyor
ki doğru anlayasın
namaz kılıp kötü iş yapanların namazı kabul edilmez
namaz ancak salih işle bütünleşirse anlamlıdır
sana emevinin abbasinin yada başkalarının namaz kılıp kılmadığı değil sana senin namazın sorulacak
namaz kılmayabilirsin ama 5 vakit namazı inkar etmeye hakkın yok edersen küfre girersin
ayrıca kimse seninle alay etmiyor ama sana içine düştüğün komik durum ve inat için mizah yapılıyor
kişisel fikrimi sorarsan sana davul zurna az (inş yanılırım)
ama çorbada tuzum olsun istedim
-
- Mesajlar: 149
- Kayıt: 21 Ağu 2009, 14:40
Re: Kırklar Cemi Masalı
----------------------------------------------------------------Musa Özateş yazdı:Do you speak türkişh ?Aliekber yazdı:işte kendi,kendi ağzından ve kaynaklarından bildiriyorsun ki,Hatta ayakta kılamayan oturarak,oturarak kılamayan yatarak ve hatta sadece göz kırparak işaretle dahi olsa mutlaka namaz borcunun yerine getirilmesi gerektiğini tüm imamlarımız belirtiyorlar.
ayakta,oturarak,yatarak, hatta göz kırparak bile namaz kılınılabilinirmiş
O ki bunları biliyorsun neden beni yoruyorsun
türkçe nizani ?
bektaşi neden halen çarpıtıyorsun?
ayakları çalışmayan oturarak namaz kılacak
oturamayan hasta yatarak namaz kılacak
yatarak felç olup hiçbir yerini oynatamayan gözleriyle kılacak
ama mutlaka her durumda 5 vakit namaz kılınacak
bunda anlaşılmayan bir şey yok
yoruluyorsun
çünkü nefsin sana izin vermiyor
ki doğru anlayasın
namaz kılıp kötü iş yapanların namazı kabul edilmez
namaz ancak salih işle bütünleşirse anlamlıdır
sana emevinin abbasinin yada başkalarının namaz kılıp kılmadığı değil sana senin namazın sorulacak
namaz kılmayabilirsin ama 5 vakit namazı inkar etmeye hakkın yok edersen küfre girersin
ayrıca kimse seninle alay etmiyor ama sana içine düştüğün komik durum ve inat için mizah yapılıyor
kişisel fikrimi sorarsan sana davul zurna az (inş yanılırım)
ama çorbada tuzum olsun istedim
İdrakinin algılayabileceği işi bildiriyorum,alıp almama mecburun yok ,yeterince detaylandırmışız,aam dediğimize geri döncez,kölenin,Arap bedevisinin,tüccarın,ve hürlerin ibadeti vardır demiş hz Alibektaşi neden halen çarpıtıyorsun?
Namaz denilen işin eğilip doğrulma olduğunu yeterince ispatlamışız,özel şartlar varsa kabul eidlen bir iştir
Başa dönelim,Emevi dönemine,canilerden 200 yıl boyunca hz Ali ev Ehli Beyt'e küfür etmenin şart olduğu dönemlere,
Fitne yuvası camileri terk etmemişseniz,bundan övünülecek iş yok,
yürüyerek de kılarız naamzımızı,at üstünde giderken de, toruruken de yaatrken de, bu işin büyütülecek,putlaştırılacak tarafını göremiyoruz
Bu yaklaşım bizi bağlar,her hangi birinizde Allaha ortaklık anlaşması varsa,ibadetlerimizin,içtihatlarımızın kabul edilip edilmemsi sizlerden sorulacaksa,kendinizi beğenmeye devam etmeniz hak amma,ben tövbeye durup haddinizi bilmenizi öneririm,hele ki atalarınızın bu Emevi dönemince ne yaptığı meçhul ise,
Yok camilere girmediler,yok evlerinde kıldılar,bunun yutulur yönü yok çünkü camiye gidilmesini bile zora başvurarak uygulamışlar
Bu azgınlardan tümüyle ayrılmak lazım görülmüş ayrılınmış,bu bu içtihattır,tercihtir,ki iyiki Emevi zihniyetini din kabul etmiş Arap çöl bedevilerinden ibadetimize,kıblemize kadar ayırmışız,
Bunu kabul edip etmeme mercihi biziz diyorsan,Allahla ortaklığımız var diyorsan,diretmeni,diretmenizi analrım,ama bana sorarsanız herkes haddini bilcek,
kul kulluğuyla sınırlı kalcak,Allahın işlerini Ona bırakcak?
Senin veya Arap zihniyetinin aklı almıyorsa,almıyorsa diye kendimizi paralayacak halimiz de yok,siz Allahın hoşuna gidecek işlerinizi yapmaya devam edin,
biz harama yanaşmayan itler yetiştirmeye devam edelim
Siz dini taklitten,zahirden,eğilip doğrulmadan,dönem dönem aç kalmaktan şibaret bilin,
biz işin manasına,özüne,Allahın istediği nihai işe kafa yoralım
hz Alinin dediği gibi çeşit çeşit ibadet türü vardır, gibi çeşit çeşit ibadet türü vardır,köle,tüccar,hür,dağarcık kapasitesi 300 kelimeyle sınırlı,veya Sültan Süleyman gibi karıncanın dilindne konuşan,
Allah bilenle bilmeyen bir olmaz demişse,bilgisi vardır deriz,
Allah bildirmiştir herkes elinde olan razı olmuş,onunla övülmeye koyulmuş,bizde batın daha ağır basar,akıl etmek,manalra ermek
--------------------------------------------------------------
bilgin bir kişinin yatağına dayanıp bir an kitaba bakması ,ibadetle meşgul olan kimsenin yetmiş yıl ibadet etmesinden hayırlıdır.
hz Muhammed
Bilgin ,ibadet edenden tam yetmiş derece üstündür,her derecenin öbür dereceyle aarsı gökle yer kadardır,
hz Muhammed
Bunlar Batın yaklaşımın,zahir yaklaşımla oranla ne gibi fark oluşturduğunu kanıtlamaya yeterli
Dolayısıyla tüm dinini görsellik,taklit,zahir üzerine bindirmiş toplulukla,
tüm işini ilim,bilim,mana,batın üzerine bindirmiş olanla derece farkları bellidir
Biz harama yanaşmayan it yetiştiriyoruz bırak insna yetiştirmeyi,
diğer topluma bakınca, görsellikle bozmuş aklını,Arap çöl bedevilerine benzemeyi mariefet bilir,yobazlıkla,ilkellikle,cehaletle anılır
Görmek siteyen gözlere her bir iş apaçık,görmek sitemedikten sonra dünyanın düm delillerini bildirsek değişen bir iş olmaz, idrak edecek akıl lazım
Elbette ki kıblemi Emevilerinkinden ayıracam dini gasp ettikleri zaman,buna erebilmek için akıl lazım,Kuran bilgisi lazım veselam
kehf 16. Ve mademki dediler, onlardan ayrıldınız ve Allah'tan başkasına ibadet etmeyeceksiniz, sığının mağaraya da Rabbiniz, rahmetiyle bir genişlik versin size ve işinizde de kolaylık sebepleri hazırlasın size.
Allah tüm ayetleri, okuyup da keyfiniz gelsin diye indirmiştir,ve size kulak verilecekse,Kuranın mansıya ermeye girişmek için Arap bedevilerinin Emevi baskısı altında süregelmiş rivayetleri sanki Allahın korunmuş kelamıdır mislai dinin temeli yapıp tapmak,Ve mademki dediler, onlardan ayrıldınız
bu gerekçe için Kuranın temel ayetlerini de hiçe sayarız: Kuran tek başına bir hiçtir,işe yaramaz,illaki ve illaki Emevi baskısı altında süregelmiş Arap çöl bedevilerinin taşıdığı rivayetleri dinin temeli yapmak
Yani birşeylerle övünmeye duruyorsunuz drumasına da, ortaya koyduğunuz marifet yok mu marifet nerde, biz harama yanaşmayan it yetiştiriyoruz siz ne tür marifet sergilemişsiniz, de kim kişiliklerinize hayran kalmış hangi sebepten?
Bir Mevlana yetiştiriyoruz ,Bir Hacı Bektaş yetiştiriyoruz,bir Yunus Emre yetiştiriyoruz, dediğim gibi yetmiş yedi ceddimiz meydanda sizin ortaya koyacağınız iş nerde?
-
- Mesajlar: 636
- Kayıt: 24 Ara 2006, 08:34
Re: Kırklar Cemi Masalı
Aliekber yazdı: Bir Mevlana yetiştiriyoruz ,Bir Hacı Bektaş yetiştiriyoruz,bir Yunus Emre yetiştiriyoruz, dediğim gibi yetmiş yedi ceddimiz meydanda sizin ortaya koyacağınız iş nerde?
bunlar ve bunlar gibilerin hepsini arkaya yana kenara koyacak ve en öne 12 imamları koyacaksın bu kadar basit ama anlamanda mümkün değil bektaşisin ve çoğu gibi asla adam olmazsın
hoş bu dediklerin bile seni görseler yüzüne tükürürlerdi sende sırıtır malüm kelimeyi derdin
bektaşi arsızlığı pişkinliği yüzsüzlüğü çok meşhurdur bak bektaşi mason liderleriniz post için birbirini yiyormuş elalemede ahlak satarsınız
-
- Mesajlar: 1769
- Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28
Re: Kırklar Cemi Masalı
Ali can bektaşi ve masonların içişlerine karışmayalım biz alevilik sahasına girdiklerinde bunlara hadlerini bildirelimAli yazdı: bak bektaşi mason liderleriniz post için birbirini yiyormuş elalemede ahlak satarsınız
anlaşmamız böyleydi kendi içlerinde istediklerini yapabilirler ama alevilere bulaşmamak şartıyla