Musa Özateş yazdı:Aliekber yazdı:Hatta ayakta kılamayan oturarak,oturarak kılamayan yatarak ve hatta sadece göz kırparak işaretle dahi olsa mutlaka namaz borcunun yerine getirilmesi gerektiğini tüm imamlarımız belirtiyorlar.
işte kendi,kendi ağzından ve kaynaklarından bildiriyorsun ki,
ayakta,oturarak,yatarak, hatta göz kırparak bile namaz kılınılabilinirmiş
O ki bunları biliyorsun neden beni yoruyorsun
Do you speak türkişh ?
türkçe nizani ?
bektaşi neden halen çarpıtıyorsun?
ayakları çalışmayan oturarak namaz kılacak
oturamayan hasta yatarak namaz kılacak
yatarak felç olup hiçbir yerini oynatamayan gözleriyle kılacak
ama mutlaka her durumda 5 vakit namaz kılınacak
bunda anlaşılmayan bir şey yok
yoruluyorsun
çünkü nefsin sana izin vermiyor
ki doğru anlayasın
namaz kılıp kötü iş yapanların namazı kabul edilmez
namaz ancak salih işle bütünleşirse anlamlıdır
sana emevinin abbasinin yada başkalarının namaz kılıp kılmadığı değil sana senin namazın sorulacak
namaz kılmayabilirsin ama 5 vakit namazı inkar etmeye hakkın yok edersen küfre girersin
ayrıca kimse seninle alay etmiyor ama sana içine düştüğün komik durum ve inat için mizah yapılıyor
kişisel fikrimi sorarsan sana davul zurna az (inş yanılırım)
ama çorbada tuzum olsun istedim
----------------------------------------------------------------
bektaşi neden halen çarpıtıyorsun?
İdrakinin algılayabileceği işi bildiriyorum,alıp almama mecburun yok ,yeterince detaylandırmışız,aam dediğimize geri döncez,kölenin,Arap bedevisinin,tüccarın,ve hürlerin ibadeti vardır demiş hz Ali
Namaz denilen işin eğilip doğrulma olduğunu yeterince ispatlamışız,özel şartlar varsa kabul eidlen bir iştir
Başa dönelim,Emevi dönemine,canilerden 200 yıl boyunca hz Ali ev Ehli Beyt'e küfür etmenin şart olduğu dönemlere,
Fitne yuvası camileri terk etmemişseniz,bundan övünülecek iş yok,
yürüyerek de kılarız naamzımızı,at üstünde giderken de, toruruken de yaatrken de, bu işin büyütülecek,putlaştırılacak tarafını göremiyoruz
Bu yaklaşım bizi bağlar,her hangi birinizde Allaha ortaklık anlaşması varsa,ibadetlerimizin,içtihatlarımızın kabul edilip edilmemsi sizlerden sorulacaksa,kendinizi beğenmeye devam etmeniz hak amma,ben tövbeye durup haddinizi bilmenizi öneririm,hele ki atalarınızın bu Emevi dönemince ne yaptığı meçhul ise,
Yok camilere girmediler,yok evlerinde kıldılar,bunun yutulur yönü yok çünkü camiye gidilmesini bile zora başvurarak uygulamışlar
Bu azgınlardan tümüyle ayrılmak lazım görülmüş ayrılınmış,bu bu içtihattır,tercihtir,ki iyiki Emevi zihniyetini din kabul etmiş Arap çöl bedevilerinden ibadetimize,kıblemize kadar ayırmışız,
Bunu kabul edip etmeme mercihi biziz diyorsan,Allahla ortaklığımız var diyorsan,diretmeni,diretmenizi analrım,ama bana sorarsanız herkes haddini bilcek,
kul kulluğuyla sınırlı kalcak,Allahın işlerini Ona bırakcak?
Senin veya Arap zihniyetinin aklı almıyorsa,almıyorsa diye kendimizi paralayacak halimiz de yok,siz Allahın hoşuna gidecek işlerinizi yapmaya devam edin,
biz harama yanaşmayan itler yetiştirmeye devam edelim
Siz dini taklitten,zahirden,eğilip doğrulmadan,dönem dönem aç kalmaktan şibaret bilin,
biz işin manasına,özüne,Allahın istediği nihai işe kafa yoralım
hz Alinin dediği gibi çeşit çeşit ibadet türü vardır, gibi çeşit çeşit ibadet türü vardır,köle,tüccar,hür,dağarcık kapasitesi 300 kelimeyle sınırlı,veya Sültan Süleyman gibi karıncanın dilindne konuşan,
Allah bilenle bilmeyen bir olmaz demişse,bilgisi vardır deriz,
Allah bildirmiştir herkes elinde olan razı olmuş,onunla övülmeye koyulmuş,bizde batın daha ağır basar,akıl etmek,manalra ermek
--------------------------------------------------------------
bilgin bir kişinin yatağına dayanıp bir an kitaba bakması ,ibadetle meşgul olan kimsenin yetmiş yıl ibadet etmesinden hayırlıdır.
hz Muhammed
Bilgin ,ibadet edenden tam yetmiş derece üstündür,her derecenin öbür dereceyle aarsı gökle yer kadardır,
hz Muhammed
Bunlar Batın yaklaşımın,zahir yaklaşımla oranla ne gibi fark oluşturduğunu kanıtlamaya yeterli
Dolayısıyla tüm dinini görsellik,taklit,zahir üzerine bindirmiş toplulukla,
tüm işini ilim,bilim,mana,batın üzerine bindirmiş olanla derece farkları bellidir
Biz harama yanaşmayan it yetiştiriyoruz bırak insna yetiştirmeyi,
diğer topluma bakınca, görsellikle bozmuş aklını,Arap çöl bedevilerine benzemeyi mariefet bilir,yobazlıkla,ilkellikle,cehaletle anılır
Görmek siteyen gözlere her bir iş apaçık,görmek sitemedikten sonra dünyanın düm delillerini bildirsek değişen bir iş olmaz, idrak edecek akıl lazım
Elbette ki kıblemi Emevilerinkinden ayıracam dini gasp ettikleri zaman,buna erebilmek için akıl lazım,Kuran bilgisi lazım veselam
kehf 16. Ve mademki dediler, onlardan ayrıldınız ve Allah'tan başkasına ibadet etmeyeceksiniz, sığının mağaraya da Rabbiniz, rahmetiyle bir genişlik versin size ve işinizde de kolaylık sebepleri hazırlasın size.
Ve mademki dediler, onlardan ayrıldınız
Allah tüm ayetleri, okuyup da keyfiniz gelsin diye indirmiştir,ve size kulak verilecekse,Kuranın mansıya ermeye girişmek için Arap bedevilerinin Emevi baskısı altında süregelmiş rivayetleri sanki Allahın korunmuş kelamıdır mislai dinin temeli yapıp tapmak,
bu gerekçe için Kuranın temel ayetlerini de hiçe sayarız: Kuran tek başına bir hiçtir,işe yaramaz,illaki ve illaki Emevi baskısı altında süregelmiş Arap çöl bedevilerinin taşıdığı rivayetleri dinin temeli yapmak
Yani birşeylerle övünmeye duruyorsunuz drumasına da, ortaya koyduğunuz marifet yok mu marifet nerde, biz harama yanaşmayan it yetiştiriyoruz siz ne tür marifet sergilemişsiniz, de kim kişiliklerinize hayran kalmış hangi sebepten?
Bir Mevlana yetiştiriyoruz ,Bir Hacı Bektaş yetiştiriyoruz,bir Yunus Emre yetiştiriyoruz, dediğim gibi yetmiş yedi ceddimiz meydanda sizin ortaya koyacağınız iş nerde?