AleviŞii Can'a bir uyarı

Kullanıcı avatarı
MERDAN
Mesajlar: 956
Kayıt: 01 May 2007, 22:14

AleviŞii Can'a bir uyarı

Mesaj gönderen MERDAN »

İnsanlar Benden Sonra Ali Bin Ebi Talib'in (a.s) İMAMET'inde BİRLEŞ'selerdi''Allah c.c Cehennemi YARATMAZDI*hz.Muhammed*(sallallahu aleyhi ve alihi vesellem)

Sevgili Alevi şii can,
İmzanıza yazdığınız bu hadisin kaynağı nedir ve gerçekten sahih olduğuna emin misiniz?
Varsayalım ki Hz.Muhammed (s.a.a) den sonra bütün insanlar Hz Ali (as) ın imametinde birleştiler.
Peki Peygamberimizden (s) önce gelip-geçmiş bir çok ümmetler için cennet cehennem yok mudur?
Onlar dünyadaki ilahi sınavdan muafmıydılar?
Bunun bir açıklaması varmıdır?
Yani Allahın (cc) Cehennemi yaratmasının Ali (as) ın imametiyle ne ilgisi olabilir?
Oysaki Kuranda Cehennemle ilgili 165 tane ayet vardır ve bu ayetlerin bir kısmıda Peygamberimizden (s) önceki ümmetlerle ilgilidir.
Örneğin bunlardan biri Nisa suresinin 55.ayeti şöyledir:
“ Onlardan bir kısmı İbrahim’e (as) inandı, kimi de O’ndan yüz çevirdi. İşte onlara çılgın alevli cehennem yeter” ayetidir.
Peki durum Kur’anda bu kadar net ve açık iken ve İmam Cafer Sadıq (a.s) da: “ Bütün rivayetleri Kur’anın mihengine vurunuz. O’na uygun olanları alınız, Kuran’a ters düşenleri ise reddediniz. Zira ne Resulullah (s.a.a) ne de biz Ehl-i Beyt Allah’ın kitabına aykırı söz söylemeyiz.” (Usûl-ü Kâfî c.1-sh: 9, 88, 89) derken, imzanızdaki hadisin sahih olması mümkün müdür ?
Peygamberimiz (s.a.a) buyuruyorki :" Kim benim adıma bir söz uydurursa cehennemdeki yerine hazırlansın"
Sevgili alevi şii kardeş, hadis nakletmek büyük sorumluluk gerektiren bir iştir. Ya konuyu işin ehli olanlara havale etmek yada güvenilir kaynaklardan akla ve kurana ters olmayan veya yanlış anlaşılmalara neden olabilecek türden hadisleri gerekli açıklamalarıyla birlikte nakletmeye dikkat gösterilmelidir.
Lütfen bunu bir müminin diğer mümin kardeşini uyarısı olarak alınız. Başka hiçbir amacım yoktur. Ve aslında bu uyarı ve temennim sizin şahsınızda herkesedir. Selam ile..
Allahım bana adaletinle değil, merhametinle davran. İMAM ALİ (A.S)
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: AleviŞii Can'a bir uyarı

Mesaj gönderen 3nokta »

Merdan hocam sizi anlamakta güçlük çekiyorum.
Sanki bir alevi değil de bir sunni yazıyor bu yazdıklarınızı.
Bu hadisin sahih olduğundan şüpheniz olmasın. Alevi şii can çok doğru bir hadis yazmıştır.
yaptığınız eleştiriler yersiz ve anlamsızdır. Zira İslam ummetinde olduğu gibi geçmiş ümmetler de İmam Ali as'ın velayetinden mesuldürler. Cümle nebiler İmam Ali as'ın velayetine iman derecelerine göre makam bulmadılar mı?
Cümle mahlukat galu belada LAilahe illallah muhammed resullullah aliyyen veliyullah sözünden sorulmadılar mı?
Hz Nuh kurtuluşu Adem as'ın tövbesinin kabulü, Yusuf as'ın yunus as'ın ve diğer nebilerin kurtuluşları Hz Peygamber ve Ehl-i Beyt'inin İmam Ali'nin velayetinin aracı kılınmasıyla olmadı mı?

Hocam yanlış anlamayın bu yazdıklarımı. Bunu Alevişii arkadaşın yazdığı hadisi eleştirdiğiniz için yazmıyorum. Ama bunun ardından sizin imzanızı görünce biraz düşündüm ve sizin imzanızdaki hadisle ilgili olarak şüpheye düştüm.
Bu hadisin sahih olduğundan emin misiniz?
Bu hadis masumlukla dolayısıyla azhap suresi33. ayetle çeliş miyor mu?
Allah'ım bana adaletinle değil de merhametinle davran gibi bir sözü bir masumun dile getirmesi ne kadar doğru? Böyle bir söz masumiyetle çelişkili değil mi?
Bu hadis şayet sahihse İmam Ali as bu sözü neden söylemiş olabilir? Yani söylendiği ortam önemli değil midir?
İmam Ali as bu sözü söylemişse bize yani masum olmayanlara bir dua öğretmek için söylemiş olma ihtimali gayet yüksektir.
Belki Alevi-Şii nin yazdığı hadisi de bu açıdan değerlendiriseniz yani şartlara göre söylenme ortamına göre değerlendirirseniz şüpheleriniz oratadan kalkabilir.
ama yine de ortam nasıl olursa olsun hadis tek başına bile bana çelişkili ve çürük gelmiyor. ilk satırlarda yazdığım sorular bana bu hadisin kesinlikle doğru olduğunu gösteriyor.
Ama yine de Şii hadisçilere danışmak lazım.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
yavuz9
Mesajlar: 3
Kayıt: 15 May 2009, 22:47

Re: AleviŞii Can'a bir uyarı

Mesaj gönderen yavuz9 »

şayet Hz.Muhammed'in böyle bir sözü varsa kim nerden,nasıl duymuş? Hz.Muhammed vefat ettikten sonra bu ayrılıklar ortaya çıkmadı mı zaten? ee o zaman Hz.Muhammed'in bu sözünü kim cennetten duymuş olabilir? bu akla ve mantığa sığar mı?? bunu bi açıklayın önce..

ki şöyle bişey de var insanlar Hz.Ali'ye baş kaldırmadan öncede cehennem kavramı vardı..

yani bazı şeyleride aklınızla çözmeye çalışın be kardeşim bu kadar apaçık bi durum.
Ebu Hasaneyn
Mesajlar: 383
Kayıt: 13 May 2009, 03:47
Konum: Hatay'lıyız Hak Muhammed Ali'ye Can feda'yız

Re: AleviŞii Can'a bir uyarı

Mesaj gönderen Ebu Hasaneyn »

kardeşlerim ben şimdi meşğulum ama kaynakları teker teker size getireceğim ve beeen şaşarım bu hadise inanmayana :?:
LA İLAHE İLLALLAH (celle celelehu) - MUHAMMEDEN (sallallahu aleyhi ve alihi vesellem) RESULULLAH - ALİYYEN (aleyhisselam) EMİR-EL MÜ'MİNİN VELİYULLAH -(KURTULUŞ YOLU) Allah (c.c) Hz.MUHAMMED (s.a.a.v) Hz.12 HAK İMAMLAR (a.s)
Kullanıcı avatarı
MERDAN
Mesajlar: 956
Kayıt: 01 May 2007, 22:14

Re: AleviŞii Can'a bir uyarı

Mesaj gönderen MERDAN »

meshedi313 yazdı:... Zira İslam ummetinde olduğu gibi geçmiş ümmetler de İmam Ali as'ın velayetinden mesuldürler.

Hocam yanlış anlamayın bu yazdıklarımı. Bunu Alevişii arkadaşın yazdığı hadisi eleştirdiğiniz için yazmıyorum. Ama bunun ardından sizin imzanızı görünce biraz düşündüm ve sizin imzanızdaki hadisle ilgili olarak şüpheye düştüm.
Bu hadisin sahih olduğundan emin misiniz?
Bu hadis masumlukla dolayısıyla azhap suresi33. ayetle çeliş miyor mu?
Allah'ım bana adaletinle değil de merhametinle davran gibi bir sözü bir masumun dile getirmesi ne kadar doğru? Böyle bir söz masumiyetle çelişkili değil mi?
Bu hadis şayet sahihse İmam Ali as bu sözü neden söylemiş olabilir? Yani söylendiği ortam önemli değil midir?
İmam Ali as bu sözü söylemişse bize yani masum olmayanlara bir dua öğretmek için söylemiş olma ihtimali gayet yüksektir.
Meşedi can,
Dikkat edersen “ İnsanlar benden sonra Ali … ” diyor hadiste.
Yani Peygamberimiz ne dediğini bilmiyor muydu haşa ?
Yada meramını anlatmaktan acizmiydi ?

-----------------------------------------------------------------

“Allahım bana adaletinle değil merhametinle davran
İmam Alinin (as) bu sözünü ilk kez –şimdi nerde olduğunu hatırlamadığım- bir şia sitesinde görmüştüm ve hoşuma gitmişti, beni çok etkilemişti. ilk okuduğumda sözün derin anlamlarla yüklü olduğunu hissetmiştim.

Doğrusu kaynaklarda bu sözle ilgili bir araştırma falan da yapmadım.Gerek görmedim.Çünkü müstakil bir hadis olmadığı zaten belli. İmam Alinin Rabbimize bir münacaat halindeyken yalvarırken duasının içinde geçen bir cümledir.Bu cümle İmam Ali (as) ın masumluğuna bir halel de getirmez.

Ayrıca örneğin İmam Zeynül Abidin as’ın Sahife-i Seccadiyesinde buna benzer dua cümleleri vardır.Kaldı ki onların Allaha dua etmeleri de, O’na olan sevgileri de O’ndan korkmaları da, adaletini bilmeleri de, merhametinin ne olduğunu kavramaları da bizim gibi sıradan insanların anladığı gibi değildir. Onların dualarının künhüne biz tam olarak varamayız asla.

İmam Zeyn-ül Abidin as bir duasında şöyle diyor: “Allahım Muhammed ve Âline salât et ve düşmanıma zulmetme fırsatı verme. Ona karşı bana yardımda bulun,onun yaptığı işlerin benzerinden beni koru ve beni onun durumuna düşürme.”

Şimdi yani İmam (as) ın –haşa- düşmanlarının yaptığı zulümlere, kötü şeylere düşme ihtimali var mıdır? Hayır tabii ki, ama buna rağmen böyle dua ediyor işte..
Allahım bana adaletinle değil, merhametinle davran. İMAM ALİ (A.S)
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: AleviŞii Can'a bir uyarı

Mesaj gönderen 3nokta »

Merdan hocam,
Sizin kendi imzanızda yazan hadisle ilgili açıklamanızı zaten biliyorum. İmamlarımız aynı zamanda birer öğretmendirler. Ve Öğretmenler dahi bu gibi teknikleri kullanırlar eğitimde. Masu imamlarımızın bize dua etmeyi öğretirken böyle bir teknik kullanması yani uygulayarak göstermesi onların haşa günahkar olduğu ve bu yüzden Allah'tan af dilediği anlamını taşımaz.
Ben bu fikrimi ortaya atarken sizin bu hadisi yorumlarken ortaya çıkabilecek pürüzlerin üstesinden gelirken bu tekniğe bu mantığa ulaşmanızı ve bu mantığı AleviŞii canın imzasında olan hadis için de düşünmenizi amaçlamıştım.
Şimdi "İnsanlar benden sonra Ali as'ın velayetinde..." ifadesinde altını çizdiğin benden sonra ifadesi orataya bir şüphe atmıyor ki, bu lider olma ya da iktidarda olma sırasını ifade etmiyor. Bilakis Kelime-i şehadetteki sırayı ifade ediyor olamaz mı?
Yani " İnsanlar önce benim nubuvvetimde, benden sonra, benim nubuvvetimden sonra da Ali as'ın velayetinde birleşselerdi Allah cehennemi yaratmazdı." şeklindeki bir yorumun temelsiz olduğunu iddia edebilecek bir delilimiz var mı?
Bakınız ilk cevabımdaki yazdığım mantıksal çıkarımlarımı tekrarlamak istemiyorum. Ancak benim itikadım odur ki cümle nebiler ve onların ummetleri ve onbinlerce alemin hepsi Hz Muhammed as'ın nebiliğinden ve İmam Ali as'ın velayetinden dolayı sorumludurlar. Ve eğer mahluklar bu konuda birleşmiş olsalardı zaten cehenneme gerek olmayacaktı.

Bir başka bakış açısı:
Hadiste geçen Allah cehennemi yaratmazdı ifadesinden önce parantez içinde "onlar için" gibi bir ifade derin anlamda saklı olamaz mı?
Elbette bun bakıştaki fikir bir olasılıktır. Hadis üzerinde şüpheye düşüyorsak onu hemen reddetmek yerine araştırma yapmamız gerekir.
Bu hadisi rivayet silsilesi açısından, geldiği kaynaklar açısından yani hadis ilmi açısından incelemek gerekmez mi?
Bakınız biz bu hadisi orjinalinden yorumlamalıyız. Türkçesi zaten bir çeşit yorum (çeviri) olduğu için çok sağlıklı şeyler ortaya çıkarabileceğimizi samıyorum.
Saygılarımla.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Kullanıcı avatarı
f_altan
Mesajlar: 2376
Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49

Re: AleviŞii Can'a bir uyarı

Mesaj gönderen f_altan »

Değerli kardeşlerim, büyük ihtimalle söz konusu hadis, dakik olarak aktarılmamıştır. Çünkü benim gördüğüm hadiste "benden sonra" cümlesi geçmemektedir. Yine de araştırmak gerekir. Hadis şöyledir:

Abdullah b. Abbas, Abdullah b. Mesud ve Ömer b. Hattab'tan naklen, Resulullah (s.a.a) şöyle buyurdular:
"Lev ictemea'n nâsu alâ hubbi Aliy bin Ebi Tâlib, lemâ xalakallâh'un-nâre."
yani: "Eğer insanlar, Ali b. Ebi Tâlib'in sevgisi üzerine toplansalardı, Allah cehennemi yaratmazdı."

Kaynak:
1) el-Müttaki el-Hindi' nin "Kenz' ul Ummal" c.11, s.611
2) es-Suyuti eş-Şafii'nin "Zeyl'ul-Âli" s.62
3) ed-Dehlevi'nin "Kurret'il Aynayn fi Tefdil eş-Şeyheyn" s.234 Peyşaver bas.
4) Muhammed bin Salih et-Tirmizi'nin "el-Kevkeb ed-Dürri" s.122
5) el-İyni el-Haydar el-Abadi'nin "Menakib Ali" s.45
6) el-Askeri'nin "Makam Emir'ül-Müminin İnd'el Hulefa" s.45
7) Menakıb-ı Harezmi el-Hanefi s.28
8) el-Hemedani'nin "Meveddet'ül-Kurba" s.61-Lahur baskısı
9) Hatip Harezmi el-Hanefi'nin "Maktel-ul Hüseyn" s.37
10) "Ercah'ül-Metalib" s.522 - Lahur baskısı
11) ed-Deylemi'nin "el-Firdevs bi Masur'ul-Hitab" c.3, s.88
12) el-Kunduzi el-Hanefi'nin "Yenabi'ül-Mevedde" s. 91, 125, 237, 251
13) el-Musuli el-Hasneviyye'nin "Dürru Bahr'il Menakib" s.58 aynı mealde.
14) ed-Deylemi'nin "Münahic el-Fadiliyn" s.377
15) Seyyid Eyyub bin Sıddık'ın "Menâkıb-ı Çihâr Yâri Güzîn" 6. Bab, 25. Menâkıb, 32. Hadis
16) Muhammed Miri el-Antaki'nin "Limaze ahtertu Mezhebe Ehl'il Beyt" s. 296, 297
17) et-Tüsteri'nin "İhkak'ul-Hak" c.7, s.149-151; c.17, s.240-241
18) el-Hilli'nin "Keşf'ül-Yakin" s.262
19) Nehc'ül-Hak ve Keşf'üs Sıdk s.259
20) Enis Emir'in "Fazilet-i Ehl-i Beyt-i Resulullah" s.458


Bunlar sadece sünni kaynaklardır, Şia kaynaklarına bakamadım. Bence, meşhedi313 canın da açıklamaları göz önünde bulundurulursa sorun kalmaz.
İşte bunun için diyorum ki, bu çeşit hadislerin açıklanması gerekir, aksi takdirde kafalarda soru işaretleri oluşturabilir.
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
Kullanıcı avatarı
MERDAN
Mesajlar: 956
Kayıt: 01 May 2007, 22:14

Re: AleviŞii Can'a bir uyarı

Mesaj gönderen MERDAN »

1. Ben hadisi bütünüyle reddetmiyorum. Sahih olup olmadığını da şimdilik bilmiyorum. Benim ilk itirazım hadisin mevcut haliyle türkçe yazılımındaki çelişkili ifadeye karşı idi.


2. Mücahid Hocamın sünni kaynaklardan aktardığı hadiste “benden sonra” ifadesi yok. Üstelik Alinin imametinden değil sevgisinden bahsediliyor. Bu iki kelime önemli. Ama hadisin bu haliyle -en azından sünnilerin bakış açısıyla- kendi içinde bir çelişkisi yok.


3. Şayet hadisteki ifade: “Eğer insanlar Ali b. Ebi Talib’in imametinde birleşselerdi Allah onlar için cehennemi yaratmazdı” şeklinde olsaydı yine bir itirazım olmazdı. Zira böyle bir ifadede ne Kurana ne de akla-mantığa ters bir anlayış olmazdı.


4. Peygamberimizin bu hadiste “benden sonra” diye söylemiş olması bana hiç mantıklı gelmiyor. Çünkü insanların Alinin İmametinde birleşip birleşmemeleri olayı Peygamberimizin vefatından sonra olacak bir olaydır ve Peygamberimiz hayattayken o gün yaşayan insanlara “Alinin imametinde birleşselerdi Allah cehennemi yaratmazdı” şeklinde daha henüz yaşanmamış bir dönemden bu üslupla bahsetmesi anlamsızdır.


5. Bir hadisin sahih kabul edilip-edilmemesinde uygulanan birçok kriterler vardır. Bu da hadis alimlerinin işidir. Hadisi kim söylemiş? nerde söylemiş? ne zaman söylemiş? kime yada kimlere hitaben söylemiş? Nasıl bir ortamda söylemiş ? Bir sohbette mi yoksa bir olay üzerine mi söylemiş? Özelmidir ? Genelmidir ? Ravi zincirinde kimler vardır? Bu kişilerin güvenirlik derecesi nedir? Hadis mütevatir midir değil midir? Hadiste nasih-mensuhluk varmıdır? vs..Yani okunan bir hadiste eğer bir çelişki görünüyorsa bunlar için herkesin anlıyabileceği şekilde mutlaka bir açıklama yapılması gerekir.


6. Bu hadisi güvenilir Ehlibeyt kaynaklarından araştıralım, bulursak hadisin orijinal metnini çıkaralım, inceleyelim, türkçeye çevirisini -arapçası iyi olan- bir kardeş yapsın, gerekli açıklamalarını da kolay ve anlaşılabilir şekilde altına eklesin. O zaman bakalım, gerçekten Kurana, akla mantığa ters bir şey yoksa kabul edelim.
Allahım bana adaletinle değil, merhametinle davran. İMAM ALİ (A.S)
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: AleviŞii Can'a bir uyarı

Mesaj gönderen 3nokta »

Evet, görülüyor ki orjinali olmadan kesin çıkarımda bulunmak çok doğru olmayacak. İnşallah alimlerimişz bu konuda bize ışık tutarlarsa güzel olacak.
Saygılarımla.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Ebu Hasaneyn
Mesajlar: 383
Kayıt: 13 May 2009, 03:47
Konum: Hatay'lıyız Hak Muhammed Ali'ye Can feda'yız

Re: AleviŞii Can'a bir uyarı

Mesaj gönderen Ebu Hasaneyn »

:arrow: esselamu limen temesseke bi kitabullah ve Ehli Beyt a.s :D arkadaşlar zaten kaynak vermişler Allah razı olsun :D Allah AHAD'dir* MUHAMMED s.a.a PEYGAMBER'imizdir*ALİ a.s İMAM'ımızdır*peygamber'imiz en son peygamber olduğuna göre ve bütün peygamber'lerden üstün'dür ve vasi'side en son vasi olduğuna göre bütün vasi'lerden üstün'dür yani bu demek oluyor ki bu silsileyi kabul etselerde etmeselerde gerçek budur bu silsilenin birini çıkardıysak kabul olmuyacağı gibi bu silsileyi kamil olarak kabul etmemekte yanlıştır ve kabul etmek cennetin anahtarıdır ve dolayısıyla cennettir dolayısıyla bu silsileyi kabul etmemek nedir artık okuyan anlasın yani diyeceğim Ali a.s'mın sevgisi,velayetidir,imametidir,önderliğidir,hak halifeliğidir bu gerçegi anlayıp,düşünüp idrak edene selam olsun anlamayanada eyvahlaaar olsun :mrgreen:
Aliy.jpg
Aliy.jpg (12.64 KiB) 3127 kere görüntülendi
LA İLAHE İLLALLAH (celle celelehu) - MUHAMMEDEN (sallallahu aleyhi ve alihi vesellem) RESULULLAH - ALİYYEN (aleyhisselam) EMİR-EL MÜ'MİNİN VELİYULLAH -(KURTULUŞ YOLU) Allah (c.c) Hz.MUHAMMED (s.a.a.v) Hz.12 HAK İMAMLAR (a.s)
Cevapla

“Aleviliği Çarpıtan Yazılar” sayfasına dön